Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Etiennevh op januari 17, 2014, 17:02:54
Inderdaad. Kon echt voor een prikkie (lees: ECHT HEEL WEINIG) een gloednieuwe, gesealde set Nordost Blue Heaven in de lengte die ik nodig heb overnemen.

dat overkomt mij nou nooit 8) 8)

Gefeli!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2014, 19:24:23
Ik stop met raden hoor, dit is te makkelijk!

Nee serieus, goed bezig en een mooie upgrade! Ik ben heel benieuwd wat voor geluid je nu gaat ervaren.
hahaha. Dankjewel. Ik ook, maar dit was een buitenbuitenbuitenkans dus daar ben ik ook wel gelijk weer klaar met upgraden anders staat het ook niet meer echt in verhouding.. :angel:  :wub:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: advr op januari 17, 2014, 19:26:44
dat overkomt mij nou nooit 8) 8)

Gefeli!
;D

Dankjewel, en dit was ook echt iets wat ik niet had zien aankomen hoor, dus gewoon geluk gehad :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, de Pronto is in the house. Hij is toch echt wel een stuk groter dan de TSU 9600, zie hieronder. Had gedacht dat het verschil kleiner zou zijn.

Het programmeren kan dus op korte termijn beginnen, alle tips hieromtrent zijn welkom. Ik heb al wel het e.e.a. gelezen in het topic voor Pronto ervaringen, mooi dat er zo enorm veel mogelijk is met dit device.

Verder heeft waarschijnlijk de RC3200 door gehad dat hij vervangen ging worden want natuurlijk bij thuiskomt gaat het touchscreen van de RC3200 aan en werkt gewoon naar behoren. Weer een nieuwe functie ontdekt, het zelf reïncarnerend vermogen :D

Maargoed. Ik heb trouwens bij de koop ook een TSU9600 overgenomen, ik weet nog niet wat ik er mee ga doen of dat hij weer in de verkoop gaat, het ligt er even aan of ik er echt wat aan zou hebben. In ieder geval hoef ik me de komende tijd niet te vervelen met instellen, zeker als de Velo er straks ook is heb ik genoeg te doen  :headbanging:


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

En ook de Nordost Blue Heaven kabels zijn binnen. Gisteravond opgehaald, nog helemaal nieuw.





Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Ziet er goed uit!
Ik ben ook zeker tevreden met mijn Nordost superflatline.
En het smoelt ook goed. Je ziet mensen er naar kijken als ze je set besnuffelen :D

Ik hoop dat het geluid je gaat bevallen (altijd even afwachten)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Citaat van: quattronl op januari 22, 2014, 15:04:20
Ziet er goed uit!
Ik ben ook zeker tevreden met mijn Nordost superflatline.
En het smoelt ook goed. Je ziet mensen er naar kijken als ze je set besnuffelen :D

Ik hoop dat het geluid je gaat bevallen (altijd even afwachten)
Dankje! Ik heb de afgelopen weken al kunnen testen met Nordost Superflatline. Dat beviel zeer goed en het plan was dan ook om op korte termijn de Superflatline af te nemen. Tot dat ik met iemand in gesprek was die met een gloednieuw geseald setje Blue Heaven aan kwam en er ongeveer !!! 1/4 van de nieuwprijs van een setje Superflatlines voor vroeg. Dit was dus een buitenkansje :)

Dat heb ik de afgelopen weken ook al gemerkt ja. Zeker als je ze netjes hebt aangesloten en ze een beetje in het zicht liggen krijg je veel reactie op de kabel :D Ik denk wel dat dat geluid gaat bevallen, moet een kabel eigenlijk inspelen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

quattronl

Citaat van: Etiennevh op januari 22, 2014, 15:18:37moet een kabel eigenlijk inspelen?
Volgens mij wel, al zal dat bij de een duidelijker merkbaar zijn dan bij een ander (geldt voor zowel de set als de luisteraar).
Ach, je merkt het zelf; veranderd het geluid na enkele dagen/weken dan was het antwoord ja :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rob Eric Blank


Martijnst1990

Zo, het houdt niet op met upgrades hier! :D

Mooi spul allemaal :) Nooit geweten dat zo'n Pronto TSU9800 zo groot was.. :o Succes met het instellen, is volgens mij nog een heel karwei.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Jean Sibelius

Gefeliciteerd met de upgrades! :) Met die Pronto ben je nog wel even bezig, haha :D :popcorn:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Citaat van: quattronl op januari 22, 2014, 16:22:14
Volgens mij wel, al zal dat bij de een duidelijker merkbaar zijn dan bij een ander (geldt voor zowel de set als de luisteraar).
Ach, je merkt het zelf; veranderd het geluid na enkele dagen/weken dan was het antwoord ja :D
Inderdaad :D laten we het daar op houden, we horen het vanzelf.

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 22, 2014, 17:08:46
Blijft mooi dat Nordost spul!
Dat zeker! Zowel qua klank als qua looks vind ik :)

Citaat van: Martijn90 op januari 22, 2014, 19:59:41
Zo, het houdt niet op met upgrades hier! :D

Tsja Martijn, ik moet wel zeggen dat het binnenkort voorlopig klaar is of er moet iets kapot gaan. Ik ben in ieder geval blij dat ik e.e.a. heb doorgezet en dat we straks een tijdje flink kunnen gaan genieten.

Citaat van: Jean Sibelius op januari 22, 2014, 20:27:32
Gefeliciteerd met de upgrades! :)
Dankjewel Jan!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op januari 22, 2014, 19:59:41
Mooi spul allemaal :) Nooit geweten dat zo'n Pronto TSU9800 zo groot was.. :o Succes met het instellen, is volgens mij nog een heel karwei.
Citaat van: Jean Sibelius op januari 22, 2014, 20:27:32
Met die Pronto ben je nog wel even bezig, haha :D :popcorn:
De TSU9800 is inderdaad een stuk groter maar op zich een prima formaat om vast te houden en dan kan ik ook wat duidelijkere knoppen maken. Ben nu net een uurtje me een beetje aan het inlezen en kijken hoe de software werkt, dat wordt inderdaad een hels karwei!
Ik zie dat databases al jaren oud zijn en dat nieuwe producten niet zo snel te vinden zijn dus dat wordt nog lastig, maar ik heb wel een helder beeld voor ogen wat ik wil doen en maken, het kan echter zijn dat dat nog een paar weken duurt voordat het eerste resultaat er is  :nopompom: Gewoon regelmatig tijd maken/vinden denk ik....
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 24, 2014, 09:38:15
Dankje Henk!



Maandag komt de Velodyne, spannend!  :pompom:

Dus maandag meteen aansluiten en genieten!!  :headbanging:

Ik weet niet of je bij de Pronto ook de RFX9600 gekocht hebt, maar anders kan je je Velodyne 2-weg aansturen. Ik ben daar al mee bezig geweest in PEP3, maar het werkt nog niet helemaal subliem... Misschien dat ik van het weekend weer even wat ga vogelen in PEP3.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op januari 24, 2014, 09:57:27
Dus maandag meteen aansluiten en genieten!!  :headbanging:

Ik weet niet of je bij de Pronto ook de RFX9600 gekocht hebt, maar anders kan je je Velodyne 2-weg aansturen. Ik ben daar al mee bezig geweest in PEP3, maar het werkt nog niet helemaal subliem... Misschien dat ik van het weekend weer even wat ga vogelen in PEP3.
Dat zeker! Maandag gelijk aan de bak ermee ;)

Ik heb geen RFX9600 gekocht. Wellicht dat ik dat ooit nog ga doen maar ik vond het nu wel eventjes goed voor het moment ;)

Wel heb ik met HTip even wat PM's heen en weer gestuurd, ik ga denk ik de RS232 Triggerpoort van de Marantz SR9600 gebruiken om de Velodyne aan en uit te kunnen zetten. Je stuurt dan een commando in IR naar de SR9600 wat vervolgens wordt vertaald naar RS232 via de triggerpoort op de SR9600. Verder ga ik proberen te ontdekken welke commando's de SR9600 uitzendt naar de RC3200, die via IR informatie over volume, kanaal etc. ontvangt (2-weg over IR). Als ik dat voor elkaar krijg heb ik waarschijnlijk geen RS232 nodig, dan is dat voor mij al prima ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 24, 2014, 11:20:59
Dat zeker! Maandag gelijk aan de bak ermee ;)

Ik heb geen RFX9600 gekocht. Wellicht dat ik dat ooit nog ga doen maar ik vond het nu wel eventjes goed voor het moment ;)

Wel heb ik met HTip even wat PM's heen en weer gestuurd, ik ga denk ik de RS232 Triggerpoort van de Marantz SR9600 gebruiken om de Velodyne aan en uit te kunnen zetten. Je stuurt dan een commando in IR naar de SR9600 wat vervolgens wordt vertaald naar RS232 via de triggerpoort op de SR9600. Verder ga ik proberen te ontdekken welke commando's de SR9600 uitzendt naar de RC3200, die via IR informatie over volume, kanaal etc. ontvangt (2-weg over IR). Als ik dat voor elkaar krijg heb ik waarschijnlijk geen RS232 nodig, dan is dat voor mij al prima ;)

Heb je niet een "normale" trigger-out poort op de Marantz?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Je bedoelt een IR out? Volgens mij wel, maar geen IR in op de Velo dacht ik..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 24, 2014, 15:34:31
Je bedoelt een IR out? Volgens mij wel, maar geen IR in op de Velo dacht ik..

Nee, een poort genaamd "trigger out". Deze poort stuurt een 12V stroom wanneer de receiver aan gaat.
Zo kan je bijvoorbeeld ook je eindversterker schakelen (zo zet ik mijn EV aan en uit). ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op januari 24, 2014, 15:59:51
Nee, een poort genaamd "trigger out". Deze poort stuurt een 12V stroom wanneer de receiver aan gaat.
Zo kan je bijvoorbeeld ook je eindversterker schakelen (zo zet ik mijn EV aan en uit). ;)
Weet even niet wat je bedoelt. Welke?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 24, 2014, 16:04:55
Weet even niet wat je bedoelt. Welke?



Volgens de handleiding zou je 4st 12V-triggers moeten hebben. Dit zijn de "DC out" aansluitingen zoals die op de achterkant staan. ;)

Volgens de handleiding: http://www.manualslib.com/manual/360380/Marantz-Sr9600.html?page=31
Daarnaast heeft Philip de Velodyne ook zo aangesloten op de SR9600: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2027967#msg2027967
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Goed gevonden Jurian! :thumbs-up: Is inderdaad precies hoe ik het aangesloten heb. In het menu van SR9600 kan je de triggerpoorten 1-4 aan- en uitzetten. Ik dacht dat ik dat moest configureren via de AB, maar dat kan je per ingang configureren, bv. DVD wel en CD niet. Daar hoef je dan niets voor te programmeren in de Pronto.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Valkyrie op januari 24, 2014, 16:30:41
Volgens de handleiding zou je 4st 12V-triggers moeten hebben. Dit zijn de "DC out" aansluitingen zoals die op de achterkant staan. ;)

Volgens de handleiding: http://www.manualslib.com/manual/360380/Marantz-Sr9600.html?page=31
Daarnaast heeft Philip de Velodyne ook zo aangesloten op de SR9600: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2027967#msg2027967
Danku Jurian, ik dacht even wat bedoelt ie nou, haha. Dit is een 3.5mm jack naar RS232 kabel? Of heeft de Velo gewoon een 3,5 mm Triggeringang?

Citaat van: HTip op januari 24, 2014, 20:05:06
Goed gevonden Jurian! :thumbs-up: Is inderdaad precies hoe ik het aangesloten heb. In het menu van SR9600 kan je de triggerpoorten 1-4 aan- en uitzetten. Ik dacht dat ik dat moest configureren via de AB, maar dat kan je per ingang configureren, bv. DVD wel en CD niet. Daar hoef je dan niets voor te programmeren in de Pronto.
goed om te weten Philip. Heb je die presets in het menu van de receiver aangepast?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op januari 25, 2014, 17:13:08
Danku Jurian, ik dacht even wat bedoelt ie nou, haha. Dit is een 3.5mm jack naar RS232 kabel? Of heeft de Velo gewoon een 3,5 mm Triggeringang?
goed om te weten Philip. Heb je die presets in het menu van de receiver aangepast?

Ik heb de handleiding van de Velodyne er even bijgepakt en tot mijn verbazing zie ik dat er helemaal geen trigger-poort op zit! :(
Je zal dus de RS-232 poort moeten gebruiken...
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster