NWitkamp's Stereo set.

Gestart door NWitkamp, november 22, 2010, 23:49:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NWitkamp

Ook ik wil mijn set eens posten in dit topic.

En als misschien wel jongste topic starter hier, hoop ik nog veel te leren en veel vorderingen te gaan maken in de komende tijd.

Hoe is het begonnen?
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met een simpel goedkoop home cinema setje van Sony om aan te sluiten op de Ps3. Geloof dat het de dz260 was.
Na hier een half jaar gebruik van gemaakt te hebben, wilde ik meer en mooier. Dit is ook mede gekomen omdat ik bij verschillende mensen thuis heb mogen genieten van hun set's. Zo beluisterde ik toen o.a. de Monitor audio rs6 op Marantz. Ook kennis gemaakt met Rotel en nog meer Marantz.

Toen was de zoektocht naar speakers begonnen. Rond die tijd nog niet zo veel ervaring met hifi zaken, dus kwam ik uit bij de Mediamarkt en de Saturn haha. Daar heb ik toen verschillende speakers beluisterd. En daar viel ik al meteen op de Canton Chrono 507 dc's. Ben deze toen tegengekomen op MP en ze maar gekocht. Nu moest ik opzoek naar een versterker. Na veel gezocht, gelezen en gehoord te hebben kwam ik op Arcam uit. En heb ik toen de Arcam A90 aangeschaft welke ik nu nog steeds gebruik. Bij de Arcam hoort ook een cd speler. In het begin heb ik toen mijn Ps3 gebruikt en wat dac's uitgeprobeerd, maar dit was het natuurlijk niet. Ben toen opzoek gegaan naar een bijpassende cd speler. Deze heb ik hier op het forum gevonden en dat was de CD72 van Arcam. 2 maanden geleden heb ik de Canton's weer verkocht, omdat ze eigenlijk te groot waren voor mijn kamer. Ben nog thuis wonend, dus moet het doen met een kamer van ongeveer 13m2. De speakers stonden dus 5 cm van de muur af. Alles klonk heel laag en met weinig detail. Na het verkopen van mijn Canton's ben ik opzoek gegaan naar nieuwe speakers. Ik kreeg in die tijd een tip van iemand waar ik m'n Kimber luidspreker kabels aan had verkocht om eens naar zelfbouw te gaan luisteren. Dat heb ik toen gedaan en ben gelijk gevallen op de Monitor Reference SE. Heb deze toen een week later maar aangeschaft als zelfbouw pakket. En nu staan deze speakers dus te spelen inclusief met mijn Arcam A90 versterker. En toen sloeg het upgrade virus weer aan en wilde ik toch eens de Arcam CD192 proberen. Heb deze toen gekocht en speel nu met zowel de CD72 en de CD192, beide fantastische spelers. Ben er nog steeds niet uit welke ik weg doe, maar denk toch de CD72.

Hoe het begon:



Hier werd er plaats gemaakt voor een echte set :)



Na het aanschaffen van de versterker en cd speler:














Mijn set bestaat nu dus uit:
- 2x Monitor Reference SE (op Atacama r724 stands)
- Arcam A90
- Arcam CD192/CD72
- Ps3

Welke kabels?
- Als luidspreker kabel gebruik ik de Monster M1 voor het laag en de Monster Powerline2 voor het hoog.
- Als interlink gebruik ik de M1000i van Monster
- Als netkabel zit er ook een andere tussen voor de versterker, maar weet zo niet welke.

- Als stekkerblok gebruik ik de Monster HT-800

Hier even een linkje voor de gene die geïnteresseerd zijn in de Monitoren: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105656.0


Dit was het voor nu even. Zal morgen het verhaal wel wat inkorten en alinea's maken :) Ook zal ik dan wel even foto's plaatsen.

Roger Black

Cool! Ik ben benieuwd hoe de monitors worden!

NWitkamp

Citaat van: Roger Black op november 23, 2010, 08:28:05
Cool! Ik ben benieuwd hoe de monitors worden!

Ik ga ze laten spuiten. Waarschijnlijk word het hoogglans zwart, maar ben nog in twijfel of ik hem niet in 2 kleuren wil.
Dan wil ik namelijk 2 kleuren zwart gaan gebruiken. De achterkant matt zwart en voor front in hoogglans of iets in die richting.

Roger Black

Citaat van: NWitkamp op november 23, 2010, 10:21:41
Ik ga ze laten spuiten. Waarschijnlijk word het hoogglans zwart, maar ben nog in twijfel of ik hem niet in 2 kleuren wil.
Dan wil ik namelijk 2 kleuren zwart gaan gebruiken. De achterkant matt zwart en voor front in hoogglans of iets in die richting.

Dat kan wel mooi zijn lijkt me. Mij lijkt persoonlijk de voorkant mat en de achterkan 'piano lak' erg cool  :shaun:

NWitkamp

Citaat van: Roger Black op november 23, 2010, 10:31:04
Dat kan wel mooi zijn lijkt me. Mij lijkt persoonlijk de voorkant mat en de achterkan 'piano lak' erg cool  :shaun:

Zou ook nog kunnen idd. Wilde eerst de achterkant laten fineren en voorkant spuiten, maar ga toch voor de makkelijkste oplossing :)

tompj

Ziet er allemaal erg mooi uit. Mooi weggewerkt in het meubel vind ik. Ben benieuwd hoe de speakers worden.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

NWitkamp

Zo jammer dat telkens als ik thuis ben dat het dan alweer donker is en ik weer geen foto's kan maken.

B.

Dan kan ik juist betere foto's maken :D
Welke camera heb je? Op mijn Panasonic heb ik een ''starry sky'' mode, waarmee je een sluitertijd van 15 seconden hebt. Ideaal onder alle licht omstandigheden.

Geen idee of het ''juist'' fotograferen is, maar het werkt erg goed :)

NWitkamp

Citaat van: B. op november 24, 2010, 19:28:09
Dan kan ik juist betere foto's maken :D
Welke camera heb je? Op mijn Panasonic heb ik een ''starry sky'' mode, waarmee je een sluitertijd van 15 seconden hebt. Ideaal onder alle licht omstandigheden.

Geen idee of het ''juist'' fotograferen is, maar het werkt erg goed :)


Haha ik ben niet zo handig. Heb gewoon een simpele camera van sony. Ik zal is wat gaan proberen dan :)


NWitkamp

Citaat van: morca op november 24, 2010, 20:06:39
mooie set
ik volgde je zelfbouw al een beetje
mooi dat je deze hebt geopend kan je elke komende upgrade in 1 topic plaatsen :thumbs-up:

Is inderdaad wel makkelijk als ik nu alles in 1 topic kan zetten idd :) Want het werden er steeds meer.

Heb even me best gedaan, maar fotograferen in het donker is niet waar ik goed in ben zie ik.
Foto's zijn een beetje slechte kwaliteit nu, maar het gaat om het idee :)

morca

Citaat van: NWitkamp op november 24, 2010, 23:25:59
Is inderdaad wel makkelijk als ik nu alles in 1 topic kan zetten idd :) Want het werden er steeds meer.

Heb even me best gedaan, maar fotograferen in het donker is niet waar ik goed in ben zie ik.
Foto's zijn een beetje slechte kwaliteit nu, maar het gaat om het idee :)
heb ik pas ook gedaan dan is het overzichtelijker om te lezen wat je upgrade,s en plannen zijn
en wat je op dat moment nou percies hebt staan :thumbs-up:

NWitkamp

Even een update :) Ik ga vrijdag de 17e me speakers weg brengen, zodat ze gespoten kunnen gaan worden.

Heb besloten. Wil ze niet in 1 kleur hebben, dus het front word mat zwart en de rest hoogglans zwart. Zit te denken om het front vast te schroeven aan de binnenkant en niet te lijmen. Dan kan ik altijd nog het filter eruit kan halen en aanpassen in de toekomst, mocht ik me vervelen :)

NWitkamp



Dit krijg je als je je verveelt op een zondag. Heb even mn lampjes verplaatst.

NWitkamp

Dinsdag word m'n cd72 verkocht. Heb dus weer is zitten kijken wat ik van dat geld ga kopen :)

Heb weer zitten kijken naar mooie ls kabels of powercords, maar weet het nog niet.

Vroeg me af of er niet iemand mooie kabels over heeft die een weekendje te leen zijn?

NWitkamp

M'n CD72 is de deur uit. Nu brandde het geld in me zak en moest het dus uitgegeven worden.
Zag toen 2 mooie furutech kabels hier op het forum staan, maar deze bleken achteraf al verkocht :(

Toen kwam ik een Van den Hul Mainsstream Kabel tegen op mp en deze toen overgenomen. Om het af te maken heb ik vandaag een 2e gekocht.
Nu staat dus zowel de versterker als cd speler te spelen met deze kabel. Heb het idee dat het geluid meer op z'n plek is gevallen en ruimtelijker is geworden nu.

Wil nu de 2 kabels nog af gaan werken met een katoenen mantel. En omdat ik het zonde vind dat deze mooie kabels nu niet te zien zijn, ben ik stiekem ook aan het kijken naar een mooi audio meubel.

mtissink

Citaat van: NWitkamp op januari  1, 2011, 22:20:20
Nu brandde het geld in me zak en moest het dus uitgegeven worden.

Ahh.., dat klinkt als een goede besmetting! :D Succes met alle aankopen e.d.!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

NWitkamp

Citaat van: mtissink op januari  3, 2011, 15:54:14
Ahh.., dat klinkt als een goede besmetting! :D Succes met alle aankopen e.d.!

Ben er bang voor ja :(

NWitkamp

Vandaag nog 2 Scan Speak 18W4531G00 SE ontvangen  :angel:

Nog geen idee wat ik ermee ga doen alleen.

NWitkamp

Wie weet waar zo een ring te bestellen is voor om je speaker?


NWitkamp

Ik wil al een hele lange tijd een instrument gaan bespelen, dus vandaag maar de knoop doorgehakt en er een gekocht.

Ik heb altijd gitaar willen leren spelen, maar was bang dat ik nooit het geduld zou hebben om het te gaan leren. Drummen vind ik ook erg leuk, maar dat vinden de buren niet erg fijn en daar is ook weinig ruimte voor.

Uiteindelijk heb ik dus besloten een Roland SPD-S te kopen :) Vrijdag krijg ik hem dus ben erg benieuwd. Het was nog even twijfelen tussen de spd 20 en de spds, maar de laatste kun je ook gebruiken als sampler. Dus is het toch maar die geworden.


NWitkamp

Ik ben weer terug! Het virus is weer aangeslagen :)

Inmiddels zijn de speakers gespoten en speel ik nog steeds de speakers op de Arcam a90 en Arcam cd192.

Heb afgelopen week nieuwe luidspreker kabels gekocht. Heb er al wat uitgeprobeerd. Nu heb ik een setje Nordost Red dawn bi wire op de kop weten te tikken. Ik moet zeggen klinkt niet verkeerd. Heb het idee dat het iets ruimtelijker is geworden en dat de bass iets strakker is geworden.

Nu wil ik alleen verder upgraden en twijfel een beetje wat het eerste aan te pakken. Ik ben altijd al weg geweest van Naim, dus ben opzoek naar een mooi setje. Kwam een cd5 tegen met flatcap. Alleen weet nog niet wat voor versterker in er aan wil gaan hangen.

Ik twijfel tussen de Nait 5i of xs, maar hoorde ook iets over de 112/150 voor / eind.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

Zal ook binnenkort eens foto's posten van de set nu.

JeroenGRT

Geen ervaring met Naim, maar ben wel erg benieuwd naar de foto's!
Ik heb de Ref Monitor SE al eens gehoord op een tentlabs b-dac en hypex ucd400 eindversterker, de tentlabs werd dus als voorversterker gebruikt...vond dat ook erg lekker klinken.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

NWitkamp

Ik zal morgen ochtend even wat foto's maken als ik het niet vergeet :)

NWitkamp

Hier dan nog even snel de foto's:






Kabels liggen nu nog wat slordig, maar komt omdat ik bezig ben geweest met kabels wisselen :)