Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

SpeedyAndré

Wat is het verschil tussen de bdp-93 en de bdp-93 pro behalve de prijs?
Bij de specs en de mods zie ik geen duidelijk verschil...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: SpeedyAndré op mei 18, 2011, 22:09:12
Wat is het verschil tussen de bdp-93 en de bdp-93 pro behalve de prijs?
Bij de specs en de mods zie ik geen duidelijk verschil...

André  8)
Dit heeft te maken met de modificatie. standaard leveren we de spelers met de Basicmod.

De standaard modificatie werkt prima alleen is deze qua omschakeling wat complexer.

Omschakelen met de Basic mod  naar een andere zone werkt als volgt:
druk op de AB Dimmer-Dimmer-Dimmer-Mute 1 en reboot dan de speler ( nu staat de speler in zone A )

Bij de Pro modificatie drukt u als de speler in standbystaat staat op 1
en vervolgens start de speler op in Zone A, daarbij heeft de pro nog wat andere voordelen.
Pro voordelen.
- Het AB control adres is te wijzigen Remote 1 of Remote 2
- De Modificatie is Firmware upgradable (om bijv. UOP disabled toe te voegen )
( We gaan hier na de zomer mee bezig, LET OP dit is geen garantie dat dit we dit ook daadwerkelijk werkend gaan krijgen . )

jaco

Met de pro is toch ook RS-232 control van de mod mogelijk ?

http://www.bluraychip.dk/product.php?id_product=15
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Matthieu

WAUW WAUW en nog eens WAUW.
Ik heb zojuist een Oppo 93EU Regiofree en multizone Pro bij JvB besteld, ontvangen en vandaag bijna helemaal aangesloten.
Hij ziet er super degelijk uit.
Het beeld is fenomenaal.
EN,...
Je prikt je Harddisk erin en hij speelt gewoon alles af.
Ik had Star Wars I-VI in 1080P DivX maar kon dat nooit naar mijn TV sluizen.
Ook niet met de Panasonic Blu-Ray player die ik bij mijn Plasma kreeg.
NU WEL, en het ziet er gewoon waanzinnig goed uit.

Ik had minstens een hoop schokken in het beeld verwacht maar niks hoor, werkelijk prachtig SMOOTH.
Het is echt supercool om Star Wars in HD op mijn Panasonic 50VT20 Plasma te zien.

Tevens heb ik de 3D film Monsters vs Aliëns gedownload en,...
Hij speelt het gewoon af en zeer goed ook.
Ik heb al wel een hele voorraad 3D Blu-Ray's maar ik zie een film liever eerst voor ik €30 uitgeef voor een nieuwe Blu-Ray
Vanaf nu Download ik de films lekker eerst in HD, en als ze bavallen en ik ze vaker denk te gaan kijken, dan koop ik ze op Blu-Ray.
Trouwens,... als je even geduld hebt kosten ze meestal nog maar €10.

Ik ben echt ZOOOOOOO blij dat ik deze Oppo heb aangeschaft.
Morgen heb ik goeie tulp snoertjes om hem ook analoog op mijn versterker aan te sluiten, zodat ik Super Audio CD's kan gaan luisteren en met de DAC's van de Oppo heb ik meteen ook een duurdere versterker.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe mijn versterker en mijn speakers dan gaan klinken.
Ik ben niet anders als heel HEEL enthousiast.

Dan te bedenken dat ik hem gewoon vast had besteld, omdat ik hem met mijn komende beamer wil gebruiken.
De next generation 3D projectoren duren nog wel een paar maandjes, maar het is nu toch ook wel al erg leuk op mijn Plasma hoor.

Dit is echt een wereld apparaat om je apparatuur een enorme boost te geven.

Bas Akkerman

Toch nog even een vraagje. Ik lees in dit topic dat de Oppo 83 wat beeld betreft niet veel onderdoet voor de Oppo 93. Geldt dit ook voor het upscalen van DVD's? Ik zit er namelijk aan te denken om op zoek te gaan naar een Oppo 83, puur voor de beeldkwaliteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

riwi

Citaat van: Bas Akkerman op juni 26, 2011, 22:30:55
Toch nog even een vraagje. Ik lees in dit topic dat de Oppo 83 wat beeld betreft niet veel onderdoet voor de Oppo 93. Geldt dit ook voor het upscalen van DVD's? Ik zit er namelijk aan te denken om op zoek te gaan naar een Oppo 83, puur voor de beeldkwaliteit.

Volgens de tests is de 83 zelfs beter op sommige punten. Ik heb zelf een 83 momenteel. In ieder geval kan de 83 nog ntsc dvd in 24p mode uitsturen, de 93 kan dat niet meer.

Bas Akkerman

dank je riwi! dan ga ik op zoek naar een (tweedehands) oppo 83

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

De Oppo BDP-83 heeft ook een aparte stereo uitgang, dit is ook iets wat de 93 mist.

Citaat van: riwi op juni 27, 2011, 11:22:14
Volgens de tests is de 83 zelfs beter op sommige punten.

Wil niet al te onaardig over komen, maar dit is wel een behoorlijk vaag "statement", er zijn ook testen die het tegenovergestelde beweren, ook best niets zeggend.

Citaat van: riwi op juni 27, 2011, 11:22:14
In ieder geval kan de 83 nog ntsc dvd in 24p mode uitsturen, de 93 kan dat niet meer.

@Bas Akkerman
Wat wil je eigenlijk bewerkstelligen met de aankoop van een BDP-83 t.o.v. een BDP-93? als ik vragen mag.
Of heb je misschien een grote collectie regio-1 DVD's?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

john2910

Even een vraagje,

Momenteel heb ik een panasonic DMP-BDT310.

Zou de oppo 93 met name met 3d veel beter beeld laten zien?

evilniek

Citaat van: john2910 op juni 27, 2011, 18:20:07
Even een vraagje,

Momenteel heb ik een panasonic DMP-BDT310.

Zou de oppo 93 met name met 3d veel beter beeld laten zien?

Ik zeg, nee, niet dat ik deze twee uitgebreid vergeleken heb hoor, maar over het algemeen geeft het display zélf de doorslag als het om de 3D kwaliteit gaat. Gewoon lekker je Panny blijven gebruiken, deze voldoet prima voor 3D.

riwi

Citaat van: evilniek op juni 27, 2011, 15:53:11
Wil niet al te onaardig over komen, maar dit is wel een behoorlijk vaag "statement", er zijn ook testen die het tegenovergestelde beweren, ook best niets zeggend

Nogal wiedes dat als ik zeg dat de 83 op sommige punten beter is dan de 93, dat dan het tegenovergestelde ook zo is.

Ik heb testen gelezen van sites waar ik waarde hecht aan hun oordeel waarbij de 83 er op sommige punten beter af kwam. Mosquito noise, 24p mode, en nog een die ik me zo niet herinner.
Op de meeste punten werden de 83 en de 93 gelijk gewaardeerd.

Naar mijn mening was mijn statement niet nietszeggend. De jouwe voegde echter weinig informatie toe.

evilniek

Citaat van: riwi op juni 27, 2011, 19:25:36
Nogal wiedes dat als ik zeg dat de 83 op sommige punten beter is dan de 93, dat dan het tegenovergestelde ook zo is.

Ik heb testen gelezen van sites waar ik waarde hecht aan hun oordeel waarbij de 83 er op sommige punten beter af kwam. Mosquito noise, 24p mode, en nog een die ik me zo niet herinner.

Naar mijn mening was mijn statement niet nietszeggend. De jouwe voegde echter weinig informatie toe.

Gewoon vaag dan  ;D. Maar goed, na het boven genoemde snap ik tenminste op welke punten de BDP-83 beter zou zijn dan de BDP-93.
Overigens zou ik deze punten absoluut niet de doorslag laten geven.

riwi

Citaat van: evilniek op juni 27, 2011, 19:41:14
Gewoon vaag dan  ;D. Maar goed, na het boven genoemde snap ik tenminste op welke punten de BDP-83 beter zou zijn dan de BDP-93.
Overigens zou ik deze punten absoluut niet de doorslag laten geven.

Ik kijk noiet eens meer dvd  ;D

evilniek

Citaat van: riwi op juni 27, 2011, 19:25:36

Weet je toevallig ook waar dit vergelijk te vinden is?

evilniek

Citaat van: riwi op juni 27, 2011, 19:42:41
Ik kijk noiet eens meer dvd  ;D

Een kwestie van prioriteiten stellen.

riwi

Citaat van: evilniek op juni 27, 2011, 19:44:20
Weet je toevallig ook waar dit vergelijk te vinden is?

Ik geloof homecinema review oid. Ik ben niet thuis momenteel en met een ipad kan ik niet fatsoelijk internetten helaas.

Bas Akkerman

Citaat van: evilniek op juni 27, 2011, 15:53:11
Wat wil je eigenlijk bewerkstelligen met de aankoop van een BDP-83 t.o.v. een BDP-93? als ik vragen mag.
Of heb je misschien een grote collectie regio-1 DVD's?

Nee, ik heb geen grote collectie regio-1 DVD's. Het gaat mij echt om de videokwaliteit in het algemeen en ik wil maximaal €500,- uitgeven aan een Blu-rayspeler. Zaken als: 3D, streaming of betere analoge uitgangen zijn niet van belang, omdat ik de speler puur als videospeler wil inzetten. Omdat ik wel een hoop DVD's heb, wil ik die graag nog een beetje aardig kunnen afspelen op mijn projector. Vandaar de vraag m.b.t. het upscalen.

Matthieu

Mosquito-noise.
Ik zat zojuist naar the Godfather II te kijken via de Oppo 93EU en er sprong toch een hoop ruis in beeld, heel goed zichtbaar op de zwarte colberts.
Ik dacht "Wat een slechte transfer" (Wat het ook is. Gewoon DVD kwaliteit)
Ik ga het nog eens op mijn PS3 bekijken, en pak daarna nog eens de DVD versie erbij.
Ik ben benieuwd waar het aan ligt.
Alleen bij deel 3 zie je echt dat het HD is.
Maar om daarvoor die mooie luxe DVD box te vervangen.

riwi

Met dat soort ruisonderdrukking moet je toch ook altijd oppassen dat het niet te aggressief gebeurt. Je wil ook niet dat het een wassenbeelden tentoonstelling wordt met gladgestreken beelden zonder detail. Dan liever een beetje ruis in beeld.

Matthieu

Ik heb het gisteren nog even in mijn PS3 bekeken, maar daar was het 2x zo erg.
De Oppo 93EU weet er dan toch nog wel iets van te maken.

evilniek

Citaat van: Matthieu op juni 27, 2011, 22:39:51
Mosquito-noise.
Ik zat zojuist naar the Godfather II te kijken via de Oppo 93EU en er sprong toch een hoop ruis in beeld, heel goed zichtbaar op de zwarte colberts.
Ik ga het nog eens op mijn PS3 bekijken, en pak daarna nog eens de DVD versie erbij.

Je vind de Blu-ray transfer van The Godfather slecht? yeah right!
FYI, grain is wat mij betreft iets waar je met je poten vanaf moet blijven! dit hoort simpel weg bij de film, het is geen Avatar. Mosquito-Noise? waar haal je dat nou weer vandaan? weet je überhaupt wel wat dat is?

(edit: Zelf sleutelen aan het beeld is natuurlijk eigen keus. ;D)

Citaat van: Bas Akkerman op juni 27, 2011, 20:49:58
Nee, ik heb geen grote collectie regio-1 DVD's. Het gaat mij echt om de videokwaliteit in het algemeen en ik wil maximaal €500,- uitgeven aan een Blu-rayspeler. Zaken als: 3D, streaming of betere analoge uitgangen zijn niet van belang, omdat ik de speler puur als videospeler wil inzetten. Omdat ik wel een hoop DVD's heb, wil ik die graag nog een beetje aardig kunnen afspelen op mijn projector. Vandaar de vraag m.b.t. het upscalen.

Dvd's zullen er nooit écht op vooruit gaan, en al helemaal niet op een PJ, ik ben er tenminste nooit helemaal kapot van geweest, dat up-scalen. En dingen als NR laat ik liever helemaal met rust. Conclussie, ik zou eerlijk gezegd geen moeite doen om nog op zoek te gaan naar een 2de hands Oppo bdp-83, het verschil zal hooguit minimaal zijn.

Bas Akkerman

Citaat van: evilniek op juni 28, 2011, 11:48:53
Je vind de Blu-ray transfer van The Godfather slecht? yeah right!

Dvd's zullen er nooit écht op vooruit gaan, en al helemaal niet op een PJ, ik ben er tenminste nooit helemaal kapot van geweest, dat up-scalen. En dingen als NR laat ik liever helemaal met rust. Conclussie, ik zou eerlijk gezegd geen moeite doen om nog op zoek te gaan naar een 2de hands Oppo bdp-83, het verschil zal hooguit minimaal zijn.

Matthieu doelde op de DVD-uitgave. ;)

Een goede transfer op DVD kan nog best aardig zijn. Natuurlijk niet in vergelijking met Blu-ray, maar met een goede upscaler echt niet zo verkeerd. Ik heb gewoon aardig wat films die ik het niet waard vind om die ook op Bluray aan te schaffen en een iets mindere kwaliteit in beeld neem ik dan voor lief.

shaqattack

Ik heb een ook grote collectie regio-1 Dvd's :nowink:

Heren, kan ik hieruit opmaken dat de Denon A1XVA qua Dvd beeldkwaliteit (1080p Upscaling) beter is dan Oppo 93

Gezien de info(htforum) dat de Denon A1XVA beter is dan de standaart Oppo 83

Greetz ;)

Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

evilniek

Citaat van: Matthieu op juni 27, 2011, 22:39:51
Mosquito-noise.

Misschien dat je ff toe kunt lichten wat je nou precies bedoeldt met boven staande.

Matthieu

Ik had een stapel Blu-Ray's besteld bij HMV.
Ik check dan eerst op het internet met de IAN Code of er Dutch Subtitles opstaan.
Probleem is, dat bv. de Pirates Trilogy alleen op de 3e deel Dutch Subtitles heeft en checken op de IAN Code werkt dus niet geweldig.

Ik zat dus bij mijn laatste bestelling met mijn neus vlak voor mijn 50" Plasma de disks te checken, en zo ook de Godfather serie.
Met Godfather 2 krijg je eerst de digitale menu's en dan begint de film met de vallende sterren boven de wolken.
Op dat moment zie je al dat er een heleboel ruis in het beeld zit.
Dit is bij deel 1 niet het geval.
Het zwartniveau van Part 1 is ook veel dieper en mooier gemasterd.
Kortom, ze hebben bij deel 2 veel minder hun best gedaan om het op Blu-Ray te zetten.

Ik dacht eerst dat mijn HDMI kabel er half uitlag of zoiets, gezien er opeens een hoop ruis in het beeld verschijnt.
Ik moet zeggen dat het met de PS3 een stuk erger is en dat mijn Oppo 93EU er dus nog iets moois uit weet te persen.

Het was dus even een schrikmoment, en toen ik vlak daarna in dit Topic kwam, reageerde ik een beetje vlug.
Ik dacht even dat mijn Oppo dat dan veroorzaakte, wat gelukkig niet het geval is.
Die geeft vergeleken met mijn PS3 een erg schoon plaatje, maar wat niet goed op de schijf staat,...

Maar ach,... je moet de Blu-Ray van 'Robin Hood Prince of thieves' eens zien HMV import.
Die is vreselijk.
Om zwart daadwerkelijk zwart te krijgen, moet ik de Brightness van mijn Plasma op -8 zetten.
Dit is de eerste film die ik met mijn vrouw heb gezien dus ik wil hier nog steeds een keer een goede versie van hebben.