Probleem Rotel 1066 voorversterker ?

Gestart door Hoekie (2), oktober 5, 2003, 18:48:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekie (2)

Ola!

Ik irriteer me mateloos aan het volgende:

Ik heb een Rotel 1066 voorversterker en daaraan een Philips 963SA.
Als ik een film speel met geluidspoor DTS en ik een chapter doorskip springt de voorversterker naar bijv. pcm (als dit de laatste optie was op de voorversterker) als de volgende chapter begint springt de voorversterker weer naar DTS, dit is ook het geval als ik bijvoorbeeld ga doorspoelen ook dan springt ie van geluidspoor de voorversterker.

Dit vind ik behoorlijk vervelend.

Is hier een oplossing voor?

Groet!

Mijn oude sony versterker met dvd speler had hier totaal geen last van, deze bleef gewoon op DTS staan of je nu doorspoelt of een chapter doorskipt of wat dan ook....

Scarp

Zodra je een chapter skipt of doorspoelt, dan stuurt de philips geen digitaal signaal meer uit en verliest de 1066 de lock op het signaal en gaat terug naar de analoge ingang. Dit is niet te verhelpen, mijn dvd speler doet dit niet en ik had er nooit last van op de 1066.

Heb je wel de laatste firmware van de 1066? 2.26 is de nieuwste.

Enige oplossing is de boel analoog aansluiten of een andere dvd speler kopen.

riwi

#2
Ik heb ook de 963sa + rsp1066. Die van mij doet precies hetzelfde. Ik heb er geen last van. als je spoelt is er toch geen geluid, en zodra je weer play drukt gaat ie weer naar DTS. Ik had het nog niet eens gemerkt tot nog toe. Mijn Yamaha die ik hiervoor had werkte ook zo. Als er geen signaal is ging ie naar prologic (analoog).

We hebben trouwens vrijwel dezelfde setup : met 963SA, Rotel 1066+1075, CDM-CNT, ASW-CDM. Ik heb alleen 9NT voor en geen NT achter.

Waar kun je eigenlijk zien in de 1066 welke software versie erin zit?

Richard

hoekie (2)

Mijn voorversterker is nieuw (2 dagen) oude was de rechter voorkanaal defect.

Ik heb de dvd multichannel en digitaal aangesloten.

Als ik de dvd analoog aansluit laat  ik de 1066 het signaal dan decoderen ?? Volgens mij krijg ik dan nooit DTS en Dolby Digital.

Hoe kan het dan dat ik met mijn sony set hier geen last van heb?

Scarp wat voor dvd speler heb jij ?

Groet!

Jinsu

De Phillips Philips 963SA heeft een eigen decoder aan boord die zou je ook kunnen gebruiken.

Ik heb een Denon 2900, daar heb ik dit echter niet mee. Heb wel cd's die gedeeltelijk HDCD en non-HDCD zijn, dan moet hij tussendoor ook effe het nieuwe signaal ontvangen.

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

hoekie

Whistler:

Volgens mij word de decoder van de SA ook gebruikt.
Het lijkt zoals scarp al schrijft dat er tijdens het skippen of doorspoelen geen signaal van de SA naar de 1066 gestuurd word en dat de 1066 dan overschakelt naar de laatst gebruikte stand van zichzelf.

Ik vind dit storend, elke keer wanneer dit gebeurd krijg je ook die tik op je speakers....

Misschien toch met de dealer overleggen voor een andere dvd speler..

Jinsu

Hoi Hoekie,

volgend weekend komen er een paar langs met hun Philips 963SA, 1 keer standaard en 1 keer medevoort modificatie. Ik zal er dan eens op letten, mocht het niet zo een haast hebben zou ik zeggen wacht effe ;) .

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

hoekie

is goed.... w8 wel ff..

ik ga proberen vanavond de digitale verbinding (coax) er tussen uit halen...
en dus is de dvd speler dan alleen analoog (6 kabels, multichannel) aangesloten...

kijken of dit goed gaat....

maar ben ook niet echt helemaal tevreden over de philips....

beeld moet je continue centreren en mijn tv moet ik steeds het beeld draaien naar -15 zodat deze recht staat... als ik weer tv ga kijken moet ik deze terug zetten naar -4....

ga ook eens mijn sony dvd speler 325S aansluiten kijken hoe het dan werkt....

groet!

suyver

Citaat van: riwi op oktober  5, 2003, 21:43:05Waar kun je eigenlijk zien in de 1066 welke software versie erin zit?

Paar seconden de 'mute'-knop ingedrukt houden en dan verschijnt de versie op het display.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

riwi

Citaat van: hoekie op oktober  6, 2003, 10:31:46
beeld moet je continue centreren en mijn tv moet ik steeds het beeld draaien naar -15 zodat deze recht staat... als ik weer tv ga kijken moet ik deze terug zetten naar -4....

Kun je dat niet met de video shift in de Philips dvd speler in een keer goed zetten dan? Die kan wel horizontaal shiften.
Lijkt me eerder een probleem van de TV die het RGB signaal niet goed aan kan.

Plop geluiden heb ik trouwens niet als ik skip of spoel en het geluid komt weer terug.

@freek : bedankt voor de mute knop -> sw nummer truuk.

Richard

Scarp

De tikjes die je hoort van de 1066 zijn de signal locks van de pre/pro. Zorg in ieder geval dat je firmware versie 2.26 erop hebt, daar is het al iets minder.

Het andere trucje is de afstelling die rotel ook toepast. Eerst de linker front op -4 zetten, dan het volume tot 75 dB afstellen via de volume knop op de linkerfront, dan de andere speakers erop afstellen. Schijnt iets met dobly prologic te maken te hebben.

Verder is er weinig aan te doen, behalve dan analoog gaan gebruiken, wat je weer niet wil.

hoekie

Citaat

Kun je dat niet met de video shift in de Philips dvd speler in een keer goed zetten dan? Die kan wel horizontaal shiften.
Lijkt me eerder een probleem van de TV die het RGB signaal niet goed aan kan.

Plop geluiden heb ik trouwens niet als ik skip of spoel en het geluid komt weer terug.

Richard
Citaat

video shift ?
centreren bedoel je vanuit het menu van de dvd speler ?

je kan alleen het beeld van link naar rechts verschuiven... als ik dit bij tiesto dvd doe (centeren helemaal naar rechts) dan moet ik wanneer ik bijv. we were soldiers ga kijken weer verstellen en naar links zetten.

op de tv zelf moet ik dus kantelen anders staat het beeld scheef wanneer ik dvd ga kijken
en wanneer ik tv ga kijken moet ik dit weer terug zetten.

dit had ik niet met mijn oude sony dvd speler dus ligt het volgens mij aan de philips.

mijn tv (loewe Articos) is niet veranderd .....

ik zal het eea nog eens afstellen met een spectrum analyzer... (dig. db meter) voor de tikken.
het is echt heel zacht maar ik vind dat het niet hoort voor een aparaat van toch wel een behoorlijk bedrag.

ik ga vanavond nog ff testen met de sony....

riwi

Geeft de Sony DVD wel RGB signaal?

De TV handelt RGB anders af dan de andere signaal inputs (tuner/composiet/s-video).

Ik denk dat dit wel is op te lossen met het service menu van de TV. FrankD weet hier veel meer van dan ik. Misschien is het tijd voor een ISF calibratie? Mail Frank eens met dit probleem.

Ik bedoelde inderdaad het schuiven van links naar rechts... kantelen kun je in de Philips DVD speler niet volgens mij.

Mijn TV is net opgehaald door de reparatiedienst van expert ivm mijn blauwe streepjes probleem.

Richard

hoekie

De Sony geeft RGB net zoals de Philips.

Toen de sony aan deze tv zat heb ik nooit iets hoeven in te stellen....
recht/links verschuiven of kantelen of wat dan ook...

Jinsu

Dat probleem wat jij beschrijft heb ik echter ook nog nergens gezien ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

hoekie

Hier mijn bevindingen tussen een sony 325 dvd speler en de philips 963SA.

Ik heb de SA gestest met digitale kabel en multichannel 6 analoge aansluitingen.

De SA digitaal aangesloten, doorspoelen en chapters skippen schiet zoals eerder vermeld de voorversterker naar zijn eigen ingestelde waarde en weer terug wanneer je de speler laat verder spelen.

Nu kan je de voorversterker op Multichannel zetten dan kies je dus voor de analoge (6 aansluitingen) ingang.
Wanneer je dan doorspoelt en chapters skipt heb je bovenstaand probleem dus niet.
Dus scarp wat je zei was weer waar :-) dat je er dan geen last van hebt.
Wat ik wel moet zeggen is dat het geluid een stuk minder is!!
Je gebruikt dan de instellingen op de dvd speler (volgens mij) en dan heb je beperkingen met de speakerinstellingen.

Vervolgens heb ik de sony digitaal aangesloten op de voorversterker.

De voorversterker eerst op pcm gezet en toen een dts dvd in de speler gedaan.
Voorversterker schakelde netjes over naar DTS.
Wanneer ik nu doorspoel en of chapters doorskip blijft de voorversterker netjes op DTS staan.
Bij de SA schakeld die dan over naar PCM en vervolgens weer naar DTS.

Conclusie het ligt aan de dvd speler.

Ik moet wel zeggen dat in de Sony geen decoder zit maar dat mag volgens mij niet uitmaken voor bovenstaand verhaal ... (of wel? )








Met de sony totaal geen problemen. Ik kan doorspoelen, chapters skippen... en de voorversterker blijft netjes in dts of DD 5.1 en springt niet terug naar zijn eigen ingestelde waarde. Dit gebeurd dus wel bij de 963SA.

blue-eyes

Citaat van: hoekie op oktober  8, 2003, 10:42:26

Ik moet wel zeggen dat in de Sony geen decoder zit maar dat mag volgens mij niet uitmaken voor bovenstaand verhaal ... (of wel? )



Als in de DVD speler geen decoder zit, zal je altijd PCM horen als je over analoog luistert! Om DTS te willen horen MOET je dus de DVD digitaal uitsturen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hoekie

Citaat van: blue-eyes op oktober  8, 2003, 10:47:46
Citaat van: hoekie op oktober  8, 2003, 10:42:26

Ik moet wel zeggen dat in de Sony geen decoder zit maar dat mag volgens mij niet uitmaken voor bovenstaand verhaal ... (of wel? )



Als in de DVD speler geen decoder zit, zal je altijd PCM horen als je over analoog luistert! Om DTS te willen horen MOET je dus de DVD digitaal uitsturen!

Ja dat snap ik!  ;)

hoekie

Hoe hebben jullie de dvd speler aangesloten ?

Digitaal, analoog (multichannel), analoog (stereo l/r) etc. etc....

blue-eyes

Ik had niet het hele topic gelezen, vandaar de opmerking ;)

Ik heb het als volgt aangesloten (Rotel RDV 1080):

6 maal analoog voor DVD-A naar RSP 1066
Coax Digitaal naar RSP 1066
S-video -> scart naar TV

C'est toutes ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hoekie

#20
Waarom 6 maal analoog en digitaal?

Als je al 6 maal analoog hebt aangesloten is digitaal (volgens handleiding dvd speler) niet meer nodig... of wel ?

En niet ook 2 kanaals stereo (analoog) ??

riwi

#21
ik heb bijna alle aansluitingen in gebruik op de 963SA :

6 kanaals uit 963SA -> 6 kanaals in op de 1066
digi coax uit 963SA -> digi coax in 1066
analoog 2 kanaals uit -> DVD analoog in 1066
svideo uit 963SA -> svideo in 1066
SCART2 in 963SA -> SCART van VCR
SCART1 uit 963SA -> SCART van TV
component uit 963SA -> component in projector
en 220V in  ;D

Alleen de composiet video uit en de optische uitgang gebruik
ik niet.

Als je SACD wil horen moet je wel de 6 kanaals analoge gebruiken. Als je DD en DTS door de 1066 wil laten doen dan moet je de coax gebruiken.

PaulB.

Citaat van: riwi op oktober  8, 2003, 19:12:32

SCART2 in 963SA -> SCART van VCR
SCART1 uit 963SA -> SCART van TV

Die andere heb ik ook riwi, maar deze snap ik niet echt.
Dus van vcr naar 963 en van 963 naar tv?? wat is hier het voordeel van??

Alvast bedankt riwi,

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

blue-eyes

Citaat van: hoekie op oktober  8, 2003, 11:46:30
Waarom 6 maal analoog en digitaal?

Als je al 6 maal analoog hebt aangesloten is digitaal (volgens handleiding dvd speler) niet meer nodig... of wel ?

En niet ook 2 kanaals stereo (analoog) ??

Als je DACs in de DVD beter zijn gebruik je analoog
Als je DVD-A wilt luisteren MOET je analoog gebruiken
Als je SACD wilt luisteren MOET je analoog gebruiken

Meer redenen weet ik niet ;)

Ik luister nooit stereo met de DVD speler, maar als ik dat doe laat ik het van de DAC's afhangen of ik analoog of digitaal luister. Ik heb een seperate cd speler die beter is dan de DVD speler, en beter dan de DAC van de pre/pro.

Ligt ook aan het model dat je hebt. Mijn vorige DVD speler, de Denon DVD3800 had zowel 6 analoog alswel een 2 stereo uitgang. Daar had ik 8 interlinks plus digitaal aangesloten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Als de DVD speler uit staat lust de 963 de scart door.

Nu hoef ik dus maar 1 lange scart te hebben (omdat de TV en 963 3 meter uit elkaar staan. Als de DVD uit staat ziet de TV dus de VCR.

Hiervoor moet wel in het menu van de 963 de LOW POWER STANDBY op OFF staan, anders schakelt ie ook de doorlus functie uit

Richard