Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: Zefanja op februari 26, 2011, 20:12:31
Ik denk niet zo zeer dat analoog meer uit je speler haalt, maar met analoog kan je het geluid meer tunen.
En met een goede analoog haal je denk ik wel meer uit je speler dan digitaal.
zeker wel. Analoog werken de dacs in de speler. digitaal die van je receiver
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ik zit even vanaf mijn iPhone te typen, maar ik moet denk ik even bjijgepraaat wordenmover PCM .

Ik ben op zich wel in voor analoog , vooral met de prijzen van interlinks van bijv ru connected is het het proberen waard.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 21:57:24
Ik zit even vanaf mijn iPhone te typen, maar ik moet denk ik even bjijgepraaat wordenmover PCM .

Ik ben op zich wel in voor analoog , vooral met de prijzen van interlinks van bijv ru connected is het het proberen waard.
PCM is de volledige ongecodeerde audiotrack. Dus zonder compressie. Wanneer je PCM via je analoge uitgangen verstuurt, de audio kwaliteit is dan afhankelijk van de dacs van je speler. Heeft je speler betere dac's aan boord dan je receiver dan is dit dus prima. Je kunt PCM ook via HDMI versturen. dan wordt de kwaliteit van de audio dus bepaald door de kwaliteit van de dacs van je receiver.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 20:39:57
zeker wel. Analoog werken de dacs in de speler. digitaal die van je receiver
Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 22:09:10
PCM is de volledige ongecodeerde audiotrack. Dus zonder compressie. Wanneer je PCM via je analoge uitgangen verstuurt, de audio kwaliteit is dan afhankelijk van de dacs van je speler. Heeft je speler betere dac's aan boord dan je receiver dan is dit dus prima. Je kunt PCM ook via HDMI versturen. dan wordt de kwaliteit van de audio dus bepaald door de kwaliteit van de dacs van je receiver.

Meer uit je speler halen met analoog hangt dus af welke dac beter is, die van je receiver of die van je speler.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xander32

Wel een lastige betreft de set van Et: de SR 9600 is niet de minste, zonder dat ik weet van welke dac deze gebruik maakt. Echter, juist op het vlak van dac`s zijn er de afgelopen jaren behoorlijke sprongen vooruit gemaakt. En recent heb ik een UD 5005 aan het werk gezien/gehoord: die doet het erg goed hoor.

Sander.
Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 01:49:07
Meer uit je speler halen met analoog hangt dus af welke dac beter is, die van je receiver of die van je speler.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Ik ben altijd erg onder de indruk van de SR9600 geweest en met PCM over HDMI luister ik op dit moment nog steeds. Echter dat is tot mijn analoge interlinks binnen zijn, want de DACs van de Oppo zijn gewoon beter. In de SR9600 zitten de top DACs van 2005 en die waren toen 192kHz/24bits. In mijn Oppo echter zitten 192kHz/32bits DACs en die kunnen nog meer details laten horen. Gevaar hierbij is dat je op zoek gaat naar de volgende zwakste schakel in je set, want het kan best zijn dat je die subtiele details niet kan weergeven.

Kortom: probeer eerst een speler met PCM over HDMI, zoals de UD5005. Toen je bij mij was heb je in ieder geval naar de DACs van de SR9600 en dat klonk volgens mij niet verkeerd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ok thanks.. Dus het is eigenlijk beter om te beginnen met PCM over HDMI. Maar ik wil wel de mogelijkheid gelijk hebben om mocht het er ooit van komen, dan analoog aan te sluiten. Dan valt eigenlijk de UD5005 weer af, toch?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 09:55:16
Ik ben altijd erg onder de indruk van de SR9600 geweest en met PCM over HDMI luister ik op dit moment nog steeds. Echter dat is tot mijn analoge interlinks binnen zijn, want de DACs van de Oppo zijn gewoon beter. In de SR9600 zitten de top DACs van 2005 en die waren toen 192kHz/24bits. In mijn Oppo echter zitten 192kHz/32bits DACs en die kunnen nog meer details laten horen. Gevaar hierbij is dat je op zoek gaat naar de volgende zwakste schakel in je set, want het kan best zijn dat je die subtiele details niet kan weergeven.

Kortom: probeer eerst een speler met PCM over HDMI, zoals de UD5005. Toen je bij mij was heb je in ieder geval naar de DACs van de SR9600 en dat klonk volgens mij niet verkeerd ;)
Klopt helemaal, die klinken zeker niet verkeerd. Maar dan is de audiotrack dus verwerkt door de DAC uit de SR9600? Goed om te weten dat die DAC's zo'n enorme groei hebben doorgemaakt trouwens, wist niet dat er in 5 jaar tijd zoveel veranderd is.

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 12:16:20
Ok thanks.. Dus het is eigenlijk beter om te beginnen met PCM over HDMI. Maar ik wil wel de mogelijkheid gelijk hebben om mocht het er ooit van komen, dan analoog aan te sluiten. Dan valt eigenlijk de UD5005 weer af, toch?

Ja dan valt de UD5005 af.
Het word dan de oppo of de 7006.
Maar ja het hangt ook af wat je wil he.
Als je veel SACD's,DVD-A's hebt dan zou ik het zeker doen.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet of het veel verschil maakt met films om analoog te gebruilken.
Daar jan Philip je beter antwoord op geven of iemand anders.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Inderdaad, ik moet mezelf ook wel de vraag gaan stellen hoeveel geld is analoog uit mij waard? Want veel verschil met bijv. de 7006 is er verder niet.. Of zit er nog een betere videoprocessor in?

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 13:47:08
Inderdaad, ik moet mezelf ook wel de vraag gaan stellen hoeveel geld is analoog uit mij waard? Want veel verschil met bijv. de 7006 is er verder niet.. Of zit er nog een betere videoprocessor in?

In de UD7006 zit een betere beeldprocessor.
De UD7006 gebruikt net als de SR7005 de ABT2015.
Eén van de redene dat ik niet voor de UD7006 ben gegaan trouwens. Ik had de chip al in mn receiver zitten.

Maar de oppe gebruikt volgens mij weer een nog betere processor.

Etiennevh

Hmm dat is wel weer raar he.. De Oppo gebruikt een betere processor, en toch heeft Roy voor de 5005 gekozen.. Roy, had je nog meer redenen om te kiezen voor een 5005 dan de beeldkwaliteit, of was dat uberhaupt geen argument?

Dat is ook wel een goede overweging, de SR7005 heeft dezelfde videochip.. mmz.. interessant!

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 14:03:04
In de UD7006 zit een betere beeldprocessor.
De UD7006 gebruikt net als de SR7005 de ABT2015.
Eén van de redene dat ik niet voor de UD7006 ben gegaan trouwens. Ik had de chip al in mn receiver zitten.

Maar de oppe gebruikt volgens mij weer een nog betere processor.

De Oppo 83 heeft de ABT VRS en de 93/95 de Qdeo. In theorie is de ABT een betere processor, maar de overige schakelingen moeten natuurlijk ook goed zijn. In de 83SE is het videodeel niet gemodificeerd, alleen de analoge uitgang. De SI-versie (TUC) daarentegen heeft alles verbeterd, dus ook het videodeel, de voedingen van het videodeel, de HDMI-uitgang, etc.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

De UD 5005 die ik heb kunnen beluisteren was ook op onderstaande wijze aangesloten (op een SR 7005).

Sander.
Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 09:55:16
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zefanja

De gewone oppo heeft de ABT2010, de SE volengs mij ook, de UD5005 heeft de ABT1015 (als ik het goed heb) en de UD7006 heeft de ABT2015.
Ik ben voor de UD5005 gegaan om dat 5.1 analoog voor mij niet belangrijk was en omdat de SR7005 de ABT2015 heeft.
Het loopwerk van de UD5005 en de UD7006 zijn identiek dus had de UD7006 geen meerwaarde voor me.
Met de chips van de nieuwe oppo's ben ik niet bekend.

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 16:56:36
De gewone oppo heeft de ABT2010, de SE volengs mij ook, de UD5005 heeft de ABT1015 (als ik het goed heb) en de UD7006 heeft de ABT2015.
Ik ben voor de UD5005 gegaan om dat 5.1 analoog voor mij niet belangrijk was en omdat de SR7005 de ABT2015 heeft.
Het loopwerk van de UD5005 en de UD7006 zijn identiek dus had de UD7006 geen meerwaarde voor me.
Kijk dat verklaart een hoop.. wordt het toch de vraag hoe graag ik analoog wil.

Robbert54

stel voor jezelf wel een budget in, anders eindig je straks met de duurste Oppo.  ;)

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op februari 27, 2011, 17:40:10
stel voor jezelf wel een budget in, anders eindig je straks met de duurste Oppo.  ;)
Hehe ja dat ben ik wel van plan. Ik laat het budget altijd aan mijn vrouw over. Net als met de HDMI kabel, ik dacht ik moet een haakse hebben, nou 2 tientjes ofzo.. ik zeg wat denk jij dat het kost.. ze zegt als hij niet duurder is dan 100 euri vind ik het best.. :) Dus ik op zoek naar duurdere kabel ;)

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 17:52:48
Hehe ja dat ben ik wel van plan. Ik laat het budget altijd aan mijn vrouw over. Net als met de HDMI kabel, ik dacht ik moet een haakse hebben, nou 2 tientjes ofzo.. ik zeg wat denk jij dat het kost.. ze zegt als hij niet duurder is dan 100 euri vind ik het best.. :) Dus ik op zoek naar duurdere kabel ;)

You're a lucky man  ;D

Etiennevh

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 18:04:34
Think so.. ;)

Het blijkt toch vaak een moeilijke hobby voor vrouwen om begrip voor te hebben.
So yeah you're lucky :)

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 16:56:36
Interessant dat de Marantz aangeeft een ABT-chip te gebruiken die ABT niet op de site aangeeft :unsure: De Oppo heeft inderdaad de ABT2010 en dat is het vorige topmodel. Hier staat een vergelijking: http://www.anchorbaytech.com/products/semiconductors/comparison_chart.php

Grote afwezige is de 2015. Maar hij bestaat dus wel ;)
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 18:30:07
Interessant dat de Marantz aangeeft een ABT-chip te gebruiken die ABT niet op de site aangeeft :unsure: De Oppo heeft inderdaad de ABT2010 en dat is het vorige topmodel. Hier staat een vergelijking: http://www.anchorbaytech.com/products/semiconductors/comparison_chart.php

Ja idd, daar liep ik voor de aanschaf van de receiver ook al tegenaan.
Heb de receiver ook nog niet open gemaakt om te kijken of hij er wel echt in zit ;)

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 18:10:32
Het blijkt toch vaak een moeilijke hobby voor vrouwen om begrip voor te hebben.
So yeah you're lucky :)
Die van mij begint het langzaam te accepteren, ik heb er ook wel wat moeite mee gehad.. Maarja, ik neem af en toe in een gekke bui ook iets leuks voor haar mee he.. ( laatst een MacBook voor der gekocht, ook niet misselijk)

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 18:30:07

Ook wel interessant dat volgens die link dat een HDMI 1.3 chip is en volgens mij zijn de nieuwe Marantz producten 1.4??