Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ga vanavond weer lezen en proberen, alles staat er inmiddels in ( en dat is inmiddels aardig wat) dus nu de trucs.... 8), thanks !!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

De trucs nemen aardig toe...gisteren al een melding bij het uploaden van mijn .xcf gekregen "file exceeds Pronto Limit"  :devil:

Misschien werken jullie al bij macro's met een progress bar zo niet dan is dat een leuke tip....

Transparante balk maken...10 maal hetzelfde actergrondplaatje kopieren en in elk plaatje de balk voor de volgende 10 procent inkleuren daarna tussen de macro acties door "jumpen" naar het volgende gekopieerde plaatje.

Resultaat :...beeld blijft staan maar de balk vult zich langzaam naar 100 procent....je hebt een leuke bewegende informatieve Pronto gecreeerd........vreet wel geheugen  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Gaat met Javascript ook heel makkelijk en vreet praktisch geen geheugen ;)

xynyx

Erik,
wellicht iets voor jou,
Onderstaand regeltje bij een pagina in de Advanced tab plaatsen en even een image op de pagina plaatsen met de naam "memory"
Weet je hoeveel je nog kunt uploaden naar je Pronto :devil:

widget("memory").label = System.getFreeCFMemory();

Hoi,

Ik zat op 8 mb .....ik ben met wat aanpassingen van 15 procent naar 49 procent memory teruggegaan.

Na regen komt zonneschijn...... ;)

Zaterdag kwam mijn batterij ineens binnen (besteld in USA maar enveloppe uit Singapore !!!!) na 1 maand met TSU9600 erop.

Na veel gepiel hem zonder beschadigingen weten te installeren in de Pronto (je MOET een passende Torx M2/10 hebben !!!!!!)
en voila...hij begon meteen te laden en het was "all systems go" .... O0

Opvallend was dat in de demontagebeschrijving 6 schroeven staat vermeld maar in de praktijk heb je er 5...de "middelste" is een blindplaatje  ;)

xynyx

Feli!
Bedankt voor de info, altijd welkom en handig.

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op september 26, 2011, 10:18:47
Na regen komt zonneschijn...... ;)
....... en het was "all systems go" .... O0
Mooi nu het originele batterypack weer upgraden door voorzichtig met een stanley mes het plastick open te snijden zonder de onderdelen en kabeltjes te beschadigen, daarna de accu's vervangen door moderne versies met hogere capaciteit en weinig zelfontlading.

Hoi,

Zie het nut niet zo van upgraden.
Ik heb zelfs een timer op de lader om te zorgen dat hij in deze situatie al genoeg kans krijgt om te ontladen... ;)

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op september 26, 2011, 15:18:24
Hoi,
Zie het nut niet zo van upgraden.
Ik heb zelfs een timer op de lader om te zorgen dat hij in deze situatie al genoeg kans krijgt om te ontladen... ;)
Laat ik het zo zeggen, ik zou het oude pack niet weggooien en alleen de oude cellen inleveren bij de milieustraat.
Hoe dan ook over 4 a 6 jaar is het bij accu's toch weer tijd voor een replacement.

Laat ik het zo zeggen.....ik zit nooit meer zonder.... :-X :devil:

Jongens ik zit een beetje te tobben met de IR naar de Oppo Bluray speler...deze luistert slecht en met name in Macro's is dat erg vervelend... :unhappy:  nu bedacht ik mij het volgende....

Is het mogelijk om een WIFI command (als ik zo een extender aan de Oppo hang) te verwerken in een Macro met IR commands..

xynyx

Wat je precies bedoeld met de laatste zin... :blink: ...... al kan ik er een auto mee verdienen............

Wat wellicht de oorzaak is dat er onvoldoende tijd tussen de diverse commando's zit. Probeer daar eerst eens me te spelen.
Ik heb dan wel geen macro's maar in Javascript heb ik ook wel eens last van niet ontvangen commando's. Met de timing regel ik het dan zo dat eea wel weer goed loopt.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Een extender is altijd handig omdat je dan niet meer richting afhankelijk bent. Maar ook daarbij is timing van belang.

jaco

Rs-232 extender en je kunt discreet alle commandos sturen.

HTip

Citaat van: riwi op september  2, 2011, 00:45:58
Bij mij werkt het wel op de Oppo, ik weet niet meer of ik hem 'gelearned' heb of uit de sheet van Oppo heb gekopieerd (ik geloof dat ik de sheet heb gebruikt ( http://oppodigital.com/Download/BDP83/BDP-83_Remote_Code.xls )

Maar dit is mijn code :
0000 006D 0022 0002 0157 00AC 0015 0040 0015 0015 0015 0015 0015 0040 0015 0015 0015 0015 0015 0040 0015 0015 0015 0015 0015 0040 0015 0040 0015 0015 0015 0040 0015 0040 0015 0015 0015 0040 0015 0040 0015 0040 0015 0015 0015 0040 0015 0015 0015 0015 0015 0040 0015 0015 0015 0015 0015 0015 0015 0040 0015 0015 0015 0040 0015 0040 0015 0015 0015 0040 0015 0689 0157 0056 0015 0E94

En die werkt gewoon door de knop vast te houden.
Ik ben ook eindelijk aan mijn nieuwe AB begonnen. De subtitle shift staat bij mij ook op het verlanglijstje, maar jouw code werkt bij niet. Ik krijg dan het subtitle menu van de Oppo.

Citaat van: xynyx op september  2, 2011, 01:07:36
3.2.3. Continuous presses
If you want an action to be repeated for as long as a button is pressed, you can define an onHold
function in the button script. Also set the onHoldInterval property to the number of milliseconds
between two repeats.
Example 3.3. While-pressed counter
To implement a counter which is incremented as long as a button is pressed, put the following in
a page script:
var w = GUI.widget("MY_BUTTON");
w.onPress = function(x, y) {
this.counter = 0;
}
w.onHold = function() {
this.counter++;
this.label = this.counter + " seconds";
};
w.onHoldInterval = 1000; // msec
Download this to the control panel. Then, press the button and keep it pressed. Do you see the
label counting the seconds? What happens after 30 seconds? It will stop counting! This is because
of a safety mechanism built into the Pronto software. If it detects a button being pressed (stuck) for
more than 30 seconds it stops the associated action.

Uit Pronto Guide.

Ik ben nog een beginner in PEP2, dus zou je wat meer uitleg kunnen geven hoe en waar ik die code moet invoeren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Citaat van: xynyx op oktober  4, 2011, 19:06:37
Wat je precies bedoeld met de laatste zin... :blink: ...... al kan ik er een auto mee verdienen............

Wat wellicht de oorzaak is dat er onvoldoende tijd tussen de diverse commando's zit. Probeer daar eerst eens me te spelen.
Ik heb dan wel geen macro's maar in Javascript heb ik ook wel eens last van niet ontvangen commando's. Met de timing regel ik het dan zo dat eea wel weer goed loopt.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Een extender is altijd handig omdat je dan niet meer richting afhankelijk bent. Maar ook daarbij is timing van belang.

Ik bedoel als ik een pronto macro start mag er dan tussen de IR codes ineens een WIFI command tussen zitten voor de Oppo 
;D

riwi

Citaat van: HTip op oktober  4, 2011, 22:35:37
Ik ben ook eindelijk aan mijn nieuwe AB begonnen. De subtitle shift staat bij mij ook op het verlanglijstje, maar jouw code werkt bij niet. Ik krijg dan het subtitle menu van de Oppo.

Ik heb de code wel aan een van de hard buttons gehangen. Die zijn wat makkelijker om een seconde of 2 vast ingedrukt te houden.
Werkt bij mij prima.
De java code van xynyx moet in de script tab, maar daarvoor moet je eerst pep2 in advanced mode zetten.

xynyx

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  4, 2011, 23:50:35
Ik bedoel als ik een pronto macro start mag er dan tussen de IR codes ineens een WIFI command tussen zitten voor de Oppo  
;D

Volgens mij geen probleem. Heb je ook wat time-out's tussen je commando's gedaan?
Maar wat is een WIFI-command nou?? ???

xynyx

Citeer
Ik ben nog een beginner in PEP2, dus zou je wat meer uitleg kunnen geven hoe en waar ik die code moet invoeren?

Zoals Riwi al zegt Pronto moet in Advanced mode staan.
De bedoeling is dat je het stuke software in een page script tab zet. Op die page plaats je een button met de naam MY_BUTTON (In button properties/advanced/prntoscript name)

HTip

Citaat van: riwi op oktober  5, 2011, 00:04:46
Ik heb de code wel aan een van de hard buttons gehangen. Die zijn wat makkelijker om een seconde of 2 vast ingedrukt te houden.
Werkt bij mij prima.
Dat is inderdaad makkelijker. Zal het eens proberen.

Citeer
De java code van xynyx moet in de script tab, maar daarvoor moet je eerst pep2 in advanced mode zetten.
PEP2 staat in advanced en ik had de script tab gevonden. Wist alleen niet wat ik daarmee moest ;)

Citaat van: xynyx op oktober  5, 2011, 00:52:43
Zoals Riwi al zegt Pronto moet in Advanced mode staan.
De bedoeling is dat je het stuke software in een page script tab zet. Op die page plaats je een button met de naam MY_BUTTON (In button properties/advanced/prntoscript name)
Ga ik ook proberen en kijken wat het handigste is. Bedankt allebei!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Citaat van: xynyx op oktober  5, 2011, 00:47:53
Volgens mij geen probleem. Heb je ook wat time-out's tussen je commando's gedaan?
Maar wat is een WIFI-command nou?? ???
Ik denk dat hij bedoeld dat hij een aantal commando's via IR wil uitsturen met er tussen in een commando via RF(voor de extender), en dat dan samengepakt in één makro. Maar dit is mijn interpretatie van Erik's zin  :D

Citaat van: Kjelt op oktober  5, 2011, 09:16:28
Ik denk dat hij bedoeld dat hij een aantal commando's via IR wil uitsturen met er tussen in een commando via RF(voor de extender), en dat dan samengepakt in één makro. Maar dit is mijn interpretatie van Erik's zin  :D

bulls.....eye  ;D 8)

xynyx

Dat moet geen probleem zijn. Als het naar hetzelfde apparaat is dan wel. Je zal het apparaat dan 2x moeten opnemen in de database. 1 zonder koppeling met de extender en 1 met koppeling.

Thanks  ;)

Mijn Sony Projector staat er nu ook in...
Even een screenshot en nog even een extraatje in de vorm van een 3D menu en Clean Screen..(foto's zijn in het echt superscherp maar ik fotografeer even uit het handje)...... :devil:

xynyx