Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 15, 2011, 23:24:10
Trouwens weer een kleine upgrade, mogelijk gemaakt door niemand anders dan de mensen van RUconnected.! Een analoge interlink gewonnen met de prijsvraag op dit forum.

Bedankt mensen!! :)



Gefeliciteerd! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Gefeliciteerd en een leuke actie van een forumsponsor
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Etiennevh

Thanks allemaal!

Ik zit even met een hele andere vraag:

Ik heb Momenteel tijdelijk even een oude Sony DVD speler aangesloten om in ieder geval films te kunnen kijken, echter volgens mij staat de receiver helemaal niet goed afgesteld.

Ik heb het geluid via analoog audio naar de receiver geleid, omdat ik de keus had uit scart en analoog. Maar is het op één of andere manier mogelijk om er 5.1 geluid uit te krijgen? Dat zou ik wel op prijs stellen, for the time being.

Ik dacht namelijk dat scart ook niet meer was dan analoog 5.1.. maar kan het ook mis hebben!

Thanks voor de suggesties / hulp.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

voor zover ik weet ondersteunt scart geen 5.1
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op februari 16, 2011, 16:45:44
voor zover ik weet ondersteunt scart geen 5.1
Maar hoe kreeg ik dan in het verleden 5.1 over scart? of is dit nooit mogelijk geweest?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 16, 2011, 16:52:35
Maar hoe kreeg ik dan in het verleden 5.1 over scart? of is dit nooit mogelijk geweest?

Ik denk niet dat, dat mogelijk is geweest.
Of de speler moet in ingebouwde versterker hebben gehad.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

In theorie kan 5.1 over scart, maar het ligt eraan of de apparatuur het ondersteund.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Oké, niet dus. Wat ik me dan wel afvraag, is waarom een dvd speler 5.1 geluid kan produceren als hij een scart en analoge uitgang heeft.. :S

Vandaag de keurig verpakte RUconnected binnen gekregen. Eerste indruk: mooie kabel om te zien, super sjieke mantel!! & mooie connectoren. Gewoon met zorg gemaakt laat maar zeggen.

Straks even aansluiten :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Etiennevh

Citaat van: Marsh op februari 16, 2011, 21:14:00
Ziet er mooi uit die kabel!
Haha was dat een hint voor een foto? :)

Gisteren lekker aan het luisteren gegaan, maar wat een enorm verschil! Echt veel zuiverder dan mijn standaard analoge interlinks die ik er tussen had zitten, en bovendien blijft de muziek nu in het hoog ook gewoon strak en niet misvormd. Het probleem wat ik van de week omschreef met onzuiver en weinig klank is nu verholpen, alleen door die interlink. Ik was echt enorm verrast.! Het lag dus waarschijnlijk niet aan de opnamekwaliteit van de cd ofzo, maar gewoon slechte bekabeling.

Ik moet wel zeggen dat er ook een klein nadeeltje aan de kabel zat. De RCA was niet helemaal rond, dus heb ik eerst heel voorzichtig iets moeten buigen om hem uiteindelijk om de RCA aansluiting te krijgen. Maargoed, kan gebeuren denk ik dan maar.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Gisteren de tv opgehangen, heerlijk klusje :)

De tv hangt nu, maar omdat de beugel van Vogel's is bedoeld om zo strak mogelijk tegen de muur te hangen, kan ik mijn HDMI en scart niet meer aansluiten.. HDMI heb ik gelukkig aan de zijkant nog een ingang, dus die gebruik ik nu tijdelijk, maar ik heb even overlegd met de WAF, en we komen tot de volgende conclusie:

Er moet gewoon een goede haakse HDMI aan. Wie kan mij helpen? Budget: tussen 70 en 100 euro, lengte 1 meter. Volgens mij is daar best een leuke kabel voor te krijgen.

Foto's van het ophangen zal ik van het weekend ook even plaatsen.

EDIT: en die scart die verdient eigenlijk geen plekje meer achter de TV, ra-ra wat dat betekent in het kader van het upgrade virus.!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 14:47:27
Gisteren de tv opgehangen, heerlijk klusje :)

De tv hangt nu, maar omdat de beugel van Vogel's is bedoeld om zo strak mogelijk tegen de muur te hangen, kan ik mijn HDMI en scart niet meer aansluiten.. HDMI heb ik gelukkig aan de zijkant nog een ingang, dus die gebruik ik nu tijdelijk, maar ik heb even overlegd met de WAF, en we komen tot de volgende conclusie:

Er moet gewoon een goede haakse HDMI aan. Wie kan mij helpen? Budget: tussen 70 en 100 euro, lengte 1 meter. Volgens mij is daar best een leuke kabel voor te krijgen.

Foto's van het ophangen zal ik van het weekend ook even plaatsen.

Kijk een naar van der Hul, die hebben haakse connectoren. Anders Peter van hifisupply ff mailen, die heeft ook altijd wel een antwoord  ;)

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 14:47:27
EDIT: en die scart die verdient eigenlijk geen plekje meer achter de TV, ra-ra wat dat betekent in het kader van het upgrade virus.!

Tja, een goede bron?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

BINGO! :) Inderdaad. Verwachting is April, vielen wat dingen wat duurder uit, dus wordt even schuiven, maar April komt er waarschijnlijk een goede bron. :)

Oke.. heb geen idee wat ik voor dat geld qua merken aan kan denken.. :) Maar belangrijkste is haakse connectoren :S Of een rechte mag ook, als de eindhuls niet langer dan 1.4 cm is.. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 15:14:44
BINGO! :) Inderdaad. Verwachting is April, vielen wat dingen wat duurder uit, dus wordt even schuiven, maar April komt er waarschijnlijk een goede bron. :)  

Heb je al enig idee wat het gaat worden? Qua looks zou ik absoluut niet voor een Marantz UD gaan maar eerder voor een Oppo, die matched wat mooier qua looks met je SR9600

Maar qua kwaliteit zit je met een UD7006 zou het dan voor jou worden (5005 heeft geen 5.1 analoog uit) gelijkwaardig aan een Oppo alleen wat duurder.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Dat is ook nog een goed idee.! De exzellenz is prijstechnisch ook nog wel redelijk.. :) Al zeg ik het zelf ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 15:44:37
Heb je al enig idee wat het gaat worden? Qua looks zou ik absoluut niet voor een Marantz UD gaan maar eerder voor een Oppo, die matched wat mooier qua looks.

Maar qua kwaliteit zit je met een UD7006 zou het dan voor jou worden (5005 heeft geen 5.1 analoog uit) gelijkwaardig aan een Oppo alleen wat duurder.
Ja maar ook daarmee zit ik nog in dubio.. ga ik voor de looks, of ga ik voor de kwaliteit.. Als ik namelijk voor de looks ga, neem ik een Oppo bij de Marantz of een BD7006 icm een SR7005. Is voor mijn installatie ook voldoende. Maar ga ik voor kwaliteit dan moet ik misschien een BD7006 icm de SR9600.. Dus daar ben ik nog niet achter..

Ik wil wel inderdaad graag gebruik maken van de 5.1 analoog. Moet zeggen dat ik die interlinks van RUconnected wel mooi vind klinken en niet duur vind, dus daarmee kan ik dat vrij eenvoudig realiseren.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 15:54:51
Ja maar ook daarmee zit ik nog in dubio.. ga ik voor de looks, of ga ik voor de kwaliteit.. Als ik namelijk voor de looks ga, neem ik een Oppo bij de Marantz of een BD7006 icm een SR7005. Is voor mijn installatie ook voldoende. Maar ga ik voor kwaliteit dan moet ik misschien een BD7006 icm de SR9600.. Dus daar ben ik nog niet achter..

Ik wil wel inderdaad graag gebruik maken van de 5.1 analoog. Moet zeggen dat ik die interlinks van RUconnected wel mooi vind klinken en niet duur vind, dus daarmee kan ik dat vrij eenvoudig realiseren.

Klopt! Maar de UD5005 heeft geen 5.1 analoog dus die valt af. Ik denk persoonlijk dat een Oppo een logischer keuze zou zij. Maar de tijd zal het leren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 17:05:30
Klopt! Maar de UD5005 heeft geen 5.1 analoog dus die valt af. Ik denk persoonlijk dat een Oppo een logischer keuze zou zij. Maar de tijd zal het leren.
Tja maar dan ben jij toch degene die het mij lastig heeft gemaakt ;) Met die persoonlijke aankooptest.. ;)

Ik denk dat ik dezelfde test ga proberen te organiseren.. Als er iemand met animo is :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 17:51:33
Tja maar dan ben jij toch degene die het mij lastig heeft gemaakt ;) Met die persoonlijke aankooptest.. ;)

Ik denk dat ik dezelfde test ga proberen te organiseren.. Als er iemand met animo is :P

Graag gedaan  :D

Alleen zullen er weinig zijn die een UD7006 hebben...

Maar ik kan het je alleen maar aanraden zo'n test!!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Zo een test is zeker een aanrader.
Leuke manier om forumleden te ontmoeten en gewoon erg handig om je keuze te maken.
Maar je zal dan naar de oppo of de UD7006 moeten kijken.
Maakt de keuze al een klein beetje makkelijker.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Robbert54

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 17:05:30
Klopt! Maar de UD5005 heeft geen 5.1 analoog dus die valt af. Ik denk persoonlijk dat een Oppo een logischer keuze zou zij. Maar de tijd zal het leren.
de sr9600 kan toch pcm via hdmi 1.1?? dan maakt het niet uit toch?? denk trouwens dat het qua looks weinig uitmaakt. de SR is zilver. De oppo zwart. De UD is wel weer in het zilver te matchen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 19:16:39
de sr9600 kan toch pcm via hdmi 1.1?? dan maakt het niet uit toch?? denk trouwens dat het qua looks weinig uitmaakt. de SR is zilver. De oppo zwart. De UD is wel weer in het zilver te matchen


Dat is idd het voordeel van de UD.
Maar met de juiste HDMI merk je denk ik weinig verschil als met een goede analoge kabel.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 19:16:39
de sr9600 kan toch pcm via hdmi 1.1?? dan maakt het niet uit toch?? denk trouwens dat het qua looks weinig uitmaakt. de SR is zilver. De oppo zwart. De UD is wel weer in het zilver te matchen

Klopt wat je zegt maar wat Zefanja ook zegt, met analoog hoor je gewoon meer verschil wat de speler kan. Daarom heb ik in mijn set toendertijd beiden ook enkel analoog getest, digitaal geloofde ik het wel  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 19:39:07
Klopt wat je zegt maar wat Zefanja ook zegt, met analoog hoor je gewoon meer verschil wat de speler kan. Daarom heb ik in mijn set toendertijd beiden ook enkel analoog getest, digitaal geloofde ik het wel  ;)

Ik denk niet zo zeer dat analoog meer uit je speler haalt, maar met analoog kan je het geluid meer tunen.
En met een goede analoog haal je denk ik wel meer uit je speler dan digitaal.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |