Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Lazybird

Ik vindt de app een verademing, maar het is niets meer of minder dan een remote op je telefoon of tablet. (op apple devices)
Of de functionaliteit anders is op android devices kan ik je niet vertellen.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

SV..S

om nu muziek te streamen vanaf de oppo moet mijn tv aan staan, dat vind ik niet handig.
nu ''stream'' ik via een app voor mijn nas via een logitec bluetooth adapter.

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Lazybird

Dan gaat deze app dat niet voor je oplossen althans niet via iphone of IPAD, via andriod kan ik geen uitspraken over doen.
Er werd stellig beweerd dat dit mogelijk is misschien kan een andriod gebruiker hier een uitspraak over doen.

Het was voor mijn een reden om over te stappen op een dedicated streamer want via de tv muziek selecteren werd onmogelijk met een grote muziek database.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

fugazi_2009

Met de android app kan je inderdaad wel door media content browsen. Ik hoef dus nu geen tv meer aan te zetten als ik muziek luister.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mradem

Dat zou ook ooit nog voor iOS uitkomen maar ik vraag het me af..

SV..S

Citaat van: mradem op mei 10, 2013, 17:25:46
Dat zou ook ooit nog voor iOS uitkomen maar ik vraag het me af..
tja dat heb ik dus ook, ik overweeg een goedkoop android apparaat te kopen, maar weet eigenlijk niet wat?

Jl Audio F113      

Ralph71

Ik weet niet of het hier al een keer gepost is. De Oppo met nieuwe firmware speelt helaas geen blu ray iso-bestanden meer af. In combinatie met een Qnap NAS lijkt dit te omzeilen. Je gaat via file-manager naar het iso-bestand. Je selecteert daar de optie "mount iso" en je geeft aan wat de naam van de map moet zijn (ik hou de naam aan die Qnap voorstelt). Daarna zie je deze "map" links in het menu staan. Nu even deze map delen via Twonky media en de Oppo herkent de BDMV-map. Dan het grootste bestand selecteren (in geval van Oblivion is dit 00023.m2ts) en genieten maar!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Rence

Citaat van: Ralph71 op augustus  7, 2013, 22:28:41
Ik weet niet of het hier al een keer gepost is. De Oppo met nieuwe firmware speelt helaas geen blu ray iso-bestanden meer af. In combinatie met een Qnap NAS lijkt dit te omzeilen. Je gaat via file-manager naar het iso-bestand. Je selecteert daar de optie "mount iso" en je geeft aan wat de naam van de map moet zijn (ik hou de naam aan die Qnap voorstelt). Daarna zie je deze "map" links in het menu staan. Nu even deze map delen via Twonky media en de Oppo herkent de BDMV-map. Dan het grootste bestand selecteren (in geval van Oblivion is dit 00023.m2ts) en genieten maar!

Super :clapping: :worship:
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
ATOLL ST 300,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
LG Oled EVO G4,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Raphie

JBL PRX Power!

mradem

Citaat van: SV..S op mei 10, 2013, 17:28:52
tja dat heb ik dus ook, ik overweeg een goedkoop android apparaat te kopen, maar weet eigenlijk niet wat?

Voor de iPad hebben ze nu wel een mediacontrol app maar blijkbaar alleen voor de bdp103/105.
Erg teleurstellend vind ik zelf. Vraag me af of dit nou niet mogelijk is of gewoon met opzet is gedaan. Sinds de 105 heb ik het gevoel dat de support voor de Bdp-95 naadje is ::)

SV..S

Citaat van: mradem op augustus 16, 2013, 07:30:45
Voor de iPad hebben ze nu wel een mediacontrol app maar blijkbaar alleen voor de bdp103/105.
Erg teleurstellend vind ik zelf. Vraag me af of dit nou niet mogelijk is of gewoon met opzet is gedaan. Sinds de 105 heb ik het gevoel dat de support voor de Bdp-95 naadje is ::)
dat vraag ik me ook af, ik heb m op de ipad staan, maar het werkt iid niet. Zou een mailtje naar oppo helpen?

Jl Audio F113      

mradem

Wellicht ja. Via Facebook is daar ook al op gereageerd maar nog geen reactie.

Marco66

Wel raar inderdaad, vind mijn 93 ook niet.

Marco
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

StefaanD

Hier ook nog een "slachtoffer". Héél jammer dat dit niet werkt op de 93 en 95. Zal wel een commerciële beslissing geweest zijn, want dit is toch puur software matig te regelen lijkt me en heeft dus niets met hardware te maken.

fugazi_2009

Citaat van: StefaanD op augustus 16, 2013, 11:16:53
Hier ook nog een "slachtoffer". Héél jammer dat dit niet werkt op de 93 en 95. Zal wel een commerciële beslissing geweest zijn, want dit is toch puur software matig te regelen lijkt me en heeft dus niets met hardware te maken.

Lijkt mij inderdaad een bewuste keuze. In de software moet dit een no-brainer zijn geweest. Zeker gezien het feit dat ze wel de Android media app al hadden die wel de 93 en 95 kan bedienen, dus de kennis en code was er al.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Het zou ook CPU kracht gerelateerd kunnen zijn of een andere limitatie (geheugen?).

Ze hebben ook nooit de SMB share mogelijkheid op de 93/95 geimplementeerd. De 93/95 heeft alleen DLNA/UPNP wat lichter is voor de speler denk ik. De 103/105 zal kwa processor power wel wat zwaarder zijn.

Allemaal speculatie van mijn kant natuurlijk.

thommy

Hoe komt het dat mijn oppo geen ondertiteling weergeeft?

Betreft hier spelen van een serie op mijn externe HDD, SRT bestandjes staan nochtans in dezelfde map als de afleveringen.

home@the movies

Citaat van: thommy op december  2, 2013, 18:41:58
Hoe komt het dat mijn oppo geen ondertiteling weergeeft?

Betreft hier spelen van een serie op mijn externe HDD, SRT bestandjes staan nochtans in dezelfde map als de afleveringen.

Nergens geen schrijffoutje gemaakt in de benoeming van het SRT bestand? puntje of coma vergeten tov de video file?

Gr
Werner

thommy

Nu werkt het wel, idd, waarschijnlijk schrijffoutje...

thanks Werner!

Etiennevh

Hoi,

Ik heb een zooitje MKV's en probeer deze af te spelen met mijn Oppo BDP 95 maar hij speelt ze niet af. Hij probeert ze te laden maar er hij komt weer terug in het "home menu".

Het lijkt erop dat hij niet om kan gaan met de FPS, althans, hij geeft niet weer dat het 23.976 FPS o.i.d. is.

Iemand een idee hoe ik ze toch snel aan de praat kan krijgen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Etiennevh op december 10, 2013, 20:43:38
Hoi,

Ik heb een zooitje MKV's en probeer deze af te spelen met mijn Oppo BDP 95 maar hij speelt ze niet af. Hij probeert ze te laden maar er hij komt weer terug in het "home menu".

Het lijkt erop dat hij niet om kan gaan met de FPS, althans, hij geeft niet weer dat het 23.976 FPS o.i.d. is.

Iemand een idee hoe ik ze toch snel aan de praat kan krijgen?
Opgelost. Alle bestanden even door MKV merger heen en opnieuw aan 24000/1001 FPS toekennen. Klaar is kees :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Multi-Region

Inmiddels de laatste firmware update gedaan, maar kan nog steeds uit de 13-delige 'Downton Abbey 1-4' Blu-ray boxset 1 disc (nr. 8291626-11/R10) niet afspelen. De andere 12 discs werken probleemloos.
De BDP-95EU blijft aan het laden en uiteindelijk melding op display 'disc unknown'. Soms komt na heel lang laden tekst 'BDMV' op display, maar gaat na enige tijd lade open...

Amazon-UK heeft recent een 2e boxset gestuurd (versturen geen losse disc), maar euvel blijft, echter bij 29 op de 30 pogingen met 'disc-unknown', wel info VDMV en springt relais naar begin film, die dan probleemloos wordt afgespeelt.
Bij speler aan/uit begint euvel opnieuw.

Productiefout of wachten op update (boxset is uit najaar 2013)?

Stefke_toyo

Citaat van: Ralph71 op augustus  7, 2013, 22:28:41

Is dit mogelijk op alle FW ? Ikzelf heb een BDP-93 maar krijg dit  niet werkende.

AVCHD folder met daarin een iso file speelt deze ook niet af (van externe HD) of moet dit een NAS zijn met Twonky ?

Iemand een idee om BR ISO files of AVCHD iso files af te spelen op de Oppo met de niet iso compatibele FW... ?

Alvast dank

Stef

riwi

Citaat van: Stefke_toyo op februari 10, 2014, 15:18:40
Iemand een idee om BR ISO files of AVCHD iso files af te spelen op de Oppo met de niet iso compatibele FW... ?

Alvast dank

Stef

De iso mounten (virtual clone drive) of uitpakken. Daarna met bdinfo.exe de uitgepakte of gemounte bluray analyseren en de juiste playlist (.mpls) zoeken.
Daarna met tsmuxer de gevonden playlist selecteren (en evt wat audio en/of subtitle streams aan of uit vinken) en onderin de optie m2ts file selecteren en een naam en plek kiezen voor deze file.
Op start remux klikken en dan heb je binnen enkele minuten een .m2ts file die je gehandycapte Oppo wel kan spelen.
Dit werkt voor vrijwel alle 2D blurays. Je hebt dan geen menus meer.

Maar wat ook werkt voor 80% is om in de ISO in de BDMV/stream folder de grootste m2ts file te zoeken en die eruit te kopieren en een leuke naam te geven.

Een losse m2ts file speelt op alle firmwares wel. Ja kan ook remuxen naar een mkv file met andere tools.

FDLARRY

Vorige week een nieuwe android update gedraaid op mijn Samsung Note 3. Nu werkt mijn media app voor de OPPO 95 niet meer. De remote control app werkt nog wel. Ik heb de laatste firmware draaien op de OPPO. Heeft iemand anders dit probleem ook? En is er al eventueel een oplossing bekend?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II