Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: skyfox op februari  6, 2014, 16:46:02
Losser zou het geluidsbeeld inderdaad wolliger moeten maken. Ik heb het bij mijn DD10 wel zo ervaren. Ik gok dat bij een grotere conus dit effect alleen maar heftiger wordt.
Het werkt omgekeerd.
In het algemeen kost het een grotere conus minder moeite/uitslag om grote(re) hoeveelheden lucht te verplaatsen.
Dus minder vervorming.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

skyfox

De conus heeft minder uitslag, maar de magneet moet wel meer conusoppervlakte onder controle houden. Dan wordt de vraag "wat weegt zwaarder" in deze discussie. Moet eerlijk bekennen dat ik daar dan het antwoord niet op weet.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

Citaat van: skyfox op februari  7, 2014, 09:58:31
De conus heeft minder uitslag, maar de magneet moet wel meer conusoppervlakte onder controle houden. Dan wordt de vraag "wat weegt zwaarder" in deze discussie. Moet eerlijk bekennen dat ik daar dan het antwoord niet op weet.
Als de motorunit niet toereikend is praten we over een inferieur ontwerp. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Etiennevh

Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 09:09:00
Het werkt omgekeerd.
In het algemeen kost het een grotere conus minder moeite/uitslag om grote(re) hoeveelheden lucht te verplaatsen.
Dus minder vervorming.
Ok dat klinkt logisch, maar als je hem dus "losser" zet betekent dat dus eigenlijk dat er een wolliger geluid uit zou moeten komen toch ten opzichte van als hij strak staat?

Citaat van: skyfox op februari  7, 2014, 09:58:31
De conus heeft minder uitslag, maar de magneet moet wel meer conusoppervlakte onder controle houden. Dan wordt de vraag "wat weegt zwaarder" in deze discussie. Moet eerlijk bekennen dat ik daar dan het antwoord niet op weet.
Zou dat niet te verklaren kunnen zijn door een DD15 die een grotere magneet heeft dan een 12? Weet niet of dat zo is maar dat zou me wel logisch lijken haha.

Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 10:14:00
Als de motorunit niet toereikend is praten we over een inferieur ontwerp. :)
Dat zou dan weer zonde zijn ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Staaled

Citaat van: Etiennevh op februari  7, 2014, 10:47:58
Ok dat klinkt logisch, maar als je hem dus "losser" zet betekent dat dus eigenlijk dat er een wolliger geluid uit zou moeten komen toch ten opzichte van als hij strak staat?

Dat zou dan weer zonde zijn ;)
Ik heb zelf geen Velo, maar de hoogste stand wordt het meest toegepast.

De driver is geen state of the art meer maar zal nog best meekomen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

#955
De servostand bepaalt inderdaad de mate van uitslag van de conus. Hoe hoger hoe strakker. Sowieso op 8 beginnen, want preset 1 (action movie) heeft stand 3 en preset 3 (rock) heeft stand 6. Ik gebruik altijd 8, want dat is al luchtverplaatsing genoeg. Wil je meer SPL met het nadeel van vervorming dan is een lagere stand de oplossing.

Citaat van: Staaled op februari  7, 2014, 18:14:42
De driver is geen state of the art meer maar zal nog best meekomen. :)
;) Understatement als je ziet dat zelfs de DD-serie vergeleken wordt met veel nieuwere woofers. Eerlijker vergelijk is dan de DD+. Het grote verschil tussen de gewonen DD en DD+ is dat de servo bij de DD alleen de woofer terugtrekt, terwijl de servo bij de DD+ ook de woofer uitstuurt. Daarmee wordt de beweging nog meer gecontroleerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  8, 2014, 11:08:48
De servostand bepaalt inderdaad de mate van uitslag van de conus. Hoe hoger hoe strakker. Sowieso op 8 beginnen, want preset 1 (action movie) heeft stand 3 en preset 3 (rock) heeft stand 6. Ik gebruik altijd 8, want dat is al luchtverplaatsing genoeg. Wil je meer SPL met het nadeel van vervorming dan is een lagere stand de oplossing.
Voor mij is idd stand 8 al genoeg verplaatsing, dat heb ik de afgelopen dagen gemerkt.

Citaat
;) Understatement als je ziet dat zelfs de DD-serie vergeleken wordt met veel nieuwere woofers. Eerlijker vergelijk is dan de DD+. Het grote verschil tussen de gewonen DD en DD+ is dat de servo bij de DD alleen de woofer terugtrekt, terwijl de servo bij de DD+ ook de woofer uitstuurt. Daarmee wordt de beweging nog meer gecontroleerd.
Voor het controleren van die beweging betaal je mijns inziens echter veel te veel geld voor wat je er "meer" voor krijgt ten opzichte van een DD serie. (uiteraard niet helemaal eerlijk omdat een DD 2e hands minder dan de helft van de nieuwprijs van een DD+ doet).

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Het is zondagochtend, het is prachtig weer buiten en het is stil in huis. Je hebt je pc verkocht om verscheidene redenen en het enige wat je nog over hebt zijn tablets en een Macbook. Maar als je ook geen zin hebt om daar achter te kruipen, wat doe je dan? Juist ja, een perfect moment om je doos met microfoons en dB meter te pakken :D





De eerste meting, zoals het stond afgesteld.



Na mijn eigen correcties te hebben doorgevoerd was dit het eindresultaat. Ik heb het idee dat er op dit moment simpelweg niet meer uit te halen is, ik heb ongeveer anderhalf uur zitten spelen met de EQ instellingen en kreeg gewoon geen betere curve dan dit. Dat zal vooral de akoestiek etc. zijn maar ik vond het nog niet eens zo schrikbarend slecht klinken, ten opzichte van wat het was. Sterker nog, het klinkt echt een stuk gecontroleerder :)

Wel twijfel ik over het gebied boven de 80Hz, dat vind ik er in de eerste curve beter uit zien maar dat resultaat behaal ik niet meer als ik de instellingen boven de 80Hz gelijk breng met de eerste afbeelding.. 



Toch een leuke besteding van de zondagochtend! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Ghosty J

de curve moet van links hoog naar rechts laag lopen als ik het goed heb.
heb je ook een foto van de plaatsing van de sub?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kjelt

Idealitair zou hij helemaal horizontaal recht moeten lopen maar dat is onhaalbaar.
Verder is de vuistregel, pieken wel proberen te dempen (desnoods met meerdere schuiven direct naast elkaar bij extreme pieken) maar dalen niet versterken.

Etiennevh

Citaat van: Ghosty J op februari 18, 2014, 09:41:04
de curve moet van links hoog naar rechts laag lopen als ik het goed heb.
heb je ook een foto van de plaatsing van de sub?
Foto van de plaatsing zal ik binnenkort posten. Hmm dan ziet de curve er nog niet echt heel briljant uit dus ;) Toch nog meer mee gaan pielen.....

Citaat van: Kjelt op februari 18, 2014, 12:13:28
Idealitair zou hij helemaal horizontaal recht moeten lopen maar dat is onhaalbaar.
Verder is de vuistregel, pieken wel proberen te dempen (desnoods met meerdere schuiven direct naast elkaar bij extreme pieken) maar dalen niet versterken.
Dus in principe moeten er geen schuiven boven de 0,0 staan? Weer wat om te wijzigen, ik vind het in ieder geval totaal niet vervelend om te doen en zo leren we weer wat. De Velo klinkt wel fantastisch, vraag me alleen af of ik niet met meer volume kan spelen met de Velo en dan meer dempen.. Maar weet niet wat dat met het resultaat doet..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

bmateijsen


Etiennevh

Citaat van: bmateijsen op februari 19, 2014, 20:20:56
Veel te veel aanpassingen..... :-/
Hoe zou het dan moeten? Proberen met zo weinig mogelijk aanpassingen te doen terwijl je curve alle kanten op schiet?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Toch eens de sub op wieltjes en rondrollen, plaatsing is alles.. Vooral het boosten van frequenties moet je voorkomen, dBtje kan wel, maar 6 is erg veel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Etiennevh

Hmm dat gaat niet echt gewaardeerd worden door de vrouw vrees ik... deze plek zou echt het beste uit komen. Misschien moet ik eens beginnen met de settings te resetten en van vooraf aan de meting opnieuw te beginnen. Wellicht dat de resultaten dan anders zijn en ik niet zoveel hoef aan te passen. Wat ik ook nog niet heb geprobeerd is met de fase rommelen maar ik las er wel wat over in de handleiding van de Velodyne. Dat zou in sommige gevallen bepaalde dalen kunnen weghalen als ik het goed heb begrepen..

Is er een bepaalde vuistregel voor het neerzetten van de meet mic bij lage frequenties? Gewoon op luisterhoogte op de sweetspot?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

Heb je wel alle settings in je receiver reset, dus daar een vlakke EQ?

Schuiven is altijd wel een WAF dingetje inderdaad, moet maar net kunnen.

Hoe het met de micplaatsing bij de Velo zit weet ik niet, maar ik zou zeggen naar het plafond. Gericht naar voorkant/fronts lijkt me meer voor hoge tonen. Ben zelf niet anders gewend dan met de mic op oorhoogte naar het plafond te meten en die resultaten lijken wel aardig te kloppen met wat ik hoor (gemeten dips en pieken zijn ook duidelijk met de oortjes waar te nemen).
En zet de mic liefst ook een stukje naar voren, dicht bij de muur meten kan nogal wat verstoring opleveren heb ik begrepen. Geldt overigens ook voor je bank. Hoe dichter bij de muur, hoe meer verstoring in het laag op de luisterplek. Dus als de sub niet kan schuiven, wellicht de bank een 20cm extra van de achterwand zetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Leuke poging Etienne. Housecurve hoeft niet perse het ideale geluid te geven. Zoals door anderen gezegd, pieken dempen, maar dalen niet boosten heeft altijd de voorkeur.

Stappenplan:
- Met DVE BD (die heb je nog, hé? ;)) met roze ruis de bubble afstellen en de sub ook op 75 dB afstellen in de SR9600
- De mic van de Velo in een hoek van 45 graden plaatsen zonder obstakels in het geluidspad.
- EQ-output met sub op mute en master volume van SR9600 zodanig dat signaal rond de 75 dB uitkomt.
- Sub van mute af en volume zo instellen dat het er zo min mogelijk dalen zijn. Ook met fase spelen, want deze heeft ook invloed.
- Pieken dempen, zodat de 75 dB wordt benaderd.
- Luisteren of je gaten in de sweep waarneemt. Zo niet, ben je klaar, anders finetunen.

Post ook de instellingen van de SR. Succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Citaat van: HTip op februari 19, 2014, 22:07:13
Leuke poging Etienne. Housecurve hoeft niet perse het ideale geluid te geven. Zoals door anderen gezegd, pieken dempen, maar dalen niet boosten heeft altijd de voorkeur.

Stappenplan:
- Met DVE BD (die heb je nog, hé? ;)) met roze ruis de bubble afstellen en de sub ook op 75 dB afstellen in de SR9600
- De mic van de Velo in een hoek van 45 graden plaatsen zonder obstakels in het geluidspad.
- EQ-output met sub op mute en master volume van SR9600 zodanig dat signaal rond de 75 dB uitkomt.
- Sub van mute af en volume zo instellen dat het er zo min mogelijk dalen zijn. Ook met fase spelen, want deze heeft ook invloed.
- Pieken dempen, zodat de 75 dB wordt benaderd.
- Luisteren of je gaten in de sweep waarneemt. Zo niet, ben je klaar, anders finetunen.

Post ook de instellingen van de SR. Succes!

Even over die eerste stap, ik ben wel benieuwd waarom je de sub 2x inregelt (1x DVE, beide in de SR en 1x op de Velo zelf). Ik zou inderdaad de bubble instellen, maar dan zonder de sub. En daarna de Velo afregelen. Sowieso zou ik de sub in de receiver op 0 laten staan en altijd met de gain werken van de Velo. Zie jij dat anders?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Citaat van: RalphH op februari 19, 2014, 21:19:21
Heb je wel alle settings in je receiver reset, dus daar een vlakke EQ?

Schuiven is altijd wel een WAF dingetje inderdaad, moet maar net kunnen.

Hoe het met de micplaatsing bij de Velo zit weet ik niet, maar ik zou zeggen naar het plafond. Gericht naar voorkant/fronts lijkt me meer voor hoge tonen. Ben zelf niet anders gewend dan met de mic op oorhoogte naar het plafond te meten en die resultaten lijken wel aardig te kloppen met wat ik hoor (gemeten dips en pieken zijn ook duidelijk met de oortjes waar te nemen).
En zet de mic liefst ook een stukje naar voren, dicht bij de muur meten kan nogal wat verstoring opleveren heb ik begrepen. Geldt overigens ook voor je bank. Hoe dichter bij de muur, hoe meer verstoring in het laag op de luisterplek. Dus als de sub niet kan schuiven, wellicht de bank een 20cm extra van de achterwand zetten.
Ik heb eerst de DVE BD gebruikt om de speakers goed af te stellen. Dit heb ik niet met de sub gedaan. De bank daar schuiven we regelmatig mee als we met zijn tweeën zijn om lekker een filmpje te kijken is het toch fijner als deze wat van de muur af staat. Wellicht inderdaad beter om hem dan ook daar op af te stellen.

Citaat van: HTip op februari 19, 2014, 22:07:13
Leuke poging Etienne. Housecurve hoeft niet perse het ideale geluid te geven. Zoals door anderen gezegd, pieken dempen, maar dalen niet boosten heeft altijd de voorkeur.

Stappenplan:
- Met DVE BD (die heb je nog, hé? ;)) met roze ruis de bubble afstellen en de sub ook op 75 dB afstellen in de SR9600
- De mic van de Velo in een hoek van 45 graden plaatsen zonder obstakels in het geluidspad.
- EQ-output met sub op mute en master volume van SR9600 zodanig dat signaal rond de 75 dB uitkomt.
- Sub van mute af en volume zo instellen dat het er zo min mogelijk dalen zijn. Ook met fase spelen, want deze heeft ook invloed.
- Pieken dempen, zodat de 75 dB wordt benaderd.
- Luisteren of je gaten in de sweep waarneemt. Zo niet, ben je klaar, anders finetunen.

Post ook de instellingen van de SR. Succes!
Dank voor de tips Philip! De DVE BD heb ik idd nog. Met roze ruis afstellen pakt hij volgens mij alle kanalen dus ik gebruik meestal "Pan around the Room" modus, maar dat klinkt ook als roze ruis dacht ik ;) Maar dus ook de sub afstellen op 75dB in de SR. Wat is daar de reden van, doe je dan niet een dubbele EQ?

Hoe kan ik spelen met de fase? Ik heb me daar nog niet in verdiept maar kan iemand me dat kort uitleggen? Ik lees van 0 - 180 graden maar heb geen idee of er een richtlijn daarvoor is.

Ik zal de instellingen van de SR ook posten. Ik denk dat er dit weekend tijd genoeg voor is :D

Ralph geeft aan liefst 90 graden, jij 45. Ik voel zelf ook meer voor de 45 anders zou je volgens mij te veel staande golven meten = vervorming, toch?


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: skyfox op februari 20, 2014, 08:08:51
Even over die eerste stap, ik ben wel benieuwd waarom je de sub 2x inregelt (1x DVE, beide in de SR en 1x op de Velo zelf). Ik zou inderdaad de bubble instellen, maar dan zonder de sub. En daarna de Velo afregelen. Sowieso zou ik de sub in de receiver op 0 laten staan en altijd met de gain werken van de Velo. Zie jij dat anders?
Ben ik ook benieuwd naar, ik postte net bijna de zelfde opmerking. Je zou verwachten dat je dan twee apparaten hebt die allebei proberen te regelen....
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Die fase, dat is eigenlijk gewoon het verzetten van het tijdstip van de geluidsgolf. Dus als je merkt dat je sub net eat eerder of later een geluid start dan je mains, dan kan je met de fase de sub beter timen. Als geluidsgolven synchroon lopen dan hebben ze ook de neiging elkaar te versterken. Dit is uniek voor elke opstelling, dus je moet echt gaan spelen ermee. Als je de fase 180 graden draait dan zie je ook je curve veranderen. Dit afstellen is dus écht een kwestie van spelen, luisteren en je curve beoordelen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RalphH

#971
Philip bedoelde niet dubbel instellen volgens mij.
Hij geeft aan de bubble (fronts, center, rears) en ook de velo in de SR af te stellen mbv de roze ruis op DVE disc als ik het goed lees.

Zou persoonlijk niet de pan gebruiken, maar echt ruis uit de aparte kanalen, de pan gebruikt namelijk meerdere speakers op hetzelfde moment, stelt een stuk lastiger af. Sub in de SR idd op 0 en volume afregelen op de Velo.

Fase is wel een dingetje inderdaad. Met REW kun je mooi zien als hier wat scheeft gaat. Leg de lijnen van losse meting fronts en losse meting sub over elkaar, als dan de meting van fronts+subs deze lijn volgt, staat de fase goed.
Ontstaan er ineens pieken en dips in de laatste meting die er in de gecombineerde lijn niet waren, kun je aan het corrigeren met de fase knop.
Makkelijkste is dan om een duidelijke 0 te nemen, deze frequentie met REW af te spelen en de faseknop zo te draaien zodat ie op het "ideale" punt komt van de combinatie van meting losse meting fronts en losse meting sub.

Snappie het nog?  ;D

Zou ook kunnen met een nummer waar goeie bas in zit en dan draaien aan de fase tot je strakke bas hebt. Persoonlijk geen ervaring mee en lijkt me ook erg lastig, gok dat je dan makkelijk de fase toch verkeerd zet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ghosty J

Daar ben ik het niet helemaal met je mee eens.
Hoe lager de frequentie des te minder wij dat horen
dus de lijn moet links hoger zijn als rechts.


Citaat van: Kjelt op februari 18, 2014, 12:13:28
Idealitair zou hij helemaal horizontaal recht moeten lopen maar dat is onhaalbaar.
Verder is de vuistregel, pieken wel proberen te dempen (desnoods met meerdere schuiven direct naast elkaar bij extreme pieken) maar dalen niet versterken.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kjelt

Citaat van: Ghosty J op februari 20, 2014, 19:16:13
Daar ben ik het niet helemaal met je mee eens.
Hoe lager de frequentie des te minder wij dat horen
dus de lijn moet links hoger zijn als rechts.
Op zich klopt dat wel, maar hetzelfde geld voor de frequenties rond de 3kHz die we weer flink sterker horen, toch houdt geen enkele versterkerfabrikant zich daar mee bezig. Zou dit wellicht soms al in de opname meegenomen zijn?

morca

Bij gewone muziek heeft flat wel mijn voorkeur,dan blijft het meeste detail aanwezing,en klinkt het echter.

Voor film of een pittig muziekje waar de nadruk meer op de bass ligt,is mijn curve ook oplopend bij 45 hz ong.

Fase stel je zoals door RalphH al beschreven het beste  met een meetsetje af.
REW brengt alles beter in beeld,en geeft dan ook vaak beter resultaat .