DIY stekkerblok welke spulletjes erin?

Gestart door twani, december 22, 2010, 21:13:36

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: twani op januari 12, 2011, 15:47:41
Het wordt trouwens 2.5 mm installatiedraad, 6mm past niet in de Furutech, is voldoende toch???
Dat is zeker voldoende naar mijn mening, zeker als je het hele systeem van meterkast tot wcd in ogenschouw neemt  ;)

daxie

Citaat van: twani op januari 12, 2011, 15:47:41
Het wordt trouwens 2.5 mm installatiedraad, 6mm past niet in de Furutech, is voldoende toch???

En wat betreft de VS Vr4 hoop ik dat dit een upgrade is, want ondanks dat de Heco`s (Celan XT 901 42kg p.stuk!) in de "audiofiele scene" niet een byzondere plek innemen was ik er nogal mee in m`n nopjes.

Beetje OT: dus je verandert je huidige speakers, waar je heel erg tevreden van was, door iets waarvan je alleen maar kan hopen dat het een upgrade is?

Vreemde manier van denken vind ik.
Ik verander iets waarvan ik niet tevreden ben door iets waarvan ik zeker ben dat het een upgrade is...

twani

;)Ik heb de VS`sen al eens mogen beluisteren, spring echt niet in het diepe zonder bandjes........

twani

Heeft iemand al eens een PS Audio Juice-Bar opengeschroeft? Deze werkt met koperen baren maar verder dan deze foto kom ik niet, ben benieuwd hoe men de inlets heeft aangekoppeld?

erik s.

Citaat van: twani op januari 15, 2011, 18:02:19
Heeft iemand al eens een PS Audio Juice-Bar opengeschroeft? Deze werkt met koperen baren maar verder dan deze foto kom ik niet, ben benieuwd hoe men de inlets heeft aangekoppeld?
de contacten van de inlet zijn een geheel met de 'baren'.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Misschien een iets overzichtelijker plaatje...

twani

Eén geheel is het hoogst haalbare denk ik dan? geen enkele overgangs-weerstand aanwezig en volgens mij zo goed als onmogelijk voor "DIY".............

S@m

Citaat van: twani op januari 15, 2011, 21:17:51
Eén geheel is het hoogst haalbare denk ik dan? geen enkele overgangs-weerstand aanwezig en volgens mij zo goed als onmogelijk voor "DIY".............

't Is erg mooi, maar je kunt je afvragen of dat zin heeft voor de uiteindelijke muzikale weergave...

solitaire

Citaat van: twani op januari 15, 2011, 21:17:51

Dan wordt de opzet anders, met pressure-welding doorverbonden kabels (cq. flink met de krimptang aan de slag ...), nog-minder-overal-overgangen, bv. als in deze
Hinterm Horizont geht's weiter.

erik s.

Citaat van: solitaire op januari 15, 2011, 22:22:51
Dan wordt de opzet anders, met pressure-welding doorverbonden kabels (cq. flink met de krimptang aan de slag ...), nog-minder-overal-overgangen, bv. als in deze

zie ook de Naim Powerigel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Denk ook niet dat je dat gaat horen, maar als ik 'm dan toch ga bouwen wil ik, binnen mijn budget en vaardigheden, wel maximaliseren, is de aard van het beestje.

Kjelt

Citaat van: twani op januari 15, 2011, 18:02:19
Als ik op beide fotos kijk dan zie ik na goed kijken drie metaal achtig (maar zeker geen koper of het moet vernikkeld zijn oid) staven mt daartussen koperkleurig isolatiemateriaal. Als dat buine nl zou geleiden dan maken de dri polen keihard sluiting  ;)
Oftewel dit zou je mits goed gemeten en verwerkt, prima als DIY kunnen evenaren en verbeteren door wel koper te gebuiken en de aansluitingen niet te schroeven maar bv te lassen. Echter een steraansluiting mt 2,5mm2 komt er ook erg dicht bij in de buurt.

erik s.

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2011, 23:20:11
Als ik op beide fotos kijk dan zie ik na goed kijken drie metaal achtig (maar zeker geen koper of het moet vernikkeld zijn oid) staven mt daartussen koperkleurig isolatiemateriaal. Als dat buine nl zou geleiden dan maken de dri polen keihard sluiting  ;)
Oftewel dit zou je mits goed gemeten en verwerkt, prima als DIY kunnen evenaren en verbeteren door wel koper te gebuiken en de aansluitingen niet te schroeven maar bv te lassen. Echter een steraansluiting mt 2,5mm2 komt er ook erg dicht bij in de buurt.
One of the unique features of the Juice Bar II can be found in its construction. The receptacles are all connected through 1/4 inch solid copper bus bars whose ends are machined into the AC input prong where the power comes in. The beauty of this is the total lack of connectors

twani

Erik, dat zinnetje verteld alles.... ik opteer voor m`n eerdere methode welke voor mij iig. realiseerbaar is. Vandaag ga ik het blok "opereren" (ik zal foto`s plaatsen) en een mooie plek voor de eerder getoonde aardklemmen kiezen..................

Kjelt

Citaat van: erik s. op januari 15, 2011, 23:37:18
One of the unique features of the Juice Bar II can be found in its construction. The receptacles are all connected through 1/4 inch solid copper bus bars whose ends are machined into the AC input prong where the power comes in. The beauty of this is the total lack of connectors
Duidelijk, staat er nog iets in over met welk metaal het afgeschermd is? Want je kunt duidelijk zien dat er een laag overheen zit of zouden de foto's zo vertekenen?

erik s.

Citaat van: Kjelt op januari 16, 2011, 17:33:38
Duidelijk, staat er nog iets in over met welk metaal het afgeschermd is? Want je kunt duidelijk zien dat er een laag overheen zit of zouden de foto's zo vertekenen?
er zit nikkel over heen tegen oxidatie van het koper.

twani

Het blok ligt open!

twani

Ik ga de aardklemmen monteren op de bodemplaat, maar natuurlijk niet zonder een isolerende tussenlaag. Anders gezegd, wat stellen jullie voor op de voetplaat te monteren waarop dan de aardklemmen kunnen worden geschroefd?

phmeijer

Citaat van: twani op januari 16, 2011, 19:47:35
Ik ga de aardklemmen monteren op de bodemplaat, maar natuurlijk niet zonder een isolerende tussenlaag. Anders gezegd, wat stellen jullie voor op de voetplaat te monteren waarop dan de aardklemmen kunnen worden geschroefd?

Waarom niet direct erop, heb je het blok meteen geaard.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

twani

Ik ga sterbedraden en wilde voor fase en nul ook zo`n aardklem gebruiken om van "1 in" naar " 6 uit" te gaan en deze kunnen niet direct op de voet worden gemonteerd zo denk ik dan............ 

phmeijer

Dat klopt, niet aan gedacht, even vergeten dst de term "aardeklem" niet alleen voor de aarde is in dit project; daarvoor zou ik dan een plaatje teflon gebruiken.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Wijx wondere wereld

wel een mooie stevig kastje. Heb je al bedacht hoe de furetechs erin passen?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

twani

Toch van boven à la Vibex...... Aankomende woensdag is het freesdag!

twani

"Grondwerkzaamheden gestart" !!!!!

M`n oorspronkelijk idee ten uitvoer gebracht en 3 aardrails (fase-nul-aarde) geïsoleerd op de aluminium bodemplaat gemonteerd, hoe? 3 stukjes kunststof op maat gesneden en deze met een uit de autoramen bekende techniek gelijmd: etsprimer aanbrengen op bodemplaat, reepjes kunststof en aardrails, daarna met ramenkit (precies! dezelfde als waarmee Carglass je nieuwe voorruit in je auto lijmt) het geheel samengevoegd. Resultaat: 100% geïsoleerd und Bombenfest............... 

twani

Voor de late instappers van dit Topic, deze rails zijn het dus (mijn foto`s zijn erbarmelijk vandaar...)