Marco,s setje. Netwerk schoon maken....

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: morca op juli 30, 2026, 20:49:40Met glasvezel naar de router,of naar de streamer?

Een goeie stroomkabel zal ik er meteen aanzetten.
Anders ben ik half werk aan het doen  ;D

Glasvezel van router naar switch. Van daaruit een AQ Vodka ethernetkabel naar de TEAC streamer. Die AQ vond ik ook veel invloed hebben trouwens.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

morca

Citaat van: brt op juli 30, 2026, 20:52:54Glasvezel van router naar switch. Van daaruit een AQ Vodka ethernetkabel naar de TEAC streamer. Die AQ vond ik ook veel invloed hebben trouwens.
Een atlas hyper streaming toegevoegd aan de wishlist.

Die was ik vergeten.

brt

Welke switch heb je nu op het oog?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

morca

Mijn oog viel op Vinshine x LHY SW-10pro.

Maar mijn budget zegt axxess .
Die laatste lijkt op optische scheiding na, aardig kompleet te zijn voor het geld .

Er is nog niks besloten.
Ik lees nog even verder.
Wacht hier nog tips af.

Misschien ga ik eerst Pascal zijn aanbod wel aannemen, om te testen.
Als hij eruit is welke blijft.

Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen nu

morca

Afgelopen week de bass naar de speakers en de subs verder fine getuned.
Het resultaat mag er zijn.

Snaar strak nu.

Ik word hier steeds blijer van  ;D

Ook de Oppo aangesloten op de streamer.
En film gekeken.
Daarvoor heb ik de bass ook ingeregeld.
Die moet wat vetter voor film  :popcorn:

denoontje

Citaat van: brt op juli 30, 2026, 20:52:54Glasvezel van router naar switch. Van daaruit een AQ Vodka ethernetkabel naar de TEAC streamer. Die AQ vond ik ook veel invloed hebben trouwens.

Hier vanaf de main switch in de meterkast glasvezel naar de miraki in de ht. Dan een diy cat7 met telegarthnerpluggen naar de setonderdelen.

Maar als je aan je netwerk gaat beginnen is je aparte atroomgroep dan ook in de picture :devil:  :headbanging:

brt

Citaat van: denoontje op augustus  5, 2026, 16:28:16Hier vanaf de main switch in de meterkast glasvezel naar de miraki in de ht. Dan een diy cat7 met telegarthnerpluggen naar de setonderdelen.

Maar als je aan je netwerk gaat beginnen is je aparte atroomgroep dan ook in de picture :devil:  :headbanging:

Die had ik al ;)

morca

Ik had bijna een Meraki gekocht.
Toch maar niet gedaan.
Hem helemaal laten tweaken en een lineaire voeding erbij.

Dan ben ik al bijna net zoveel kwijt als de axxis Switch waar alles al in zit.

De beslissing is dus eigenlijk wel genomen om niet te gaan prutsen met losse kastjes.
Maar het ineens goed te doen.

Word vervolgd.

Spijkie

Citaat van: morca op augustus  8, 2026, 00:20:19Ik had bijna een Meraki gekocht.
Toch maar niet gedaan.
Hem helemaal laten tweaken en een lineaire voeding erbij.

Dan ben ik al bijna net zoveel kwijt als de axxis Switch waar alles al in zit.

De beslissing is dus eigenlijk wel genomen om niet te gaan prutsen met losse kastjes.
Maar het ineens goed te doen.

Word vervolgd.

Daarin liggen we op 1 lijn  :colgate: , het was wel een aantrekkelijke prijs voor de Meraki en beter dan een netgear met ifi voeding. Maar idd, zodra de losse voeding om de hoek komt kijken wordt ie wat prijzig.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Richi

Ik vond de verbetering van de standaard Meraki t.o.v. wat ervoor hing (een TP-Link switch) al flink, dus ik heb in die van mij de voeding nooit vervangen. Er zijn er nu drie onderweg hier naartoe om alle switches in huis te vervangen. Ik ben benieuwd of en wat het gaat doen.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: Richi op augustus  8, 2026, 09:18:19Ik vond de verbetering van de standaard Meraki t.o.v. wat ervoor hing (een TP-Link switch) al flink, dus ik heb in die van mij de voeding nooit vervangen. Er zijn er nu drie onderweg hier naartoe om alle switches in huis te vervangen. Ik ben benieuwd of en wat het gaat doen.
Ergens wil ik het wel proberen.
Maar ik blijf mezelf afvragen wat er nog meer inzit denk ik.

Spijkie

Citaat van: Richi op augustus  8, 2026, 09:18:19Ik vond de verbetering van de standaard Meraki t.o.v. wat ervoor hing (een TP-Link switch) al flink, dus ik heb in die van mij de voeding nooit vervangen. Er zijn er nu drie onderweg hier naartoe om alle switches in huis te vervangen. Ik ben benieuwd of en wat het gaat doen.

Dat denk ik wel. Ga je de PoE er ook uithalen ? Volgens mij niet meer dan een stekkertje lostrekken. Een fatsoenlijke kabel eraan deed bij mij ook wel iets.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Richi

Citaat van: Spijkie op augustus  8, 2026, 09:25:56Dat denk ik wel. Ga je de PoE er ook uithalen ? Volgens mij niet meer dan een stekkertje lostrekken. Een fatsoenlijke kabel eraan deed bij mij ook wel iets.
Ja, PoE heb ik hier niet nodig. En fatsoenlijke netsnoeren heb ik wel hier.  :angel:
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Spijkie

Citaat van: Richi op augustus  8, 2026, 19:36:53Ja, PoE heb ik hier niet nodig. En fatsoenlijke netsnoeren heb ik wel hier.  :angel:

Dan ben je al een heel eind  :colgate:

RZeemering

Citaat van: Spijkie op augustus  8, 2026, 09:25:56Dat denk ik wel. Ga je de PoE er ook uithalen ? Volgens mij niet meer dan een stekkertje lostrekken. Een fatsoenlijke kabel eraan deed bij mij ook wel iets.
Heb je een linkje naar hoe dat moet? Kan er zelf niks over vinden.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Spijkie

RZeemering

thnx! Had het gisteravond via een post hier op het forum al gevonden. Ik had alleen een stroomdraadje losgetrokken. Maar dat hele ding eruit halen is nog leuker. Dat heb ik net gedaan.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Porsche4Life

Een even subnet klinkt ook stabieler dan een oneven subnet. probeer het maar eens, en zet ook eens een sniffer op je netwerk om te zien wat je switch nog meer moet verwerken dan alleen audio streams.

morca

Er komt toch een Meraki deze kant op.
Voeding kabel is ook besteld.

Daar zit een schakelende voeding in.
Mag die bij mijn Audio groep in?
Of beter apart.
Hij moet wel geaard aangesloten worden denk ik???

morca

Citaat van: Porsche4Life op Gisteren om 13:08:23Een even subnet klinkt ook stabieler dan een oneven subnet. probeer het maar eens, en zet ook eens een sniffer op je netwerk om te zien wat je switch nog meer moet verwerken dan alleen audio streams.
Bedankt voor de info.
Hij vroeg welke router ik heb.
Ik zal hier later op terug komen.

Spijkie

Citaat van: morca op Gisteren om 12:57:52Jij hebt toch de axxess die 800 euries kost?

Jazeker , nadat ik een Meraki zonder poe had

Spijkie

Citaat van: morca op Gisteren om 14:02:17Er komt toch een Meraki deze kant op.
Voeding kabel is ook besteld.

Daar zit een schakelende voeding in.
Mag die bij mijn Audio groep in?
Of beter apart.
Hij moet wel geaard aangesloten worden denk ik???

Zeker wel geaard. Ik had m op de Audiogroep toen ik nog een Audes had. Ging prima

morca

Citaat van: Spijkie op Gisteren om 14:50:07Jazeker , nadat ik een Meraki zonder poe had
Die heb ik toch maar niet gedaan.
Die gaat niet goed met igmp snooping om, lees ik op internet.