DIY stekkerblok welke spulletjes erin?

Gestart door twani, december 22, 2010, 21:13:36

Vorige topic - Volgende topic

phmeijer

Lijkt wel een kunstwerk dat niet zou misstaan in een modern museum! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

advr

Citaat van: twani op februari  4, 2011, 22:57:42
Ben ook héél blij, zie dat je met Linn Dsi speelt, hoe bevalt daar het versterkergedeelte van? (de andere capaciteiten van de Linn Ds lijn zijn mij natuurlijk zeer wel bekend!)

Moet zeggen dat de DS-i mij ontzettend positief verrast heeft!
Grote controle over mijn speakers en ik krijg hem niet in de stress.  ;D

Het geeft geen transistorgeluid wat ik vaak bij andere versterkers wel heb. :music:
Het is een Linn en muzikaliteit ten top. Misschien ook het ontbreken van interlinks lijkt mij daar debet aan. :P

Met de DS-i heb je een prachtig alles in een apparaat wat perfect functioneert.
Wel is er een kleine modificatie op uitgevoerd. ::)

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

screw

Ziet er goed uit maar als je toch al zo goed bezig bent waarom maak je alle draden niet even lang?

Ik ga hier van de week ook aan de slag met mijn stekkerblok dus ik zal je volgen.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

twani

Dat is inderdaad overwogen Screw, echter ze dienen allen een andere afstand te overbruggen waarbij ik dus heb gekozen voor een strakke interne afwerking ipv. alle draden op één lengte welke dan enigzins weggepropt zouden moeten worden.....
De lengtes zijn overigens nog niet definitief en zijn nog wat ruim bemeten, de uiteindelijke lengte zal bij afmonteren worden ingemeten...

twani

Ik heb Linn ook heel hoog zitten advr, maar kan "ie" ook een paar Von Schweikerts aan? hoe lastig zijn jou eigen speakers?

twani

Zoals al eerder gemeld word mijn separate audiogroep(en straks dus ook mijn stekkerblok) vanuit de meterkast gevoed  langs een Lapp Ölflex 3x2.5 van ongeveer 15 meter lang. Nu heb ik op het forum al een aantal maal voorbij zien komen dat er hier en daar toch ook voorkeur uitgaat naar standaard installatiedraad dit ivm. de geringere weerstand.........hoe zit dit nu?

AbZ

Citaat van: twani op februari 12, 2011, 17:54:32
Zoals al eerder gemeld word mijn separate audiogroep(en straks dus ook mijn stekkerblok) vanuit de meterkast gevoed  langs een Lapp Ölflex 3x2.5 van ongeveer 15 meter lang. Nu heb ik op het forum al een aantal maal voorbij zien komen dat er hier en daar toch ook voorkeur uitgaat naar standaard installatiedraad dit ivm. de geringere weerstand.........hoe zit dit nu?
Niet ivm weerstand maar ivm capaciteit (bij kabels met mantel).
Kjelt merkt ergens op dat de eindversterking daaronder kan lijden.

twani

Ahh..oké, iemand dat vergelijk wel eens gemaakt wellicht?  :-\ :-\

twani

Wonderen bestaan evenals heel veel eerlijke en correcte mensen!!
Hoe kom ik nu opeens tot zo`n uitspraak? Wel.... juist vandaag (mijn reguliere vrije dag) ging ik weer verder met m`n "elektriciteitshuisje" , (de 6mm toevoer draden van IEC inlet naar de verdeelblokken plaatsen) als de TNT man aanbelt, altijd een fijn moment als je iets voor je hifi hebt besteld en daarop zit te wachten, ware het niet dat ik ditmaal niets had besteld, (geld op!, Von Schweikerts gekocht weten jullie nog....). Een miniscuul pakketje helemaal uit CHINA.......
Eenmaal uitgepakt tref ik daarin tot mijn grote verbazing een IEC inlet aan, op(eigenlijk ná)gestuurd door dezelfde leverancier als m`n stekkerblok!. Het stekkerblok heb ik al ruim 6 weken, en inderdaad had ik op de foto`s op Ebay bij het blok wel de inlet gezien maar ja, het blok eenmaal binnengekomen bij mij zonder de IEC inlet ging ik er gemakshalve maar van uit dat dit niét bij mijn aankoop was inbegrepen.  
Al bij al vind ik dit toch een keurige manier van werken, ben er blij mee.
Onderstaand een foto van de blauwe IEC inlet gemonteerd....

twani

De nieuw geplaatste 6mm (vanaf IEC) toevoerkabels...

twani

Een helikopter foto:

twani

Het al enigzins afgemonteerde platform + de box waarin het geplaatst zal worden........

twani

En nog 2 plaatjes van het blok geflankeerd door een fraaie  kabel gekocht bij, en gebouwd dóór Erik S. van "Jouw Hifi" .
Mooie kabels, mooi afgemonteerd door Erik, voor goede prijzen mensen!!!!!!!!!!!!!!

nicoverdo

Volgstand al een tijdje aan. Wordt steeds nieuwsgieriger naar eindresultaat. Ik stel echter nu al een poll voor om het stekkerblok in serie productie te nemen. ;D

erik s.

Citaat van: nicoverdo op februari 15, 2011, 19:29:37
Volgstand al een tijdje aan. Wordt steeds nieuwsgieriger naar eindresultaat. Ik stel echter nu al een poll voor om het stekkerblok in serie productie te nemen. ;D
dat wil ik ter zijner tijd best gaan doen, ik doe al zaken met de leverancier.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Madhouse

Citaat van: erik s. op februari 15, 2011, 21:02:16
dat wil ik ter zijner tijd best gaan doen, ik doe al zaken met de leverancier.

Mooie speelgoed!

Maar ik ben toch wel heel benieuwd hoe het er uit ziet als alles er in zit (kan me er nog geen voorstelling van maken)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

twani

Tja, heel eerlijk........? ik ook niet!  Één ding weet ik wel, het komt goed!

KvL

Hoe staat het met je stekkerblok? Al aan het fresen geslagen? ;D
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

twani

We zijn net weer terug van een korte  wintersportvakantie, daarbij zijn alle ledematen heel gebleven we gaan dus snel weer verder!

twani

Nou daar is ie dan! een foto van m`n eigen setup in de voor mij (op fotografisch gebied dan) zo kenmerkende matige kwaliteit....

phmeijer

Hoe ver ben je inmiddels met je blok?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

twani

Héy Peter :pompom:

Goeie vraag, ik zou zeggen we hebben een "status quo" op dit moment. Zoals je wellicht hebt meegekregen is eigenlijk alles binnen mijn set vernieuwd, zelfs m`n badkamer! al maakt deze natuurlijk geen deel uit van mijn set ;D (zelf verbouwd)
Dus de bekende perikelen hebben zich voorgedaan, géén geld en géén tijd :D. Het blok staat nu op de no.1 positie als volgende project en dit verhaal gaat zeker een vervolg krijgen.

phmeijer

Theo,

bekend verhaal, geld kan helaas maar 1 keer rollen! ;)

twani

Citaat van: phmeijer op februari 17, 2012, 16:41:57
Theo,

bekend verhaal, geld kan helaas maar 1 keer rollen! ;)
Vaak nog de verkeerde kant op ook :D

phmeijer