Show je achtergronden en mappen

Gestart door CoSo, januari 13, 2011, 22:48:09

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Vincent P op januari 17, 2011, 23:01:02
Zou dat met mijn Tvix m-4100 sh ook allemaal kunnen, hoe en waar begin je, hoe krijg je zo`n achtergrond op het apparaat ??
Kan het voor die van mij met dat tvixie programma ?

Ik weet niet zeker of je alle cover art ook op een 4100 kan krijgen. Met de 6500 werkte tvixie prima.
Probeer het eens.

tvixie draai je op je PC. Je moet de tvix via het netwerk of via USB bereikbaar maken. Dan in de tvixie die "drive" kiezen en laten zoeken. De rest gaat (voor films) vanzelf.

Vincent P

Zojuist tvixie maar eens geïnstalleerd, daar staat de 4100 wel bij.
Morgen maar eens aan het prutsen gaan, ik ben benieuwd !

Grtz. Vincent.
Denon, B&W, Philips, Ixos

Nescio1967

Ziet er mooi uit allemaal maar ik zou nu ook wel wat voorbeelden willen zien van achtergronden en mappen voor je muziek collectie. Met name omdat ik net begonnen ben met het rippen van me cd's.

Omdat ik nog zit te wachten met de aanschaf van een mediaspeler totdat de nieuw Dune HD Duo uitkomt vroeg ik me af of ik nu al met voorbereidend werk kan beginnen? Zoals artwork, mappen, iconen aanmaken .....ect.

skank1

Citaat van: Nescio1967 op januari 18, 2011, 11:01:36
Ziet er mooi uit allemaal maar ik zou nu ook wel wat voorbeelden willen zien van achtergronden en mappen voor je muziek collectie. Met name omdat ik net begonnen ben met het rippen van me cd's.

Omdat ik nog zit te wachten met de aanschaf van een mediaspeler totdat de nieuw Dune HD Duo uitkomt vroeg ik me af of ik nu al met voorbereidend werk kan beginnen? Zoals artwork, mappen, iconen aanmaken .....ect.

op pagina 2 zie je toch een vb
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: skank1 op januari 17, 2011, 21:11:12
kun je wat meer info geven over dune explorer en eigen geknutsel?

frankp?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

papaleo

Citaat van: papaleo op januari 17, 2011, 22:57:10
wat ook wel belangrijk is dat ik de film af kan spelen....met Yadis  ???

Ik heb nu wonder mooie voorvertoningen gecreeerd, maar had egenlijk niet geprobeerd om een film te starten.
Wanneer ik dus,op de voorvertoning met ok/play klikt krijg ik een of andere fout melding (Failed to open URL) met daaronder een text (bla,bla...) die je in de Setup kan kiezen onder Dune Pad.

Ik heb in de setup de volgende keuzes gemaakt,zijn dit de juiste?:

MAPPEN:
Werkmap; (Kies die zelf)
Dune interface locatie;Z:\\_yaDIS (Dat is mijn hdd in m'n NAS,waar Yadis een submap heeft aangemaakt)

TOEVOEGEN:
Type;FILMS
Folder; Z:\Alt.Binz Diskstation (naam van de Map waar in div. films staan)
Dune Pad; Ik heb hier alle 4 de keuzes geprobeerd,maar zonder succes!!

Wat doe ik fout?

Ohja met Zappiti werkt het wel om via de voorvertoning de film op te starten.

Iemand enig idee?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Wazp

Citaat van: papaleo op januari 18, 2011, 13:18:24
Iemand enig idee?

Vul je het Dunepath dan ook in?
Ik gebruik NFS, dus ik heb daar ingevuld "nfs://192.168.1.104:/volume1/Media/Movies" (host/netwerkadres gevolgd door structuur op mijn NAS).

Hij geeft je de formule van de gegevens die je moet invullen, dan moet je dat (soms) handmatig aanvullen. SMB ging zonder dat ik iets aan hoefde te vullen geloof ik (dus gewoon smb://[user[:password]@]host/share/path). Voor NFS werkend te krijgen moest ik zelf even het host/path invoeren, anders kreeg ik inderdaad ook foutmeldingen met afspelen.

Even nog ter aanvulling, met bijvoorbeeld een Synology NAS is het zo dat je moet verwijzen naar /volume1/media/etc, niet slechts /media/etc. De dir /volume1/ zie je normaal gesproken niet met het bladeren, maar geeft de schijven e.d. aan.

papaleo

Ik gebruik ook NFS

Ok is dat het,weet alleen niet of je dit handmatig kan veranderen....,maar dat zal wel want anders gaf je me die hint niet.... ;)
Kzal er straks is in gaan duiken.

Thx...
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: papaleo op januari 18, 2011, 19:20:16
Ik gebruik ook NFS

Ok is dat het,weet alleen niet of je dit handmatig kan veranderen....,maar dat zal wel want anders gaf je me die hint niet.... ;)
Kzal er straks is in gaan duiken.

Thx...

En...,voilá het werkt  ;)

Nogmaals thx 'Wazp'

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

jaco

Citaat van: Raymen op januari 17, 2011, 17:27:51
Ik doe dat met yadis.

Yadis maakt dat wel,maar ik gebruik het gewoon niet.

Ik link dan vanaf mij dune rechtsreeks naar de map, en dan krijg je alles mappen netjes met hoes, of info
Raymen,
Maakt Yadis dan wel een index folder aan op die losse hdd ?
Ik heb weinig zin in system storage aanmaken etc.

Ik moet het anders maar gewoon gaan proberen...

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

frankp

Citaat van: skank1 op januari 18, 2011, 11:16:59
frankp?

Ja, ben er weer....gisteren hele dag cursus gehad, dus geen HTforum tijd  ;)

Goed, daar gaat ie dan.
Wat ik heb is als volgt:
Maak een map van een album en zoek op google een albumcover van 300x300 px
Met aaiconverter (te downloaden op mpcclub.com) zet ik de jpg om naar een aai bestand
In Dune Explorer selecteer ik de albummap en selecteer de CD cover. Vanuit windows verkenner sleep ik het aai bestand naar
dune explorer (vak rechts bovenin).
Je zou nu de albumcover moeten zien in een cd hoesje.
Selecteer een andere map en dune explorer zal vragen of alles opgeslagen moet worden, klik ja en er worden door dune explorer bestanden aangemaakt in de albummap.
Ik maak zelf nog een playlist van de muziekbestanden en plaats deze in de albummap.

De structuur van de albummap is als volgt:
* mp3 bestanden
* cover.aai
* playlist.m3u
* dune_folder.txt
* .icon.aai (gemaakt door dune explorer)
* .synopsisicon.png (gemaakt door dune explorer)

Ik heb de dune_folder.txt aangepast en deze ziet er als volgt uit:

icon_path=.Icon.aai
icon_sel_path=.Icon.aai
icon_scale_factor=0.9
icon_valign=center
use_icon_view=no
caption_font_size=normal
text_bottom=0
media_url=playlist.m3u

In de bovenliggende map heb ik naast alle albummappen de volgende documenten staan:
* dune_folder.txt
* background.aai

De inhoud van de dune_folder.txt is als volgt:

background_order=before_all
background_path=background.aai
icon_path=.Icon.aai
icon_valign=center
use_icon_view=yes
caption_font_size=normal
text_bottom=0
num_cols=5
num_rows=3
paint_captions= yes
paint_help_line= no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
content_box_x=0
content_box_y=0
content_box_width=1920
content_box_height=1080
content_box_padding_left=20
content_box_padding_right=5
content_box_padding_top=40
content_box_padding_bottom=40
all_children.system_files=*.aai,*.jpg,*.bmp,*.png,*.txt

En dat was het, zo krijg je mooie albums in hoesjes en als je het album aanklikt wordt direct met het afspelen van alle nummers begonnen.

jaco

Frankp, als je toch aan het uitleggen bent:
Laat jij Yadis wel indexen etc genereren, of gebuik je ook alleen de gegenereerde background etc. met zelf gemaakte dune_folder.txt bestanden ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

frankp

Ik laat voor de films en series alles door Yadis doen, maar ik heb er wel mijn eigen draai aan gegeven door
de achtergrond aan de passen en een aantal zaken te veranderen in de template.xml van Yadis (bijv. aantal rijen/kolommen, covergrootte).

jaco

ik heb een groot aantal hdd's en wil het liefste alles gewoon in de film directory hebben, en geen index ergens (local storage in de dune ?) zodat de hdd los blijft werken.
Dat werkt nu wel, maar ik doe alles met de hand, en ik vind de film info van Yadis wel interessant (codecs, ondertitels etc)

frankp

Het kwartje valt:

jij wilt dat de filmkaart e.d. in de map van de film wordt weggeschreven ipv in de indexmap van Yadis.
Dit was met de oude versie van Yadis nog wel mogelijk, maar met versie 2 dus niet meer.

Wat je kan doen is met behulp van Yadis alle info opzoeken en verwerken en dan vanuit de workspace folder van Yadis alles handmatig
in je filmmappen gooien en dan zelf een dune_folder.txt maken om alles juist weer te geven.
Maar dat is wel een hoop werk...

skank1

Dank je frankp ! Alles klaar en duidelijk!
Kun je nog even zeggen , hoe ik de series in yadis moet doen?
Welke structuur moet ik aanhouden?
Ik heb op mn server:
\Films\Alien\...
\Series\Band of brothers\...
goed zo?
Hoe maak ik het in het programma? Zijn dat de tvshows?

frankp

Structuur is goed en voor series alle bestanden in 1 map houden en in de bestandsnaam van de aflevering ergens dit format verwerken: s01e01.
In Yadis bij setup een extra map toevoegen die je dan onder de categorie tv shows laat vallen. (jouw series map)
Verder doet Yadis alles voor je....

skank1

Frank ivm je films, zou je zo vriendelijk willen zijn om je waardes eens te posten aub?
Bedankt.
Met name : 2 rijen, 5? kolommen, en de grootte van de covers?

Raymen

Hier is trouwens mijn dune txt folder

Als er tenminste interesse voor is

Citeericon_path=.action.png
icon_valign=center
icon_scale_factor op 1.7
use_icon_view=yes
num_cols=7
num_rows=3
paint_captions= no
paint_help_line= no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
content_box_x=0
content_box_y=0
content_box_width=1920
content_box_height=1080
content_box_padding_left=20
content_box_padding_right=5
content_box_padding_top=40
content_box_padding_bottom=40
scroll_path=.scroll.png
scroll_x=1910
scroll_y=10
scroll_height=900

background_path = background.aai
background_width = 1920       
background_height = 1080
background_x = 0           
background_y = 0                 
background_order = before_all
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Raymen

toch is het te doen blijkbaar,

Je main menu veranderen van icoontjes

zie hier

skank1

Citaat van: Raymen op januari 19, 2011, 19:37:29
Hier is trouwens mijn dune txt folder

Als er tenminste interesse voor is

voor wat? films?
hoe heb jij jouw main menu veranderd? of is dat van iemand anders.. blijkbaar kan je het inderdaad toch...
Dan moet je background veranderen toch ook mogelijk zijn?

Raymen

Yep als jeonderin je eigen background erbij plaatst, en background.aai noemt wordt dat je achtergrond
Ook heb ik 3 rijen van 7 hoezen geplaatst

Weet je een tijdje geleden draaide ik met my movies, en toen had ik ook al mijn icoontjhes veranderd.
Dat ging goed,maar niet in het main menu.

Maar wat hij beschrijft heb ik volgens mij gedaan

Want als ik de link 1 map terug leg, dan ziet mijn dune wel de mapicoon van action.

Dus nu ben ik het even kwijt.

Ga even spelen met de dune en pc ;)

frankp

Citaat van: Raymen op januari 19, 2011, 19:40:21
toch is het te doen blijkbaar,

Je main menu veranderen van icoontjes

zie hier

Dit heb ik ook al een keer ergens gepost (volgens mij voor jou, skank1)
Dit zijn gewoon shortcuts naar mappen . Verder is  en blijft het homescreen onaanpasbaar aangaande achtergrond
en iconen. Alle shortcuts kan je de plaatjes geven die je wil mbv een dune_folder.txt.

frankp

Citaat van: Raymen op januari 17, 2011, 21:17:00
Hee frank,

Hoe heb jij de avia disc gevonden :o, of is die zelf gevonden

ja voor muziek gebruik ik audiogalaxy en de iPad

Mvrg,raymen

Blader ik door het topic, zie ik deze vraag nog staan. Was ik bijna vergeten.
Ik heb die disc ergens een keer uit een nieuwsgroep geplukt  ;D