Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Ralph71 op november 25, 2011, 13:26:51
Weet iemand hoe je in Twonky de afspeelvolgorde kan instellen? Als ik via Twonky naar de NAS-server ga om flac-bestanden af te spelen via de Oppo, dan sorteert de Oppo bij mij altijd op alfabetische volgorde i.p.v. tracknummer. Lijkt me dat je dit ergens kan wijzigen?

Ik heb dit aangepast bij mij.
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=132173

file = view-definitions.xml

Oud :
    <container name='folder' id='music/folders' class='object.container.storageFolder' createClass='object.item.audioItem.musicTrack'>
        <container buildon='res' sortcriteria='+upnp:originalTrackNumber' createClass='object.item.audioItem.musicTrack' class='object.container.storageFolder' />

Nieuw :
    <container name='folder' id='music/folders' class='object.container.storageFolder' createClass='object.item.audioItem.musicTrack'>
        <container buildon='res' albumart='1' sortcriteria='+pv:numberOfThisDisc,+upnp:originalTrackNumber' createClass='object.item.audioItem.musicTrack' class='object.container.album.musicAlbum' />

simsalabim

Misschien heb ik er overheen gelezen maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe de 93 in een 5.0 setup presteert, ik heb 4 weg front speakers met 2 18inch woofers, ik zou dus alle LFE netjes door mijn fronts willen laten weergeven, nu laat ik mijn tagmclaren dp processor dat regelen maar die heeft geen hdaudio mogelijkheden, alleen een 5.1 analoog passthrough, any help please?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

millon

Deze vraag zal vast eerder gestelt zijn,maar ik kan er op het forum geen duidelijkheid over krijgen.
Geeft de 83 exact het zelfde blu-ray beeld als de 93?
Of is dat niet zichtbaar op een 100inch scherm?
En zijn de motionbeelden net zo goed als de 93?

J.A.F._Doorhof

93 vind ik iets "fijner" maar beide geven gewoon goed beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

john2910

Even een vraagje,

Ik heb een scherm van 2.40 breed(zichtsmaat)

Wat moet ik instellen bij tv size?

En is dit zoiets als 3d diepte dat je bij andere 3d bluray spelers in kan stellen?

Mart1001

Hoi,

Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe Oppo BDP-93 en heb wat vragen.

Ik gebruik Mezzmo en oShare als dnla servers. Mijn Oppo probeert tevergeefs mijn m4a files af te spelen maar skipt steeds naar de volgende m4a track. Flac, wav, wma en mp3's werken perfect.
De Oppo ondersteunt m4a ook over dnla schijnbaar. Heeft iemand wel een dnla server werkend voor deze m4a files?

Verder vind ik de Oppo nogal traag browsen zowel over dnla als via aangesloten hdd's. Hij is veel trager dan mijn Dunes bijvoorbeeld. De Dunes zijn met dnla zelfs supersnel met browsen.
Merken jullie dit ook?

Verder lees ik hier dat gebruikers van zowel de Oppo en een Dune in staat zijn de Dune hetzelfde beeld te laten geven als de Oppo?
Hoe doen jullie dat precies? Ik zie namelijk een nogal groot verschil in kwaliteit in beeld. De Oppo is veel mooier op mijn Panasonic TX-P55VT30 TV.
Deze TV is net nieuw dus hij krijgt nog een calibratie.

Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

riwi

@Mart1001 :

Ik vind ook dat de Oppo traag is met browsen over dlna server content. Met harddisk op USB is het sneller, maar nog niet geweldig.
Ik zoek naar een externe bediening via pad of phone. Ik vind overigens dat als ik door mijn flac folder browse met de Dune (ik heb dune-folder.txt en Folder.jpg in elke folder) het ook rete traag is met de Dune.

Kwa beeld verschil : Ik zie vrij duidelijk verschil tussen de Dune en Oppo, maar het is wel afhankelijk van de content. Met een full bluray is het verschil minder dan met een 720p mkv en web-dl file. Ik speel ook wel .ts files waarin de fullrange video flag onterecht staat. De Dune merkt dat niet en speelt verkeerd af zodat alle zwart grijs is en het beeld flets. De Oppo speelt wel perfect. Als ik die files door eac3to haal dan corrigeert eac3to de foutieve fullrange flag, maar dat is dan wel weer extra werk voor mij, bovendien lukt dat niet altijd met eac3to.

Ik heb geen m4a files. Ik zal er eens een zoeken en testen. Wat is m4a : apple lossless of apple mp3? Ik ben n00b op apple gebied (blissfully ignorant).

@John2910 : Ik kan bij 3D TV size niks invullen. Ik heb er 40 staan nu, maar als je er op klikt krijg ik alleen een streepje. Misschien omdat mijn TV niet 3D is? Geen idee wat het doet.
Ah de handleiding, als die er toch niet was ;) :
Citeer
3D TV Size: To enter the diagonal screen size of your 3D-compatible HDTV. This option
applies to 3D mode, to help the player adjust the 3D image for better visual quality.
Use the number buttons on the remote control to enter the actual diagonal size of your TV
screen, then press ENTER button to confirm and return. The default is 46 inches.

Ik heb een US model bdp95 dus ik weet niet of de EU variant ook inches gebruikt.

bmateijsen

Citaat van: riwi op december 17, 2011, 12:50:55

Ik heb een US model bdp95 dus ik weet niet of de EU variant ook inches gebruikt.

Ja ;)

riwi

Citaat van: Mart1001 op december 17, 2011, 12:02:14
De Oppo ondersteunt m4a ook over dnla schijnbaar. Heeft iemand wel een dnla server werkend voor deze m4a files?

Ik had nog 3 m4a files op mijn harddisk staan ergens verloren. Die spelen prima via Twonky en DLNA op de Oppo 95.
Twonky onder linux : Version:   6.0.34

Mart1001

Bedankt. "Wat is m4a : apple lossless of apple mp3?" Ik heb ze als apple lossless files in de m4a container.

Ik heb bijna alleen .ts hdtv files en web-dl's naast bd-rips in de vorm van .m2ts. Ik heb de Dune output colorspace op rgb-full en de default decoder colorspace op BT.709 gezet dan zou het met de flags toch goed moeten zitten, dacht ik?
Voor mij zit het verschil in beeldkwaliteit ook het meest in de caps en web-dl's maar ik zie het toch ook met de .m2ts files.
De kleuren met de Oppo zijn natuurlijker en rustiger. Ik ben niet zo'n ster in het technisch uitleggen wat ik precies zie, maar iedereen hier thuis zegt het verschil duidelijk te zien en prefereert de Oppo.

Ik heb een 55 inch 3D TV dus ik zou mijn oppo settings bij 3D TV size op 55 inch moeten zetten? Ik had hier gekeken via een link van het avsforum http://watershade.net/wmcclain/BDP-93_Settings_Checklist.html en kon hieruit niet afleiden dat ik de standaard setting van 46 wel moest veranderen.

Hum, ik had Twonky Manager eerder al geprobeerd op windows en alleen mijn video files geshared om te testen. Ik kreeg het maar niet goed aan de praat, met name de manager was nogal een resource trekker op mijn pc terwijl die erg snel is.
Ik zal enkel de server eens opnieuw testen.

Ben in ieder geval ook blij dat zowel oShare en Mezzmo erg goed met ondertiteling om gaat voor mijn type files. Losse srt's bij de ts caps, .m2ts en web-dl mkv. De Oppo speelt ook de pgs subs af in mijn .m2ts files met deze servers.

Ik heb ook gezocht voor een ipad remote oplossing. De Oppo ondersteunt (nog) geen ip control, iRule zou een optie kunnen zijn i.c.m. hun Global Cache apparatuur of hardware van andere leveranciers. In mijn HTRoom bedien ik met iRule mijn Dune, Denon en XBMC over ip en ook mijn jvc-hd 1. Helaas zoiets als My Movies op de iPad zit er nog niet in, wat ik toch wel een gemis vind voor mijn grote online collectie op mijn netwerk.

riwi

Citaat van: Mart1001 op december 17, 2011, 13:43:57
Ik heb bijna alleen .ts hdtv files en web-dl's naast bd-rips in de vorm van .m2ts. Ik heb de Dune output colorspace op rgb-full en de default decoder colorspace op BT.709 gezet dan zou het met de flags toch goed moeten zitten, dacht ik?
Bij de SkyHD caps die ik heb kreeg ik het niet goed. Ik heb overigens de limited 16-235 setting kwa video output want dat hoort zo bij video en film materiaal. De Sopranos .ts caps hadden hetzelfde probleem. Handmatig in de dune of full zetten hielp niet.

Hum, ik had Twonky Manager eerder al geprobeerd op windows en alleen mijn video files geshared om te testen. Ik kreeg het maar niet goed aan de praat, met name de manager was nogal een resource trekker op mijn pc terwijl die erg snel is.
Ik zal enkel de server eens opnieuw testen.
De manager heb ik niet. Ik gebruik alleen de server. Ik manage zelf mijn media wel, ik heb dat liever niet automagisch. Ik merk wel dat mijn linux PC na een "rebuild database" wel even bezig is en behoorlijk cpu load heeft. Maar daar merk ik zelf verder weinig van. Het helpt wel als ik de directories met full bluray BDMV folders exclude van de scan, dat zijn veel files waar de Oppo toch niks mee kan en de "rebuild database" heeft het daar erg druk mee (of loopt erop vast).
Ik heb 2 PC's met media. Ik heb 2 licenties van Twonky en ik gebruik de server aggregation functie. Zo is de media van de ene PC ook zichtbaar via de andere server. Werkt wel goed zo.

Ben in ieder geval ook blij dat zowel oShare en Mezzmo erg goed met ondertiteling om gaat voor mijn type files. Losse srt's bij de ts caps, .m2ts en web-dl mkv. De Oppo speelt ook de pgs subs af in mijn .m2ts files met deze servers.
Ondertitels gebruik ik niet, dus daar weet ik erg weinig van.

Ik heb ook gezocht voor een ipad remote oplossing. De Oppo ondersteunt (nog) geen ip control, iRule zou een optie kunnen zijn i.c.m. hun Global Cache apparatuur of hardware van andere leveranciers. In mijn HTRoom bedien ik met iRule mijn Dune, Denon en XBMC over ip en ook mijn jvc-hd 1. Helaas zoiets als My Movies op de iPad zit er nog niet in, wat ik toch wel een gemis vind voor mijn grote online collectie op mijn netwerk.

Ik heb Oppo gevraagd naar een upnp control App voor de iDingen of Android. Ze zijn er mee bezig werd mij verteld. Er werd geen verwachte releasedatum genoemd, dus het kan ook zijn "don't hold your breath" m.a.w. wacht en reken er niet de vast op.

Voor video vind ik het browsen op de Oppo prima. Dat werkt wel goed genoeg via de afstandbediening.
Voor CD's/flac wil ik graag iets mooiers met coverart.

alphacentauri

Weet er iemand of de Oppo BD-93 de mogelijkheid heeft om 3D blu-ray's ook in 2D weer te geven?
Ik heb een stapel(tje) 3D-only BD's - maar wil deze vaak liever 'gewoon' in 2D kijken - zeker met meer mensen.

Van een aantal spelers weet ik dat het kan (o.a. Samsung), maar de PS3 bijvoorbeeld doet het niet.

Mart1001

De Oppo kan je 3D Blu-ray's in 2D afspelen. Er zit altijd een 2D left eye stream in.

evilniek

Citaat van: alphacentauri op december 28, 2011, 22:28:58
Weet er iemand of de Oppo BD-93 de mogelijkheid heeft om 3D blu-ray's ook in 2D weer te geven?
Ik heb een stapel(tje) 3D-only BD's - maar wil deze vaak liever 'gewoon' in 2D kijken - zeker met meer mensen.

Van een aantal spelers weet ik dat het kan (o.a. Samsung), maar de PS3 bijvoorbeeld doet het niet.

Bij sommige 3D Blu-ray's kun je kiezen of je de 3D of 2D versie wilt bekijken, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit niet altijd zo is. Ik dacht zelf ook dat je 3D Blu-ray's ook altijd in 2D kon bekijken, maar niet altijd dus. De meeste 3D Blu-ray's komen ook wel met een extra 2D Blu-ray, dan heb je altijd de keus.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Mart1001

Je kan toch in de Oppo settings de 3D optie uitzetten? Dan fungeert de Oppo toch enkel als een 2D speler en zou hij de left-eye stream toch op moeten pakken?
Ik zal het eens checken, want ik heb mijn 3D bd's enkel nog in 3D afgespeeld.

stevefilmfreak54

Na het laatste update kan ik Jurassic Park niet afspelen, daarvoor (vorige update) had ik al deel 1 gekeken, kom niet verder dan de intro, gaat ineens naar Top menu en doet niks meer, is dit bekent?

gr,Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Claudio

Citaat van: stevefilmfreak54 op december 30, 2011, 14:30:53
Na het laatste update kan ik Jurassic Park niet afspelen, daarvoor (vorige update) had ik al deel 1 gekeken, kom niet verder dan de intro, gaat ineens naar Top menu en doet niks meer, is dit bekent?

gr,Steve
Ik had precies hetzelfde maar dan bij X-Men First Class van 20th Fox.
Ik moest eerst de BD-Live verbinding uitzetten en "opslag"wissen. Daarna liep het Topmenu wel door.
Wellicht werkt het ook in jouw geval.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

stevefilmfreak54

Citaat van: Claudio op januari  8, 2012, 02:34:05
Ik had precies hetzelfde maar dan bij X-Men First Class van 20th Fox.
Ik moest eerst de BD-Live verbinding uitzetten en "opslag"wissen. Daarna liep het Topmenu wel door.
Wellicht werkt het ook in jouw geval.

okidoki, ga proberen, thanks
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

EdwinB

Citaat van: stevefilmfreak54 op december 30, 2011, 14:30:53

gr,Steve

Ik heb het zelfde probleem met The Wolfman, speelt op een andere Blu-ray speler zonder problemen af maar niet op de Oppo. BD Live heb ik standaard al uit staan.

stevefilmfreak54

BD live uitgezet en de "opslag" leeg gemaakt en wat denk ie, hij doet het weer niet te geloven zeg, jongens bedankt voor het meedenken en de oplossing.

greetz

Claudio

Graag gedaan. Echter hoop ik wel snel een update te krijgen. Niet dat ik bdlive of zo gebruik maar toch.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

yorkie13

had ook de issue met Avatar

BD-live  op off en opslag leeg

thommy

Citaat van: Mart1001 op december 29, 2011, 14:28:42
Je kan toch in de Oppo settings de 3D optie uitzetten? Dan fungeert de Oppo toch enkel als een 2D speler en zou hij de left-eye stream toch op moeten pakken?
Ik zal het eens checken, want ik heb mijn 3D bd's enkel nog in 3D afgespeeld.

Kan iemand dit bevestigen?

Ben nog maar pas begonnen met BD, nieuwe PJ is er, nieuwe Oppo, maar nog even een paar dagen wachten totdat alles op z'n plaats komt en aangesloten is.

Ben nu reeds een paar BR aan het kopen, maar weet dus niet als je een BD 3D altijd in 2D kan weergeven??

Voorbeeld is TinTin, heb alvast de zekerheid genomen en deze versie besteld:

http://www.amazon.fr/gp/product/B0064XQ51U

Raar is wel dat er maar twee disks in zitten, de tweede disk zou dan bonus materiaal zijn???
Dus de 3D en 2D versie op 1 disk??

Dennis75

Citaat van: thommy op februari 25, 2012, 00:44:17
Kan iemand dit bevestigen?

Ben nog maar pas begonnen met BD, nieuwe PJ is er, nieuwe Oppo, maar nog even een paar dagen wachten totdat alles op z'n plaats komt en aangesloten is.

Ben nu reeds een paar BR aan het kopen, maar weet dus niet als je een BD 3D altijd in 2D kan weergeven??

Voorbeeld is TinTin, heb alvast de zekerheid genomen en deze versie besteld:

Raar is wel dat er maar twee disks in zitten, de tweede disk zou dan bonus materiaal zijn???
Dus de 3D en 2D versie op 1 disk??

In het menu van de Oppo kan je 3D uitzetten of op automatisch.
Stel je hebt dus een 3D BD welke ook 2D afspeelt en in de Oppo staat 3D uit dan speelt gewoon de 2D versie.

Ik weet eigenlijk niet of er een BD is die alleen maar in 3D is gemaakt en/of deze dan toch in 2D afspeelt.

Als je de setting "auto" gebruikt checkt de speler of er 3D matriaal op de disc staat en stuurt dit dan automatisch via de hdmi uit naar je tv. Mits je tv dit ondersteunt uiteraard.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Claudio

Zelfs als je de functie niet uitzet maakt het niet uit. De 3 of 2d versie is altijd apart. Dus in het Topmenu moet je sowieso kiezen welke versie je gaat kijken.