Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

RobertVanWoerden

Heb je al contact met Oppo support gehad?

FDLARRY

Gisteren mail gestuurd, mijn ervaring is dat het antwoord nog even kan duren.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Na 2 weken contact gehad te hebben met ene Bjorn van OPPO is er nu dan eindelijk een fix uitgebracht voor de Lolipop Android. En het werkt weer als vanouds. Mocht je dus dezelfde problemen ondervinden, ff je media control op je android toestel updaten.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

larsonator

Citaat van: FDLARRY op mei 14, 2015, 17:22:36
Gisteren mail gestuurd, mijn ervaring is dat het antwoord nog even kan duren.

Citaat van: FDLARRY op mei 28, 2015, 15:02:02
Na 2 weken contact gehad te hebben met ene Bjorn van OPPO is er nu dan eindelijk een fix uitgebracht voor de Lolipop Android. En het werkt weer als vanouds.
Dat is toch niet zo'n slechte service? 2Wkn na contact (met die ene Bjorn) heeft Oppo een fix uitgebracht. Wat wil je nog meer. Andere fabricanten laten je vaak zitten met je probleem

RobertVanWoerden

Bjorn is degene die meesteal antwoord voor Oppo UK. Netjes dat er nu een fix is.

FDLARRY

Citaat van: RobertVanWoerden op mei 28, 2015, 20:56:10
Bjorn is degene die meesteal antwoord voor Oppo UK. Netjes dat er nu een fix is.
Zeker, erg netjes afgehandeld, bijna dagelijks reactie terug. Mijn vorige interactie met OPPO was iets minder en kende een langere doorlooptijd.

FDLARRY

Ik ben bang dat het nu wel over is, toch jammer dat mijn speler van 1.250,- na een paar jaar al verouderd is en dus niet meer ondersteund wordt.

Dear FDLARRY,
It was developed for Android 5 and will not work with Android 6 at the time, our engineers do not have capacity to upgrade this at this time. It will take a while before we can fix that sorry.
Best Regards
Bjorn
OPPO European Support Engineer

Dear Bjorn,

The media control app for the BDP-95 doesent work with android 6, Can you make a fix again?

Thanks.

Gr.

FDLARRY

GH

Tikje overdreven om van verouderd en geen support te spreken als je het alleen hebt over de Android app.... Je speler werkt toch nog prima?

FDLARRY

Nee. De enige manier om mijn muziek fatsoenlijk vanaf mijn NAS te streamen is via de media control app. Via de meegeleverde afstandsbediening is het echt niet te doen.

FDLARRY

Ook Tidal had ik graag gehad op mijn OPPO, ook niet mogelijk op de 95. Oudere Naims hebben dat ondertussen al lang. Persoonlijk vind ik (software) ondersteuning een van de belangrijkste dingen bij het kopen van digitale apparaten tegenwoordig. OPPO maakt (prijs technisch) klasse spul, maar qua ondersteuning zouden ze toch is naar NAIM moeten kijken, die weten hoe het moet.

Jumping Jack

Naim is echt geen trendsetter op dat vlak hoor. We hebben lang moeten wachten op Tidal en spotify, terwijl ze wel vroeg op de streaming-wagon zaten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Misschien geen trendsetter, maar het is wel geregeld. En de software is gewoon goed.

FDLARRY

Nou ben ik geen programmeur, dus ik heb geen idee, maar is het dan zoveel werk om een bestaande draaiende app op android 5 ook werkbaar te maken voor android 6?

Lazybird

Tijd voor een nieuwe speler  :D :D :D :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Jumping Jack

Citaat van: FDLARRY op oktober 17, 2016, 20:01:02
Misschien geen trendsetter, maar het is wel geregeld. En de software is gewoon goed.

Dat is waar. Al ze iets releasen, is het ook doordacht. Dat brengt met zich mee dat er niet vaak updates komen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fredenivanca

Misschien even een domme vraag, maar ik heb een oppo 95 eu van iemand overgenomen, het is een nog niet geupdate speler, speelt nu prima, alleen vindt hij mijn synology 1513+ niet. Laptops vind hij wel en daar kom ik ook gewoon in, maar de nas komt niet in beeld. Is het een kwestie van de firmware updaten of ligt het aan een instelling. De nas staat bedraad aan een asus router welke staat ingesteld als accespoint, en de oppo is ook bedraad via een hub. Vreemde is dat mijn oppo 103 wel probleemloos de nas kon vinden.
Dus als iemand een oplossing weet?   Graaaag

groet fred
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Lazybird

Waarschijnlijk een instelling aangezien ik met met 95 prima mijn synology kan vinden en is een oude firmware
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

riwi

Citaat van: fredenivanca op oktober 17, 2016, 21:14:42
Misschien even een domme vraag, maar ik heb een oppo 95 eu van iemand overgenomen, het is een nog niet geupdate speler, speelt nu prima, alleen vindt hij mijn synology 1513+ niet. Laptops vind hij wel en daar kom ik ook gewoon in, maar de nas komt niet in beeld. Is het een kwestie van de firmware updaten of ligt het aan een instelling. De nas staat bedraad aan een asus router welke staat ingesteld als accespoint, en de oppo is ook bedraad via een hub. Vreemde is dat mijn oppo 103 wel probleemloos de nas kon vinden.
Dus als iemand een oplossing weet?   Graaaag

groet fred

De Oppo 103 kan via SMB verbinden met je NAS. De Oppo 95 heeft een DLNA server nodig. Je moet dus op je Syno de mediaserver functie inschakelen. DS music of zoiets, ik heb geen Syno dus weet niet precies hoe dat heet bij Synology.
Updaten van de 95 zou ik niet doen omdat je met de oude firmware nog BD iso via USB disk kan afspelen. Na upgrade kan dit niet meer. Een reden om wel te upgraden is om met de App op je telefoon de 95 te kunnen bedienen. Want die App werkt niet met de oude firmware.

fredenivanca

:pompom: :worship:
bedankt voor je snelle antwoord, media server geisalleerd op mijn synology, en inderdaad de hij staat in het lijstje.
Ik heb mijn films en muziek natuurlijk in andere mappen staan, dus nu nog maar even uitvogelen hoe ik dat zichtbaar krijg.
maar kan in ieder geval weer een stuk verder

groet fred
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

FDLARRY

Citaat van: Lazybird op oktober 17, 2016, 20:15:54
Tijd voor een nieuwe speler  :D :D :D :D

;D Ik ben idd aan het kijken, het wordt waarschijnlijk deze:

https://www.oppodigital.com/sonica-dac/

Dus de tactiek van OPPO werkt, gewoon stoppen met ondersteuning en ze kopen vanzelf wat nieuws.  ;)

RobertVanWoerden

Hoi FD, ziet er netjes uit. Ik weet niet hoe belangrijk surround is voor je, maar de Sonica dac is alleen stereo.

evilniek

Citaat van: FDLARRY op oktober 18, 2016, 12:06:05
;D Ik ben idd aan het kijken, het wordt waarschijnlijk deze:

https://www.oppodigital.com/sonica-dac/

Dus de tactiek van OPPO werkt, gewoon stoppen met ondersteuning en ze kopen vanzelf wat nieuws.  ;)

Ja Oppo staat hier bekend om.  :sarcasm:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

FDLARRY

Citaat van: RobertVanWoerden op oktober 18, 2016, 17:07:58
Hoi FD, ziet er netjes uit. Ik weet niet hoe belangrijk surround is voor je, maar de Sonica dac is alleen stereo.

Hier alleen stereo. Surround ooit overwogen, maar vind stereo voldoende, ik vind muziek belangrijker dan film, vandaar.

Ondertussen weer een beetje hoop, kreeg vandaag dit bericht van Bjorn:

Dear FDLARRY,

I am sorry we are a small company and the capacity is pressed because of the new 4K player that is being released before Christmas, we have released two new models after the BDP-95EU and most companies would never support a discontinued player at all. We will do our best to fix the issue as soon as there is engineers available.
Best Regards
Bjorn
OPPO European Support Engineer

SV..S

Citaat van: FDLARRY op oktober 18, 2016, 18:33:55
and most companies would never support a discontinued player at all.
Vind dit toch wel een beetje aparte zin?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

FDLARRY

Citaat van: SV..S op oktober 18, 2016, 20:50:25
Vind dit toch wel een beetje aparte zin?
Zegt alles over de strategie van veel bedrijven de laatste tijd, gelukkig niet allemaal.