Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

fugazi_2009

Citaat van: mradem op juli 19, 2011, 15:40:03
Is nou het enige verschil tusen de 95 en 93 het stereo gedeelte? Of is de kwaliteit van de analoge 7.1 output ook anders?

De 95 gebruikt voor zowel de stereo uitgang, maar ook de multi-channel uitgang een SABRE32 Reference DAC. De 93 heeft een andere dac. Dus inderdaad is de kwaliteit van de analoge 7.1 output ook anders.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mradem

Duidelijk, bedankt voor je reactie.

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op juli 19, 2011, 14:53:09
Volgens mij trekt die stereo uitgang zich toch zowiezo daar niks van aan?
Ik denk dat je gelijk hebt

fugazi_2009

Citaat van: riwi op juli 19, 2011, 16:08:00
Ik denk dat je gelijk hebt

Een heerlijk (en uniek) gevoel!

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op juli 19, 2011, 16:15:45
Een heerlijk (en uniek) gevoel!

Deze feedback is voor mij ook uniek. Meestal krijg ik als feedback dat mensen diep ongelukkig van mij worden ;)  ;D

fugazi_2009

Citaat van: riwi op juli 19, 2011, 16:18:00
Deze feedback is voor mij ook uniek. Meestal krijg ik als feedback dat mensen diep ongelukkig van mij worden ;)  ;D

Ja, je bent te eerlijk heet dat dan

LittleNinja

Sorry voor de teleurstelling maar daar heb ik geen last van..

Citaat van: riwi op juli 19, 2011, 16:18:00
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

riwi

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2011, 18:22:58
Sorry voor de teleurstelling maar daar heb ik geen last van..

Warm fuzzy feelings all over   :pompom:

Vik

Citaat van: riwi op juli 19, 2011, 14:10:05
Ik gebruik de "stereo" setting en niet de Lt/Rt. Bij mij is de 6 kanaals uitgang ook aangesloten.

Waarom zou je bij de 95 de voorkeur geven aan de Lt/Rt boven de dedicated stereo aansluitingen?
Zoals ik het begrepen had was er 1 DAC voor de 6 kanaals uitgang en een losse (zelfde) DAC voor de stereo output.

Daarnaast kies ik in mijn pre-amp of ik dan alsnog het stereo signaal wil afsplitsen over de fronts en de subwoofer of deze puur naar de fronts wil sturen.

Deze settings hadden ook een positief effect bij mijn 83 TUC. Volgens Dave (TUC) wordt de signaal weg verkort bij de instelling LT/RT in plaats van de stereo optie. En hij heeft idd gelijk gehad, ik kreeg hierdoor een voller geluid.  

Even het mailtje teruggevonden van Dave :

Using LT/RT shuts off the surround chip pathway in the digital domain and really shortens the signal path...if you just use 2ch then set it to RT/LT yes.  If you want to shut the rear and surround backs down too that will help as well

Ik ga wel eens luisteren of het verschil geeft tussen LT/RT en de stereo optie bij de 95.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Snowmaster

Citaat van: vik op juli 19, 2011, 19:09:35
Using LT/RT shuts off the surround chip pathway in the digital domain and really shortens the signal path...if you just use 2ch then set it to RT/LT yes.  If you want to shut the rear and surround backs down too that will help as well

Ik ga wel eens luisteren of het verschil geeft tussen LT/RT en de stereo optie bij de 95.

Al een paar jaar geleden gaf ik deze adviezen al voor Denon DVDspelers en receivers.
Niemand hoorde de verschillen of niemand probeerde dit uit. Voor mij was dit werkelijk unbelievable. Door het uitschakelen van overbodige circuits, gaat het apparaat beter presteren, dit zal ook voor de Oppo gelden. Ik weet dat ondertussen dat de Oppo 83 een vrij labiel apparaat is welke reageert op zijn omgeving. Dit betekent dat je beloont kunt worden door de juiste circuits of zelfs een andere ondergrond te kiezen voor de speler.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Vik

Citaat van: Snowmaster op juli 19, 2011, 22:38:28
Al een paar jaar geleden gaf ik deze adviezen al voor Denon DVDspelers en receivers.
Niemand hoorde de verschillen of niemand probeerde dit uit. Voor mij was dit werkelijk unbelievable. Door het uitschakelen van overbodige circuits, gaat het apparaat beter presteren, dit zal ook voor de Oppo gelden. Ik weet dat ondertussen dat de Oppo 83 een vrij labiel apparaat is welke reageert op zijn omgeving. Dit betekent dat je beloont kunt worden door de juiste circuits of zelfs een andere ondergrond te kiezen voor de speler.

De grootste boost met deze setting was met de Oppo BDP 83 TUC. (Geen SE of Nuforce)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op juli 20, 2011, 06:19:15
De grootste boost met deze setting was met de Oppo BDP 83 TUC. (Geen SE of Nuforce)
Dit werkt (volgens de mail van Dave) dus alleen als je naast stereo geen 5.1 analoog of HDMI gebruikt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 15:03:49
Dit werkt (volgens de mail van Dave) dus alleen als je naast stereo geen 5.1 analoog of HDMI gebruikt?

Lijkt me wel ja, of je moet de hele tijd de instellingen gaan aanpassen.

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 20, 2011, 15:34:21
Lijkt me wel ja, of je moet de hele tijd de instellingen gaan aanpassen.
Dat is iets minder praktisch, maar ik ga het (als goed hobbyist) natuurlijk wel even testen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mradem

FDLARRY

Met ondertussen 9.000 flac bestanden leek het me wel leuk om een playlist te maken, dus ik al aardig wat bestanden toegevoegd in de middag en net wou ik het afmaken, OPPO aan en ............... weg playlist, weer helemaal leeg :(

Doe ik iets verkeerd of is een playlist maar een eenmalig iets op de OPPO?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Vik

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 15:03:49

HDMI kan je gewoon spelen met Dave zijn instellingen.

Als je 5.1 draait dan zullen deze instellingen niet van toepassing zijn.

HTip

Citaat van: vik op juli 20, 2011, 22:07:01
HDMI kan je gewoon spelen met Dave zijn instellingen.

Als je 5.1 draait dan zullen deze instellingen niet van toepassing zijn.
Zijn dat de instellingen die jij op de vorige pagina hebt gepost?
Showcase - Topic

fugazi_2009

Als je multi-channel analoog speelt zal dat alleen uitmaken voor instellingen 1 en 2. 3, 4 en 5 wil je eigenlijk in alle gevallen doen.

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 21, 2011, 10:44:02
Als je multi-channel analoog speelt zal dat alleen uitmaken voor instellingen 1 en 2. 3, 4 en 5 wil je eigenlijk in alle gevallen doen.
Thanks! 4 en 5 heb ik inderdaad ook zo staan, 3 zal ik nog checken...
Showcase - Topic

fugazi_2009

3 is volgens mij enkel voor audio over hdmi van belang, maar dat gebruik jij denk ik wel?

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op juli 21, 2011, 12:15:20
3 is volgens mij enkel voor audio over hdmi van belang, maar dat gebruik jij denk ik wel?
Klopt. Daar moet ik dus gewoon van afblijven ;) Feitelijk staat dus alles goed en is er in stereo (mocht ik de instellingen willen wijzigen) een verbetering is te halen. Ben toch nieuwsgierig geworden...
Showcase - Topic

frank2

het verschil is wel minimaal, net hoorbaar, maar niet echt de moeite waard. Gewoon eens proberen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

riwi

Gisteravond wat testjes gedaan met een USB schijf en wat bluray rips erop.

Tot mijn verbazing spelen zowel de bluray iso file als de uitgepakte folders zonder problemen. Ik had al gelezen van de iso files dat dat zou werken, maar dat een gewone BDMV folder ook direct speelt is wel erg leuk. Alle 'disk' acties zijn erg snel. Sneller dan bv met de Dune via het netwerk. Dus een chapter skip is vrijwel instant. Verder ziet het er precies uit alsof je van een optisch schijfje speelt. Alle mogelijkheden en features (ondertitels, audio track selectie, menu's) blijven prima werken.

Vik

Citaat van: riwi op juli 21, 2011, 20:13:06
Gisteravond wat testjes gedaan met een USB schijf en wat bluray rips erop.

Tot mijn verbazing spelen zowel de bluray iso file als de uitgepakte folders zonder problemen. Ik had al gelezen van de iso files dat dat zou werken, maar dat een gewone BDMV folder ook direct speelt is wel erg leuk. Alle 'disk' acties zijn erg snel. Sneller dan bv met de Dune via het netwerk. Dus een chapter skip is vrijwel instant. Verder ziet het er precies uit alsof je van een optisch schijfje speelt. Alle mogelijkheden en features (ondertitels, audio track selectie, menu's) blijven prima werken.

Dat is goed nieuws!