Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Hahaha, zelfs mijn vrouw weet meer knoppen op mijn AB te vinden dan ikzelf.
Dat maakt het switchen opeens niet zo vervelend.;D
Vorige keer was ik al erg blij te horen dat de gele knop je meteen in scene 1 brengt met een originele DVD, en zo alle verplichte rommel laat overslaan.

riwi

Ik heb de resolutie ook op auto staan. 1080p zou ook kunnen als je display 1920x1080 is.
Ik speel ook wel 720p materiaal af en als je de Oppo dan op Source direct hebt staan, dan moet de projector scalen. Ik vind dat de Oppo goed scale't dus ik laat de Oppo het werk doen.
DVD speel ik eigenlijk nooit meer. En als ik DVD speel kijk ik niet naar beeldkwaliteit want dat is toch niks met DVD. 't is alsof je een bril op hebt met een vette laag smurrie op de brilleglazen.

EdjeH

Alhoewel mijn Pio 4280 een 720p scherm is, zet ik de de Oppo toch vast op 1080p, om de eenvoudige reden dat 24p op de Pio alleen werkt als het signaal met 1080p binnenkomt. De Pio scaled dan automatisch naar 720.
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

destroyer2usa

Citaat van: vik op augustus 26, 2011, 18:48:09
Er zit op je remote een knop links beneden. Resolution.

Ik heb source direct op mijn KRP Pioneer geprobeerd. Ik vind de 1080p instelling op de Oppo er mooier uit zien bij mij.

Ik vind op mijn setup source direct via hdmi 1 er mooier uitzien, maar dan benut ik dus niet de marvell chip.

Ben nu Iris 720p hdtv rip aan het kijken...ziet er prachtig uit via hdmi1 op auto setting, behalve sommige snelle actiescenes dan heb ik allemaal beeldflikkeringen dus bij snelle bewegingen, daarna ziet het er allemaal weer prima uit...Al andere resolutie settings geprobeerd maar dan blijft het zelfde effect.

Zelfde file op mijn dune prime 3.0 doet het wel prima, althans veel minder beeldstoringen, maar dan is het algemene beeld vind ik weer minder strak.

(off-topic...nog even wat posts doen...wil namelijk mijn dune prime 3.0 verkopen en dan moet ik minimaal op 50 zitten zag ik...)

home@the movies

Hi,

Het is waarschijnlijk een beetje een vreemde opmerking van mijn kant aangezien we zelf de Oppo's verkopen maar ik ging er tot nu toe van uit dat hij geen 3D Blu ray ISO files afspeelde vanaf externe harde schijf, ik heb zelf geen enkele in mijn bezit en had tot nu toe ook nog geen tijd gehad om het toch even uit te testen.

Tot ik gisteren een klant op demo bezoek had die een harde schijf meehad met een aantal 3D Blu ray iso files, tot mijn grote verbazing werkte dit gewoon perfect, de projector geeft ook netjes frame packing aan en herkend de media dus gewoon als een 3D Blu ray. Toch maar even zelf voor alle veiligheid een film opgesnord en inderdaad, werkt perfect.

Zoals ik al zij een beetje een vreemde opmerking komende van een dealer maar heb ik iets gemist in nieuwe firmware updates die dit nu wel mogelijk maakt?
Het is de afgelopen weken zo druk geweest dat ik vermoedelijk iets heb gemist of ben ik nu echt aan het flippen??

maximus79

Citaat van: home@the movies op september  9, 2011, 17:17:51
Hi,

Het is waarschijnlijk een beetje een vreemde opmerking van mijn kant aangezien we zelf de Oppo's verkopen maar ik ging er tot nu toe van uit dat hij geen 3D Blu ray ISO files afspeelde vanaf externe harde schijf, ik heb zelf geen enkele in mijn bezit en had tot nu toe ook nog geen tijd gehad om het toch even uit te testen.

Tot ik gisteren een klant op demo bezoek had die een harde schijf meehad met een aantal 3D Blu ray iso files, tot mijn grote verbazing werkte dit gewoon perfect, de projector geeft ook netjes frame packing aan en herkend de media dus gewoon als een 3D Blu ray. Toch maar even zelf voor alle veiligheid een film opgesnord en inderdaad, werkt perfect.

Zoals ik al zij een beetje een vreemde opmerking komende van een dealer maar heb ik iets gemist in nieuwe firmware updates die dit nu wel mogelijk maakt?
Het is de afgelopen weken zo druk geweest dat ik vermoedelijk iets heb gemist of ben ik nu echt aan het flippen??

Ja cool hè!! Heb van de week avatar 3D op me nieuwe Sony hw30 gekeken op deze manier. Erg mooi.
Ben niet echt een 3D fan maar op deze manier is het wel leuk om soms wat in 3D te kijken. ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

home@the movies

CiteerJa cool hè!! Heb van de week avatar 3D op me nieuwe Sony hw30 gekeken op deze manier. Erg mooi.
Ben niet echt een 3D fan maar op deze manier is het wel leuk om soms wat in 3D te kijken.

Absoluut zeker weten, ik begrijp alleen niet wat ik gemist heb, ik kan nergens terugvinden dat de speler dit ondersteunde, maar goed laten we maar gewoon kijken zeker  ;)

riwi

Citaat van: home@the movies op september  9, 2011, 17:17:51

dit is inderdaad sinds de laatste firmware mogelijk.
Ik had een compatibiliteitsmatrix opgesteld :)
Onder mijn eigen thread, maar ook in de bdp95 thread.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108747.msg1997817#msg1997817

Erik van Voorst (in memoriam)

Hi,

Ik heb voor het eerst een film op mijn harde schijf laten zetten en hem benaderd via Home - USB- etc etc.
Hij ziet dan de film en ik kan hem aanklikken maar ipv te spelen maakt hij hem open in VOB files.
Wat doe ik verkeerd....... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Matthieu

Je bedoeld bij een DVD Video TS map.
Ik heb zo een film dus in 5 delen zitten kijken, en telkens de Subtitles opnieuw moeten aanzetten.

In tegenstelling tot andere DVD en Blu-Ray spelers moet je bij de Oppo er eerst een ISO bestand van maken.
Ik vind dat wel handig, want vaak download ik films en dan blijken ze ISO bestanden te zijn, en voorheen kon ik pas kijken als ik de ISO eerst op een DVDtje zette, en dan maar hopen dat het echt een werkende film is.

Als ISO bestand ziet de Oppo hem gewoon als DVD met menu's an al.
Erg mooi..

Kjelt

Citaat van: Matthieu op september 13, 2011, 10:46:41
In tegfenstelling tot andere DVD en Blu-Ray spelers moet je bij de Oppo er eerst een ISO bestand van maken.
Ik vind dat wel handig, want voorheen kon ik pas kijken als ik de ISO eerst op een DVDtje zette, en dan maar hopen dat het echt een werkende film is.
Ik vind dat een speler beide aan moet kunnen zowel de *.iso als de VIDEO_TS map structuur, misser van Oppo daarentegen is het product ook niet als dedicated mediaspeler in de markt gezet.

haythijs

Zo blijft er altijd wel iets te wensen over nietwaar..ik heb de oudere versie (de BDP-83) en die leest dus geen ISO bestand, dus wat dat betreft ben je al 'verwend' ;)
Ik denk dat Oppo met deze speler toch wel een produkt neerzet wat in beeld en geluid een zeer goede standaard neerzet met daarbij zeer vele extra's en mogelijkheden om extern materiaal af te spelen. Natuurlijk is er altijd nog iets wat je een 'gemiste kans' kan noemen maar deze allroundspeler blijft wel een topper denk ik. Het is dat ik tevreden ben nog met mijn 83 model en momenteel ook niet echt een upgradevirusje heb te pakken ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Bedankt jongens...ik ga weer aan de slag.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op september 13, 2011, 08:30:03
Wat doe ik verkeerd....... ;D

Een directory met video_ts .vob files speelt de Oppo niet. Check de matrix ;) BDMV folders. BDMV iso, DVD iso, mkv, avi werkt allemaal maar geen DVD folders.

Je kan er een iso file van maken (bv. met nero branden naar een .iso image ) en dan de iso op je schijfje zetten.

riwi

Citaat van: Matthieu op september 13, 2011, 10:46:41
Ik vind dat wel handig, want vaak download ik films en dan blijken ze ISO bestanden te zijn, en voorheen kon ik pas kijken als ik de ISO eerst op een DVDtje zette, en dan maar hopen dat het echt een werkende film is.

Je kan met iso buster (gratis) ook een iso bestand gewoon uitpakken. Of de iso mounten met vcd (virtual clone drive, gratis) en hem dan benaderen als drive letter onder windows.

Nu lees ik dat je de nieuwe firmware moet downloaden om 3d pirates te kunnen zien.
Kan iemand dat bevestigen?
BTW kan ik probleemloos de speler een wifi verbinding laten maken of zorgt dat weer op andere vlakken voor complicaties ( ik schakel BDlive sowieso uit)?

riwi

Hij wil IP connectivity hebben als je autmatisch wil updaten.
Of dat via een kabel, de lucht of rooksignalen gaat maakt voor de applicatie niet uit :)

Maar is het dan niet handiger om de update even op een stick te zetten en de stick in de speler te steken? Is sneller geregeld dan al die netwerk meuk meestal.

Mee eens....ik hoef liever geen wifi connectie als het niet echt nodig is.
Ik neem aan dat die official update geen bijsmaken heeft....tot zo ver.
Vind het wel weer bezopen dat hij anders zo een nieuwe film weer niet wil opstarten..

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  1, 2011, 22:08:54
Mee eens....ik hoef liever geen wifi connectie als het niet echt nodig is.
Ik neem aan dat die official update geen bijsmaken heeft....tot zo ver.
Vind het wel weer bezopen dat hij anders zo een nieuwe film weer niet wil opstarten..

Kleine bugfixes volgens mij en als grootste verbetering : de licentie voor decoding van mp3 die is weer geactiveerd. Dus de 93 kan na deze update mp3 spelen.

:huh2:.....dat een bluray niet speelt is geen kleine bug!!!!

Enfin de software binnengehaald en inderdaad hij speelde Pirates af in 3D dus was broodnodig...

Trouwens best wel gave 3D maar de brillen zijn veel te donker......foutje Sony.....dat worden dus Xpands zeker als je serieus een hele film wilt zien.

Na veel scherpstellen en brightness, sharpness, lensfocus en rood en blauw erop leggen toverde de VW90 echt een magnifiek plaatje te voorschijn en is de Barco gewoon achterhaald.....basta...

Die ophangbeugels blijven waardeloos om een projector goed mechanisch af te stellen en ik vind mezelf toch best wel handig en heb goed gereedschap....om 2 libellen perfect te krijgen heb je erg veel geduld nodig.....en om ze zo te houden.....enfin samen met een forumvriend gebrainstormd en dat ga ik modificeren.

Vanavond met 2 Forumvrienden lekker stukkies gekeken van Bakara Thor Pirates tot test dvd en test bluray en uiteindelijk waren we alle drie onder de indruk van deze machine  O0

Ik blijf tobben met die IR van de OPPO.

Marmitek IR Control 8 is dus geen echte verbetering (instabiel...)...dus hou je geld maar in je zak...

Iemand een idee....moet ik dan aan de extender en hem via Pronto benaderen met WIFI...en kan WIFI verwerkt worden in een
Pronto-macro met verder enkel IR commands naar andere apparaten...

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  4, 2011, 09:21:46
Ik blijf tobben met die IR van de OPPO.
Iemand een idee
Citaat van: Erik van Voorst op augustus  9, 2011, 10:55:13
Weet iemand (link) waar ik een bedraad infra rood oog van Oppo kan kopen...ik zoek me gek.....de invalshoek is voor mij te smal om de Oppo goed te bedienen vanuit de "kijk stoel"  :D
Je hebt wel line of sight maar de hoek is te klein, dan zou in theorie een klein spiegeltje het moeten oplossen, je kunt de juiste hoek van het spiegeltje afregelen met een laserpointer, wel de oppo uitzetten  ;)

Mooiste is natuurlijk om van Oppo te horen welke connector en polariteit en spanning je moet leveren op de externe ingang, ik vind dat ze je dit moeten geven omdat ze zelf geen product hebben. Dus bv 3,5mm mono, op welke plug de + en op welke de -, wat is Vmax van de plus en wat is Vmin van de min. Met die gegevens kun je snel een interfaceje bouwen of een geschikt 3rd party apparaat kiezen.

Je wil het niet geloven maar die uitgang is ONBEDRAAD...Oppo heeft dit inmiddels zelf bevestigd... :o

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  4, 2011, 10:46:39
Je wil het niet geloven maar die uitgang is ONBEDRAAD...Oppo heeft dit inmiddels zelf bevestigd... :o

Duh dat is wel erg slecht ja, dan zou je hem zelf kunnen modden door de 5V of 3V3 uitgang van het IR oogje en de ir ingang te sharen op een OR poort maar ja daar gaat je garantie weer.

Extender is mogelijk alleen stuur je wel alle info van die makro via ir van de extender naar buiten, als alleen je Oppo dat IR ziet is er waarschijnlijk niets aan de hand maar als er nog andere apparatuur is die je ook via een ander protocol bedient (RS232) die krijgen dan dubbele informatie. Daarvoor ken ik je setup niet goed genoeg. Ik zelf heb een oudere pronto en heb een extender in de kast waar de HT apparatuur staat staan, dat gaat prima totdat de kastdeur helemaal dicht gaat dan heb ik niet altijd goede RF transmissie  :(  aangezien er bij jou niets tussen staat zou het goed moeten gaan, hou wel voldoende afstand tussen de extender en de Oppo anders overstuur je hem wellicht (ongeveer > 1 meter)