HT under construction foto's

Gestart door Rob_Dingen, september 29, 2003, 11:49:59

Vorige topic - Volgende topic

Rob_Dingen

Hier een foto met masking beide zijden op 2.35:1

Rob

Grindtegel

Citaat van: Rob_Dingen op juni 19, 2008, 07:47:55
De ruimte tussen het scherm en houten wand is 15cm.

Ik bedoel de ruimte van het scherm naar de achterwand. Dus hoeveel je in totaal kwijt bent geraakt nu je het scherm een stuk naar voren hebt moeten brengen om je speakers erachter te kunnen plaatsen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Rob_Dingen

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Hoi Rob,

Hoe ga je de masking regelen? Doe je dit elektrisch en welk systeem heb je gekozen?

Ik ben voor mijn scherm daar ook nog voor aan het kijken. Heb destijds gekozen voor een fixed scherm zonder masking, en daar nu spijt van ;).

Ik ben benieuwd!

Groet,

Bjorn

Citaat van: Rob_Dingen op juni 19, 2008, 07:47:55
Hoi

Het scherm word 1.78:1 en te maskeren naar 2.35:1.
De ruimte tussen het scherm en houten wand is 15cm.

Rob

Durk

dat ziet er spectaculair uit.. een goede inspiratie voor mijn komende ht zolder (dit toch wel een behoorlijk stukje kleiner zal zijn ;)

De huidige trend van steeds grotere schermen is wel aardig om te zien.. Bjorn zijn scherm is volgens mij ook een hele stuk groter dan ie had en ik ben ook van plan om een behoorlijk groter scherm te nemen..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Mijn scherm was 240cm breed, en heb nu een Screen Research 280cm breed.
Enige nadeel is dat je wel lichtsterke projectoren nodig hebt, maar daar heeft Rob weinig last van 8)

Groet,

Bjorn

Citaat van: Durk op juni 19, 2008, 19:27:27
dat ziet er spectaculair uit.. een goede inspiratie voor mijn komende ht zolder (dit toch wel een behoorlijk stukje kleiner zal zijn ;)

De huidige trend van steeds grotere schermen is wel aardig om te zien.. Bjorn zijn scherm is volgens mij ook een hele stuk groter dan ie had en ik ben ook van plan om een behoorlijk groter scherm te nemen..

GTDesign

Ik kom net bij Rob vandaan en hebben samen een klein stukje Micro Perf doek opgespannen van ca 10.8 m²
Hierbij zien we de verhouding in 21:9...

GTDesign

Indien de elektrische masking panelen via de pronto worden bestuurt en deze naar schermmaat 16:9 gaat, zien we daadwerkelijk hoe groot het scherm eigenlijk is...

GTDesign

Tenslotte nog een foto met een groothoekje...

GTDesign

;)

sj0er-D

dat spiderman beeld!! dat scherm!! die stoelen!! gewoon de hele HT!! super :D

Sjors

Grote god wat een zaal zeg !  :o  O0

LittleNinja

Werkelijk prachtig!! Wat een mooi strak scherm heren!!!   8)

Rob, toch nog een vraagje. Kun je de diffuser panelen verplaatsen? Ik ga er vanuit dat de fronts toch wel redelijk anders geplaatst zullen gaan worden.

Wonderbaarlijk mooie HT!!!! Ik denk dat ik genoodzaakt ben om een beamer te kopen en deze door jou te laten callibreren... dan kan ik stiekem eens naar binnen gluren!  ;D
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

reza

Heel erg mooi!!!!

Ik denk dat de filmbeleving SUBLIEM moet zijn!

Bij William en Brain allebei een scherm van 2.60 breed is het al waanzinnig
maar dit gaat toch echt wel een flinke stap verder lijkt me zo!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bmateijsen

De zitplek is hetzelfde gebleven, gezien het grote oppervlak zal dat weinig schelen schat ik.

Citaat van: LittleNinja op juni 20, 2008, 06:23:05
Werkelijk prachtig!! Wat een mooi strak scherm heren!!!   8)

Rob, toch nog een vraagje. Kun je de diffuser panelen verplaatsen? Ik ga er vanuit dat de fronts toch wel redelijk anders geplaatst zullen gaan worden.

Wonderbaarlijk mooie HT!!!! Ik denk dat ik genoodzaakt ben om een beamer te kopen en deze door jou te laten callibreren... dan kan ik stiekem eens naar binnen gluren!  ;D

HTip

Kan niet anders dan me aansluiten bij de anderen...

W :o W wat een ontzettend mooie HT 8)

Misschien een leuk idee om een Top 10/25 van HT's van forumleden op te zetten. Deze zal erg hoog komen te staan.

Heel mooi Rob en Gé...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Jean Sibelius

Wat een onwijsgave HT-ruimte! Super 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Citaat van: Jean Sibelius op juni 20, 2008, 19:15:33

Wekt het weer nieuwe ideeen bij je op?  ;)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GTDesign

Citaat van: Jean Sibelius op juni 20, 2008, 19:15:33

Misschien moeten wij eens praten over je toekomstige HT.  ;D

papaleo

Wel,wel wel.... 8) dit zou ik toch heel graag wel weer eens van dichtbij willen komen aanschouwen  Rob ;)

Nog ±80uur en dan is mijn pj er weer aan toe om gecalibreerd te worden,dat is dan een mooie gelegenheid om al dit moois te komen aanschouwen....  ;D máár je zal voorlopig wel geen tijd hebben eer dit project klaar is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

gvy

Rob,

Ik permiteer mij de vrijheid om de foto van deze prachtige HT op te nemen in m'n panorama topic.

proficiat
Geert

Atmoz

Prachtig.
Ontzettend mooie HT dit 8)

En ook mooie foto's trouwens!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5