Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Ik heb altijd photoshop gebruikt om een transperant logo te maken.

Dan zoek ik een image (wat hogere resolutie)

In photoshop kun je met een bepaalde functie de voorgrond loshalen van de achtergrond. (magische wand of zoiets)
Dan heb je een functie dat je die grenslijn 1 pixel naar binnen of buiten kunt schuiven. Dan krijg je meestal een beter overgang.
Je kunt nu dit geselecteeerde stuk copieren.

Ik had volgens mij een transperante bitmap (niet 0% maar 1 % transperantie anders werkt het niet) waar ik dan dat stuk bitmap in copieerde uit de vorige stap.

Als je met een hoge resulutie begint moet je ergens onderweg nog de maat aanpassen. Van hoge naar lage resolutie geeft mooiere afbeeldingen is mijn ervaring.

Het is voor mij ook snel 2 jaar terug dat ik dit gedaan heb.. Mijn hele HT hobby heeft 2 jaar stil gestaan, dus de pronto ook.

Erik van Voorst (in memoriam)

Bedankt Jacco...ik zal eens kijken of ik nog een oude photoshop heb liggen... ;D

Nog een vraagje:

, volgens mij is een macro makkelijk te maken gewoon een buton in het leven roepen en er steeds met een delay een IR functie aanhangen (slepen uit je file van een gekozen apparaat).....of denk ik te makkelijk... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Citaat van: Erik van Voorst op september  6, 2011, 14:51:15
volgens mij is een macro makkelijk te maken gewoon een buton in het leven roepen en er steeds met een delay een IR functie aanhangen (slepen uit je file van een gekozen apparaat).....of denk ik te makkelijk... :devil:

Nee.
Is het al gelukt met de nieuwe voeding?

Die batterij is nog onderweg......ze verschepen wel binnen 24 uur maar dan brengen ze hem zeker verder te voet  ;D

Ik zit elke avond uren te programeren en te plakken en te knippen dus ben al zo ver dat als de Pronto het niet doet van zijn lader af.......dat ik er nog een ga kopen.......wat is dat ding toch vreselijk gaaf.....  O0

BTW met nee bedoel je dat ik gelijk heb......of moet ik me meer inlezen
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Je kan inderdaad zo meerdere IR codes achterelkaar plakken met een delay ertussen evt.
Maar je wil al snel dat er eerst een 'status' gechecked wordt voordat je een IR code stuurt. Of het moeten allemaal discrete codes zijn en geen 'toggle' codes.

xynyx

Citaat van: Erik van Voorst op september  7, 2011, 21:58:13
Die batterij is nog onderweg......ze verschepen wel binnen 24 uur maar dan brengen ze hem zeker verder te voet  ;D

Ik zit elke avond uren te programeren en te plakken en te knippen dus ben al zo ver dat als de Pronto het niet doet van zijn lader af.......dat ik er nog een ga kopen.......wat is dat ding toch vreselijk gaaf.....  O0

BTW met nee bedoel je dat ik gelijk heb......of moet ik me meer inlezen

Nee, je denkt niet te makkelijk. Het is de makkelijkste weg. Ga je maar verdiepen in Java/Prontoscript dat is pas echt leuk! Kan je al je apparatuur geschikt gaan maken voor RS232 of HTTP aansturing ;) Heb je weer wat te "knutselen" :-X

....eerst lopen en dan rennen.... :smile:

Citaat van: riwi op september  8, 2011, 00:09:57
Je kan inderdaad zo meerdere IR codes achterelkaar plakken met een delay ertussen evt.
Maar je wil al snel dat er eerst een 'status' gechecked wordt voordat je een IR code stuurt. Of het moeten allemaal discrete codes zijn en geen 'toggle' codes.

Je hebt gelijk maar ik wil GEEN Wifi gebruiken op die Pronto want dat werkt gewoon  in mijn huis  niet goed !!
Gelukkig heb ik nergens in mijn Macro toggles opgenomen....en als ik er eentje activeer ben ik vrij consequent in bv. aan-uit situaties.

Peter O

Citaat van: Erik van Voorst op september  6, 2011, 14:51:15
Bedankt Jacco...ik zal eens kijken of ik nog een oude photoshop heb liggen... ;D

Anders is het gratis programma GIMP een goed alternatief.

xynyx

Citaat van: Erik van Voorst op september  8, 2011, 10:54:36
Je hebt gelijk maar ik wil GEEN Wifi gebruiken op die Pronto want dat werkt gewoon  in mijn huis  niet goed !!
Gelukkig heb ik nergens in mijn Macro toggles opgenomen....en als ik er eentje activeer ben ik vrij consequent in bv. aan-uit situaties.

Gaat om het apparaat. Niet om wat jij doet. Voor een goede besturing is een dedicated aan IR commando en een dedicated IR uit commando noodzakelijk. Veel van die Peppie en Kokkie apparaten hebben dat niet. Dan moet je eerst weten wat de stand van het apparaat is voordat je een commando zend. Bij dedicated hoef je dat niet.  Je zend dan gewoon direct het juiste IR commando.

Even een ander vraagje nu ik toch aan het typen ben: Is hier iemand erg handig met Photoshop of iets dergelijks. Ik wil een net plaatje maken van een (simpele) knop maar ik zit eindeloos te hannessen en elke keer is het net niet wat ik wil. Wellicht kan iemand uitleggen wat ik moet doen............. (ik heb Photoshop CS3)

Yepp ik snap je...maar aan de andere kant gebruik ik al 10 jaar Pronto met een macro van zo een 25 handelingen in de HT en het gaat zelden fout....dus 1 weg is voor mij goed genoeg.....zeker als ik daardoor meer wifi comfort heb voor mijn andere apparaten.   ;)

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op september  8, 2011, 23:31:28
Yepp ik snap je...maar aan de andere kant gebruik ik al 10 jaar Pronto met een macro van zo een 25 handelingen in de HT en het gaat zelden fout....dus 1 weg is voor mij goed genoeg.....zeker als ik daardoor meer wifi comfort heb voor mijn andere apparaten.   ;)

Wat schort er aan je wifi dan?

Ik heb een los wifi stationnetje neer gezet dat nergens aan hangt behalve aan de extender. Geen internet dus eraan. Alleen de pronto gaat erop, zonder password of wat voor beveiliging dan ook. In theorie kan mijn buurman dus de volumestand van mijn versterker uitlezen :) Maar dat hoort ie ook zonder pronto wel ;)

Als de Pronto in zijn .ccf het hokje wireless aangekruisd krijgt ...ziet mijn I-Pad ineens een wireless modum genaamd Pronto_Network_1 en is mijn wirelessverbinding van mijn I-pad met mijn Belkin Modem ineens erg instabiel.

Ik weet dat zou niet uit mogen maken maar het probleem blijft.
Ik zal het tzt eens beter onderzoeken.
Voorlopig houd ik het hokje niet aangekruisd totdat ik precies weet hoe het komt.

Daarnaast moet je toegeven dat het toch een tikke amateuristisch is dat zo een dure Pronto een behoorlijk slechte match is qua beveiliging.... :-\

jaco

Citaat van: Erik van Voorst op september  9, 2011, 12:37:10
Daarnaast moet je toegeven dat het toch een tikke amateuristisch is dat zo een dure Pronto een behoorlijk slechte match is qua beveiliging.... :-\
Het was een spotgoedkoop ding toen het op de markt kwam (althans vergeleken bij de concurentie)

Waarom geen dedicated wifi wolkje ? Volgens mij loopt de pronto ook op een lage wifi snelheid, en als je geen dual band wifi access point hebt moeten dacht ik alle devices in die snelheid werken, vandaar misschien ook je problemen met de andere devices..

Hoi Jacco,

Ik weet er echt te weinig van joh...deze materie moet ik echt allemaal lezen....maar goed er is hoop.. ;D

jaco

Sorry  ;D

Hier wat screenshots

Misschien een domme vraag...maar kan ik mijn TSU 9600 een  RF commando leren  :-\

xynyx

Kjelt

JEE, je kunt niet zoals bij IR direct leren door de remote in te drukken en te "samplen" met de Pronto.
Je kunt wel op dezelfde frequentie als de Pronto zendt (en dus geen andere) een bestaande code die je weet of gepubliceerd is (bv sommige X10 commando's) in je editor in toetsen en daarna gebruiken en dit gaat met wisselend succes.
Wat zeker niet werkt zijn de zogenaamde beveiligde rf codes, waarbij de code iedere toetsdruk wijzigd en in een lookup table wordt bijgehouden, zoals bv Somfy deze gebruikt.

Dan neem ik met NEEN genoegen.... ;D Ik haat wisselende successen/werkingen  ;)

jaco

Gewoon de rs-232 stekker gebruiken, simpele protcollen, en als bonus ook nog 2-weg  :headbanging:

Moet ik eerst weer een extender kopen...zal wel komen tzt.
Die Marmitek externe IR 8 werkt overigens goed  ;D

Jaco (of en anderen)

Weet iemand hoe ik een .wav file in mijn pronto krijg ...of een link waar ik RTFM kan doen  ;D

Er moet ergens in mijn .xcf een "soundfolder" zitten waar ik (waarschijnlijk) een soundfile (.wav) kan inzetten ....daarna moet hij op een of andere manier te kiezen zijn....... :-\

xynyx