Monitor Reference se (zelfbouw / Met foto's!)

Started by NWitkamp, October 22, 2010, 14:50:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NWitkamp

Beste lezer,

Vroeg me af of er mensen hier ervaring hebben met de Monitor Reference se?

Ik ga voor het eerst aan zelfbouw beginnen en heb dus deze set aangeschaft.

Vroeg me ook nog af of er mensen geinteresseerd zijn in foto's, want anders kan ik die wel maken.


Interficior

Je hanteert wel een aparte werkwijze moet ik zeggen. De meeste mensen vragen eerst ervaringen en na een evaluatie hierover gaan ze wel/niet tot aanschaf over. :D

Maar de ScanSpeak Reference Monitor SE. Hij is iets minder neutraal dan de originele versie, maar de meeste mensen vinden een neutrale speaker toch niet prettig. Dus het is niets ergs ofzo. Hij is wel (vooral qua uiterlijk) wat moderner. Er zijn zonder meer topcomponenten gebruikt en in zijn geheel is het gewoon een goede speaker.

Succes!
Take it or lease it

NWitkamp

Quote from: Interficior on October 22, 2010, 14:55:11
Je hanteert wel een aparte werkwijze moet ik zeggen. De meeste mensen vragen eerst ervaringen en na een evaluatie hierover gaan ze wel/niet tot aanschaf over. :D

Maar de ScanSpeak Reference Monitor SE. Hij is iets minder neutraal dan de originele versie, maar de meeste mensen vinden een neutrale speaker toch niet prettig. Dus het is niets ergs ofzo. Hij is wel (vooral qua uiterlijk) wat moderner. Er zijn zonder meer topcomponenten gebruikt en in zijn geheel is het gewoon een goede speaker.

Succes!

Haha had al wel her en der wat gelezen over zelfbouw van speakerland. Dat je niet echt handig hoef te zijn om het te kunnen etc.

Opzich ben ik best handig moet ik zeggen, dus het moet helemaal goedkomen. Ben er alleen nog niet uit hoe ik het design wil gaan doen.

En heb de speaker al eens beluisterd, dus vandaar dat ik overga op zelfbouw.

cine(d)rama

Hallo .

Altijd weer leuk zo,n zelfbouw project  ;D .
Foto,s doen het altijd heel goed hier op het forum  ;) .

Ik hoop dat je je vooruitgang hier blijft posten .

Succes en de groeten Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

scanspeakman

Fijne speakers zijn dat; toen ik voor de keuze stond zat hij bij de laatste 3. Foto's zijn altijd leuk!

Scanspeakman

NWitkamp

Quote from: scanspeakman on October 23, 2010, 22:40:19
Fijne speakers zijn dat; toen ik voor de keuze stond zat hij bij de laatste 3. Foto's zijn altijd leuk!

Scanspeakman

Quote from: cine(d)rama on October 23, 2010, 17:48:29
Hallo .

Altijd weer leuk zo,n zelfbouw project  ;D .
Foto,s doen het altijd heel goed hier op het forum  ;) .

Ik hoop dat je je vooruitgang hier blijft posten .

Succes en de groeten Andre .

Dan zal ik in dit topic wel bijhouden wat ik er telkens aan gedaan heb met foto's erbij.

Heb vandaag m'n speakers (Canton Chrono 507 dc) verkocht aan een mede forumlid van hier.
En had eerder vandaag al alles opgehaald bij Speakersland in Oss om de speaker te kunnen bouwen.

Is allemaal snel gegaan moet ik zeggen. Had m'n kimber 8tc kabel verkocht hier op het forum en hij tipte me om is in Oss te gaan kijken. Toen paar dagen later naar Oss gegaan om te luisteren. En daar was ik meteen verkocht.
Ze hadden er toen nog niet alles compleet liggen. Dus ben ik vandaag weer terug gegaan om ze te kopen.

Vandaag alles uitgepakt en bekeken. Kan niet wachten om ze weer te beluisteren.

Over de looks ben ik nog niet uit. Wilde eerst iets met leer of suède doen, maar gaat toch niet lukken.
Nu wil ik de speaker met zwart hout fineer bekleden en het front in hoogglans zwart. Weet alleen nog niet of ik zelf wel kan fineren of dat ik dat laat doen en weet ook nog niet waar en of dat kan. En anders worden ze denk ik helemaal hoogglans zwart.

Ik hou jullie op de hoogte dan.

NWitkamp

Stands ben ik denk ik al wel uit.

Dat worden waarschijnlijk de Dynaudio Stand 3


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

yorkie13

#8
dit is een hele mooie monitor, welke zeker niet onder doet voor een sonus faber, hier wordt dezelfde sliced paper woofer en revelator tweeter gebruikt, zei
het zonder fasekegel.

gaat een hele mooie monitor worden , de woofer ken ik heel goed, daar ik die in de Ultimo heb zitten.
Ga dit project zeker volgen.

NWitkamp

Leuk dat er mensen met interesse zijn.

Ik zal vandaag de eerste foto's gaan posten.

Nog wat info over de speaker:

vermogen:   70 Watt
rendement:   90 dB/1W/1m
impedantie:   4 Ohm
frequentie:   40-30.000 Hz
hoog:   Scan Speak D3004/6600.00 SE
laag:   Scan Speak 18W4531G00 SE

TornadoGo

 :wub: Nog steeds één van de fijnste speakers die ik heb gehoord, het laat me maar niet los. Wel wat 'dik' in het laag maar daar hou ik van.

Veel succes met bouwen! Ik ga het topic volgen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

NWitkamp

#11
Vandaag begonnen met de bouw...



Het begon allemaal goed. Had al het gereedschap bij elkaar gezocht.

Als eerst ben ik begonnen met het in elkaar zetten van de kasten.



Toen wilde ik de 2e speaker ook doen, maar toen bleek dat ik 2 bovenkanten had :(
Nu moet ik helaas dus wachten totdat ik de onderkant ook heb...

Wel heb ik de andere speaker aan de binnenkant al bedekt met loodbitumen.
Is ook nog wel een leuk werkje om alles te bedekken. Moet nu alleen nog even de terminals uitsnijden en het gat voor de bass poort.



Tot slot nog even een plaatje voor het idee. En nu dan maar wachten totdat ik verder kan.
Hoop deze week ook nog de woofers te ontvangen :)


Interficior

Wow dit heb je heel snel en heel netjes gedaan! Chapeau! Weet je al hoe je ze gaat afwerken?
Take it or lease it

NWitkamp

Ben er nog niet helemaal uit. Wilde eerst de voorkant hoogglans zwart laten spuit en de rest met zwart hout fineer.

Of helemaal hoogglans zwart, maar om dat te laten spuiten ben ik 200\300 euro verder.

Maar fineren gaat me zelf ook niet lukken om het mooi te doen denk ik. 

dre73

fineren is best goed te doen hoor!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NWitkamp

Als iemand een adres weet waar ze voor me kunnen fineren hoor ik het graag.

Leer ook nog aan gedacht. Echter ben ik bang dat de afwerking niet optimaal zal zijn.

mijkie

voor spuitwerk heb ik wel een heel goed adres , voor fineren niet , meubelmaker misschien ??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

BernHardN

mijn vraagteken bij dit soort ontwerpen is, waarom zit het hoog niet in lijn met het laag, dus schuin boven de ander?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

nielvm

Ziet er echt strak uit.

Topontwerp met topcomponenten. Wordt een zeer leuke luidspreker  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Robbert54

geweldig! ik zou leer toch zeker niet uitsluiten. :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

NWitkamp

Leuk al die geïnteresseerden :)

Mijkie zou je mij dat adres is door kunnen sturen?


En ja Leer is wel leuk, maar denk dat je dat heel moeilijk mooi om de voorkant heen krijgt. Wil namelijk niet dat je lelijke randjes etc krijgt.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Robbert54

beetje meubelmaker maakt m zo dat je er u tegen zegt. je zou ook de voorkant in hooglans kunnen doen en de zijkanten in mooi leer :inlove: :inlove:

zijn maar opties ;) eerst die speakers maar eens in elkaar knutselen.

wat zijn overigens de afmetingen van deze??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

NWitkamp

#24
Quote from: The Vampire on October 24, 2010, 21:18:32
beetje meubelmaker maakt m zo dat je er u tegen zegt. je zou ook de voorkant in hooglans kunnen doen en de zijkanten in mooi leer :inlove: :inlove:

zijn maar opties ;) eerst die speakers maar eens in elkaar knutselen.

wat zijn overigens de afmetingen van deze??

Zijkanten in leer word ook lastig. Dan zou ik 1 groot stuk leer moeten vinden en dat een soort inpakken, maar denk niet dat dat mooi word. Tenzij ik iets van randen erop kan maken anders krijg je allemaal vouwen van het leer.

Denk toch dat het voorkant hoogglans word en de rest fineer.

Zo iets als dit:



Afmetingen zijn trouwens: 24breed x 45hoog x 32diep