Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MLCinema

Citaat van: morca op november 12, 2016, 21:08:57
Laatste Xman ga ik bestellen iig geval daar ben ik superfan van,volgens mij heb ik laatste wolverine ook nog gemist.
en terminator,mad max,2e van the avengers.
Star trek volgende maand,maand daarna star wars pffff dan ben ik weer iets bij met me favo films  ;D
Mad max non 3D zag ik een week geleden bij media markt voor 5 euries.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

KillerbeeNL

Citaat van: morca op november 12, 2016, 16:36:50
Eerste uur zit erop,nu pauze.
Hij lijkt het perfect te doen ,erg mooi beeld en geluid.
En zeer netjes hij ziet er eigenlijk nieuw uit.
Mijn complimenten aan Killerbee voor het afhandelen van mijn aankoop .

Ben zeer content met deze speler die ik eigenlijk zocht,en dan ook in deze staat  :thumbs-up:

ben wat aan het rond snuffelen en kom je berichten hier tegen....

Ik heb wat moeten improviseren met dozen en de bekende luchtzakken maar ben blij dat hij heel en zonder beschadigen is aangekomen.

veel plezier ermee Marco !!

groet
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

morca

Citaat van: KillerbeeNL op november 12, 2016, 21:42:35
ben wat aan het rond snuffelen en kom je berichten hier tegen....

Ik heb wat moeten improviseren met dozen en de bekende luchtzakken maar ben blij dat hij heel en zonder beschadigen is aangekomen.

veel plezier ermee Marco !!

groet
Dankje dat gaat lukken.
Heb film zitten kijken vandaag,zal nirgen morgen ochtend meteen je geld overmaken.
Mooie speler ,er zit geen krasje op  :thumbs-up:
Goede koop gedaan en bedankt voor het snelle versturen.

morca

Citaat van: Kamidioblitz op november 12, 2016, 21:11:08
Mad max non 3D zag ik een week geleden bij media markt voor 5 euries.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij zit niet om de hoek,maar ik zal daar maandag eerst eens gaann kijken wat ze hebben.
3d speelt ook gewoon af op een gewone lcd?



Nog iets anders,ik kijk transformers zit er alleen dolby digital atmos op,mijn receiver speeltvdat als gewoon dd af zegt de info.
Zijn er vaak nog verschillende uitvoeringen van een bd waar dan wel dts opzit.
Ik heb eerdere delen gezien die waren wel met dtsma.
Iets wat ik wel een must vind als ik een schijfje koop.

KillerbeeNL

Citaat van: morca op november 12, 2016, 23:46:55
Dankje dat gaat lukken.
Heb film zitten kijken vandaag,zal nirgen morgen ochtend meteen je geld overmaken.
Mooie speler ,er zit geen krasje op  :thumbs-up:
Goede koop gedaan en bedankt voor het snelle versturen.

Thanks , ben blij voor je dat hij ook behoorlijk snel is geleverd.

greetz
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Citaat van: Raymond187 op november 12, 2016, 20:25:10
Geniet van de films.

En wat Ralph zegt Amazon uk. Nu kan het nog zonder invoer rechten  :D

Laatste x men ook top

Is alleen de vraag of er dan ook NL subs op zitten, was het kijken naar de SW 7 3D maar kan het niet 123 zien.


RonG

Citaat van: morca op november 13, 2016, 10:54:46
Ja de omschrijving is brakkig op sommige site,s.
Ik moet altijd goed kijken welke geluidssporen er nou opstaan.
Moet wel dtsma zijn voor mij.

Ja, en als ik snel reken (bv die SW7 3D BR) kom ik uit op 22 Pond incl verzenden. Kun je deze bv bijna net zo goed hier aanschaffen.
Maar andere films zullen natuurlijk wel goedkoper kunnen zijn ;D, zeker als je er meerdere in een keer besteld.

morca

Zo ik heb wat besteld,en ben wat wijzer,sommige gewone BD zijn DD geluid,dan neem je de 3d versie die is met DTS-MA.
Gelukkig was ik wakker en heb dit even nagekeken.
onderweg zijn:
X-Men: Days of Future Past
Terminator - Genisys
X-Men: Days of Future Past

De Xman,s zijn morgen al binnen,Terminator zaterdag.

:popcorn:

Staaled

Lekker dat je nu zonder kuren kunt kijken.
En veel en vaak. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Idd met die dune is echt klote.
Deze speler juist erg goed.
Alleen even opletten dat je de goeie bd koopt met dtsma.
Die kosten uiteraard weer meer.....

RalphH

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er brs zonder hd audiotrack zijn..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Als het goed is zijn ook de dolby versies lossless (True-HD).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Dolby atmos klonk niet overtuigend.
Denk gewoon dolby digital wat me amp ziet,en ook aangeeft.
Treu hd is leuk.maar klinkt ook.niet echt overtuigend.
Allle films met dtsma daarintegen wel.
Veel mooier surround en veel betere lagere tonen ,vooral inftasoon als alle andere geluidssporen.
Veel meer detail.en drukgolven.

Ik vraag me echt af wat me amp.afspeelt bij.een dolby atmos.
De receiver geeft geen treu hd aan maar dd.

Dankje Ralphh,dat lukt prima,echt mooi ding.
Qua beeld ,geluid en is als nieuw.
Ben weer content met me zoveelste 2e hands aankoop hier op het forum.  :popcorn:

RalphH

Dolby atmos heeft de dolby truehd track in de stream zitten. Als je geen atmos speakers hebt of een receiver die geen atmos aankan (maar wel trueHD), dan pakt je receiver gewoon de trueHD track (m op atmos zetten heeft dan ook geen zin). De trueHD track moet altijd beter zijn dan dolby digital aangezien dat maar een platte 640kb track is.

En een film heeft toch een dolby of DTS, maar niet verschillende uitvoeringen waar op de ene een dolby en de ander een DTS track staat? De studio kiest toch voor het 1 of het ander?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Mixen verschillen uiteraard , maar de dolby versies zouden ook moeten daveren en knallen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Met alle respect, maar hoe kan je met een sr5006 van Marantz nu Dolby Atmos afspelen ?

Daar heb je toch zeker een sr5009 voor nodig

Met de extra kanalen en luidsprekers is Atmos echt een aanrader.

Edit, een sr5010 zelfs  8)

morca

Ok duidelijke uitleg,dan luister ik dus treu hd.
Toch vind ik dat  niet echt goed klinken,was me al eens opgevallen bij een dl ,de ene treu hd  de andere dtsma.
Dus dachy toen al,2 versies van 1 blu-ray ?
En toen klonk de dtsma ook.al veel beter

En ja dat is zo en zijn 2 versies.
Terminator en mad max zijn dolby atmos op de gewone bd.
Maar als je dan de 3D versie kiest staat daar wel dts-ma op.
Kijk maar eens op bol,en dan bij volledige beschrijving van beide uitvoeringen.

Ik denk voor ik.wat bestel.eens goed rondlezen op de site.
Toen zag ik dat je kan kiezen,dvd,bd,bd3d en 4k.
Die 3 d had bij 2 films al dtsma ipv dolby zoals op de gewone bd.
Dus denk dat dat bij nog veel meer films zo is.
Ik leende ook transformers van iemand,dolby.....
Die had ik op me comp alle met dts maar kwijtgeraakt door foutje jammer genoeg.
Dus denk dat er van die 4 delen ook 2 versies zijn.

morca

Citaat van: Staaled op november 13, 2016, 19:58:42
Mixen verschillen uiteraard , maar de dolby versies zouden ook moeten daveren en knallen.
In me bl tijd was het me al eens ongevallen,nee ze bulderen hier niet zo,treu hd dan om het even duidelijk te houden.

Citaat van: RA SUBS op november 13, 2016, 20:02:55
Met alle respect, maar hoe kan je met een sr5006 van Marantz nu Dolby Atmos afspelen ?

Daar heb je toch zeker een sr5009 voor nodig

Met de extra kanalen en luidsprekers is Atmos echt een aanrader.

Edit, een sr5010 zelfs  8)
Zie ralphH zijn uitleg,mijn receiver zou de treu hd core af moeten spelen.
Doet hij ook wel denk ik.maar ben nooit onder de indruk.geweest van treu hd.
Dts.ma geeft beter surround en veel gedetailleerder en bulderend laag,veel meer drukgolven in het infrasoon laag.

yorkie13

Je geeft aan Dolby Atmos niks te vinden, vandaar mijn reactie  8)

Een sr5006 kan daar niets mee.

yorkie13

Citaat van: morca op november 13, 2016, 18:55:17
Dolby atmos klonk niet overtuigend.
Denk gewoon dolby digital wat me amp ziet,en ook aangeeft.
Treu hd is leuk.maar klinkt ook.niet echt overtuigend.
Allle films met dtsma daarintegen wel.
Veel mooier surround en veel betere lagere tonen ,vooral inftasoon als alle andere geluidssporen.
Veel meer detail.en drukgolven.

Ik vraag me echt af wat me amp.afspeelt bij.een dolby atmos.
De receiver geeft geen treu hd aan maar dd.

Hier dus

Dankje Ralphh,dat lukt prima,echt mooi ding.
Qua beeld ,geluid en is als nieuw.
Ben weer content met me zoveelste 2e hands aankoop hier op het forum.  :popcorn:

Weet met een Denon x4100 heel goed wat Dolby Atmos doet en kan  8)

Ejorne

Citaat van: RA SUBS op november 13, 2016, 20:41:00
Je geeft aan Dolby Atmos niks te vinden, vandaar mijn reactie  8)

Een sr5006 kan daar niets mee.

De dolby atmos geluidstrack vond hij niet overtuigend klinken wat hij direct aanvult dat zijn versterker vermoedelijk alleen de dolby-digital treack leest omdat het display niet thru-HD aangeeft. Dat is toch iets anders dan roepen dat dolby atmos niks is...

yorkie13

ofwel hij heeft helemaal geen Dolby Atmos KUNNEN beluisteren.

Dan zijn we het daar over eens. 8)

morca

Citaat van: RA SUBS op november 13, 2016, 20:41:00
Je geeft aan Dolby Atmos niks te vinden, vandaar mijn reactie  8)

Een sr5006 kan daar niets mee.
Hij maakt er treu hd van,daar gaat het over,je verwart zelf het onderwerp.
Ik heb even gekeken,hij geeft idd treu hd aan op de receiver.

Dus RA verwar het onderwerp niet,het gaat over treu hd tov dtsma.
Als jouw denon treu hd,of beter gezegd atmos het beter doet is heel fijn voor je.
maar het gaat niet over atmos  ;)