Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

DVDmartinDVD

Citaat van: LittleNinja op juli 14, 2011, 21:44:21
Feli!!!

Bedankt ;)

Wilde hem alleen aansluiten via HDMI maar ik ben wel erg benieuwd naar de analoog out, dus dat wordt waarschijnlijk weer kabels kopen.

Weet iemand als je de Oppo 7.1 analoog aansluit op de onkyo 5508 of dat het geluid nog wel via audyssey gaat? ( of het audyssey logo dan nog brand?)
Heb wel gezocht in de handleiding maar kon zo guaw niets vinden hierover.

greetz
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 14, 2011, 21:54:27
Bedankt ;)

Wilde hem alleen aansluiten via HDMI maar ik ben wel erg benieuwd naar de analoog out, dus dat wordt waarschijnlijk weer kabels kopen.

Weet iemand als je de Oppo 7.1 analoog aansluit op de onkyo 5508 of dat het geluid nog wel via audyssey gaat? ( of het audyssey logo dan nog brand?)

greetz

Hou er rekening mee dat er een kans is dat die niet gaat werken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

DVDmartinDVD

Citaat van: vik op juli 14, 2011, 22:09:16
Hou er rekening mee dat er een kans is dat die niet gaat werken.

Dus dat betekend dat je de hele geluidscalibratie via de oppo moet doen? en dat er in je scherm van de versterker "multichannel" staat.

Met stereo kan ik wel de XLR uitgang gebruiken, in de Onkyo zit XLR stereo in op.

En Vik bedankt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 14, 2011, 22:19:47
Dus dat betekend dat je de hele geluidscalibratie via de oppo moet doen? en dat er in je scherm van de versterker "multichannel" staat.

Met stereo kan ik wel de XLR uitgang gebruiken, in de Onkyo zit XLR stereo in op.

En Vik bedankt.

Ik zou als ik jou was lekker bitstream draaien vanaf Oppo. De Onkyo heeft ook een paar prachtige dacs aan boord. Audyssey erbij en klaar. Geen gezeur aan je hoofd.

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 14, 2011, 22:19:47

;D Vik bedankt.

De balanced xlr outputs van de oppo op de balanced xlr in(stereo) op de Onkyo en helemaal goed.

DVDmartinDVD

Citaat van: vik op juli 14, 2011, 22:36:11
Ik zou als ik jou was lekker bitstream draaien vanaf Oppo. De Onkyo heeft ook een paar prachtige dacs aan boord. Audyssey erbij en klaar. Geen gezeur aan je hoofd.

Is eigenlijk wel het makkelijkste. Audyssey XT32 is een betere speakerconfiguratie dan wat op de oppo zit.

Heb net even de hele handleiding door zitten nemen, wel erg veel instellingen zeg.

Kan je nu ook met de WIFI van de oppo BD-Live bekijken? en downloaden. dat zou wel handig zijn

LittleNinja

Ik heb een setje analoge kabels liggen (5.1), als het puur om het testen gaat... Geen uitermate high end maar desondanks wel prima kabels.

Je woont ook nog eens in dezelfde regio... 1+1=?  ;)

Bedankt ;)

greetz

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 14, 2011, 23:04:25
Is eigenlijk wel het makkelijkste. Audyssey XT32 is een betere speakerconfiguratie dan wat op de oppo zit.

Heb net even de hele handleiding door zitten nemen, wel erg veel instellingen zeg.

Kan je nu ook met de WIFI van de oppo BD-Live bekijken? en downloaden. dat zou wel handig zijn

Ik heb nog nooit BD-live gezien of mee gewerkt.

FDLARRY

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 14, 2011, 21:31:27
Hoi,

Heb vandaag de OppO 95 besteld en deze zal wel maandag afgeleverd worden.  :pompom:

Ben heel erg benieuwd naar deze speler, en dat deze mijn verwachtingen waar zal maken.

groet Martin.
Van harte, je zult er geen spijt van krijgen! :clapping:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DVDmartinDVD

Citaat van: LittleNinja op juli 14, 2011, 23:23:02
Ik heb een setje analoge kabels liggen (5.1), als het puur om het testen gaat... Geen uitermate high end maar desondanks wel prima kabels.

Je woont ook nog eens in dezelfde regio... 1+1=?  ;)

Hi, ik snap hem.
Zodra ik de speler hier op wil gaan testen pm ik je wel.
Bedankt alvast.

Martin.

LittleNinja

PM is onderweg...

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 15, 2011, 09:55:37
Hi, ik snap hem.
Zodra ik de speler hier op wil gaan testen pm ik je wel.
Bedankt alvast.

Martin.

Claudio

Al zou de Audessey gebruikt worden, wat ik eerlijk gezegt niet denk. Dan zal de speaker instelling in de Oppo dit toch min of meer in de war schoppen. Het feit dat je hem dus daar ook moet instellen spreekt het hele Audessey verhaal ook tegen. Volgens mij bypassed de analoge input alle audio proccessors. Bij LPCM durf ik het niet zo stellig te zeggen, maar volgens mij is het ook daar het geval. Maar er zullen gerust uitzonderingen zijn bij bepaalde type versterkers. Dek ik mezelf even in. Wat dat betreft is het eigenlijk ook zonde om een 95 alleen via hdmi aan te sluiten. Het is juist een apparaat waar de nadruk t.o.z. van de 93 alleen op analoge audio ligt.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

evilniek

Bedankt ;)

greetz

Ik weet wel heel zeker dat de Onkyo geen processing toepast op de 7.1 ingangen, de meeste AVR/PrePro's doen dit niet. Als ik de keus zou hebben tussen HDMI of analoog, zou ik kiezen voor HDMI, scheelt weer een aantal conversies. Hier en daar lees ik ook dat de digitale ingangen van de Onkyo te prefereren zijn boven de analoge, dit heb ik wel van "horen zeggen".

Wel behoorlijk off-topic wellicht.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Ach, proberen kan geen kwaad, zolang je er geen investering voor hoeft te doen. ;)

DVDmartinDVD

Ik ben nog geen speler tegengekomen die analoog beter is dan een pre-amp in surround.
Denk dat ik uiteindelijk alleen gebruik zal maken van HDMI en de XLR uitgang.
Maar goed Binnenkort ga ik de speler op alle fronten testen.

Als het goed is dan komt hij maandag binnen.

Vik

Sinds gisteren heb ik de Oppo BDP 95 in het bezit. (2e hands aangeschaft 1.5 maand oud)

Meteen aangesloten.. laatste firmware/ factory settings reset / en spelen maar.

Ik heb zo ongeveer dezelfde settings aangehouden als mijn Oppo 83 TUC.

1) Set the Oppo menu setting for speakers to "LT/RT" not "Stereo" and not "5.1" or "7.1".
2) Turn off the subwoofer and center channel first under 5.1 or 7.1 and then set to RT/LT.
3) Set to Bitstream and not LPCM
4) Set to 96khz not 48khz.
5) Set Dynamic Range to "OFF"

Voor de rest precies dezelfde XLR kabels (Kimber KS 1136 en Furutech powercord)

Wat me opviel was dat de XLR kabels niet lekker blijven zitten t.o.v mijn 83, die klikten echt vast met het pinnetje van de kabel maar op de 95 is dat niet het geval.

Verder ziet de 95 er supermooi uit. Erg mooi afgewerkt en ik heb totaal geen last fan noise (heb ik al een aantal keren gelezen op Engelse forum)

Dan het grote moment.. de vergelijking in stereo t.o.v. mijn Oppo BDP 83 SE TUC.

Wat me als eerste opviel was dat de laagweergave wat voller klonk.. wat dieper t.o.v. de TUC. Maar na wat langer luisteren kwam ik tot de conclusie dat het gewoon wat minder gecontroleerd was t.o.v. mijn Oppo 83 TUC.

De 95 is absoluut standard out of the box een hele goede cd speler.

Maar de 95 heeft niet de resolutie die de 83 TUC in huis heeft. De midden en hoge tonen van de 83 kwamen mooier naar voren,  De 95 klonk gewoon over het algemeen wat vlakker maar ik had eigenlijk ook niets anders verwacht.

Verder is de 95 een prachtige speler. Nu nog even wachten tot mijn auto klaar is en dan krijgt hij een kickje richting Duitsland.

Edit: Beeld vergelijking absoluut geen verschil t.o.v. de 83 SE Nuforce TUC

fugazi_2009

Citaat van: vik op juli 19, 2011, 08:41:43
Wat me opviel was dat de XLR kabels niet lekker blijven zitten t.o.v mijn 83, die klikten echt vast met het pinnetje van de kabel maar op de 95 is dat niet het geval.
Geen last van bij mijn exemplaar, daar klikken ze gewoon goed vast.

Citaat van: vik op juli 19, 2011, 08:41:43
Verder ziet de 95 er supermooi uit. Erg mooi afgewerkt en ik heb totaal geen last fan noise (heb ik al een aantal keren gelezen op Engelse forum)
Volgens mij gaat de 95 voornamelijk zijn fan gebruiken als je bijvoorbeeld dingen van een externe disc afspeelt, bijvoorbeeld flac.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op juli 19, 2011, 08:50:44
Geen last van bij mijn exemplaar, daar klikken ze gewoon goed vast.
Volgens mij gaat de 95 voornamelijk zijn fan gebruiken als je bijvoorbeeld dingen van een externe disc afspeelt, bijvoorbeeld flac.

Dan ga ik dat nog ff goed checken met de XLR kabel thanks.  ;)

De 95 blijft naar mijn mening bij blu ray films ook koeler als de 83, als je op de bovenkant voelt.

Heb jij BTW ook dezelfde settings gebruikt voor stereo als ik hierboven schreef?

Vik

Die settings kunnen natuurlijk niet aangezien jij de analoge outputs gebruikt. Was ik ff vergeten.  ;)

fugazi_2009

En ik gebruik ook niet de stereo settings omdat ik een multi-channel setup heb ;)

riwi

Citaat van: vik op juli 19, 2011, 09:00:31
Die settings kunnen natuurlijk niet aangezien jij de analoge outputs gebruikt. Was ik ff vergeten.  ;)

Ik gebruik de "stereo" setting en niet de Lt/Rt. Bij mij is de 6 kanaals uitgang ook aangesloten.

Waarom zou je bij de 95 de voorkeur geven aan de Lt/Rt boven de dedicated stereo aansluitingen?
Zoals ik het begrepen had was er 1 DAC voor de 6 kanaals uitgang en een losse (zelfde) DAC voor de stereo output.

Daarnaast kies ik in mijn pre-amp of ik dan alsnog het stereo signaal wil afsplitsen over de fronts en de subwoofer of deze puur naar de fronts wil sturen.

fugazi_2009

Volgens mij trekt die stereo uitgang zich toch zowiezo daar niks van aan?

mradem

Is nou het enige verschil tusen de 95 en 93 het stereo gedeelte? Of is de kwaliteit van de analoge 7.1 output ook anders?