Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Oppo vrienden...

Nieuwe vraag.

Bij het uitlezen van de Iso's op een externe harde schijf gaat bij mij alles 100 procent goed.
Hij opent een mapje met filmnaam daarna de iso (met de 3D film) en spelen erbij.  O0

Nu komt het.....is het mogelijk indien er geen subs zijn om middels een ondertitelingsite de ondertitels binnen te halen als (ik geloof) .srt bestand en deze op een of andere manier mee te laten lezen door de Oppo.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martin_M

Even een vraag aan de 'Oppo-vrienden';

Zien/horen jullie verschil tussen een originele BluRay en een ISO via een externe bron?

Martin (toekomstig Oppo schaap  :baaa:)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Vik

Citaat van: Martin_M op november  7, 2011, 16:18:01

Zien/horen jullie verschil tussen een originele BluRay en een ISO via een externe bron?

Martin (toekomstig Oppo schaap  :baaa:)

Precies hetzelfde.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Hoi Martin,

Ik heb niet dezelfde film naast elkaar kunnen zien maar ik download alleen 50gigers en het resultaat is overweldigend..... :o

Ik ga nu all the way en ben een 20 terra pc aan het opbouwen en heb al 18 waardevolle/zinvolle (ja die zwerven al rond) 3d films op mijn 2gig externe harde schijf  O0

Gisteren met Aafje TANGLED gekeken in 3D en de lampionnetjes wilde je uit de lucht plukken....echt het mooiste wat ik ooit anywhere gezien heb...dus ik ben om ....vreselijk leuke film trouwens wint het bij mij zelfs van Nemo ( mijn top 1)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fugazi_2009

Martin (toekomstig Oppo schaap  :baaa:)

Vanuit gaande dat het een iso is van die betreffende disc zou de iso nog best eens beter kunnen klinken. Nu kan ik geen BD iso maken anders kan ik het voor je testen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op november  7, 2011, 19:31:56
Vanuit gaande dat het een iso is van die betreffende disc zou de iso nog best eens beter kunnen klinken. Nu kan ik geen BD iso maken anders kan ik het voor je testen.

BD iso's zijn gewoon gelijk aan het orgineel. Ik heb dit al getest. Ik heb het dan over blu ray iso bestanden van orginele blu ray films.

Werkt als een trein vanaf een harde schijf.  :)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

fugazi_2009

Citaat van: vik op november  7, 2011, 20:49:20
BD iso's zijn gewoon gelijk aan het orgineel. Ik heb dit al getest. Ik heb het dan over blu ray iso bestanden van orginele blu ray films.

Werkt als een trein vanaf een harde schijf.  :)

Dat ze werken is 1, maar welke is beter? CD's in flac zijn bijvoorbeeld beter dan de CD zelf.

Vik

Citaat van: fugazi_2009 op november  7, 2011, 21:29:43
Dat ze werken is 1, maar welke is beter? CD's in flac zijn bijvoorbeeld beter dan de CD zelf.

Ze zijn beiden gelijk. Ik heb de nieuwe Transformers 3 vergeleken en de Dark Knight. Blu ray schijf vs BD ISO vanaf een externe usb schijf.

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op november  7, 2011, 10:00:54
Nu komt het.....is het mogelijk indien er geen subs zijn om middels een ondertitelingsite de ondertitels binnen te halen als (ik geloof) .srt bestand en deze op een of andere manier mee te laten lezen door de Oppo.

Dat kan ie niet volgens mij. En de Dune kan dat ook niet, losse srt naast een iso afspelen. Maar ik ben geen expert met ondertitel methodes. Ik zet ze meestal uit en kijk weinig films waarvan ik taal niet ken en waar al geen ondertitels in zitten.

Ik heb in het verleden wel vergeleken : Dune met BD schijf, Oppo met BD schijf, Dune met Iso. Daar won toen de Oppo met BD schijf het vrij duidelijk. Ik heb laatst wel uitgebreid een aantal BD's via iso of BDMV folder op USB schijf bekeken via de Oppo. Ook kort vergeleken kwa beeld met de BD schijf zelf. Ik kon er niet direct verschil in ontdekken. Wat ik wel merkte is dat de response op menu's en de laadtijd via iso/BDMV folder op USB veel beter is. ook beter dan via de dune en het netwerk.

Je moet met zo'n vergelijk ook goed opletten dat de release wel hetzelfde is. Ik bedoel een NL schijf met een US iso vergelijken kan kwa content al best ander resultaat geven. Of het feit dat bij ISO spelen het loopwerk niet hoeft te draaien en dus misschien positief effect heeft op het eindresultaat durfde ik niet zo te concluderen. Ik denk dat het weinig/niets uitmaakt.

Ik moet zeggen dat ik ook geen verschil hoor tussen een CD in de Oppo 95 en het spelen van flac van dezelfde CD geript met dbpoweramp. Jack zeg het, en ik geloof hem, maar ik heb de ervaring nog niet. Ik ben ook een beetje af van het analyseren en technisch luisteren, ik probeer gewoon te genieten van wat er nu staat.

Vik

Citaat van: riwi op november  7, 2011, 22:02:59
Of het feit dat bij ISO spelen het loopwerk niet hoeft te draaien en dus misschien positief effect heeft op het eindresultaat durfde ik niet zo te concluderen. Ik denk dat het weinig/niets uitmaakt.

Ik denk ook niet dat het wat uitmaakt.

Misschien kan er wel een verschil ontstaan in kwaliteit door de software die is gebruikt.(Rippen)  Ik heb dvdFab en ImgBurn gebruikt en ik zie geen verschil.

fugazi_2009

Citaat van: riwi op november  7, 2011, 22:02:59

Ik moet zeggen dat ik ook geen verschil hoor tussen een CD in de Oppo 95 en het spelen van flac van dezelfde CD geript met dbpoweramp. Jack zeg het, en ik geloof hem, maar ik heb de ervaring nog niet. Ik ben ook een beetje af van het analyseren en technisch luisteren, ik probeer gewoon te genieten van wat er nu staat.

Ik ben (gelukkig) ook geen technische luisteraar. Heb het een keer uitgeprobeerd en had toen een beter gevoel bij de flac (vraag me het niet om technischer uit te leggen dan dit). Heb daar verder nooit meer over nagedacht. Al de muziek staat nu op de harde schijf en daar geniet ik van.

J.A.F._Doorhof

Via USB zou alles een stuk sneller moeten gaan, vergelijk het als SSD vs een normale HDD.
Bij 100% ISOs zou je geen verschil mogen zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Als aanvulling op je aanvulling:

BD (ongecomprimeerd) via ISO via externe harde schijf (2 TB WD Essential) werkt prima...ben al zo een 20 tal 3D Blurays en 10 gewone Blurays verder...

Een keer las hij de map met daarin de ISO niet...als ik dan deze map bekijk en leeghaal en alleen de ISO laat staan start hij wel gewoon... 8)

Ralph71

Ik heb nu een aantal keren gehad dat een blu ray download niet lekker afspeelt, met name als er veel bestanden in de map bdmv/stream staan. Als er enkel een m2ts-bestand staat geen probleem, maar als er meerdere staan, lijkt het net of de Oppo geen begin of eind ziet en gaat ze stuk voor stuk afspelen. Dan zie je bv eerst het menu een tijdje, dan het volgende bestand. Veelal tussendoor ook meldingen dat een bestand niet te openen is, totdat de "hoofdfilm" gevonden is, welke dan wel weer goed afspeelt. Iemand ook deze ervaring en enig idee hoe dit op te lossen? Met name de 2 Pink Floyd blu ray's hebben hier last van (evenals de nzb van Jurassic Park volledige BD).
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Citaat van: Ralph71 op november 17, 2011, 15:41:11
Ik heb nu een aantal keren gehad dat een blu ray download niet lekker afspeelt, met name als er veel bestanden in de map bdmv/stream staan. Als er enkel een m2ts-bestand staat geen probleem, maar als er meerdere staan, lijkt het net of de Oppo geen begin of eind ziet en gaat ze stuk voor stuk afspelen. Dan zie je bv eerst het menu een tijdje, dan het volgende bestand. Veelal tussendoor ook meldingen dat een bestand niet te openen is, totdat de "hoofdfilm" gevonden is, welke dan wel weer goed afspeelt. Iemand ook deze ervaring en enig idee hoe dit op te lossen? Met name de 2 Pink Floyd blu ray's hebben hier last van (evenals de nzb van Jurassic Park volledige BD).

Oplossing: koop het originele schijfje ;)

Ralph71

Citaat van: bmateijsen op november 17, 2011, 15:45:06

Dank voor de zinvolle inbreng  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Vik

Citaat van: Ralph71 op november 17, 2011, 15:41:11

Ik denk toch echt dat het probleem in de downloads zit. Ik heb nergens last van. Ik maak ISO´s van originele Blu ray films.

Ralph71

Citaat van: vik op november 17, 2011, 16:18:02
Ik denk toch echt dat het probleem in de downloads zit. Ik heb nergens last van. Ik maak ISO´s van originele Blu ray films.

Ik zal eens proberen om ze om te zetten naar een iso-bestand. Dark Side Of The Moon en Wish You Were Here klinken toch wel waanzinnig op blu ray, helaas momenteel enkel verkrijgbaar in die peperdure box die verder het geld totaal niet waard is.

Vik

Citaat van: Ralph71 op november 17, 2011, 16:21:39
Ik zal eens proberen om ze om te zetten naar een iso-bestand.

Advies, gebruik ImgBurn.

Citaat van: bmateijsen op november 17, 2011, 15:45:06

Tja na 3500 originele cd's en 600 originele dvd's en 100 originele Blu-rays ben ik er wel zo een beetje klaar mee om steeds alerter te moeten zijn.

Buiten het feit dat deze speler werkelijk uniek is om op een andere manier makkelijke mooie films te bemachtigen bemerk ik als consument dat het aanschaffen van originele schijfjes steeds hoogdrempeliger voor mij wordt.

Enorme prijsverschillen onderling.(te veel titels om op te noemen) !!!!!
Te hoge prijsstelling van 40 euro voor een 3D fillumpje ....(Chistmas Carol).
Aangekochte films in het buitenland mooiere codexen.(Next Three Days)
Nederlandse markt heb je hier onderlinge codex verschillen (Dark Knight) !!!!
Patenten op films... .dus voorlopig niet verkrijgbaar....(Avatar)
Niet tegelijk in de wereld uitbrengen van films   ..(Captain America)
...................................eigenlijk moet dit naar de klaagplek :turn:

Nee dan nu.... BEDANKT OPPO... dat er zo een alles-wonder als speler voor onze hobby bestaat... O0

bmateijsen

Ik vind het op zich niet een probleem dat er geen originele schijf is, maar dat betekent wel dat je soms een oplossing zelf moet bedenken ;).

...of op een forum mede hobby-isten om raad moet vragen  ;D ;)

.............en nee ik hoef niet het laatste woord al komt dat zo over ;)

Ralph71

Citaat van: Erik van Voorst op november 17, 2011, 19:00:16
...of op een forum mede hobby-isten om raad moet vragen  ;D ;)

Ik dacht ook altijd dat een forum daarvoor is...

Citaat van: vik op november 17, 2011, 16:34:23
Advies, gebruik ImgBurn.

Dank je wel voor het advies!  :thumbs-up:

Ralph71

Weet iemand hoe je in Twonky de afspeelvolgorde kan instellen? Als ik via Twonky naar de NAS-server ga om flac-bestanden af te spelen via de Oppo, dan sorteert de Oppo bij mij altijd op alfabetische volgorde i.p.v. tracknummer. Lijkt me dat je dit ergens kan wijzigen?