Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Hi Guys,

Vraagje.

Ik wil mijn volume regelen met een soort extra info dwz...ik heb 50 pagina's aangemaakt met nummering 1 tm 50.
Elke volgende Volume Page een oplopend getal.

Dus als ik voor het eerst op Volume Up (Hard button) druk krijg ik Volume Page 1 met Volume stand 1 te zien.

Elke keer als ik Volume Up indruk doet hij dus TWEE acties (eerste actie het Volume 1 stap harder zetten en tweede actie een jump naar Volume Page 2 met Volume stand 2).....zo kies ik bijvoorbeeld Volume page 20, vanaf een vaste basissetting beginnend bij Volume stand 0 bij aanvang van elke eerste opstart van de Home-Theater....en zo zie je 20 nummers voorbij komen terwijl het volume toeneemt.. 8)
Dus als ik stop bij Volume page 20 geeft deze stap 20 aan....en weet ik waar ik ben....ZO LANG ALS IK OP DIE PAGINA BLIJF !!

Nu komt het !!!! ...wil ik tijdens de film het geluid zachter zetten maar zit ik op een andere pagina (bv Lights) dan zal de Volume page weer opnieuw beginnen bij Page 1 en Stand 1.

Ik wil natuurlijk dat hij mij Volume Page 20 weer laat zien met Stand 20........daar waar ik het laatst gebleven ben.

Hoe doe ik dit.?????? ..moet hiervoor een script geschreven worden of is er een makkelijker foefje.  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Dat wordt je eerste scriptje.  :pompom: :D :D
Je kan dit op 2 manieren doen.
1. Gewoon een klein scriptje schrijven en 19 van de 20 pagina's wegdonderen :D
of
2. Op elk pagina script de volume stand Global saven System.setGlobal() en weer uitlezen System.getGlobal() op het momemt dat je volume pagina's weer gaat benaderen. En dan doorsturen naar de juiste pagina. Zou ik echter niet voor kiezen.

Jij hebt toch een Lexicon pre-pro. Heeft die lexicon geen rs232?

Lees de Developers Guide maar even door. Met beide commando's kan je tevens een goed klein scriptje schrijven.
Wat nooit zal kloppen is als je Lexicon een commando niet goed ontvangt en je teller op je AB wel doorloopt. Hier zal ongetwijfeld in de praktijk tegenaan gaan lopen.

Even grofweg:
- Maak een Page/Activity: bv VOLUME /Volume
- Maak een knop op de Page en geef deze bij Prontoscript Name de naam VOLUME_UP en de IR actie Volume UP.
- Bij Knop Prontoscript:
vol=vol+1: System.setGlobal("Volume", vol);
- Page Prontoscript; vol = System.getGlobal("Volume"); Om de stand van het volume uit te lezen als je voor het eerst de pagina benaderd.

Om het volume te tonen:
image plaatsen met naam bv VolumeStand
CF.widget("VolumeStand").label = vol; in het Knop Prontoscript plaatsen
( CF.widget("VOLUME_UP").label = vol ; als je het volume in je knop wil tonen is echter niet zo handig want daarmee overschrijf je je eventuele gegeven knop label)

Kan zijn dat ik nog wat vergeet in de gauwigheid, maar dit is je basis. suc6

Oh ja vergat ik nog.....................

wel nog 19 pagina's weg donderen :P
en VOLUME_DOWN moet toch wel lukken?

Ik vind je oplossing die je nu hebt wel zeer inventief ;D

Je zou de actie van de knop ook vanaf een andere paginan kunnen benaderen met CF.widget("VOLUME_UP", "VOLUME","Volume").executeActions();
Als laatste zou je hem zelfs op je system page kunnen plaatsen dan heb je hem altijd bij de hand.

Ga ik 1000 keer lezen......gatver je woont zeker niet in de buurt  :-X  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Den Haag, Koffie staat klaar!

Ik lig nu in bed te I-padten en kom er echt niet meer uit.... ;D

Ik PM je morgen wel even  ;)

jaco

global variabelen zijn niet aan te raden, daar wordt het langzaaaaaaaam van..

Ook niet in meerdere devices stoppen. Per device change moet de hele prontoscript omgeving opnieuw geinitialiseerd worden.
Optimaal is: 1 device met per apparaat wat je hebt 1 of meer pagina's

Dan heb je ook geen globale variabelen nodig, alles is bereikbaar in de page scope.

xynyx

Wat erik wil , zal je toch echt met Globals moeten gaan werken. Hij wil immers de volume stand "meenemen" van activity naar een andere activity. Het uitvoeren van het commando kan wel vanuit één Page. Gewoon een device page aanmaken en daar naartoe linken indien je het commando vanaf een andere Page wil versturen. Neem aan dat je dat bedoeld?

En het ophalen van info via een Global vertraagd niet zoveel. Ligt er maar helemaal aan hoeveel je wil ophalen.

Erik,

Ik heb je een email gestuurd.

jaco

Dat snap ik wel, ik wilde alleen maar aangeven dat het werken met pronto script en met meer dan 1 activity niet de snelheid bevorderd.

riwi

Citaat van: xynyx op augustus 29, 2011, 13:57:56
Wellicht deze link, ze geven instructies erbij om de batterij zelf te vervangen.

Moet jou toch wel lukken ;)

http://www.prontowizard.com/ProductDetails.asp?ProductCode=PB-9600

Heeft iemand dat pdf'je al gedownload en nog bewaard? Een collega wil voor zijn 9600 ook een andere batterij kopen en hij is alvast benieuwd hoe ie de 9600 open krijgt. Als iemand mij die kan sturen zou dat fijn zijn  :)

Ik heb voor mijn 9400 een batterij gekocht bij batteryupgrade.com
Die is erg goed, na 3 dagen is er nog geen streepje af, terwijl ik eerst na 2 dagen hem wel op de lader moest leggen.
Ik ga voor mijn 2de 9400 ook nog zo een bestellen.

xynyx

HTip

Ik ben inmiddels alweer wat verder met mijn config. De loop is nog steeds niet gelukt, maar dat komt later wel. Ik heb nog een ander probleem wat ik niet begrijp. De sub (DD18) reageert op geen enkel commando. Ik heb de Velodyne uit de database gekozen, maar dat werkte niet. Toen alle toetsen opnieuw geleerd met de originele AB, maar dat werkt ook niet. Met mijn RC5400 en de originele AB werkt het allemaal wel.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Bij velodyne zijn ze goed in klank, maar slecht met remote control dingen  :omg:
Ik heb veel problemen met rs-232 controle gehad, en de documentatie klopte domweg niet. Hopenlijk is het IR gebeuren beter..

HTip

Citaat van: jaco op oktober 19, 2011, 19:48:00
Bij velodyne zijn ze goed in klank, maar slecht met remote control dingen  :omg:
Ik heb veel problemen met rs-232 controle gehad, en de documentatie klopte domweg niet. Hopenlijk is het IR gebeuren beter..
Dat hoop ik dan ook, want het leek erop dat de Philips-database niet klopte. Echter ook het leren gaf geen resultaat, dus ik snap het niet. Heeft de duur van het vasthouden nog invloed? Moet ik raw of fast gebruiken? Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PKfotografie

Citaat van: HTip op oktober 19, 2011, 19:39:55
Ik ben inmiddels alweer wat verder met mijn config. De loop is nog steeds niet gelukt, maar dat komt later wel. Ik heb nog een ander probleem wat ik niet begrijp. De sub (DD18) reageert op geen enkel commando. Ik heb de Velodyne uit de database gekozen, maar dat werkte niet. Toen alle toetsen opnieuw geleerd met de originele AB, maar dat werkt ook niet. Met mijn RC5400 en de originele AB werkt het allemaal wel.

Andet ir kabeltje geprobeert?
ir carrier al eens aan / uit gezet? Geen idee wat de instelling is.
Al eens handmatig de juiste codes ingevoerd?
Werkt je ir output wel? Als het een ir is die niet zichtbaar knippert, kun je het altijd met een camera bekijken.
Misschien de code meerdere malen achter elkaar sturen? Ikmstuur ir vaak 2 keer  ( hangt wat van het apparaat af hoe het er mee om gaat)

riwi

xynyx

Citaat van: HTip op oktober 19, 2011, 19:39:55

Heb je deze al geprobeerd?
http://files.remotecentral.com/view/2452-4743-1/velodyne_dd-10_subwoofer.html
Zijn dan wel voor een 10, maar wellicht kan je dan uitpluizen wat er mis gaat, mochten (sommige van) deze codes wel werken.

HTip

Bedankt voor het meedenken. Ik heb meerdere opties, ik heb ook nog de config van BE gedownload, dus ik heb weer wat te testen. Ik laat nog weten welke werkt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op oktober 20, 2011, 13:07:09
Bedankt voor het meedenken. Ik heb meerdere opties, ik heb ook nog de config van BE gedownload, dus ik heb weer wat te testen. Ik laat nog weten welke werkt.
In de database van de config van BE heb ik de oplossing gevonden. Er zijn verschillende componenten van Velodyne. Ik had "Subwoofer - DD and SMS series" gekozen, maar de juiste is "Amplifier - SMS-1". Functies zijn gelijk, maar deze werkt wel. Ik ben dus weer blij :pompom:

Op remotecentral.com had ik nog een bestand gevonden. Deze bevat alle codes van de meest gebruikte Velodyne subs.
http://files.remotecentral.com/download/6447/velodyne-master.zip.html
Showcase - Topic

xynyx

Weather.com gaat stoppen met het aanbieden van gratis XML weer data.
Hierbij Buienradar voor de Pronto.
Het is geschreven voor een 9800. xcf-je staat ter beschikking via mail of PM. Je zal het zelf moeten aanpassen voor een 9600 (leesbaarheid)

GAAAAFFFF :headbanging:
Dat .XCFje zou ik ook wel graag willen...slijm slijm  ;)

De volumeregeling doet het momenteel PERFECT alleen het domme van mijn receiver is dat hij AFTELT naar 70 dus full volume bij een film is dan 00

Maak voor mij niet uit want ik kijk enkel nog op de Pronto  ;D

Alleen het automatisch starten op 40 starten (ik heb 40 gekozen ipv 5) weet ik niet  :-[

Wat bedoel je met leesbaarheid van de buienradar verkleinen/vergroten of echt script schrijven dat laatste kan ik niet...

Hierbij 2 fotootjes waarvoor alsnog mijn dank. !!!!!..zelfs dit werkende te krijgen zoals ik het wilde kostte me de nodige uurtjes  :-X

xynyx

Het veldje Volume Start wordt alleen gebruikt indien de pronto een keer helemaal uit is geweest of nadat je xcf hebt gedownload. Verder niet. Dan wordt gewoon de laatst gebruikte stand onthouden.
Ik weet niet of dat bij jouw pre=pro ook het geval is. Mocht bij het aanzetten van je pre-pro altijd het volume op een standaard niveau worden gezet, dan kan ik dat eventueel wel aanpassen. Aftellen ipv optellen kan ook worden veranderd.

Ik heb nog een 9600 liggen en zal eens kijken of ik eea van buienradar wat grote kan krijgen. Daarna stuur ik je het wel door per mail.

Aanpassingen van jouw zien er profi uit :clapping:

Je kan trouwens in de simulator in PEP schermafdrukken maken. Wat makkelijker dan elke keer een foto moeten nemen :P

Okidoki  ;)

Alvast weer bedankt  8)

HTip

Mooie voorbeelden komen hier voorbij. Erg gaaf hoe je buienradar op de Pronto kan krijgen.

Mijn eerste complete config krijgt ook steeds meer vorm...

Het homescherm is ons huis, waarbij je als je op de kelder tapt het volgende scherm krijgt.

Tap op het gordijn en het gaat open...

Met de keuze van 2 of meer stoelen bezet wordt de preset van de DD18 ingesteld.

Tap op de afbeelding onder de center en je krijgt...

Tap op de DD18 en je krijgt de bediening van de sub...

Tap op het rack en je krijgt het volgende...

Dan kan je kiezen welk apparaat en krijgt de volledige bediening ervan. Ik moet nog verder met de macro's, verlichting, etc., want eigenlijk moet je de apparaatschermen niet hoeven te gebruiken. Alleen voor de speciale functies. Maar dat duurt nog wel eventjes ;)
Showcase - Topic

Valkyrie

erg leuk gemaakt met die eigen foto's!!!
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Citaat van: xynyx op oktober 21, 2011, 23:37:22
Je kan trouwens in de simulator in PEP schermafdrukken maken. Wat makkelijker dan elke keer een foto moeten nemen :P

Was effe zoekuh maar ik heb het knopje gevonden voor de screenshots...dat gaat makkelijk zeg  :D