Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonic Circle

De Towers had ik toen nog niet. Jij hebt ze bij mij gehoord toen je de Toys kwam overnemen van me :).
Trouwens gefeliciteerd met je Center! Gaaf hoor, voor de homogeniteit helemaal goed natuurlijk.

Zag gisteren in het topic van Bjorn dat de Center was verkocht en had toen al een stiekem vermoeden. Geniet ervan!

Madhouse

Klopt, ik heb de Towers elders gehoord, vond ze indrukwekkend maar vond de Concerto's indrukwekkender, daarom uiteindelijk mijn keuze.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op oktober 16, 2012, 14:00:22
De Towers had ik toen nog niet. Jij hebt ze bij mij gehoord toen je de Toys kwam overnemen van me :).
Trouwens gefeliciteerd met je Center! Gaaf hoor, voor de homogeniteit helemaal goed natuurlijk.

Zag gisteren in het topic van Bjorn dat de Center was verkocht en had toen al een stiekem vermoeden. Geniet ervan!
Haha ok. Inderdaad dan was dat het primeurtje destijds :) Jazeker, goed voor de homogeniteit en ook voor de eigen beleving denk ik. Zit alleen nog even te zoeken wat ik precies ga doen met het neerzetten/ophangen. De center is namelijk 10 cm breder dan de vorige en zal daarom niet meer staan bovenop de Oppo. Ik denk dat ik de Oppo een ander plekje moet geven of met een plankje moet gaan frutselen maar weet niet of dat wel een hele lekkere combinatie zal zijn.

Haha tsja.. was niet zo moeilijk te raden he ;)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2012, 14:20:40
Klopt, ik heb de Towers elders gehoord, vond ze indrukwekkend maar vond de Concerto's indrukwekkender, daarom uiteindelijk mijn keuze.
Ik heb de Concerto's nooit gehoord maar dat komt meer omdat de Concerto's qua vormgeving niet werden goedgekeurd door de WAF. Als ze net wat meer op de cremona's hadden geleken wel, maar dat is helaas niet het geval. Anders was ik het verschil ook zeker gaan testen maar aangezien dat weinig zin had omdat ze qua vorm niet werden goedgekeurd, ben ik maar voor de Toys gegaan en ik heb eerlijk gezegd nog geen spijt van die keuze.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Altijd weer die WAF  :D

Mijn vrouw stond ook even te kijken toen ik de eerste de doos uit haalde, gelukkig is ze er nu aan gewend.

De TOYS zijn denk ik voor surround ook de betere speakers, dus voor jullie zeker de beste keus. En we hebben gehoord waarin de kleintjes al in staat waren bij Sonic  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pinohelmond

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2012, 13:36:02
Bij mij gaat de PM8003 binnenkort plaats maken voor een PM15S2 LE :D

;D

Ga je de stap toch nemen? Ben benieuwd naar je bevindingen.

@TS: Wauw, heel stijlvol die center.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2012, 14:47:14
Altijd weer die WAF  :D

Mijn vrouw stond ook even te kijken toen ik de eerste de doos uit haalde, gelukkig is ze er nu aan gewend.

De TOYS zijn denk ik voor surround ook de betere speakers, dus voor jullie zeker de beste keus. En we hebben gehoord waarin de kleintjes al in staat waren bij Sonic  :D
Dat is ook zo haha. Die WAF is soms inderdaad zwaar iritant, maargoed, soms als ze in een goede mood zijn komen ze ook op goede ideeën..  :angel:

Ik hoop inderdaad dat de homogeniteit straks op en top is. Wellicht nog een keer de set laten afstellen door BB&G ofzo zodat het met wat getrainder gehoor gebeurt dan dat ik het zelf doe  :music:

Ik heb ook de Toy Towers bij Sonic gehoord, toch wel een heerlijke toevoeging hoor :) Ben benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Pinohelmond op oktober 16, 2012, 15:09:55
;D

Ga je de stap toch nemen? Ben benieuwd naar je bevindingen.

@TS: Wauw, heel stijlvol die center.
Thanks!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Pinohelmond op oktober 16, 2012, 15:09:55
;D

Ga je de stap toch nemen? Ben benieuwd naar je bevindingen.
Even off-topic, ik denk eind van het jaar of begin volgend jaar. Ik ben ook heel benieuwd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2012, 15:27:55
Even off-topic, ik denk eind van het jaar of begin volgend jaar. Ik ben ook heel benieuwd.
Zal wel veel moois brengen verwacht ik zo hoor.. Die LE staat die neit ook bij Pino en o.a. Philip?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Gefeliciteerd met je nieuwe center! Homogeniteit (in je frontstage) is zeker erg belangrijk. Ik moet in het kader daarvan mijn rears ook upgraden .... ooit  :D
Ik was er niet bekend mee dat SF en Marantz zo'n mooie combi was, wel dat SF ontzettend mooie speakers bouwt  :wub:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Pinohelmond

Citaat van: Etiennevh op oktober 16, 2012, 15:38:03
Zal wel veel moois brengen verwacht ik zo hoor.. Die LE staat die neit ook bij Pino en o.a. Philip?

Heb de mijne weer verkocht. Vond hem "on-Marantz" klinken of beter gezegd de combi SR7005 met de Creek Eindversterker speelde naar mijn mening beter als de PM. Ligt natuurlijk ook aan de bijbehorende speakers.
Ben heel benieuwd naar de mening van Madhouse, was namelijk niet de eerste die de PM tegen vond vallen. Xander en Philip zijn er daarentegen weer wel heel enthousiast over.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Madhouse

Citaat van: Pinohelmond op oktober 16, 2012, 17:14:42
Ben heel benieuwd naar de mening van Madhouse, was namelijk niet de eerste die de PM tegen vond vallen. Xander en Philip zijn er daarentegen weer wel heel enthousiast over.

Idd hun beiden zijn heel erg enthousiast en zo lees ik wel meer verhalen (oa. Marantz forum). Ik ben er zelf nog niet 100% zeker uit hoor, ik neig namelijk ook naar een Dion Audio geintegreerde versterker, een collega van mij is er helemaal lyrisch over n ik heb deze gehoord bij hem en later bij zijn broer (dat is Dion Audio) en ben er ook zeer over te spreken. Ik ga deze sowieso op proef nemen en kijken wat die hier thuis doet, daarna maak ik mijn beslissing welke het word.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: high-q op oktober 16, 2012, 16:50:09
Gefeliciteerd met je nieuwe center! Homogeniteit (in je frontstage) is zeker erg belangrijk. Ik moet in het kader daarvan mijn rears ook upgraden .... ooit  :D
Ik was er niet bekend mee dat SF en Marantz zo'n mooie combi was, wel dat SF ontzettend mooie speakers bouwt  :wub:
dank! Daar was ik idd al langer van op de hoogte en daarom ook nu de center en niet heel lang wachten tot de towers.

Haha ja SF en Marantz is een fijne combi. Ik weet niet hoe het met andere receivers is, maar de SR9600 zet een heerlijk plaatje neer.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Pinohelmond op oktober 16, 2012, 17:14:42
Heb de mijne weer verkocht. Vond hem "on-Marantz" klinken of beter gezegd de combi SR7005 met de Creek Eindversterker speelde naar mijn mening beter als de PM. Ligt natuurlijk ook aan de bijbehorende speakers.
Ben heel benieuwd naar de mening van Madhouse, was namelijk niet de eerste die de PM tegen vond vallen. Xander en Philip zijn er daarentegen weer wel heel enthousiast over.
dat heb ik waarschijnlijk nog niet gelezen maar wel jammer! Heb nooit eerder gelezen dat de PM tegenvalt eigenlijk alleen maar lovene woorden in o.a het topic van HTip idd.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

Citaat van: Sonic Circle op oktober 16, 2012, 14:00:22
De Towers had ik toen nog niet. Jij hebt ze bij mij gehoord toen je de Toys kwam overnemen van me :).
Trouwens gefeliciteerd met je Center! Gaaf hoor, voor de homogeniteit helemaal goed natuurlijk.

Zag gisteren in het topic van Bjorn dat de Center was verkocht en had toen al een stiekem vermoeden. Geniet ervan!
Oh, daar is de center gebleven  :thumbs-up:

gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Etiennevh

Citaat van: CoSo op oktober 17, 2012, 16:25:06
Oh, daar is de center gebleven  :thumbs-up:

gefeliciteerd en veel plezier ermee.
ehh ja.. Dit forum is ook zo doorzichtig he.. Haha. Je kunt niets discreet doen ;)

Maarre bedankt!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#717
Waar ik een beetje mee zit en nog niet helemaal uit ben, is de plek van de center.

De huidige Energy Encore is 43 centimeter breed en staat zo prima op de Oppo. Volgens de specs van Sonus Faber is de Toy center bijna 10 centimeter langer en dat gaat niet echt mooi staan zo op de Oppo.

Nu kan ik natuurlijk een muurbeugel of plankje kopen die dan net onder de TV komt te hangen, ik weet alleen niet of dit mooi wordt. Bovendien staat de center dan ruim 40 centimeter verder weg dan de fronts. Gelukkig heb ik nog niet alles ingemeten (staat ook nog op de planning binnen niet al te lange tijd) maar ik weet niet of dat de bubble van het geluid wel ten goede komt..

Een ander idee is de Oppo bovenop de Marantz te zetten, maar een paar mensen hebben me vorige keer toen ik dat idee had gewaarschuwd voor de warmteontwikkeling van de Marantz en de Oppo. Daarom staan ze nu los boven elkaar

Heeft iemand nog ideeën? Alles is welkom.. Een nieuw meubel staat wel op mijn verlanglijstje maar niet op die van mijn vrouw, dus dat zal ook wel niet gaan gebeuren..

Hieronder wat foto's, zoals je ziet is de ruimte tussen Oppo en Center en de TV redelijk klein. De Toy Center zal net zo hoog zijn als de huidige center.


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#718
Gisteren was het dan zover: de Toy Center konden we eindelijk gaan ophalen. Na een prettige ontvangst bij BB&G van Garmt en Bjorn hebben we genoten van wat juweeltjes voor het gehoor. Er stond een set hoornluidsprekers van Avantgarde, en die werden aangestuurd door een Resolution Audio Cantata C50 i.c.m. een Resolution Audio Music Center.

Leuke was dat we nog niet heel lang aan het luisteren waren toen er een andere klant binnen kwam die geïnteresseerd was in de Audioquest Dragonfly USB dac. Uiteraard hebben we evn kunnen meegenieten van deze beleving, toen Garmt zijn Macbook verbond met deze USB dac richting de Cantata C50. Wat een verbluffend verschil trad er op. Ongelofelijk dat zo'n klein apparaatje zo'n enorm verschil teweeg kan brengen.

De Hoornluidsprekers hadden een gevoeligheid van 107dB  :eh:. Wat een heerlijk geluid kwam daar vanaf. Ik had altijd het idee dat een hoornluidspreker verschrikkelijk schel moest klinken, maar dit was echt buitengewoon goed en harmonieus. i.c.m. de DAC was de plaatsing zo perfect en de sweetspot zo groot, dat je op geen van de drie stoelen het gevoel had dat het geluid uit een bepaalde speaker kwam. De artiest stond LETTERLIJK recht voor je neus, dat gevoel had je bij deze speakers. Echt een zéér bijzondere ervaring vond ik, maar ergens mag dat ook wel voor een bedrag van ik dacht € 26.000,00. Afijn, we hebben lekker kunnen genieten van o.a.  Mazzy Star, Donald Fagen, Kraftwerk en nog wat kleine muziekstukken tussendoor, dat was weer een geslaagd uurtje genieten :)

Leuk is dat je aan beide heren merkt dat ze verstand van zaken hebben en alles heel erg duidelijk kunnen uitleggen. De kalmte waarmee ze over technische snufjes praten geeft gewoon een vertrouwd gevoel, zo van hier ben je in goede handen :) Erg leuk en leerzaam weer!

Heren, als jullie dit lezen bedankt voor de hartelijke ontvangst en de gezellige, leerzame demo.

Na de center meegenomen te hebben en wat weinig tijd de rest van de dag heb ik dan vanmorgen eindelijk de center aan kunnen sluiten en even kunnen genieten. De eerste indrukken zijn veelbelovend. Ik kon altijd heel goed horen waar alles vandaan kwam, maar met de komst van de center is het plaatsen van de speakers een stuk moeilijker geworden. Het klinkt nu een stuk harmonieuzer, en om de 4G's te bereiken zal het daarom niet al te lang duren voordat ook de Toy Towers zullen komen. Voorlopig weer genoeg te doen met de set.

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet doen met de center en de Oppo, want ik vind het persoonlijk geen gezicht zo de Toy Center bovenop de Oppo. Wellicht heeft er iemand een idee waar ik wat mee kan. Overigens denk ik dat de Toy Center niet +/- 40 centimeter naar achteren moet verhuizen want dat zal het geluidsbeeld niet ten goede komen en de sweetspot een stuk beperkter maken als je het mij vraagt.

Hierbij nog even een foto van de snelle opstelling nu, maar daar ben ik nog niet blij mee.

Verschil in grootte, center Energy vs Center Toy




Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

garmtz

Het was graag gedaan hoor! :)

Misschien een plankje/beugel aan de muur?

Xander32

Gave ht-set heb je er ondertussen staan en die SF center is een mooie aanvulling (je zou niet zonder mogen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Citaat van: garmtz op oktober 28, 2012, 12:31:16
Het was graag gedaan hoor! :)

Misschien een plankje/beugel aan de muur?
:)

Ja daar zat ik wel aan te denken. Of het resultaat echter mooier wordt weet ik niet. Zo'n LACK plankje van Ikea ofzo. Zal het verplaatsen van de center naar de muur juist niet wat af doen aan het geluid, of zal dit wel meevallen?

Citaat van: Xander32 op oktober 28, 2012, 14:00:03
Gave ht-set heb je er ondertussen staan en die SF center is een mooie aanvulling (je zou niet zonder mogen).
Dankjewel :) het is zeker een enorme aanvulling, en alhoewel ik dat al van te voren wist, is het in het echt beleven 100 x beter dan de verwachting ;) Nu is ook duidelijk waarom ik ook redelijk snel de Toy Towers moet, dan is in ieder geval de set gelijk. Al zijn de Driade D90's ook speakers met een best geluidje, ik ben ervan overtuigd dat het een flinke upgrade zal zijn die gelijk de 4G's compleet maakt ;) Maar voorlopig draaien we weer even zo...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Weer wat nieuwe aanwinsten. Wel leuk om te vertellen is, de SACD van Sting stond bij Amazon.co.uk in de 2e hands sector voor 2,35 pond en de Pavarotti en Friends 5.1 DTS cd voor 5,40 pond. Ontvang ik ze thuis, is die Pavarotti gewoon nog gesealed. Weer een happy day :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Lazybird

@Etiennevh ben benieuwd wat je volgende aanwinst uit US zal zijn.
Heb je de Darkside al in surround geluisterd? money bijvoorbeeld  ;D.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Etiennevh

#724
Citaat van: Lazybird op november 17, 2012, 16:53:20
@Etiennevh ben benieuwd wat je volgende aanwinst uit US zal zijn.
Heb je de Darkside al in surround geluisterd? money bijvoorbeeld  ;D.
Jazeker. Heerlijke opname. Echt een geweldig lekker geluid. Waanzinnig voorstukje ook als je al die kassa's hoort rinkelen :)

Haha ja ik denk dat het niet al te lang duurt  :blush: :angel:

Overigens is die DTS cd van Pavarotti ook meer dan wat ik had verwacht. Errug lekkere nummertjes :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto