Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Ik geloof er niet in dat de 93 beter gaat klinken ( analoog ) als de 83 en zeker niet in de buurt komt van de 83SE. Ze gebruiken voor zover ik het kan zien dezelfde DAC's, dus ga er niet van uit dat de nieuwe 93 analoog beter zal zijn als de 83SE.

Hij zal minimaal net zo goed zijn als de 83, misschien fractioneel beter. Zal het snel eens testen.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op januari  4, 2011, 19:55:02
Ik geloof er niet in dat de 93 beter gaat klinken ( analoog ) als de 83 en zeker niet in de buurt komt van de 83SE. Ze gebruiken voor zover ik het kan zien dezelfde DAC's, dus ga er niet van uit dat de nieuwe 93 analoog beter zal zijn als de 83SE.

Hij zal minimaal net zo goed zijn als de 83, misschien fractioneel beter. Zal het snel eens testen.

Kan ik hieruit concluderen dat je een 93 aan hebt geschaft?

Misschien een andere vraag: Zal de Oppo BDP-93 beter zijn in Stereo dan mijn huidige Panasonic BD80?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Voor mij waarschijnlijk de 93, al is het alleen maar om de 2 HDMI outs en de looks versus de 95. Bovendien is de 95 ver boven het budget, althans, NU nog wel :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Nope... Maar ik krijg wellicht wel de kans om de apparaten snel eens te bekijken naast elkaar.

Of de 93 beter zal zijn als de BD80 heb ik geen idee van. Alleen een vermoeden, maar daar heb je weinig aan.

Citaat van: Madhouse op januari  4, 2011, 20:17:37
Kan ik hieruit concluderen dat je een 93 aan hebt geschaft?

Misschien een andere vraag: Zal de Oppo BDP-93 beter zijn in Stereo dan mijn huidige Panasonic BD80?

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op januari  4, 2011, 20:56:28
Nope... Maar ik krijg wellicht wel de kans om de apparaten snel eens te bekijken naast elkaar.

Of de 93 beter zal zijn als de BD80 heb ik geen idee van. Alleen een vermoeden, maar daar heb je weinig aan.

Dan ben ik heel benieuwd naar je bevindingen.

Ik vermoed dat de Oppo BDP-93 wel beter zou moeten zijn als mijn Panasonic (de 83 was dat al op Stereo, op beeld waren ze nagenoeg gelijk). Nu is het niet dat ik ontevreden ben over de Panasonic maar er zitten een paar kleine nadelen aan oa. slecht afleesbaar display en de laadtijd.

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari  4, 2011, 21:10:49

Ik vermoed dat de Oppo BDP-93 wel beter zou moeten zijn als mijn Panasonic (de 83 was dat al op Stereo, op beeld waren ze nagenoeg gelijk). Nu is het niet dat ik ontevreden ben over de Panasonic maar er zitten een paar kleine nadelen aan oa. slecht afleesbaar display en de laadtijd.

Bedeoel je de laadtijd op Blu Ray of ook op cd en dvd? Of zit daar geen verschil in?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op januari  4, 2011, 21:20:19
Bedeoel je de laadtijd op Blu Ray of ook op cd en dvd? Of zit daar geen verschil in?

Bij allemaal. Duurt even voordat de speler uberhaubt is opgestart en de laadtijd van de BD zelf is ook niet echt snel. CD wel, DVD gaat ook wel.

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  4, 2011, 21:10:49

Slecht leesbaar display? Hm dat vind ik niet. Laadtijden zijn sneller dan de Sony spelers.

Maar ben zeker nieuwsgierig naar een vergelijk.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  4, 2011, 21:23:08
Slecht leesbaar display? Hm dat vind ik niet. Laadtijden zijn sneller dan de Sony spelers.

Maar ben zeker nieuwsgierig naar een vergelijk.

Ja ik vind het display vrij klein. Een vergelijk zou zeker interessant zijn...  ;D

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  4, 2011, 19:46:53
Die gaat helaas boven mijn budget. Ik heb ook nog andere dingen dit jaar waar hoge kosten aan verbonden zijn. Plus dat ik het uiterlijk van de 83/93 mooier vind en ik ook niet meer uit wil geven.

Vandaar de twijfel tussen de 83/83SE/93

Dan lekker de 93 aanschaffen, heb je volgens de info die rond gaat op het web een 83se in een nw jasje en misschien nog wel meer.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  4, 2011, 21:28:00
Dan lekker de 93 aanschaffen, heb je volgens de info die rond gaat op het web een 83se in een nw jasje en misschien nog wel meer.

Dat is wel mijn twijfel, ik wil eerst de bevestiging dat dat daadwerkelijk zo is.

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  4, 2011, 21:34:43
Dat is wel mijn twijfel, ik wil eerst de bevestiging dat dat daadwerkelijk zo is.

Jammer dat Frank het analoge deel niet heeft kunnen testen, wat beeld betrof is hij vrij duidelijk.

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  4, 2011, 21:40:33
Jammer dat Frank het analoge deel niet heeft kunnen testen, wat beeld betrof is hij vrij duidelijk.

Dat is inderdaad jammer maar wie weet ondervindt iemand hier op het forum nog wel aan een test.

LittleNinja

Ik ga mijn best doen dit zsm voor elkaar te krijgen.

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op januari  4, 2011, 21:50:52
Ik ga mijn best doen dit zsm voor elkaar te krijgen.

Ik ben benieuwd, heel benieuwd  ;)

Pos

Maakt het iets uit of je deze speler optisch aansluit op een losse DAC? Ik denk erover om deze speler aan te schaffen ter vervanging van mijn CD5003/PS3/PCH-A110. HD-audio speelt voor mij pas later, zou dus eerst alleen van stereo gebruik willen maken. Met het scheiden van analoog audio en hdmi beeld krijg je een beter beeld en geluid als ik het goed begrijp? Is het voor iedereen daarom zo belangrijk om de "upgrade" versie aan te schaffen?

Ik zou de PCH dan als NASje willen gebruiken, kan de oppo in het netwerk dan vanaf de PCH bv. .mkv afspelen.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

stevefilmfreak54

Citaat van: ajbeefde op januari  4, 2011, 15:53:17
Zijn nog maar weinig personen die het beeld van de 93 hebben mogen aanschouwen, laat staan een 93 en een 320 naast elkaar, dus dit antwoord zal even op zich laten wachten.

:withstupid:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

LittleNinja

Dat was een interessante avond..... :P

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Nooff

Die 83 is in ieder geval een stuk mooier dan de 93  :crazy: En wat waren de verschillen?

LittleNinja

Op sommige vlakken is hij dat ook.. Maar ik moet eerlijk toegeven dat de 93 er in het echt een stuk mooier uit ziet dan hij op de foto lijkt te zijn! De 93 is echt heel fraai afgewerkt. Mooie dunne naden tussen de verschillende delen. Sowieso is hij opgebouwd uit veel minder vlakjes en hoekjes dan de 83.

Ook het aluminium van de voorzijde is mooier. De structuur is uiterst fijn en de kleur is lichter grijs en neigt eerder naar titanium. De 83 is daar eigenlijk heel grof van vorm met hoeken en grotere naden, een grovere structuur en donkerder van kleur.

Het display van de 93 lijkt mij van de BD80 te komen. De letters zijn een stuk kleiner dan bij de 83 en dat kan voor sommigen vervelend zijn.

De motoriek van de lade is inderdaad stiller en lijkt wat soepeler te lopen bij de 93. Tijdens het spelen vallen me daar geen verschillen op.

Citaat van: Nooff op januari  6, 2011, 01:11:03
Die 83 is in ieder geval een stuk mooier dan de 93  :crazy: En wat waren de verschillen?

Madhouse

Citaat van: LittleNinja op januari  5, 2011, 23:59:42
Dat was een interessante avond..... :P

Belangrijker: Hoe doet hij het op Stereo?

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  6, 2011, 07:59:35
Belangrijker: Hoe doet hij het op Stereo?

Nog belangrijker, hoe deed de 93 het met de 5.1 /7.1 analoge output

Teejoo

En wellicht het belangrijkst  :sarcasm:: Hoe bevalt hij als je hem via HDMI aansluit voor beeld en geluid. Want zo zullen de meeste mensen tegenwoordig een blu-ray speler aanlsluiten...

Janbo

Een nog belangrijker verschil (even flauwe modus aan) de een is niet meer leverbaar, de andere wel   :tongue2:

Citaat van: Nooff op januari  6, 2011, 01:11:03

Zo kan smaak verschillen ;) als ik ze bij elkaar zie vind ik de 93 echt veel mooier. De 83 komt wel erg 'vorige eeuw' over met weinig vormgeving, de 93 is veel strakker. Maar goed, heb dan ook een 93 besteld en zo werkt het brein met aankopen  ;D ;D ;D