Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

FDLARRY

Ik had deze vraag eerder gesteld, nog geen antwoord op gehad maar ik ben bang dat het (nog) niet kan, misschien een firmware update in de toekomst. :(
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

fugazi_2009

Volgens mij kan je die inderdaad niet bewaren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Ik ben niet zo van de playlists, maar is het niet zo dat je een pls of m3u file kan maken op de PC en die in de directory bij je media zet? dan kan je met de Oppo die playlist gewoon kiezen. Op de Oppo zelf heb ik nog geen playlist aan proberen te maken.

FDLARRY

Dat is het proberen waard. Ga ik eens oppakken van het weekend.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

fugazi_2009

Citaat van: riwi op augustus 17, 2011, 23:07:38
Ik ben niet zo van de playlists, maar is het niet zo dat je een pls of m3u file kan maken op de PC en die in de directory bij je media zet? dan kan je met de Oppo die playlist gewoon kiezen. Op de Oppo zelf heb ik nog geen playlist aan proberen te maken.

De Dune kan dat wel, of de Oppo dat ook kan weet ik niet. Zal er wel eens 1 op de harddisc gooien.

fugazi_2009

Zojuist even uitgeprobeerd en m3u files en cue files e.d. doet de Oppo niks mee. Hij laat de m3u files simpelweg niet zien als je browst.

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 18, 2011, 08:53:57
Zojuist even uitgeprobeerd en m3u files en cue files e.d. doet de Oppo niks mee. Hij laat de m3u files simpelweg niet zien als je browst.

Ik heb het ook getest. Maar ik draai met de Oppo in combinatie met twonky media server op het netwerk. Als ik in de Oppo twonky kies dan kan ik de gebruikelijke categorien kiezen : Artist / folder / genre / artist\album etc. Ik kan daar ook playlists selecteren. Dan krijg ik alle playlists te zien die tussen mijn media staan. Als ik die kies werkt ie gewoon de playlist af.

Ik kies echter meestal Artist\Album en dan kies ik een artiest en dan een album en speel die helemaal.

FDLARRY

Aha, zover ben ik nog niet, ik heb gewoon via Sata een HD van 1,5 TB hangen waarmee ik via de OPPO de muziek kies. Maar blijf het raar vinden van OPPO dat je een playlist optie heb die werkt totdat je het apparaat uitzet, er zit toch iets in als geheugen, moet je dan toch ook kunnen aanspreken lijkt me.

fugazi_2009

Ik zie dat er weer een nieuwe beta firmware voor de Oppo is (althans voor de US versie). Zal hem straks eens erop zetten.

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 19, 2011, 19:43:06
Ik zie dat er weer een nieuwe beta firmware voor de Oppo is (althans voor de US versie). Zal hem straks eens erop zetten.

Hier staat ie er nu op. Ik merk geen verschil zo :) Zijn maar kleine verbeteringetjes, geen extra features of mogelijkheden in ieder geval.

<edit>
Iets met youtube schijnt nieuw te zijn. zal ik later bekijken, zit nu wat CDtjes te luisteren :)

FDLARRY

riwi

Citaat van: FDLARRY op augustus 21, 2011, 17:11:47
Nu ook voor de EU versie:

Mooi :)
Ik had trouwens deze FW met een NTFS USB stick geupgrade. Live wild ;) En dat werkte prima op de BDP95US ondanks dat de website zegt dat je een FAT32 stick moet hebben.

Mijn fat32 stick is uit het jaar blok en neemt 10 minuten om de file erop te krijgen. De 4G cruzer micro NTFS  flitst hem op de stick en naar de player in no time :)

FDLARRY

You Tube werkt, leuk weer zo'n nieuwtje, ik hoop dat verder gaan met deze ontwikkeling, het lijkt mij wel gaaf als ze tuninradio erop gaan zetten, voorral die sky zenders en dan in goeie kwaliteit via de OPPO afspelen, ik ga ze eens een mailtje sturen, kijken wat ze zeggen. ;)

FDLARRY

Helaas, tuneinradio zit er voorlopig nog niet in, wel komen er een aantal andere streaming opties aan, dit was hun antwoord op mijn vraag:

We will be adding additional streaming services to the player through future firmware releases, but at this time we can only confirm services which we are certified for, which are Blockbuster, Film Fresh, Netflix and VUDU.

borkaenjo@work

Met sommige nieuwe films heb ik toch wat problemen met het afspelen via een usb harde schijf.
Stotterend beeld en geluid. Niet continue, maar af en aan. Blokkerig beeld en kraaktonen uit de surrounds.

Films:

The Roommate
Fast Five

Iemand meer problemen met die films via USB?

mradem

Ik heb het nog niet gehad. Fast five staat wel in de lijst dus ik zal daar eens opletten. Heb je een volledige BD rip gedownload?

RvD

Fast five heb ik vorige week gezien de bdremux van poster Bradje zonder problemen, gewoon de losse bdmv folder geopend.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

destroyer2usa

Citaat van: RvD op augustus 27, 2011, 12:35:07
Fast five heb ik vorige week gezien de bdremux van poster Bradje zonder problemen, gewoon de losse bdmv folder geopend.

Ik kan toch geen bdmv folder openen en dan een losse m2ts file uitzoeken? Althans dat is mij nog niet gelukt, als ik enter druk begint ie gewoon met afspelen van die bdmv folder of bedoel je dat je de geremuxte m2ts file in de bdmv folder hebt staan?

Bij mij loopt eigenlijk haast niets met bdmv folder structuur...hakkelt en stottert al bij maatschappij logo, als ik die dan omzet naar iso lopen ze perfect. (via Esata HD, ook usb geprobeerd maar maakt geen verschil.

mradem

Inderdaad gewoon de folder selecteren en dan speelt hij vanzelf. Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij de remuxed versie heeft gedownload.

Zowel een iso file als de folder doen het bij mij prima. Nog niks tegengekomen wat niet goed werkt. Heb je wel de laatste firmware erop staan?

RvD

Precies ik bedoel de bdmv folder selecteren. Ik denk dat je een hdmi handshake probleem hebt of werken originele schijfjes in de speler wel goed ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

destroyer2usa

Citaat van: RvD op augustus 27, 2011, 17:05:04
Precies ik bedoel de bdmv folder selecteren. Ik denk dat je een hdmi handshake probleem hebt of werken originele schijfjes in de speler wel goed ?

Alle iso's lopen perfect..een paar bdmv folders lopen ook prima, maar ongeveer 80% niet dus.

Betwijfel dat het aan de rip naar bdmv ligt, want dan zou de omgezette iso toch ook niet goed moeten lopen op de Oppo?

En natuurlijk de laatste firmware (Ben een soort van update verslaafd..Ik update altijd alles naar de laatste firmware...heb daar soms wel eens pech mee, want niet elke update is een vooruitgang natuurlijk)

FDLARRY

Misschien kan je het eens proberen om eea via de sata te laten lopen. Zal je eigen HD wel niet ondersteunen maar misschien weet je iemand. Zou zomaar de overdrachtssnelheid kunnen zijn.

borkaenjo@work

Ik heb de Europese versie met originele NL ondertiteling in bdmv folder.
Ik zal hem eens omzetten naar een ISO.

Ik heb trouwens niet de allerlaatste firmware, maar de een na laatste.
Ik heb het tot nu toe na ongeveer een 12 films alleen bij deze twee titels gezien.
Een HDMI handshake zal het dus niet zijn.

Ik ga ff een ISO proberen.

borkaenjo@work

De nieuwste firmware maakte niets uit.
De bdmv map bleef problemen geven.
Ook steeds op dezelfde punten in de film Fast Five.
De ISO doet het zonder problemen.

destroyer2usa

Citaat van: borkaenjo@work op augustus 27, 2011, 21:43:33
De nieuwste firmware maakte niets uit.
De bdmv map bleef problemen geven.
Ook steeds op dezelfde punten in de film Fast Five.
De ISO doet het zonder problemen.

Precies, zelfde probleem..een hele hoop bdmv bluray rips lopen niet bij, alhtnas hakkelen continu..omgezet naar iso lopen ze allemaal prima. Maakt niet uit via esata of usb.

Jammer dat mijn pc alweer 4 jaar oud is...weet niet hoe snel een huidige i5 of i7 zo'n 40 gig file omzet in iso maar  " ik" ben daar toch wel 20 minuten zoet mee...