Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: Etiennevh op januari 31, 2014, 10:24:49
Inmiddels een aantal avonden zitten luisteren en genieten. De Velo produceert echt veel meer laag dan de SVS deed, al stond die ook niet niets te doen bij een willekeurige film. Zelfs op nachtstand worden we momenteel weggeblazen (inclusief wapperende broekspijpen  :headbanging: )

Van het weekend hoop ik de tijd te hebben om de Velo af te stellen, alhoewel de Velo namelijk veel meer en sneller laag produceert merk ik nu pas hoe slecht mijn woonkamer in staat is die druk te verwerken. Dat wordt nog een redelijk karwei maar ik heb er nu al schik van :) De handleiding van de Velo is erg duidelijk dus dat moet goed komen.

Verder zal ik de gordijnen gaan verhangen dit weekend en zullen die op korte termijn vervangen gaan worden door andere gordijnen + plissés, eerlijk gezegd hoop ik dat er een enigszins "diffuserende" werking van uit gaat gezien de honingraatstructuur :)

De beugel die ik benodigd heb om de apparatuur te kunnen verwijderen uit het meubel daarover ben ik in gesprek met een metaalprecisie bedrijf, zodat ik ook dat op korte termijn kan regelen en dat het allemaal netjes is. Zodra dat geregeld is maak ik een goede fotoupdate.
Als de sub bij lage volumes reeds "ramt" is de kans groot dat je eea af te regelen hebt. ;) :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Etiennevh

Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 15:44:59
Foto's?  ::)
Komen t.z.t., ik moet nog een aantal dingen aanpassen / veranderen en dan kan ik foto's plaatsen :)

Citaat van: Raymond187 op januari 31, 2014, 15:57:15
Waarom denk je dat de plaatsing wel aardig is?

Zit niet te zeiken hoor  :blush: , maar ik heb zelf ervaren dat een andere locatie een dip weghaalde van 10DB. En bij andere zie ik hetzelfde probleem. Na een meeting is dat meteen visueel.

Maar goed als dit de enige plaats is kan je er toch niks aan veranderen en als je nu al zoveel blijer bent met het laag  :thumbs-up:
Ik geloof je meteen en ik denk ook dat het dips weg kan halen. Echter als je straks de foto's ziet wordt het hopelijk een beetje duidelijker dat er weinig te verplaatsen valt ;)

Citaat van: Staaled op januari 31, 2014, 16:47:48
Als de sub bij lage volumes reeds "ramt" is de kans groot dat je eea af te regelen hebt. ;) :)
Dat was inderdaad zo! Gisteren had ik even een uurtje de tijd om wat te doen voordat we visite kregen, dus ben ik begonnen met de mic aansluiten en het begin van de handleiding door gaan lezen. Zie in de volgende post hoe ver ik ben gekomen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari 26, 2014, 20:50:36
Goed om te weten dat je daarmee dus simpel in kunt stellen wanneer de Velo meespeelt. Ik zal de handleiding er even bij pakken. Bedankt voor alle tips!

Philip, heb je voor deze instellingen toevallig al een stukje code voor in de Pronto, of zijn het simpelweg 2 á 3 IR commando's die je doorgeeft? (of geen een, gezien bij het aanzetten van de Marantz gewoon de presets in het menu van de Marantz worden gevolgd?)
Graag gedaan, Etienne! Met de RS232 trigger hoef je niets aan te passen in de Pronto. De presets in het triggermenu zijn alles wat je moet doen. Gaat de SR9600 aan en heb je ingesteld dat bij alle inputs de DD15 moet meespelen, dan gaat de DD15 niet aan en uit bij wisselen van inputs. Zo heb ik het ingesteld. Voor stereo zet ik de SR9600 uit en weet ik zeker dat de DD18 ook uit is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Gisteren dus begonnen met de Mic aansluiten en het testsignaal naar de SR9600 te zenden. In het begin hoorde ik niets en ik dacht dat ik het niet goed deed, maar ik moest het volume van de Marantz ruim 20 dB meer opendraaien dan dat ik normaal op de max draai (gemiddeld staat de SR9600 op ongeveer -10 / -15 dB te spelen). Pas bij +8 dB hoorde ik een heel zacht testsignaal. Zoals in de handleiding stond zou je een curve moeten zien bij +/- 76 dB dus heb ik het volume opengedraaid tot + 10.5 dB op de receiver. Daar had ik dan een curve van +/- 68 dB met die testtoon, dus heb ik hem op + 11 dB gezet, maar dan ging ik al gauw naar een curve van boven de 80 dB. Ik heb dat wel 10 minuten lang geprobeerd en gechecked, maar 0.5 dB verschil op de receiver geeft gewoon zo'n enorm verschil in hoorbare dB's, weinig aan te doen denk ik.

Ik heb vervolgens de microfoon +/- 30 cm naar voren gezet om te kijken of ik dan een beter resultaat zou halen en dat klopte inderdaad. De curve zat op +/- 78 dB dacht ik, en vervolgens de Velo "ge-unmute". Deze stond zoals verwacht loei en loeihard (volumestand 15) en ik heb het volume van de Velo terug moeten brengen tot volumestand 2 voor muziek en 3 voor films.
Mijn ruimte kan op dit moment simpelweg niet meer aan zonder dat het echt vervormt. Om jullie een beeld te geven van hoe hard de Velo stond, mijn vrouw was de hond aan het uitlaten en kon zo'n 40 meter van ons huis af nog beschrijven wat voor soort aardbeving ze meemaakte. De Velo had er echter geen problemen mee, de ruimte wel :D

Verder ben ik nog niet gekomen maar we hebben al wel gemerkt dat dit een enorme verbetering is ten opzichte van wat we hadden (SVS), en nu merken we ook steeds meer dat de sub goed te integreren is in het geluidsbeeld. Vooral de snelheid van de sub in goede 5.1 opnamen is gewoon fenomenaal te noemen en exact waarvoor we de sub hebben aangeschaft, die lekkere extra en snelle punch in Jazz of met bijv. een goed hoorbare Basgitaar. Natuurlijk ook voor films maar dat is voor mij meer bijzaak dan hoofdzaak.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 11:07:09
Graag gedaan, Etienne! Met de RS232 trigger hoef je niets aan te passen in de Pronto. De presets in het triggermenu zijn alles wat je moet doen. Gaat de SR9600 aan en heb je ingesteld dat bij alle inputs de DD15 moet meespelen, dan gaat de DD15 niet aan en uit bij wisselen van inputs. Zo heb ik het ingesteld. Voor stereo zet ik de SR9600 uit en weet ik zeker dat de DD18 ook uit is.
Goed om te weten Philip en nogmaals bedankt :)

Ik denk dat ik de DD15 ook niet ga laten meespelen in Stereo maar zal me even verdiepen in die presets. Ik snap dat bij jou het nog eenvoudiger is gezien je de SR9600 uit zet bij stereo (i.v.m. de PM11) maar dat gaat natuurlijk bij mij niet op ;)

Nu nog op zoek naar de juiste kabel....  :blush:



Verder als toevoeging op bovenstaande post, binnenkort komt er ook een kleed bij de zitplek (2.40 bij 1.70), ik hoop eerlijk gezegd dat dat ook weer een verbetering voor de akoestiek oplevert.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Als je Source/Pure Direct speelt in stereo, dan wordt de sub niet aangestuurd, maar dat was voor mij nog niet genoeg ;)

Met je kleed (heel goed!) demp je het 1e reflectiepunt van de vloer. Ga je zeker merken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 13:08:43
Als je Source/Pure Direct speelt in stereo, dan wordt de sub niet aangestuurd, maar dat was voor mij nog niet genoeg ;)

Met je kleed (heel goed!) demp je het 1e reflectiepunt van de vloer. Ga je zeker merken...
Dat is een goede, gebruik ik eigenlijk veel te weinig bij het afspelen in stereo. Op die manier zou ik de Pronto wel in kunnen stellen natuurlijk, stereo op Pure Direct.

Ik hoop het ook, het is een hoge pool dus ben benieuwd wat dat doet met het geluidsbeeld. Verder zoals al eerder aangegeven honingraat plissé gordijnen, ik denk dat het een soort "diffuserende" werking gaat hebben maar de tijd zal het leren.

Overigens, het afstellen van de DD15, iemand die tips en trucs heeft waar op te letten en wat te doen? Was mijn omschrijving een goed begin om mee te starten?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Had over je post van het instellen heen gelezen ;) Ik zou beginnen met een keer Auto-EQ (321) te draaien. Daar kan je veel van leren. Daarna kun je de sub resetten (890) en de setup met de hand beginnen. Ik vind het vreemd dat je de SR zover moet opendraaien om een signaal te krijgen. Waarschijnlijk staan de fronts, want daar komt het signaal uit, te zacht. Gebruik je de EQ-outputaansluitingen?

Wees niet te enthousiast met het aanpassen van levels in de DD. Was mijn eerste poging ook, maar dat was iets teveel gecorrigeerd ;) Ik speel nu met bijna geen EQ meer en dat klinkt prima. Dips kun je beter oplossen door de sub harder te zetten en dan de pieken te dempen ipv de dips te boosten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

#933
Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 13:53:36
Had over je post van het instellen heen gelezen ;) Ik zou beginnen met een keer Auto-EQ (321) te draaien. Daar kan je veel van leren. Daarna kun je de sub resetten (890) en de setup met de hand beginnen. Ik vind het vreemd dat je de SR zover moet opendraaien om een signaal te krijgen. Waarschijnlijk staan de fronts, want daar komt het signaal uit, te zacht. Gebruik je de EQ-outputaansluitingen?

Wees niet te enthousiast met het aanpassen van levels in de DD. Was mijn eerste poging ook, maar dat was iets teveel gecorrigeerd ;) Ik speel nu met bijna geen EQ meer en dat klinkt prima. Dips kun je beter oplossen door de sub harder te zetten en dan de pieken te dempen ipv de dips te boosten.

Niet vergeten dat jij een erg goeie ruimte hebt(Duh, als je dat zou vergeten is er echt iets mis. ), de meesten van ons moeten het met minder stellen, maar inderdaad rustig aan met de EQ.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 13:53:36
Had over je post van het instellen heen gelezen ;) Ik zou beginnen met een keer Auto-EQ (321) te draaien. Daar kan je veel van leren. Daarna kun je de sub resetten (890) en de setup met de hand beginnen. Ik vind het vreemd dat je de SR zover moet opendraaien om een signaal te krijgen. Waarschijnlijk staan de fronts, want daar komt het signaal uit, te zacht. Gebruik je de EQ-outputaansluitingen?

Wees niet te enthousiast met het aanpassen van levels in de DD. Was mijn eerste poging ook, maar dat was iets teveel gecorrigeerd ;) Ik speel nu met bijna geen EQ meer en dat klinkt prima. Dips kun je beter oplossen door de sub harder te zetten en dan de pieken te dempen ipv de dips te boosten.
Geen probleem en dank voor je heldere uitleg. Dat vind ik dus ook een vreemde gewaarwording. EQ-output aansluitingen, je bedoelt denk ik gewoon de normale Output aansluitingen of zijn er speciale aansluitingen voor EQ? Dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gedaan.

Goed om te weten dat die levels aanpassen niet altijd de beste weg zijn ;) Eens kijken of ik met pieken boosten tot dezelfde conclusie kom!

Citaat van: evilniek op februari  3, 2014, 14:05:06
Niet vergeten dat jij een erg goeie ruimte hebt(Duh, als je dat zou vergeten is er echt iets mis. ), de meesten van ons moeten het met minder stellen, maar inderdaad rustig aan met de EQ.
:D

Zal er rustig aan mee doen, het was het eerste begin :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: evilniek op februari  3, 2014, 14:05:06
Niet vergeten dat jij een erg goeie ruimte hebt(Duh, als je dat zou vergeten is er echt iets mis. ), de meesten van ons moeten het met minder stellen, maar inderdaad rustig aan met de EQ.
Dank je voor het compliment. Klopt inderdaad, maar toch heb je de neiging (ik ook in het begin) om te overcompenseren met EQ. Als je mijn eerste afstelling vergelijkt met mijn huidige dan zie je mijn leercurve. Bovendien heb ik nog meer dingen veranderd waardoor ik de setup van de DD moest bijstellen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#936
Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2014, 14:11:26
Geen probleem en dank voor je heldere uitleg. Dat vind ik dus ook een vreemde gewaarwording. EQ-output aansluitingen, je bedoelt denk ik gewoon de normale Output aansluitingen of zijn er speciale aansluitingen voor EQ? Dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gedaan.
Er zijn speciale aansluitingen voor. Kijk maar op onderstaande afbeelding.



Citaat
Goed om te weten dat die levels aanpassen niet altijd de beste weg zijn ;) Eens kijken of ik met pieken boosten tot dezelfde conclusie kom!
:D
Ben benieuwd naar je resultaat. Veel plezier met afstellen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De afbeelding komt uit dit artikel. Op zich een goed artikel, maar ik vind dat de auteur iets is doorgeslagen met de EQ. Heeft wel een mooie vlakke curve als resultaat, maar ik vraag me af of je dat niet gaat horen.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_10_4/velodyne-dd-18-subwoofer-12-2003-part-1.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 14:23:03
Dank je voor het compliment. Klopt inderdaad, maar toch heb je de neiging (ik ook in het begin) om te overcompenseren met EQ. Als je mijn eerste afstelling vergelijkt met mijn huidige dan zie je mijn leercurve. Bovendien heb ik nog meer dingen veranderd waardoor ik de setup van de DD moest bijstellen.
Goed om te weten dat je die neiging dus moet "onderdrukken" ;)

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 14:36:24
Er zijn speciale aansluitingen voor. Kijk maar op onderstaande afbeelding.

Ik heb ze dus direct op de output aangesloten en dus niet op de EQ output. Dat is waarschijnlijk de reden geweest en verklaart waarschijnlijk ook die pieken in geluidsdruk bij het wijzigen van 0.5 dB.

CitaatGoed om te weten dat die levels aanpassen niet altijd de beste weg zijn ;) Eens kijken of ik met pieken boosten tot dezelfde conclusie kom!
:D
Citaat
Ben benieuwd naar je resultaat. Veel plezier met afstellen!
Ik bedoelde natuurlijk pieken dempen, en dat plezier met afstellen gaat het probleem niet worden ;)

Citaat van: HTip op februari  3, 2014, 15:05:06
De afbeelding komt uit dit artikel. Op zich een goed artikel, maar ik vind dat de auteur iets is doorgeslagen met de EQ. Heeft wel een mooie vlakke curve als resultaat, maar ik vraag me af of je dat niet gaat horen.

http://www.hometheaterhifi.com/volume_10_4/velodyne-dd-18-subwoofer-12-2003-part-1.html
Ik ga het doorlezen, bedankt voor de tip!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Ik ken de eq vd Velo niet,maar ik trek altijd alle pieken vlak en boost zo min mogelijk.
Hele vlakke meting klinkt meestal het best met muziek imo.
Succes met afstellen  :)

yorkie13

Werkt opzich goed, heb ervaring met de sms1 van Velodyne.

Je kan on screen heel mooi zien wat een verandering in de Eq setting doet met het laag.

Echter wel met 1/3 smootthing.

Etiennevh

Citaat van: morca op februari  3, 2014, 18:34:40
Ik ken de eq vd Velo niet,maar ik trek altijd alle pieken vlak en boost zo min mogelijk.
Hele vlakke meting klinkt meestal het best met muziek imo.
Succes met afstellen  :)
Lijkt me dus inderdaad de beste manier om het te gaan doen.
Dankjewel, gaat helemaal goedkomen denk ik :)

Citaat van: RA SUBS op februari  3, 2014, 20:00:14
Werkt opzich goed, heb ervaring met de sms1 van Velodyne.

Je kan on screen heel mooi zien wat een verandering in de Eq setting doet met het laag.

Echter wel met 1/3 smootthing.
Wat betekent 1/3 smoothing?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Citaat van: Etiennevh op februari  4, 2014, 10:45:38
Lijkt me dus inderdaad de beste manier om het te gaan doen.
Dankjewel, gaat helemaal goedkomen denk ik :)
Wat betekent 1/3 smoothing?
Zonder smoothing breng je het beste de curve in beeld,met smoothing maakt hij de meting vlakkker.

Etiennevh

Citaat van: morca op februari  4, 2014, 10:56:17
Zonder smoothing breng je het beste de curve in beeld,met smoothing maakt hij de meting vlakkker.
Aha, je bedoelt met bijvoorbeeld REW?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jvanhambelgium

Citaat van: Etiennevh op februari  4, 2014, 11:29:51
Aha, je bedoelt met bijvoorbeeld REW?

Bijvoorbeeld.
Het kan dus de "indruk" geven op je scherm met de Velo dat ie je response in het laag toch wel wel mooi "vlak" trekt, maar dat komt omdat de Velo visueel 1/3 smoothed graphs laat zien en niet helemaaal de realiteit dus "rauw"
1/3 smoothed graphs geven inderdaad een "vlakker" verloop, smalle venijnige pieken & dalen zijn daar niet zo op te vinden.

Nu zijn je oortjes natuurlijk de best "check" hé.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Jean Sibelius

Overigens is mijn ervaring met de DD-serie dat het qua muzikaliteit enorm veel uitmaakt of je de servo op stand 1 of 8 zet (of iets daartussen), terwijl er qua frequentie karakterstiek weinig verandert. Als hij echt 'ramt' is dat misschien ook een knop waar je mee kunt experimenteren. Succes!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Ik zou met de servo sowieso beginnen op stand 8 voor de meeste controle en het strakste geluid. En dan, naargelang je persoonlijke smaak bij films en muziek, de servo eventueel wat losser zetten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Citaat van: jvanhambelgium op februari  4, 2014, 11:41:05
Bijvoorbeeld.
Het kan dus de "indruk" geven op je scherm met de Velo dat ie je response in het laag toch wel wel mooi "vlak" trekt, maar dat komt omdat de Velo visueel 1/3 smoothed graphs laat zien en niet helemaaal de realiteit dus "rauw"
1/3 smoothed graphs geven inderdaad een "vlakker" verloop, smalle venijnige pieken & dalen zijn daar niet zo op te vinden.

Nu zijn je oortjes natuurlijk de best "check" hé.
Goed om te weten. Dat geeft perspectief om in de toekomst wellicht toch te experimenteren met non-smoothed graph software etc ;) Alleen vraag ik me af of dat echt zin heeft zolang het niet in een akoestisch optimale ruimte staat. We gaan het meemaken :)

Citaat van: Jean Sibelius op februari  4, 2014, 20:49:24
Overigens is mijn ervaring met de DD-serie dat het qua muzikaliteit enorm veel uitmaakt of je de servo op stand 1 of 8 zet (of iets daartussen), terwijl er qua frequentie karakterstiek weinig verandert. Als hij echt 'ramt' is dat misschien ook een knop waar je mee kunt experimenteren. Succes!
Ok. En waarin merk je dat vooral? 8 is strak en 1 is vrij los? Toen ik nog niets had afgesteld "RAMDE" hij echt, nu is dat al echt een heel stuk beter, ik heb verder nog geen tijd gehad om verder te experimenteren maar het valt ons op dat het nu al heel goed geïntegreerd is in het geluidsbeeld. Ik zou bijna zeggen dat het nu nog finetunen is maar er is vast nog veel meer uit te halen, althans, dat maak ik mezelf wijs :D

Citaat van: skyfox op februari  6, 2014, 10:04:18
Ik zou met de servo sowieso beginnen op stand 8 voor de meeste controle en het strakste geluid. En dan, naargelang je persoonlijke smaak bij films en muziek, de servo eventueel wat losser zetten.
Dat is eigenlijk het antwoord al op mijn vraag hierboven, 8 is dus strak en 1 losser. Ik zou zeggen dat losser juist een "wolliger" laagje aan het geluidsbeeld geeft maar dat is denk ik experimenteren en ook afhankelijk van de ruimte. Volgend weekend pas weer tijd om wat te gaan experimenteren dus ik moet nog even geduld hebben.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Losser zou het geluidsbeeld inderdaad wolliger moeten maken. Ik heb het bij mijn DD10 wel zo ervaren. Ik gok dat bij een grotere conus dit effect alleen maar heftiger wordt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Citaat van: skyfox op februari  6, 2014, 16:46:02
Losser zou het geluidsbeeld inderdaad wolliger moeten maken. Ik heb het bij mijn DD10 wel zo ervaren. Ik gok dat bij een grotere conus dit effect alleen maar heftiger wordt.
We gaan het meemaken! Zodra ik meer tijd heb om te testen en uit te proberen zal ik mijn bevindingen hier posten.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto