Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op januari  7, 2011, 21:27:17
Er zal zeker een goedkopere mod komen en wellicht ook als DIY te installeren. we moeten het echter nog even doen met hetgeen er nu leverbaar is.

Goed nieuws, want ik begin toch steeds vaker tegen de regiobeperking aan te lopen.

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Teejoo op januari  7, 2011, 21:29:27
Goed nieuws, want ik begin toch steeds vaker tegen de regiobeperking aan te lopen.
voor je 93 ?

Teejoo

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Teejoo op januari  7, 2011, 21:34:43
Nee, ik heb nu een Pioneer LX-91.

Maar daar zijn toch ook mods voor ..:)

LittleNinja

Hi Teejoo,

Dat bedoelde ik inderdaad. Ik zat te typen op de iPhone en die "corrigeert" nogal eens mijn tekst.

Citaat van: Teejoo op januari  7, 2011, 20:47:53
Bedoel je nou sneller?

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Teejoo

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op januari  7, 2011, 21:37:22
Maar daar zijn toch ook mods voor ..:)

Ja, maar die is vrij stevig in prijs, wat ik overigens ook begrijp gezien het werk om dat ding uit elkaar te halen. Daarom is het voor mij wellicht interessanter om er een Oppo bij te zetten of ipv. Ik gebruik de analoge uitgangen namelijk toch niet meer, en dan voldoet de Oppo prima. Ik heb hem al voor DVD regiovrij gemaakt met m'n Pronto.

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Teejoo op januari  7, 2011, 21:44:40
Ja, maar die is vrij stevig in prijs, wat ik overigens ook begrijp gezien het werk om dat ding uit elkaar te halen. Daarom is het voor mij wellicht interessanter om er een Oppo bij te zetten of ipv. Ik gebruik de analoge uitgangen namelijk toch niet meer, en dan voldoet de Oppo prima. Ik heb hem al voor DVD regiovrij gemaakt met m'n Pronto.

Ja dan is een 93 bijna zo (on) voordelig :)

Madhouse

Eerst mijn Panasonic BD80 maar zien te verkopen en dan maar eens bij JvB op de koffie!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

muzikant

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op januari  7, 2011, 22:29:26
Ja dan is een 93 bijna zo (on) voordelig :)
Vandaag ben ik ook overstag gegaan en heb bij JVB Digital de 93 besteld,'k moet zeggen dat het contact met Jan ongelooflijk goed was,na een aantal vragen (E-mail) heeft hij me zelfs telf gekontakteerd om alles in goede banen te leiden,dat is voor mij een instapper die veel vertrouwen wekt,'k ben echt benieuwd welke vooruitgang ik ga hebben tegenover mijn twee andere blu-ray spelers die nog in mijn bezit zijn.  

bigbro

Zelfde ervaring met JVB. Erg betrokken. Prima. Je merkt dat ze achter hun  product staan. Ook wanneer je de gebruiksaanwijzing leest krijg je constant het gevoel dat hier door gebruikers goed is meegedaan.  Alleen het uitpakken zal je het nodige plezier geven. Er staan zelfs filmpjes van op you tube.

Veel plezier

Janbo

Ook goede ervaringen hier... Woon vlak bij JVB en kon 'm vrijdagochtend al ophalen, scheelt regelen met UPS  :) Mede daardoor kon ik al snel een eerste indruk plaatsen hier. Jan belde later overigens nog even om te vragen of de speler beviel. Kom daar maar eens om bij de MM  ;D

Madhouse

Citaat van: Janbo op januari  9, 2011, 20:15:05
Ook goede ervaringen hier... Woon vlak bij JVB en kon 'm vrijdagochtend al ophalen, scheelt regelen met UPS  :) Mede daardoor kon ik al snel een eerste indruk plaatsen hier. Jan belde later overigens nog even om te vragen of de speler beviel. Kom daar maar eens om bij de MM  ;D

Ik heb nog nooit wat gekocht bij JvB maar daar gaat wel verandering in komen waarschijnlijk (moet ik eerst mijn Panasonic verkopen). Maar vrijdag ff een half uur met Jan aan de telefoon gezeten (ook wat forum gerelateerde zaken) en dat heeft een super positieve indruk op me achter gelaten.

LittleNinja

Haha!!! Het is bijna een JVB review topic... :D

Waar hadden we het ook alweer over? ::)

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op januari  9, 2011, 20:36:40
Waar hadden we het ook alweer over? ::)

één of andere speler, maar dat is toch niet belangrijk  :D

AbZ

Niets ten nadele van JVB hoor,
maar waarom maakt Oppo zelf geen regiovrije variant?  (da's pas echt 'universeel')

Arcam maakt(e) toch ook standaard regiovrije spelers?  Of is dat niet zo rendabel?

Viatoris

Oppo BDP83SE, Rotel-RSP1069, Panasonic TX-P42G10E, Sony TAN55ES, Sony TAN 220, Sony CDPX339ES, SONY DTC 59ES, Sony  TCKB920s QS, Magnat All Ribbon6, REL Strata II,
Pioneer DVR630H, Sony HDR XRX 750, Samsung HD 382 ontvanger (Ziggo)

celerontje

Citaat van: AbZ op januari  9, 2011, 20:38:51
Niets ten nadele van JVB hoor,
maar waarom maakt Oppo zelf geen regiovrije variant?  (da's pas echt 'universeel')
Mag niet van de BDA. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

LexiconLogan

dat het analoge gedeelte en DAC van deze oppo beter is dan in welke BR speler eerder getest...
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

AbZ

Citaat van: LexiconLogan op januari  9, 2011, 22:18:04
dat het analoge gedeelte en DAC van deze oppo beter is dan in welke BR speler eerder getest...

"... en ook beter dan de meeste receivers, maar nog net achterblijft bij de betere audiofiele spelers."

CiteerTout simplement les meilleurs que j'ai relevé sur un lecteur Blu-ray pour l'instant, et même meilleur que la plupart des amplis home cinéma, mais il reste tout de même en-dessous des meilleurs lecteurs audiophiles.

Ik snap die pieken rond 7kHz in de grafieken trouwens niet?  (Bron van 50Hz is obvious.)

LittleNinja

oké.. Klinkt goed, alleen blijft de vraag wat ze allemaal getest hebben..

Citaat van: LexiconLogan op januari  9, 2011, 22:18:04

AbZ

Citaat van: LittleNinja op januari 10, 2011, 00:34:36
oké.. Klinkt goed, alleen blijft de vraag wat ze allemaal getest hebben..

Dat staat er ook in het Engels ;)  (RightMark Audio Analyzer test report)

24 bit / 48kHz doet ie beter dan 96kHz

tiptop

Citaat van: Madhouse op januari  7, 2011, 23:02:09
Eerst mijn Panasonic BD80 maar zien te verkopen en dan maar eens bij JvB op de koffie!
Heb je die in een verkooptopic staan? Als de prijs goed is... :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jason B.

Citaat van: tiptop op januari 10, 2011, 13:22:29
Heb je die in een verkooptopic staan? Als de prijs goed is... :)

.......... dan staat er binnenkort een Cambridge Audio in de marktsector?   :D
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse