riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: Teejoo on March 16, 2011, 13:22:35
Nee, maar ik vind het sowieso een erg lelijk OSD, dus dat vermijd ik. Ik vind het overigens bij elk osd niet fijn als je ziet als je bijvoorbeeld het volume aanpast of een andere freaky tweakactie uitvoert tijdens de film.

Wat ik soms wel eens zie als ik het setupmenu in beeld breng is dat ik een soort pixelruis zie in het grafische deel van het OSD. Ik zie het dan zowel op het scherm van de Classé als op het geprojecteerde scherm. Maar het is zoals gezegd echt een lelijk osd vergeleken met Denon etc.

Dat vroeg ik niet :D

Jij bent toch betrokken, als tester, zo af en toe, of vaak?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#76
Quote from: Blue-Eyes on March 16, 2011, 13:29:15
Dat vroeg ik niet :D

Jij bent toch betrokken, als tester, zo af en toe, of vaak?
Nou, dat is dus helemaal doodgebloed. Ik hoorde op een gegeven moment helemaal niets meer. Nu las ik vorige maand dat mijn contactpersoon al een hele tijd niet meer bij Classé werkt, dus dat zou dus kunnen kloppen. Maar ik weet dus net zoveel als jij inzake het OSD. Maar hij blijft te lelijk om te gebruiken  :D

Kjelt

Quote from: Teejoo on March 16, 2011, 21:04:28
Nou, dat is dus helemaal doodgebloed. Ik hoorde op een gegeven moment helemaal niets meer. Nu las ik vorige maand dat mijn contactpersoon al een hele tijd niet meer bij Classé werkt, dus dat zou dus kunnen kloppen.
Hi Teejoo, ik hoorde gisteren ook dat Tom er al 4 maanden niet meer werkt, dat was ook jouw contact?  :D

Teejoo

#78
Quote from: Kjelt on March 17, 2011, 08:48:13
Hi Teejoo, ik hoorde gisteren ook dat Tom er al 4 maanden niet meer werkt, dat was ook jouw contact?  :D
Klopt.

Maar afgezien daarvan is Classé gewoon niet te vergelijken met Tag Mclaren Audio qua software enginering. Daar was ik wekelijks met nieuwe software aan het spelen en vond er een directe communicatie plaats met de programmeur. Daar is Classé nog lang niet, als ze er al ooit (willen) komen.

Kjelt

Quote from: Teejoo on March 17, 2011, 08:54:09
Maar afgezien daarvan is Classé gewoon niet te vergelijken met Tag Mclaren Audio qua software enginering. Daar was ik wekelijks met nieuwe software aan het spelen en vond er een directe communicatie plaats met de programmeur. Daar is Classé nog lang niet, als ze er al ooit (willen) komen.
Klopt ik mis bijv. ook de openheid naar buiten toe, ze geven wel alle RS232 commando's maar houden bv het CAN bus protocol intern, jammer want daar kunnen externe parties (en ik zelf ook  ;) ) toch hele leuke dingen mee doen. Wat TAG betreft als ik hoor wat de laatste generatie processoren van hun voor relais en plop problemen hadden dan hou ik maar mijn mond  :-X

Teejoo

Quote from: Kjelt on March 17, 2011, 11:07:25
Klopt ik mis bijv. ook de openheid naar buiten toe, ze geven wel alle RS232 commando's maar houden bv het CAN bus protocol intern, jammer want daar kunnen externe parties (en ik zelf ook  ;) ) toch hele leuke dingen mee doen. Wat TAG betreft als ik hoor wat de laatste generatie processoren van hun voor relais en plop problemen hadden dan hou ik maar mijn mond  :-X
Huh, dat verhaal van Tag zegt me echt helemaal niets. Er is in mijn beleving maar een probleem geweest met de Dual Processors, en dat was het feit dat de connector van de spanningsrail het begaf waardoor je bijgeluiden ging horen. Dat was dan ook vaak van zeer korte duur omdat hij het vervolgens helemaal niet meer deed. Tag heeft verder altijd relais gehad, maar juist omdat de software zo goed was waren deze eigenlijk overbodig.

riwi

#81
Afgelopen weekend m'n antenne installatie thuis aangepakt. Bij mij komt de Ziggo kabel in de meterkast binnen. Van daar liep een oude dunne kabel onder de vloer naar de hoek van de woonkamer waar de set opgesteld staat. Ik had daar een el cheapo antenne versterker zitten vanwaar er goede Hirschman kabels naar de Humax, TV en slaapkamer lopen.

Ik had problemen met een brom sinds ik de Pioneer receiver heb waarvan de bron in het antenne aansluiting zat. Als ik de antenne eruit trok was de brom weg maar ook als ik de Pioneer aan aarde legde.

Nu dus de kabel onder de vloer vervangen door Hirschman en een Hirschman antenne versterker met 4 uitgangen geplaatst : Hirschman GHV41M met F- connectoren.

Tevens de kabel aansluiting in de meterkast de tras doos vervangen en aan de aarde aangesloten daar. In de kamer en slaapkamer hirschman einddozen geplaatst.
Resultaat is een beter signaal, ook analoog ziet er gewoon OK uit nu en dat was bar en boos. Ik had ook wel dat digitale zenders soms weg vielen, dat is nu opgelost.

Gelijk ook een cat6 netwerk kabeltje onder de vloer gelegd zodat er boven de grond weer 1 weg kon. Nu heb ik kabel redundantie tussen de switches. Met STP voorkom ik dan loop'jes. Nu nog 1 tussen de zolder en de meterkast en dan is de cirkel rond.

HTip

Mooie set heb je door de jaren opgebouwd! Alleen jammer van de SSP800. Hopelijk krijg je 'm snel terug. Gelukkig heb je wel geluid en kan je toch genieten van muziek en film. Want daar doen we het toch allemaal voor ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Quote from: HTip on March 21, 2011, 23:37:42
Mooie set heb je door de jaren opgebouwd! Alleen jammer van de SSP800. Hopelijk krijg je 'm snel terug. Gelukkig heb je wel geluid en kan je toch genieten van muziek en film. Want daar doen we het toch allemaal voor ;D

En zo slecht is die Pioneer nog niet hoor. Nu de levels en afstanden netjes zijn ingesteld kan je er prima DTS en DD films en series mee kijken. Afgelopen week ook de 6 kanaals op de Oppo aangesloten en was even verbaasd hoe lekker het klonk. Maarja met de Oppo voor de dacs, de Pioneer op "direct" en de Chord voor de eindversterking is de Pio dan ook zo goed als 'buiten spel' gezet.

Heb nog niks gehoord van de Classe, maar het is ook nog maar 1 week nu.

blue-eyes

Quote from: riwi on March 21, 2011, 23:50:04
En zo slecht is die Pioneer nog niet hoor. Nu de levels en afstanden netjes zijn ingesteld kan je er prima DTS en DD films en series mee kijken. Afgelopen week ook de 6 kanaals op de Oppo aangesloten en was even verbaasd hoe lekker het klonk. Maarja met de Oppo voor de dacs, de Pioneer op "direct" en de Chord voor de eindversterking is de Pio dan ook zo goed als 'buiten spel' gezet.Heb nog niks gehoord van de Classe, maar het is ook nog maar 1 week nu.


Dus een voorversterker heeft geen zin :P . Maar zo zwart wit bedoel je het vast niet :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on March 22, 2011, 09:13:54

Dus een voorversterker heeft geen zin :P . Maar zo zwart wit bedoel je het vast niet :D

"Zo goed als" zei ik he ;) Desalniettemin kan ik prima spelen zo in de tijd dat de Classe weg is. Heb m'n pronto al voor 80% aangepast aan de Pioneer dus de bediening gaat ook al redelijk soepel nu.

Audiofiel

Quote from: riwi on March 21, 2011, 23:50:04
Maarja met de Oppo voor de dacs, de Pioneer op "direct" en de Chord voor de eindversterking is de Pio dan ook zo goed als 'buiten spel' gezet.

Quote from: Blue-Eyes on March 22, 2011, 09:13:54
Dus een voorversterker heeft geen zin :P . Maar zo zwart wit bedoel je het vast niet :D

Met de Pio op 'direct' gebruik je hem nog steeds als buffer en laat dat nou precies de belangrijkste functie van een voorversterker zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Audiofiel on March 22, 2011, 10:41:14
Met de Pio op 'direct' gebruik je hem nog steeds als buffer en laat dat nou precies de belangrijkste functie van een voorversterker zijn. ;)

Wat wordt er dan gebuffered in zo'n analoge direct bypass functie? Volume regeling van de Pio doet ook gewoon mee, dat begrijp ik wel, dat is ook een soort buffer stage.

Audiofiel

De buffer is een (voor)versterkertrapje. Om het volume te kunnen regelen, moet je immers wel voldoende sap hebben. De volumeregelaar zelf verzwakt alleen. ;)


Een voorversterker bestaat uit een bronkeuze, een buffer, volumeregeling en impedantie-aanpassing. Vooral de buffer en de impedantie-aanpassing maken het verschil. Een passieve voorversterker heeft dat niet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Quote from: riwi on March 21, 2011, 23:15:43

Nu dus de kabel onder de vloer vervangen door Hirschman en een Hirschman antenne versterker met 4 uitgangen geplaatst :
Die heb ik ook in de meterkast zitten. Ik heb ook gelijk alles goed bekabeld, zowel coax als CAT5E. Dan weet je in elk geval altijd dat daar geen oorzaak van een eventuele storing zit.

riwi

Komende zaterdag weer een ritje naar Karslruhe :) De Classe is weer klaar.
Gerepareerd onder garantie. Wat er mis was konden ze me zaterdag wel vertellen.

Wel blij dat 't zo snel geregeld is  O0

hifiman

Quote from: riwi on March 24, 2011, 18:17:48
Komende zaterdag weer een ritje naar Karslruhe :) De Classe is weer klaar.
Gerepareerd onder garantie. Wat er mis was konden ze me zaterdag wel vertellen.

Wel blij dat 't zo snel geregeld is  O0
:thumbs-up:

HTip

Dat is zeker snel geregeld en helemaal een reisje naar Karlsruhe waard. Kan je ook je topsnelheid weer een keer uitproberen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Quote from: HTip on March 24, 2011, 21:33:28
Dat is zeker snel geregeld en helemaal een reisje naar Karlsruhe waard. Kan je ook je topsnelheid weer een keer uitproberen ;D

Ben er zeker blij mee dat het in anderhalve week gefixed is dit keer. Ik snap ook niet dat het via de NL winkel ruim 3 maanden moest duren.

Er was ook een workshop high end streaming in de winkel op zaterdag waar ik voor uitgenodigd werd. Eens kijken wat dat is. Altijd leuk om dat soort dingen te zien en te horen.

Topsnelheid is 208 op de gps (220 op de teller). Die ken ik nu, ik denk dat ik het wat rustiger aan doe :) Zeker op zaterdag wil je al die boodschappen doende duitsers niet de stuipen op het lijf jagen. De vorige keer op de weg terug kwam er een C klasse Mercedes van achteren aan (die ik _hoorde_ komen), die leek direct van het DTM circuit af te komen, waanzinnig brullende uitlaten met zo'n raspend geluid als je van Top Gear kent en die liet mij (ik reed 180) staan alsof ik bij het stoplicht in slaap was gesukkeld :) Altijd leuk :)

HTip

Leuke ervaringen altijd op de Duitse racebaan. Ik heb ook vaker meegemaakt dat je met 200 op de linkerbaan als een slak werd gezien. Zo gauw mogelijk naar de middenbaan en zoef, weg was de Porsche, Mercedes, etc. Alles is relatief ;D

Veel plezier zaterdag en kom goed weer thuis!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Mijn verhaal over de service gerichtheid van de duitse dealer, speciaal deze in Karlsruhe wordt weer eens bevestigd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on March 24, 2011, 22:27:29
Mijn verhaal over de service gerichtheid van de duitse dealer, speciaal deze in Karlsruhe wordt weer eens bevestigd ;)
Hmmm ja ik wacht alleen al 3 dagen op antwoord van mijn email  :dry:

Teejoo

Quote from: riwi on March 24, 2011, 18:17:48
Komende zaterdag weer een ritje naar Karslruhe :) De Classe is weer klaar.
Gerepareerd onder garantie. Wat er mis was konden ze me zaterdag wel vertellen.

Wel blij dat 't zo snel geregeld is  O0
Dat heb ik je gezegd! Fijn hoor.

Teejoo

Quote from: riwi on March 24, 2011, 22:01:01
Topsnelheid is 208 op de gps (220 op de teller). Die ken ik nu, ik denk dat ik het wat rustiger aan doe :) Zeker op zaterdag wil je al die boodschappen doende duitsers niet de stuipen op het lijf jagen. De vorige keer op de weg terug kwam er een C klasse Mercedes van achteren aan (die ik _hoorde_ komen), die leek direct van het DTM circuit af te komen, waanzinnig brullende uitlaten met zo'n raspend geluid als je van Top Gear kent en die liet mij (ik reed 180) staan alsof ik bij het stoplicht in slaap was gesukkeld :) Altijd leuk :)
Die Duitsers jaag je niet zo snel de stuipen op het lijf hoor. Ze kijken over het algemeen veel beter in hun spiegel, dus dat scheelt. Desondanks is het flink opletten op als je 200+ rijdt, laat staan richting de 250.

JCL

Je moet zo ver vooruit kijken! Als er in de verte iemand naar links gaan, moet jij al vol in de ankers! En goed opletten met sturen, want de minste beweging is al genoeg om van baan te wisselen. Kwestie van goed opletten en ff wennen dus ;)