Qlivian's Usher Audio Cinema

Gestart door Qlivian, januari 11, 2011, 14:39:16

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Qlivian op juni  3, 2012, 09:30:05
ik heb nu de volgende instellingen.

receiver: LFE         :  80hz
              crossover :60hz
              speakers: large

subwoofer: crossover 50/60 hz

toch de speakers op small gezet in princiepe veranderd er niet veel.

Wijs; jouw speakers kunnen meer aan, zeker de fronts en center zou je wel bij 50 a 60 Hz afkappen. Echter denk ik dat jouw receiver dan tekort gaat komen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Qlivian

op dit moment klinkt het wel goed. net Ghost rider deel  2 gekeken. klinkt wel goed alleen daar zat niet echt diepe bass in. als je bijvoorbeeld Tron legacy aanzet is alles veel beter neer gezet kwa geluid. dus per film twijfel ik welleens maar ligt het meer aan de film. straks even dark Knight testen de eerste 10 minuten vind ik echt fabntastisch. en dan vooral int begin dat hij met die kruisboog door het raam schiet hoor je alle glas zo mooi. en dat stukje die jokers de kluis open doen met die boor hoor je alles zo dik en gedetailleerd.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

drees62

Citaat van: Qlivian op juni  3, 2012, 09:30:05
ik heb nu de volgende instellingen.

receiver: LFE         :  80hz
              crossover :60hz
              speakers: large

subwoofer: crossover 50/60 hz

toch de speakers op small gezet in princiepe veranderd er niet veel.

Volgens mij moet je op de sub de cross-over nu helemaal open zetten (bijv 150 Hz).
Je laat immers nu het basmanagement van de receiver zijn werk doen.

Qlivian

ok dat begrijp ik wel. wat is de beste methode via receiver of sub. de sub staat de crossover op 50 hz .

de crossover in de receiver staat op 60 hz op alle speakers.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

yorkie13

Op de subwoofer helemaal open, en dan stel je in je Receiver bv 80 hz in, 100 of 120 hz.

Qlivian

ok dit is hier het nu staat.

in de receiver  lfe 80hz  en crosover 60 hz  de sub helemaal open 120 hz

stereo in receiver large lfe + main: wat zou hier nog anders kunnen. je kan small en dan hz instellen bijvoorbeeld 40 /60/80 hz en lfe +main of alleen lf.

edit.
intussen denk ik dat onder de 40 hz de speakers afvallen dus dan zet ik de speakers op small met lfe+main op 40hz . want dan krijg je anders 2 lage bass door elkaar en neemt nu alleen de sub onder de 40 hz voor rekening.

FeaR1986

Citaat van: Qlivian op juni  3, 2012, 13:44:50
op dit moment klinkt het wel goed. net Ghost rider deel  2 gekeken. klinkt wel goed alleen daar zat niet echt diepe bass in. als je bijvoorbeeld Tron legacy aanzet is alles veel beter neer gezet kwa geluid.

Tron vind ik juist geen goede film om te testen. Het is way too much qua laag en veel te overdonderend. Je kan beter een film hebben waar je af en toe een flinke dosis laag hebt, dat doseert vele malen makkelijker. In Ghost Rider 2 zitten ook behoorlijk wat stukken waar de subwoofer hier flink aan het werk moest. Enige jammere van die film is dat de geweerschoten zo dof overkomen, het lijken wel klappertjespistolen. Rango kan je ook wel leuk mee testen, vooral het stuk met Rattlesnake Jake. Heb die ooit eens bij iemand door de subwoofer horen praten, dat klinkt voor geen meter :P
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Qlivian

Ik zal Rangho even downloaden en luisteren.

wat ik nu wel erg verneem is dat met lage stukken ik de sub echt voel.Echt een grouw gevoel is dat.Neem aan dat dat juist het onderste van kan is.

even wat anders. ik sta nu op het punt om de volledige bekabeling te vervangen door canare.Deze discussie hebben we hier al gevoerd.Maar ik wil gewoon goede bekabeling en ook van hetzelfde.iemand nog tips voor mooie betaalbare banaanpluggen aangezien ik geen zin meer om achter me receiver te prutsen met die terminals.
en Daarbij staan ze ook mooi voor bijvoorbeeld mijn surround speakers.omdat je daar zo tegen aankijkt. Maar als ik zo kijk kost me dat zowat meer als de kabels.

Qlivian

is de 4s11 mooier en beter voor de fronts en center en de 4s8 als rears?

Xander32

Citaat van: Qlivian op juni  4, 2012, 18:09:27
is de 4s11 mooier en beter voor de fronts en center en de 4s8 als rears?
Ze hebben beide een iets ander karakteristiek - ik zou Peter even om advies vragen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Qlivian

heb 30 meter Canare 4S8 speakerkabel besteld.

Martijnst1990

Citaat van: Qlivian op juni  5, 2012, 19:16:29
heb 30 meter Canare 4S8 speakerkabel besteld.
Mooie upgrade :) En je Harmony uitleg heeft er toe geleid dat ik er ook maar 1 gekocht heb :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Mooie aankoop - ik heb deze nog steeds als reserve kabel in huis. Destijds vergeleken met o.a. Cardas Crosslink, Lua Blue Reference en Slinky Links. En de Canare kwam een heel eind mee!

Qlivian

aah dankje, ooh echt joh.ik heb hem zelf nog niet super ingesteld maar de basis dingen doen het goed.ligt gewoon erg lekker in de hand en makkelijk te bedienen. Ik heb wel de harmony one plus.

jah heb de knoop doorgehakt wat betreft de speakerkabel. dan is dat ook maar gelijk gebeurd.

nu sparen voor de panasonic 65vt60 alvast.

nog even mijn bevindingen betreft de speakers. ik denk dat ik ze kwa plaatsing en instellingen goed heb staan.vast niet perfect maar het klinkt zeker goed.
sinds ik van de week bezig was met de sub en receiver afstellingen  gaat de sub nu erg diep met film. lekker rouw en knallen. die 20hz begin ik dan al te voelen haha.

Ook is de nieuwe volwaardige center meer ingespeeld en begint lekker mee te doen.
ben beniewd of de bekabeling straks nog meer laat horen. Goede bekabeling lijkt me zoiezo wel goed kwa stabiliteit en aansluiting.plus dat ik de speakers bi-wire ga aansluiten.

Qlivian

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2012, 19:26:44
Mooie aankoop - ik heb deze nog steeds als reserve kabel in huis. Destijds vergeleken met o.a. Cardas Crosslink, Lua Blue Reference en Slinky Links. En de Canare kwam een heel eind mee!

mooi om te horen. het lijkt me geen miskoop en een mooie zwarte afwerking.

Qlivian

de kabels heb ik gister binnen gekregen.

mooie kabel is dit en ga ze vandaag aansluiten ben benieuwd.

ook verkoop ik vandaag de Focal center. dus alles valt weer lekker op zijn plaats

Martijnst1990

Mooi hoor, jij hebt vandaag weer wat te doen :D Lekker ook dat je je center kwijt bent.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Qlivian

thanx

Eerste indruk kabels aangesloten op de fronts is goed.Mooi hoog en dynamisch geluid.Mocht dat er eerst al zijn is het nu zeker gelijk of beter dan toen het was.

nu verder met de center en rears.

edit :: kabels zijn aangesloten en weggewerkt.

Xander32

... heb je snel voor elkaar gebokst! Veel luisterplezier maar.

Qlivian

Zefanja

Hey jij bent ook weer lekker bezig.
Feli met alle upgrades.

Je hebt het elke keer over lfe op 80Hz.
Bedoel je daarme LPF for LFE?
Die zou ik dan op 120Hz zetten, Je sub speelt dan meer LFE af.
Je hebt ook LFE + Main staan. Wil je dat de sub meespeelt in pure direct?
Als dat niet het geval is zou ik die alleen op LFE zetten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Qlivian

Citaat van: Zefanja op juni 11, 2012, 12:45:56
Hey jij bent ook weer lekker bezig.
Feli met alle upgrades.

Je hebt het elke keer over lfe op 80Hz.
Bedoel je daarme LPF for LFE?
Die zou ik dan op 120Hz zetten, Je sub speelt dan meer LFE af.
Je hebt ook LFE + Main staan. Wil je dat de sub meespeelt in pure direct?
Als dat niet het geval is zou ik die alleen op LFE zetten.

Inderdaad wou me set zo snel mogelijk mooi compleet hebben om verder te sparen voor het uit huis gaan zeg maar.

ik heb de LFE idd op 80 hz staan wat de standaard is . en lfe +main dacht ik. maar ik luister niet in pure direct maar in stereo meestal.
de subwoofer heb ik op 120 hz open gezet en de crossover in de receiver op 60hz.

ben erg blij met de canare kabel. alles is netjes en mooie zwarte kabels heb het gewoon kaal aangesloten maar toch vind ik het mooi ogen.

Zefanja

Citaat van: Qlivian op juni 11, 2012, 17:06:43
Inderdaad wou me set zo snel mogelijk mooi compleet hebben om verder te sparen voor het uit huis gaan zeg maar.

ik heb de LFE idd op 80 hz staan wat de standaard is . en lfe +main dacht ik. maar ik luister niet in pure direct maar in stereo meestal.
de subwoofer heb ik op 120 hz open gezet en de crossover in de receiver op 60hz.

ben erg blij met de canare kabel. alles is netjes en mooie zwarte kabels heb het gewoon kaal aangesloten maar toch vind ik het mooi ogen.

Ik ken dat gevoel heel goed!

Dus dat betekend dat je sub maar tot 80Hz LFE speelt.
En je wil dus dat je sub meespeelt met muziek?

Het zijn ook mooie kabels die naar mijn weten ook goed klinken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Qlivian

ja ik heb de sub low en high lvl aangesloten. en natuurlijk wil ik dat hij meedoet met muziek maar dat doet hij wel. tot 80 hz is toch genoeg met films enzo.

Zefanja

Citaat van: Qlivian op juni 11, 2012, 17:44:55
ja ik heb de sub low en high lvl aangesloten. en natuurlijk wil ik dat hij meedoet met muziek maar dat doet hij wel. tot 80 hz is toch genoeg met films enzo.

LFE word volgens mij nu op de nieuwere receivers standaard op 120Hz gezet.