Qlivian's Usher Audio Cinema

Gestart door Qlivian, januari 11, 2011, 14:39:16

Vorige topic - Volgende topic

Skyfox

Citaat van: Zefanja op mei  3, 2012, 09:43:20
Hij bedoelt het goed, met andere woorden dat het geen vreselijk dure kabel is.

Precies. Slecht vertaald uit het engels, die opmerking van mij.

Ik zou zelf voor de Canare gaan. De 4-aderige opbouw spreekt mij meer aan, met het oog op bi-wiren. Bouwtechnisch gezien zal het beide een goede kabel zijn. De Canare is wat stugger vanwege de dikte. Over klankverschillen kan ik geen oordeel geven, gezien ik alleen de Canare 4s8 en 4s11 ken en niet de Oehlbach.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zefanja

Citaat van: skyfox op mei  3, 2012, 13:28:23
Precies. Slecht vertaald uit het engels, die opmerking van mij.

Ik zou zelf voor de Canare gaan. De 4-aderige opbouw spreekt mij meer aan, met het oog op bi-wiren. Bouwtechnisch gezien zal het beide een goede kabel zijn. De Canare is wat stugger vanwege de dikte. Over klankverschillen kan ik geen oordeel geven, gezien ik alleen de Canare 4s8 en 4s11 ken en niet de Oehlbach.

Klankverschil zal minimaal zijn.
Dat zal groter worden als je naar ander materiaal gaat.
Grootste verschillen in klank vind je naar mijn mening tussen zilver, koper of verzilverd.
Maar de ene kopere kabel zal niet veel beter klinken dan de andere kopere kabel.
Dikte zal hierin misschien verschil maken en lengte.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Qlivian

de speakerkabel moet nog even op zich laten wachten omdat ik nog andere uitgaves gepland heb.Volgende week worden bij mij 2 mooie matrassen geleverd voor men 2 persoonsbed.Daarnaast vandaag nog bevrijdingsfestival en ga ik volgende week naar Golden earring.
Ik ben er wel uit dat het de canare gaat worden.Is het ook goed dat je zoveel mogelijk dezelfde lengtes pakt bij surround en fronts center?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Zefanja

Citaat van: Qlivian op mei  5, 2012, 10:05:55
de speakerkabel moet nog even op zich laten wachten omdat ik nog andere uitgaves gepland heb.Volgende week worden bij mij 2 mooie matrassen geleverd voor men 2 persoonsbed.Daarnaast vandaag nog bevrijdingsfestival en ga ik volgende week naar Golden earring.
Ik ben er wel uit dat het de canare gaat worden.Is het ook goed dat je zoveel mogelijk dezelfde lengtes pakt bij surround en fronts center?

Yep gelijke lengtes voor de fronts en gelijke lengte voor de surrounds is zeker aan te raden.
Op korte afstanden zal je van verschillende lengtes in principe niks merken, maar bij grotere afstanden kan het wel merkbaar zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Qlivian

Op dit moment probeer ik mijn center te verkopen maar dat wil nog niet echt lukken.
In princiepe hoef ik hem niet te verkopen maar ik wil graag een gehele surround set van Usher.maar hij integreerd prima in mijn huidige set.

Zefanja, prima van je advies en ik heb nu als front ook 3x3m dus dat ga ik ook aanhouden.Achter weet ik nog niet,maar dat is eens ff goed afmeten wat ik nodig heb.

Ook ben ik wel erg benieuwd naar de nieuwe serie van denon. tegen over Anthem. de 3313 tegen de Anthem mx500 want dat zijn wel de voornaamste kandidaten voor surround receiver die ik wil hebben.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Zefanja

Citaat van: Qlivian op mei  7, 2012, 21:52:24
Op dit moment probeer ik mijn center te verkopen maar dat wil nog niet echt lukken.
In princiepe hoef ik hem niet te verkopen maar ik wil graag een gehele surround set van Usher.maar hij integreerd prima in mijn huidige set.

Zefanja, prima van je advies en ik heb nu als front ook 3x3m dus dat ga ik ook aanhouden.Achter weet ik nog niet,maar dat is eens ff goed afmeten wat ik nodig heb.

Ook ben ik wel erg benieuwd naar de nieuwe serie van denon. tegen over Anthem. de 3313 tegen de Anthem mx500 want dat zijn wel de voornaamste kandidaten voor surround receiver die ik wil hebben.

Gelijke speakers is idd wel het mooist, maar alles op zn tijd toch.

Geen dank.

Anthem schijnt erg goed te zijn. Marantz staat je niet aan? Onkyo schijnt voor surround erg goed te zijn alleen in stereo wat minder.

Qlivian

Op dit moment ben ik nog niet concreet aan het kijken voor een nieuwe receiver.Ik kijk af en toe met een schuin oog  wat hier en daar zoal voorbij komt en wat er over gezegd word.

Kwa merk ofzo wat het gaat worden zou ik toch eerst moeten gaan beluisteren en hoe ik erop voorruit ga tegenover mijn Denon.Op zich vind ik dat de denon het nog zeker aardig doet.
Maar het zou zeker mooier en beter kunnen ma dat heb ik zelf nooit kunnen beluisteren.Dus dat komt nog wel een keer.

De rears bevalen uitstekend. er is nu pas echt een surround bubble. Je zit er nu veel meer tussen in.

Qlivian

Binnenkort verwacht ik hier mijn Nieuwe Usher center de X-616 om de speakers compleet 5.0 van hetzelfde merk te hebben.

ben benieuwd wat voor resultaat dat zal opleveren.

Maro

:worship:

Je bent goed bezig zeg ik... Pracht center.  :wub:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Qlivian

is ook erg mooi en past ook precies bij de rest van de spullen.

probleem si alleen dat hij waarschijlijk niet gaat passen waar ik nu de center heb staan.dus even kijken hoe we dat gaan oplossen.

Maro

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Qlivian

uhh, de speaker de tafel of de tv? of de hele muur zofat je veel meer ruimte hebt. O0

Maro

RubenV.

Wow wat een mooie Usher set!  :clapping:Ik heb net alles doorgelezen, erg leuk om te zien hoe je alles stuk voor stuk aanpakt. Het upgraden van surround naar betere stereo naar nog weer betere surround is (voor het eerste gedeelte dan) heel herkenbaar. Ik ben zelf van een volledige B&W CM surround setup naar een upgrade voor stereo gegaan door mijn fronts (cm9's) te vervangen door Tannoys TD8's. Het zal nog wel even duren voordat ik daar een surroundset van heb staan ben ik bang. Maar zo'n draadje als deze is dan wel weer extra inspirerend!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Qlivian

Citaat van: RubenV. op juni  1, 2012, 01:20:41
Wow wat een mooie Usher set!  :clapping:Ik heb net alles doorgelezen, erg leuk om te zien hoe je alles stuk voor stuk aanpakt. Het upgraden van surround naar betere stereo naar nog weer betere surround is (voor het eerste gedeelte dan) heel herkenbaar. Ik ben zelf van een volledige B&W CM surround setup naar een upgrade voor stereo gegaan door mijn fronts (cm9's) te vervangen door Tannoys TD8's. Het zal nog wel even duren voordat ik daar een surroundset van heb staan ben ik bang. Maar zo'n draadje als deze is dan wel weer extra inspirerend!

hey Ruben bedankt dat je het leuk vind hoe ik het doe.

Op dit moment heb ik nog vers de nieuwe suher center hier klaar liggen om aan de tand te voelen.is echt een bakbeest.maar dat is natuurlijk voor niets.Nu heb ik me surround compleet.

echt een lekker gevoel is dat. een volledige usher surround set en stereo ook geweldig vind ik met de be tweeters.

vanavond heb ik een pokeravondje dus dat word niet wat maar morgen zal ik hem uitgebeid horen.

Xander32

... behoorlijk aangestoken met het Usheritis ;D.
Tis ook veel te besmettelijk!

Geniet er van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Qlivian

helaas ben ik ongenezelijk ziek van het usheritus virus.maar de komende jaren hoef ik er ook niet vanaf.het enige wat nog helpt is me meissie,maar dat zijn weer andere zaken haha.

foto's:

Qlivian

op dit mkoment zit ik met de instellingen van de receiver te kloten.

Ik heb de crossover op 60hz staan en de lfe op 80hz.

ik heb voor 80 hz gekozen omdat beetje standaard is maar wat doet de crossover dan precies?

op zich klinkt het wel prima. maar misschien kan het nog verfijner?\zonder dat ik het weet.

FeaR1986

Citaat van: Qlivian op juni  2, 2012, 13:32:46
Ik heb de crossover op 60hz staan en de lfe op 80hz.

ik heb voor 80 hz gekozen omdat beetje standaard is maar wat doet de crossover dan precies?

Crossover is het punt waarop je je speakers afkapt en waar de tonen naar de subwoofer gaan. LFE op 80 Hz betekent dus dat alles onder de 80 Hz naar de subwoofer gaat. Indien je de speakers op "small" hebt staan doen de speakers onder de 80 Hz dan ook echt niets meer, met de speakers op "large" doen ze ook nog eens extra mee.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Qlivian

ok bedankt.

maar mijn speakers kappen nog lang niet af bij 80hz. is het dan verstandig om gewoon alles op large te zetten en dan bijvoorbeeld 60 hz afkappen.? en surround 80hz? en lfe gewoon 80 hz laten.

dus de situatie zo laten en dan large gaan spelen?

ga ik ff proberen. de center heeft een basspijp van 10 cm breed en 20 diep ofzo . dus die kan nog aardig wat lucht verplaatsen met zijn 25 kg.

Martijnst1990

Citaat van: Qlivian op januari 16, 2012, 18:59:54
Het verschil ligt eraan dat je hem online moet instaleren. Via geinstalleerde software kan dus niet.Verder heeft deze een leermodus. Dus je kan alle functies van je andere bestaande afstandsbediningen overnemen. Ik heb dat gedaan via de panasonic afstandsbedining. Omdat je de aanknop langer moet indrukken op mijn plasma aan te zetten moest ik deze functie leren anders ging hij niet aan.

dus samengevat.

Online programmeren is een must.
leermodus.
Beetje een oude quote, maar je bent inmiddels wat meer gewend aan je One denk ik ;) Dat online instellen, is dat goed te doen? Lees wat wisselende verhalen, dat je veel minder kan instellen als je het online doet en vroeg me af wat jou ervaringen hiermee zijn.

Oh en: prachtige aanwinst natuurlijk die center! Hele mooie Usher surround set heb je nu staan 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Qlivian

Citaat van: Martijn90 op juni  2, 2012, 14:17:57
Beetje een oude quote, maar je bent inmiddels wat meer gewend aan je One denk ik ;) Dat online instellen, is dat goed te doen? Lees wat wisselende verhalen, dat je veel minder kan instellen als je het online doet en vroeg me af wat jou ervaringen hiermee zijn.

Oh en: prachtige aanwinst natuurlijk die center! Hele mooie Usher surround set heb je nu staan 8)

ik ben zeker gewend aan de one en het werkt goed.alleen de communicatie met me panasonic tv is een beetje vreemd.soms gaat de tv uit van overschakelijk van bijvoorbeeld pc naar tv en andersom.natuurlijk heb ik dit wel goed ingesteld.

verder via online kan je veel instellen en zelfs plaatjes uploaden van je favourite zenders heb ik ook gedaan.
je kan via  het menu alles instellen wat de andere afstandsbedieningen ook hebben.

online gaat erg makkelijk ,alleen in het begin is altijd even kijken wat je wil en hoe het werkt etc.
je hebt nooit meet gezeik met batterijen omdat je een oplaadstation hebt die erg goed wertk en de ab makkelijk inglijd als het ware.

het touchpanel werkt erg goed alleen soms kan je per ongeluk erop drukken als je hem ff vastpakt majah dat weet je daarna dan ook wel.

als me vriendin en ik fifa gaan spelen kan zij gewoon met 1 knop alles aanzetten en gamen maar. dus das mooi he.

en nog bedankt he jij ook met je versterker en mooie raceapparatuur.Ik kan nu eindelijk genieten van een volwaardig surround systeem.waarbij ik nu kan beginnen met finetunen.

geniet ervan en dat ga ik nu ook doen met de film Iron sky

Martijnst1990

Citaat van: Qlivian op juni  2, 2012, 14:27:28
ik ben zeker gewend aan de one en het werkt goed.alleen de communicatie met me panasonic tv is een beetje vreemd.soms gaat de tv uit van overschakelijk van bijvoorbeeld pc naar tv en andersom.natuurlijk heb ik dit wel goed ingesteld.

verder via online kan je veel instellen en zelfs plaatjes uploaden van je favourite zenders heb ik ook gedaan.
je kan via  het menu alles instellen wat de andere afstandsbedieningen ook hebben.

online gaat erg makkelijk ,alleen in het begin is altijd even kijken wat je wil en hoe het werkt etc.
je hebt nooit meet gezeik met batterijen omdat je een oplaadstation hebt die erg goed wertk en de ab makkelijk inglijd als het ware.

het touchpanel werkt erg goed alleen soms kan je per ongeluk erop drukken als je hem ff vastpakt majah dat weet je daarna dan ook wel.

als me vriendin en ik fifa gaan spelen kan zij gewoon met 1 knop alles aanzetten en gamen maar. dus das mooi he.
Kijk dat klinkt goed :) Dat probleem met je TV is wel apart moet ik zeggen, gek dat hij uit zou gaan door een simpele schakeling waar de aan/uit knop niks mee te maken heeft.

Bedankt voor de duidelijke uitleg in ieder geval.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Qlivian

Qlivian

ik heb nu de volgende instellingen.

receiver: LFE         :  80hz
              crossover :60hz
              speakers: large

subwoofer: crossover 50/60 hz

toch de speakers op small gezet in princiepe veranderd er niet veel.