H&C Hifi : HEOS wint award en nieuwe REL subs leverbaar

Gestart door H&C Hifi, december 7, 2010, 19:30:44

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

Heb je eigenlijk al de PM-14S1 in de verkoop staan? En zo ja, voor welke prijs? Zelfde vraag eigenlijk voor de SA-14S1. En als je ze toch hebt staan en beluisterd, hoe vergelijken ze zich tot de PM-15S2 (LE)?
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

H&C Hifi

Hey !

Prijzen van de Premium componenten kan ik helaas niet in het topic vermelden.
De 14 serie versterker is eigenlijk gewoon de ''oude'' 3000,00 euro kostende PM-KI-Pearl met een nieuwe naam, deze versterker is idd iets mooier dan de oude 15serie
maar ook een stukje kostbaarder.

De SA-14s1 is wel een compleet nieuw ontwerp, deze laatste heb ik nog niet beluisterd maar verwacht dat deze gewoon weer zeer goed gaat presteren.

Ben je serieus geinteresseerd moet je me echt even bellen voor een prijsopgave.

Xander32

Citaat van: HcHifi.nl op november  1, 2013, 16:51:08
Hey !

Prijzen van de Premium componenten kan ik helaas niet in het topic vermelden.
De 14 serie versterker is eigenlijk gewoon de ''oude'' 3000,00 euro kostende PM-KI-Pearl met een nieuwe naam, deze versterker is idd iets mooier dan de oude 15serie
maar ook een stukje kostbaarder.

De SA-14s1 is wel een compleet nieuw ontwerp, deze laatste heb ik nog niet beluisterd maar verwacht dat deze gewoon weer zeer goed gaat presteren.

Ben je serieus geinteresseerd moet je me echt even bellen voor een prijsopgave.
Bijzonder, ik dacht dat het een nieuw ontwerp betrof, speciaal ontworpen in het kader van 60 jaar Marantz ...  :blink:
De KI-Pearl klonk een stukje frisser dan de 15 LE en m.i. daarmee wederom een stapje verder weg van het vertrouwde Marantz-geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

H&C Hifi

Citaat van: Xander32 op november  1, 2013, 17:01:52
Bijzonder, ik dacht dat het een nieuw ontwerp betrof, speciaal ontworpen in het kader van 60 jaar Marantz ...  :blink:
De KI-Pearl klonk een stukje frisser dan de 15 LE en m.i. daarmee wederom een stapje verder weg van het vertrouwde Marantz-geluid.

Ze zullen dat vast zo verkondigen, maar dat is het dus niet.
Overigens bestaat in Japan de 14serie al veel langer en is de PM-KI-Pearl daar nooit uitgebracht.

tja ''vertrouwde'' marantz sound.. dan moet je naar de oer PM-15, maar dat vind ik persoonlijk niks (je mist echt een hoop detail en ruimtelijkheid) is kwa opbouw en vermogen
wel de mooiste geintegreerde die ze ooit hebben geproduceerd.

Xander32

Citaat van: HcHifi.nl op november  1, 2013, 17:11:41
Ze zullen dat vast zo verkondigen, maar dat is het dus niet.
Overigens bestaat in Japan de 14serie al veel langer en is de PM-KI-Pearl daar nooit uitgebracht.

tja ''vertrouwde'' marantz sound.. dan moet je naar de oer PM-15, maar dat vind ik persoonlijk niks (je mist echt een hoop detail en ruimtelijkheid) is kwa opbouw en vermogen
wel de mooiste geintegreerde die ze ooit hebben geproduceerd.
Smaken veranderen gedurende de jaren 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

pameijer

Volgens Marantz is het gehele voorversterkergedeelte vernieuwd. Dat is toch mijns inziens het meest bepalend voor de geluidsbeleving  :huh2:

Van hun eigen site: De nieuwe 14-serie is beschikbaar in zwart en champagne, is voorzien van een geheel nieuw ontworpen voorversterker en is qua prestaties met reuzensprongen vooruit gegaan.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Exxar

Citaat van: pameijer op november  1, 2013, 21:23:57
Volgens Marantz is het gehele voorversterkergedeelte vernieuwd. Dat is toch mijns inziens het meest bepalend voor de geluidsbeleving  :huh2:

Van hun eigen site: De nieuwe 14-serie is beschikbaar in zwart en champagne, is voorzien van een geheel nieuw ontworpen voorversterker en is qua prestaties met reuzensprongen vooruit gegaan.

Ah we zullen zelf wel bepalen of dat het reuzensprongen zijn of eerder nuances...

En ik vraag me nu af wat een SA-11S3 nu een meerwaarde heeft tov een SA14, SA14 kan DSD over usb aan, en SA11S3 niet.

H&C Hifi

Citaat van: jazzman op november  4, 2013, 15:31:50
En ik vraag me nu af wat een SA-11S3 nu een meerwaarde heeft tov een SA14, SA14 kan DSD over usb aan, en SA11S3 niet.

Compleet andere opbouw, echt veel mooier en ander analoog audioboard
Volledig symmetrisch etc.

Echt een stap verder  ;)

Daar was ik al bang voor :-) Mijn Marantz SA8400vM wil ik gaan upgraden en de SA11-S3 staat op de wishlist. Het zal gaan tussen de Marantz SA11-S3 en de Yamaha CD-S3000..

H&C Hifi

Citaat van: jazzman op november  4, 2013, 17:46:48
Daar was ik al bang voor :-) Mijn Marantz SA8400vM wil ik gaan upgraden en de SA11-S3 staat op de wishlist. Het zal gaan tussen de Marantz SA11-S3 en de Yamaha CD-S3000..

De yamaha 3000 vind ik persoonlijk erg kostbaar en niet veel beter en is wel anders van klank (zeker nu je van een marantz afkomt)
Waarom zou je niet een NA-11 overwegen met daarbij een loopwerk ? dan heb je top speler waar je alle kanten mee op kan.

Wat moet ik dan met mijn dedicated SACD platen die ik nog steeds uit Japan en America binnenkrijg? Vanmorgen nog Count Basie "Live at the Sands" en Vangelis "Bladerunner" op SACD binnengekregen....

Ik denk dat ik wel over de 300 SACD's heb, ook rariteiten, die wil ik blijven draaien, vandaar een dedicated (zeer) goede SACD speler, en streamen doe ik via een dedicated audio PC..

H&C Hifi

Citaat van: jazzman op november  4, 2013, 18:04:54
Wat moet ik dan met mijn dedicated SACD platen die ik nog steeds uit Japan en America binnenkrijg? Vanmorgen nog Count Basie "Live at the Sands" en Vangelis "Bladerunner" op SACD binnengekregen....

Ik denk dat ik wel over de 300 SACD's heb, ook rariteiten, die wil ik blijven draaien, vandaar een dedicated (zeer) goede SACD speler, en streamen doe ik via een dedicated audio PC..

Eventueel je 8400 houden als loopwerk en digitaal aan de NA-11 hangen ?
Wil je dat niet is de SA-11S3 natuurlijk ook een topper begrijp me niet verkeerd.

Ha... >:D Dan mis ik de SACD kwaliteit, digitaal uit is PCM, en wat ik begrepen heb zet de SA11 het DSD signaal direct om naar de analoge uitgangen...

H&C Hifi

Citaat van: jazzman op november  4, 2013, 18:21:48
Ha... >:D Dan mis ik de SACD kwaliteit, digitaal uit is PCM, en wat ik begrepen heb zet de SA11 het DSD signaal direct om naar de analoge uitgangen...

klopt, maar de vraag is : hoor je dat verschil  ;)
De NA-11 draait overigens meer HD bestanden dan de SA-11, al is dit wel alleen via USB of Netwerk.

H&C Hifi

Nu ook een actie op facebook :

Bij 1000 likes verloten wij een winkel artikel met een adviesprijs van ongeveer 275,00 Euro !!
Dus LIKE , SHARE en WIN  ;D
https://www.facebook.com/pages/HC-Hifi/141733512670448

Voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om te bellen hebben wij vanaf volgende week ook een H&C HIFI Whatsapp !
Voor al je korte vragen of prijsoffertes kun je ons bereiken op 06-13638838
Nu zijn we echt bijna ''altijd'' bereikbaar !!

H&C Hifi

Ht-toedeboon

Citaat van: HcHifi.nl op juni  4, 2015, 12:15:42
Zie de openingspost !

:pompom: Pioneer :pompom: has :pompom: returned :pompom: bij :pompom: de :pompom: HTF :pompom: hofleverancier :pompom:

BTW, Zal Onkyo straks nou ook MCACC gaan gebruiken ipv het huidige eigen AccuEQ?
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

Toni71

Waar blijft het nieuwe Onkyo geweld in het top segment?  :)

H&C Hifi

Citaat van: Toni71 op juni  6, 2015, 16:14:03
Waar blijft het nieuwe Onkyo geweld in het top segment?  :)

netzoals bij de andere merken komen de topmodellen altijd pas later (najaar)

Witalik

Nice dat is het dus geworden neem ik aan ?

(Btw is het wel erg verwarrend met oude post datum en nieuw tekst, ik wist het pas nadat ik gescrolled had op pagina 5 met de mededeling zie openings post  ;) )
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

H&C Hifi

Citaat van: Witalik op juni 19, 2015, 16:31:14
Nice dat is het dus geworden neem ik aan ?

(Btw is het wel erg verwarrend met oude post datum en nieuw tekst, ik wist het pas nadat ik gescrolled had op pagina 5 met de mededeling zie openings post  ;) )

Nee, dat andere topic ging over iets anders  ;D lekker verwarrend he  ::)

HEOS is vanaf vandaag ook leverbaar via ons !
Zoals het er nu naar uitziet gaat dit Sonos voor ons vervangen !! :)

pameijer

Citaat van: HcHifi.nl op juni 19, 2015, 17:05:23
HEOS is vanaf vandaag ook leverbaar via ons !
Zoals het er nu naar uitziet gaat dit Sonos voor ons vervangen !! :)
Daar zou ik toch nog eens goed over nadenken. Sonos is qua omzet tegenwoordig een flinke jongen geworden. Ik lees af en toe dat ze meer draaien dan de hele hifi-business bij elkaar.

Witalik

Ja hebbie de priizen gezien van die zooi ? Als deze pioneers mooier geprijst zijn waarom niet ?
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

magicbas

Citaat van: Witalik op juni 19, 2015, 22:18:50
Ja hebbie de priizen gezien van die zooi ? Als deze pioneers mooier geprijst zijn waarom niet ?

HEOS is toch van Denon?
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L