Show je achtergronden en mappen

Gestart door CoSo, januari 13, 2011, 22:48:09

Vorige topic - Volgende topic

arjenkooistra

Citaat van: jowi op juli 21, 2012, 13:52:38
Aangezien al mijn series en movies nu op 1 NAS staan, ben ik ook weer eens bezig met de dune_folder.txt. Voorheen had ik 4 bluray folders, en 3 tv serie folders, dan was het nog te overzien als ik  bijv. series liet zien met 4 rijen en 2 kolommen. Echter nu wordt het zoveel dat ik er meer op mijn scherm wil. Ben al een heel eind, ik heb gekozen voor een 'metro' achtige, naadloos op elkaar aansluitende icons.

Wat ik me echter meende te herinneren van wat experimenten met Yadis, dat deze een dune_folder.txt aan kon maken waarin het geselecteerde icon, iets groter werdt weergegeven dan de niet gekozen icons. Dus als je met je afstandsbediening naar links recht boven of beneden bewoog, het op dat moment actieve icon werdt iets groter, en als je dan klikte, navigeerde je uiteraard verder.

Ik kan alleen niet vinden hoe je dit moet doen in de dune_folder.txt. Iemand een idee?

Beste Jowi,

Welke template  van Yadis gebruik jij?  want ik ben al een hele tijd opzoek naar zo'n videowall.

hopelijk kan je me hiermee helpen.

jowi

Ik gebruik geen yadis :D Ik heb deze 'wall' eenmalig ingesteld/aangemaakt met DuneEditor, en als ik een serie of film toevoeg, copy&paste ik met de hand een dune_folder.txt van een al bestaande, en voeg ik alleen een nieuw jpg toe.

Mijn movies zijn opgebouwd uit een 'movies' folder, en daar zit elke bluray in zijn eigen subfolder.
\movies
\movies\matrix
\movies\x-men
...etc

De dune_folder.txt voor de 'hoofd' map 'movies:

use_icon_view = yes
num_cols=10
num_rows=4
content_box_padding_left=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_bottom=0
paint_captions=no
text_bottom=15
content_box_x=0
content_box_y=0
content_box_width=1920
content_box_height=1080
paint_scrollbar=no

Elke bluray heeft in zijn folder een icon van 200x280 pixels, omgezet naar aai, en de volgende dune_folder.txt

icon_path=icon.aai
icon_scale_factor=1
icon_valign=center

Mijn tv series zijn opgebouwd uit een 'tv series' folder met daarin elke serie zijn eigen folder als serienaam
\tv series
\tv series\fringe
\tv series\deadwood\season 1\..
\tv series\deadwood\season 2\episode1.mkv

De 'tv series' folder heeft de volgende dune_folder.txt

num_cols=3
num_rows=10
use_icon_view = yes
paint_captions=no
paint_path_box = no
paint_help_line = no
paint_content_box_background = no
paint_scrollbar = yes
text_bottom=8
paint_icon_selection_box=yes
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
content_box_x=0
content_box_y=0
content_box_width=1920
content_box_height=1080
caption_font_size = small
paint_scrollbar=no

elke serie folder heeft een banner, rechtstreeks gecopieerd en niet resized, van thetvdb.com. bijv 1 van hier http://www.thetvdb.com/?tab=seriesbanners&id=79349 omgezet naar aai en een dune_folder.txt:

icon_path=icon.aai
use_icon_view = yes
num_cols = 5           
num_rows = 2
icon_scale_factor=0.85
icon_valign=center
icon_sel_scale_factor=0.85

De episode folders doe ik eigenlijk niets mee, de ene keer staan er gewoon losse files in, of folders met blurays, ik ga wel een keer daar wat met artwork doen, is toch wel aardig.
Meestal staat er nu niet meer in dan icon_path=icon.aai

arjenkooistra

Dank je voor de info. Ik zal volgend weekend eens gaan puzzelen dan  :D

jeepee

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de Dune en een medialibrary.Een link waar het stap voor stap wordt uitgelegd is ook welkom.
Ik zou graag een soort Zapiti op mijn Dune Duo zetten maar weet er eigenlijk niets van. En wat ik hier lees is al weer een paar jaar oud.