Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

StefaanD

Nee want een jailbreak voor de Apple TV 3 zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren. Dat is één van de redenen waarom de tweedehands prijzen van de Apple TV 2 zo hoog liggen, 150 € en meer voor een toestel die er 99 € heeft gekost. Markteconomie zeker  ;D

Geen idee welke formaten film je nu hebt en over welke hoeveelheid het gaat. Als dat meevalt, valt het nog te overzien om deze naar een iTunes vriendelijk formaat om te zetten, m4v dus.

Maar je moet dan wel altijd een Mac aan staan hebben wil je de films kunnen afspelen die op de NAS staan.

Madhouse

Lees mijn topic eens na, ik heb het volgens mij wel goed voor elkaar nu. XBMC zou je ook met een Raspberry kunnen doen, werkt ook wel goed al heb ik de mijne weg gedaan voor een Med8er MED600X3D welke ik fijner vind werken. Qua audio kun je ook voor een 2e hands Squeezebox gaan met een externe DAC (welke ik eind van de maand aan ga schaffen) en je hebt een goede oplossing voor .flac files.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

StefaanD

Tja enig groot nadeel tussen een Mede8er ( en Dune, en PopCorn, en ... eigenlijke alle mediaspelers ) in vergelijking met een oplossing met XBMC of Plex is dat deze laatste automatisch kan scannen als er nieuwe films zijn en daar ook nog eens informatie gaat voor ophalen en het in een mooie moviewall presenteren.

Of het moet zijn dat je geen moer geeft als je films in een mooie moviewall worden gepresenteerd en je dus gewoon uit een lijst kiest  :smile: Dat laatste doe ik nu zelf met mijn Dune, heb geen tijd meer om me bijvoorbeeld met Yadis bezig te houden.

Logitech Touch voor muziek is zeker een optie, staat er nu eentje te koop op marktplaats voor 200 €

Madhouse

Ik scan altijd even handmatig zodat mijn moviewall weer up to date is. Is ook een kleine moeite...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Als ik jullie reacties zo lees, betekent dat dan dat een moviewall een soort van privé videotheek kan worden omdat zo'n programma als XBMC nieuwe films voor je bijwerkt?

Ik begrijp je reactie omtrent de ATV 3 StefaanD. Zelf zat ik daar ook mee, grote kans dat het ding nooit gejailbreaked zal worden. Aan de andere kant, er moet toch een keer een nerd zijn die dat ding te grazen kan nemen...

Maar je kunt dus sommige andere mediaplayers ook zo makkelijk bedienen met een iPad / iPhone? Streamen vanaf een laptop die altijd aan moet staan gaat hem niet worden denk ik..

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

#780
Of je bouwt een mediacenter met een goede geluidskaart er in  ;)

Ik ben zelf nog steeds super tevreden met mijn Squeezebox.

Mogelijkheden zijn echt eindeloos..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

:) Zou je met een AppleTV gejailbreaked ook meerkanaals muziek kunnen streamen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#782
Zo, eens ff wat te melden.

Zoals het er nu naar uit ziet ben ik over twee weken in het bezit van de Sonus Faber Toy Towers, zodat de speakersetup eindelijk eens wordt gecompleteerd. Zodra deze er is zal ik er foto's van maken.

Verder is de hobby op een redelijk laag pitje gezet door verbouwingen aan het huis etc. maar heb ik wel al plannen voor de toekomst. Zo gaat de SVS vervangen worden voor een Velodyne DD15(+) tegen die tijd, en gaan we de hoek waar de SVS nu staat gebruiken als een soort "audiohoek" zodat boven de komende DD15 (waar ik nog naar op zoek moet tegen die tijd) de Receiver en de Oppo kunnen staan. Suggesties omtrent het ontwerpen van een beugel o.i.d. waar de receiver en Oppo op kunnen staan zijn van harte welkom, zelf vind ik bijvoorbeeld het "meubel" van Jowi zijn HT erg mooi. Zoiets zal het bij ons ook moeten gaan worden, zodat de sub er echt onder kan staan. De gordijnen die de SVS onzichtbaar maken zullen dan ook verdwijnen en daar zullen plisségordijnen voor de ramen in de plaats komen, dus de apparatuur wordt dan ook zichtbaar in de kamer, dat is één van de redenen dat de SVS dan afscheid moet gaan nemen.

Verder wil ik af van "film" blu rays en wil dit of gaan streamen via een Netflix ofzo, of zelf op een NAS gaan zetten. Muziek blu rays en SACD's zijn de enige reden dat de Oppo straks gewoon blijft staan.
Dat zijn de plannen voor de komende tijd, maar allereerst komen de grote broers van de Sonus Faber Toys hier over +/- twee weken.

Zodra de Toys er zijn, zal ik foto's plaatsen. Om een beeld te scheppen wat ik nu bedoel met "gordijnen die verdwijnen etc. een foto. De bedoeling is dus dat achter de linker front de hele hoek vrij wordt gemaakt voor audioapparatuur, in plaats van op het dressoir.


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Mooie plannen, Etienne! :pompom:

Met de Toy Towers ga je een mooi homogeen geluidsbeeld krijgen. Moet je natuurlijk wel opnieuw alles instellen, maar daar heb je inmiddels ervaring mee :thumbs-up:

Heb je overigens mijn DVE BD nog?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op augustus 14, 2013, 11:09:08
Mooie plannen, Etienne! :pompom:

Met de Toy Towers ga je een mooi homogeen geluidsbeeld krijgen. Moet je natuurlijk wel opnieuw alles instellen, maar daar heb je inmiddels ervaring mee :thumbs-up:

Heb je overigens mijn DVE BD nog?
Hoi Philip,

Dankjewel, dat is wel de bedoeling :) Instellen is overigens best wel leuk geworden, als je eenmaal weet hoe het moet heb je het ook zo gedaan.

De DVE BD heb ik inderdaad netjes bewaard, ik zal hem bij onze volgende ontmoeting aan je retourneren :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Geen haast hoor. Ik heb 'm niet nodig, maar bij het opruimen van de HT voor mijn filmdebuut viel het me op ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

We wisten natuurlijk al dat je Toys hun grote broertjes krijgen, maar zeer goede aankoop! Tja en SF zijn gewoon toppers!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

#787
Citaat van: HTip op augustus 14, 2013, 11:16:10
Geen haast hoor. Ik heb 'm niet nodig, maar bij het opruimen van de HT voor mijn filmdebuut viel het me op ;D
Haha ok. Ik begin wel weer benieuwd te worden naar al die ontwikkelingen in jouw HT overigens, dat zou een reden kunnen zijn om de DVE BD terug te brengen ;). En trouwens leuk dat Tweakers zo geïnteresseerd is in jullie werk, dat moet een enorm voldoening gevend gevoel geven.. :)

Citaat van: Madhouse op augustus 14, 2013, 11:25:17
We wisten natuurlijk al dat je Toys hun grote broertjes krijgen, maar zeer goede aankoop! Tja en SF zijn gewoon toppers!  ;D
Thanks Roy. Het kwam eigenlijk niet zo goed uit, maargoed. Soms moet je prioriteiten stellen. En met je laatste quote ben ik het helemaal eens. De discussie die wij wel eens hebben gevoerd over het meubel etc. gaat nu dus ook gebeuren na "goedkeuring van Nadine", dat geeft me straks wel de mogelijkheid om een andere sub te hebben en de audioapparatuur mooi op een eigen plek te zetten. Wat uiteraard ook nieuwe luidsprekerkabels, stroomkabels etc. betekent. Dus voorlopig weer genoeg te upgraden / finetunen etc. :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Vette update weer Etienne! Gefeliciteerd! :)
Dat moet gewoon wel goed gaan klinken!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op augustus 14, 2013, 11:34:09
Thanks Roy. Het kwam eigenlijk niet zo goed uit, maargoed. Soms moet je prioriteiten stellen. En met je laatste quote ben ik het helemaal eens. De discussie die wij wel eens hebben gevoerd over het meubel etc. gaat nu dus ook gebeuren na "goedkeuring van Nadine", dat geeft me straks wel de mogelijkheid om een andere sub te hebben en de audioapparatuur mooi op een eigen plek te zetten. Wat uiteraard ook nieuwe luidsprekerkabels, stroomkabels etc. betekent. Dus voorlopig weer genoeg te upgraden / finetunen etc. :D

Ja je bent goed bezig, het word bijna een set zoals ik het zelf ook zal doen. Ik zeg bijna want mijn Concerto's vind ik mooier  :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: larzie op augustus 14, 2013, 11:36:27
Vette update weer Etienne! Gefeliciteerd! :)
Dat moet gewoon wel goed gaan klinken!  :thumbs-up:
Thanks! Ik denk dat dat wel goed gaat komen ;) Ik ben al aan het hunkeren naar het eindresultaat maar dat zal zeker nog een tijdje duren. Zeker met het veranderen van de apparatuur naar de hoek moeten we wat aanpassingen tegelijkertijd gaan doen en dat brengt kosten met zich mee. Luidsprekerkabels zoals genoemd, maar ook stroom en HDMI etc. Verder moeten er dan overal (elektrische) plissé gordijnen komen (met AB) en moet de Velodyne worden aangeschaft.

Citaat van: Madhouse op augustus 14, 2013, 12:29:37
Ja je bent goed bezig, het word bijna een set zoals ik het zelf ook zal doen. Ik zeg bijna want mijn Concerto's vind ik mooier  :P
Haha ik vind ze zelf ook iets mooier, maar helaas mijn vrouw niet. Ik kan er overigens wel mee leven en ben blij dat ik straks een homogeen geluidsbeeld kan neerzetten. Tevens heeft dat leder ook wel wat :)

Wel moet ik zeggen dat de Driade's niet weggaan, die bewaar ik voor als ik ooit een dedicated ruimte heb, dan kunnen ze weer de woonkamer in. Het zijn gewoon nog prima speakers met een heerlijk geluid, dus ik heb er geen problemen mee als die ooit terugkomen in de woonkamer. (op voorwaarde dat ik dan een dedicated ruimte heb ;) )

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Trouwens het geluidsbeeld zal straks met de nieuwe oplossing ook een centimeter of 50 breder worden. Dat worden weer middagjes afstellen en meten :D  :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Mooie upgrade plannen zo te lezen! Ben heel erg benieuwd naar je foto's en de uitwerking van je "rack" :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op augustus 14, 2013, 12:49:50
Haha ik vind ze zelf ook iets mooier, maar helaas mijn vrouw niet. Ik kan er overigens wel mee leven en ben blij dat ik straks een homogeen geluidsbeeld kan neerzetten. Tevens heeft dat leder ook wel wat :)

En terecht, je Toys zijn gewoon heel erg mooie speakers! Mijne hebben overigens ook leer in het midden stuk zeg maar.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Gaaf, dat is een mooie upgrade! 8) En ook erg mooie plannen met je set in de hoek en een Velodyne DD series!  :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: high-q op augustus 14, 2013, 14:51:20
Mooie upgrade plannen zo te lezen! Ben heel erg benieuwd naar je foto's en de uitwerking van je "rack" :)
dankjewel. Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar, alle suggesties zijn welkom. Het moet er iig modern uit komen te zien..als ik fotos heb post ik ze ;)

Citaat van: Madhouse op augustus 14, 2013, 19:46:57
En terecht, je Toys zijn gewoon heel erg mooie speakers! Mijne hebben overigens ook leer in het midden stuk zeg maar.
:) ohja dat is waar ook. Ik kom ze nog wel een keertje beluisteren, goed?

Citaat van: Martijn90 op augustus 14, 2013, 22:00:46
Gaaf, dat is een mooie upgrade! 8) En ook erg mooie plannen met je set in de hoek en een Velodyne DD series!  :o
haha dankje. Laten we het er op houden dat mevrouw een dure smaak heeft, hahaha en ik vind dat niet zo erg in dit geval ;)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op augustus 14, 2013, 23:31:22
:) ohja dat is waar ook. Ik kom ze nog wel een keertje beluisteren, goed?
Uiteraard ben je van harte welkom ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zo, de Toy Towers zijn aangesoten bij hun vroegere broertjes. Zijn net een half uurtje thuis na een korte en gezellige luistersessie bij Marius, waarvoor dank.!

We zijn er erg van onder de indruk, nu ze er eenmaal staan merken we pas het verschil in weergave met de Driade's. Vooral ruimtelijkheid en diepte, warmte en gevoel worden veel meer in de muziek gelegd, althans zo lijkt het!

Zeker een toevoeging in het laag in stereo en de diepte en detail die de speakers weergeven in de muziek is hier nog ongekend. Het genieten kan weer van voor af aan beginnen, en dan te bedenken dat met een beetje mazzel binnenkort e.e.a. Geupgrade gaat worden... Heerlijk zo'n vooruitzicht!

En natuurlijk een hele belangrijke: eindelijk een homogeen geluidsbeeld. Dat werd toch wel eens tijd, haha. Foto's volgen snel
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MVG

Proficiat met deze zeer mooie aankoop!  :thumbs-up:  :pompom: veel plezier gewenst!