Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 18:13:25
Oké nou dat zou kunnen. Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het meubel niet het probleem gaat zijn. De decoder eraf halen kan wel een optie zijn natuurlijk. Waar ik die kwijt moet, dat is voor mij nog even een raadsel. Iemand een idee?

Als het goed gaat kan hij lekker blijven staan toch  ;)

Maar ik heb het idee als ik naar de foto's kijk dat zo'n mooie receiver niet goed tot zijn recht komt doordat hij zo ingesloten staat. Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde omdat hij gewoon gezien mag worden  ;D

Heb je trouwens al een idee hoe je je LS kabels af gaat werken? Kijk eens in mijn topic hoe mijn nieuwe subwoofer kabels zijn afgewerkt, ziet er echt super uit en twijfel om mijn LS kabels ook zo af te gaan werken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: celerontje op januari 27, 2011, 18:18:33
Je kan ook de decoder verhogen met 2 houten latjes, en dan zo hoog mogelijk.
Zou eigenlijk niet weten hoe. Wat ik eigenlijk wil doen is voor die decoder een infrarood oogje zetten en die decoder vervolgens achter in de kast, vreselijk lelijk ding.! :P

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 20:53:10
Als het goed gaat kan hij lekker blijven staan toch  ;)

Maar ik heb het idee als ik naar de foto's kijk dat zo'n mooie receiver niet goed tot zijn recht komt doordat hij zo ingesloten staat. Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde omdat hij gewoon gezien mag worden  ;D

Heb je trouwens al een idee hoe je je LS kabels af gaat werken? Kijk eens in mijn topic hoe mijn nieuwe subwoofer kabels zijn afgewerkt, ziet er echt super uit en twijfel om mijn LS kabels ook zo af te gaan werken.
Haha nou ik denk wel dat hij tot zijn recht komt hoor. Zoals gezegd zijn de zijkanten aan beide kanten 16mm bedekt, de rest is gewoon zichtbaar. Het liefst zette ik hem ook lekker vrij, maar dat vind de WAF niet zo'n goed idee.

Ik zal foto's maken ;)

Jazeker. Ik ga gebruik maken van een zwarte sierkous, dan tussen de dikke mantel en de 4 losse aders maak ik gebruik van ViaBlue splitters (4/4), waarna ik weer sierkous ga gebruiken voor de losse aders (ander formaatje uiteraard) en ik werk de losse aders af met krimpkous die ik ga proberen mooi te hechten aan locking bananas.

Is dat een beetje duidelijk of niet? Ik hoor het wel ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Zoals beloofd wat foto's van de zijkant en bovenkant. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is:



En zoals jullie kunnen zien is de SR9600 2.5 keer zo diep als de TV decoder



En de andere zijkant, waar tevens ook een ontluchting zit.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 21:56:03
Jazeker. Ik ga gebruik maken van een zwarte sierkous, dan tussen de dikke mantel en de 4 losse aders maak ik gebruik van ViaBlue splitters (4/4), waarna ik weer sierkous ga gebruiken voor de losse aders (ander formaatje uiteraard) en ik werk de losse aders af met krimpkous die ik ga proberen mooi te hechten aan locking bananas.

Is dat een beetje duidelijk of niet? Ik hoor het wel ;)

Volkomen duidelijk! Ik zit zelf ook aan die splitters te denken en die ViaBlue krimpkous setjes voor bi-amp. Verder ook mooi afwerken dan met siermantel.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 22:03:40
Volkomen duidelijk! Ik zit zelf ook aan die splitters te denken en die ViaBlue krimpkous setjes voor bi-amp. Verder ook mooi afwerken dan met siermantel.
Hehe mooi. Ik denk dat het een mooi resultaat wordt, al moet ik nog wel een beetje oefenen met krimpen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 22:05:18
Hehe mooi. Ik denk dat het een mooi resultaat wordt, al moet ik nog wel een beetje oefenen met krimpen ;)

Is niet zo heel moeilijk, gewoon een halve meter boven het gasfornuis houden, door de warme die er af komt krimpt het goed!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 22:11:11
Is niet zo heel moeilijk, gewoon een halve meter boven het gasfornuis houden, door de warme die er af komt krimpt het goed!
Hehe mooi. Ik heb ook een houtkachel, zou dat nog kunnen werken? Of is een gasfornuis beter? Zit de krimpkous er al strak omheen, of krimpt hij echt enorm met de warmte?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Trouwens, maken de foto's e.e.a. duidelijk? :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 22:14:57
Hehe mooi. Ik heb ook een houtkachel, zou dat nog kunnen werken? Of is een gasfornuis beter? Zit de krimpkous er al strak omheen, of krimpt hij echt enorm met de warmte?

Zou het gewoon bij het gasfornuis doen! Krimpkous krimpt enorm door de warmte hoor!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 18:14:11
Wacht maar tot ik mijn W&M Black Magic slurfen netjes heb afgewerkt.! Dan heeft de olifant behoorlijk wat slurfen! :D

Hahahaha ik ben benieuwd  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

CoSo

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2011, 22:15:51
Zou het gewoon bij het gasfornuis doen! Krimpkous krimpt enorm door de warmte hoor!
een goede verfbrander gaat makkelijker.

Madhouse

Citaat van: CoSo op januari 27, 2011, 22:19:25
een goede verfbrander gaat makkelijker.

Klopt , maar bij gebrek aan.....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Roger Black

Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2011, 22:15:21
Trouwens, maken de foto's e.e.a. duidelijk? :)

Ja, veel duidelijker. Hij lijkt idd toch wel wat ruimte te hebben...

Zefanja

Ik denk dat hij er prima in staat alleen moet ik me toch mij Roy aansluiten. Jammer dat je net die paar milimeter mist  ;)
Maar hij staat er zeker mooi in  :clapping:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Roger Black op januari 28, 2011, 09:09:53
Ja, veel duidelijker. Hij lijkt idd toch wel wat ruimte te hebben...
Ja toch? Vind ik wel.
Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 09:43:13
Ik denk dat hij er prima in staat alleen moet ik me toch mij Roy aansluiten. Jammer dat je net die paar milimeter mist  ;)
Maar hij staat er zeker mooi in  :clapping:
Haha vind ik zelf ook hoor, maar de WAF vind dit beter. En tsja.. die moet er ook dagelijks naar kijken.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WimB

Neem aan dat de center nog een definitieve plek moet gaan krijgen?

Etiennevh

Citaat van: WimB op januari 28, 2011, 13:45:05
Neem aan dat de center nog een definitieve plek moet gaan krijgen?

Jep. Ik moet nog een mooie kabelgoot en een muurbeugel kopen, dan gaat de tv aan het kruis en gaat de center midden eronder. Eigenlijk wil ik die ook zeg maar aan een beugel, net boven het meubel. Maar weet niet of er dergelijke beugels bestaan.

Je brengt me trouwens wel op een goed idee, want heb nog 125 aan VVV bonnen liggen, misschien een leuke om gebruik te maken van die bonnen? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Vin_cent

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Etiennevh

Mooie set!! :) Dat is trouwens wel wat zo'n beugel. Kun je mij pm-en wat voor merk en waar je hem hebt aangeschaft? Thanks :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Denon Focal

Je kan ook twee metalen staven in de muur boren ipc een beugel en daar de center op leggen, is visueel een mooie oplossing (ik heb er een center van 10kg op liggen en dat gaat prima).
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Vin_cent

Citaat van: Etiennevh op januari 28, 2011, 21:37:26
Mooie set!! :) Dat is trouwens wel wat zo'n beugel. Kun je mij pm-en wat voor merk en waar je hem hebt aangeschaft? Thanks :)

Het is een oud type Vogel DVD-Steun. Ik heb al even lopen zoeken, maar kan de site niet meer vinden. Destijds was de steun ook slecht leverbaar, ik had er twee nodig en niet alle websites hadden zoveel op voorraad. Ik denk dat je dus een alternatief moet zoeken of op 2e hands sites geluk moet hebben.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Vin_cent

Heb een gevonden: http://link.marktplaats.nl/416861586

Is wel duur, ik heb er minder voor betaald. Nu heb je wel het type nummer etc. Er staan er meer op MP (en goedkoper) Ik heb ook even op google gezocht, in de kleur zilver zijn ze lastig te krijgen, Antraciet is wel goed leverbaar (Plasma Discounter).
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Etiennevh

Thanks voor je nazoekwerk. Ik heb een bod gedaan, kijken hoe die reageert.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

Citaat van: Etiennevh op januari 29, 2011, 10:05:14
Thanks voor je nazoekwerk. Ik heb een bod gedaan, kijken hoe die reageert.
Die steun heb ik vroeger ook nog gehad op de slaapkamer voor de DVD en bijpassend 1 voor de TV.