Merces' living room

Gestart door merces, juli 16, 2010, 11:14:09

Vorige topic - Volgende topic

Pinohelmond

Druk, massaal, pottenkijkers, weinig keuze en vaak ook nog eens veel te duur. Google effe naar een fatsoenlijke Hifi winkel en ga daar naar toe. Krijg je absoluut geen spijt van en is nog leuk om naar toe te gaan ook.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Daarnaast hebben de mensen in een fatsoenlijke hifi winkel wel kennis van zaken. In de mediamarkt staan vaak van die types die er maar een klein beetje vanaf weten. Als je gerichte vragen stelt dan weten ze het vaak niet of krijg je een antwoord waarbij ze ervan uitgaan dat de klant net zo dom is als dat ze zelf zijn.
In een goede hifi winkel krijg je ook meteen al goede informatie en ook alternatieven en is inderdaad nog leuk ook. Daarnaast kun je altijd vragen om een thuisdemo, zodat je de apparatuur in je eigen omgeving kan proberen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Weet niet hoe het klinkt, maar deze staan in de markt op het htforum:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116046.0

Wel iets boven je budget, maar misschien wel de moeite om te gaan beluisteren :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Een mooie set waarmee je een heel eind klaar bent en nog eens redelijk betaalbaar ook! De kleurstelling moet wel in je smaak vallen maar de speakers zelf zien er niet verkeerd uit.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

larzie

Citaat van: Pinohelmond op oktober 10, 2011, 13:49:49
Een mooie set waarmee je een heel eind klaar bent en nog eens redelijk betaalbaar ook! De kleurstelling moet wel in je smaak vallen maar voor de speakers zelf zien er niet verkeerd uit.

Als het net zo goed klinkt als dat ze eruit zien dan zit het wel snor  ;)

Larzie HT

Xander32

Citaat van: merces op oktober  6, 2011, 11:01:33
Larzie, bedankt voor je reply.

Ik wil de reciever het lieftst nieuw hebben ivm garantie en ik kom er liever niet later achter dat iemand met een soldeerbout op de printplaat heeft zitten te k*tten.
Na het weekend zal ik eens gaan kijken bij een mediamarkt, wat cd's meenemen en gewoon eens gaan luisteren naar wat er te horen/krijgen is.
Ook zal ik even langs de BCC gaan :) lekker dichtbij, ben heel benieuwd of ik daar een beetje leuk kan luisteren.

die witte zien er erg mooi uit, nu even zien oe ze klinken, ik zal ook gewoon andere dure en midrange speakers proberen en dan een beetje blind vergelijken maar.

Goed dat jij zelf gaat luisteren! Zodoende kan je zelf gaan achterhalen hetgeen jij lekker vindt klinken en wat binnen jouw budget mogelijk is. Met een Onkyo receiver heb je al een mooie basis. Mijn ervaring is dat Onkyo behoorlijk neutraal klinkt, daardoor met veel speakers te combineren.

Suc6 met de zoektocht,

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

En weet je al wat de volgende stap wordt Merces of ben je al allemaal luistersessies aan het plannen? Of ben je toch nog even langs de BCC gelopen?  :D

Larzie HT

merces

Hoi larzie,

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te gaan luisteren maar ben wel vooral veel reviews aan het lezen over versterkers en speakers.
Mijn idee gaat nu uit naar de Jamo 606 (hoogglans wit) gezien de positieve reviews en ze zijn wit, maar ik moet ze nog wel even gaan beluisteren, maar ze zijn alleen bij de Saturn te luisteren in de buurt :unhappy:
(heb ik daarbij nog een center nodig voor TV/Film gebruik ?)

Ik heb ook veel gelezen over de Onkyo en Marantz versterkers maar daar ben ik nog niet uit daarbij kan ik nog wel wat advies gebruiken O0
Liefst geef ik niet meer dan 400 euro uit, maar wel wil ik wat hebben waar ik de aankomende jaren wat aan heb, zoals al eerder aangegeven gaat deze vooral voor series en films gebruikt worden, maar vooral bij muziek zal ik het verschil gaan merken denk ik, rock, metal en accoustische muziek moet uitblinken, hebben jullie nog tips ?

PS bedankt voor de tips betreft de 2de hands maar dat gaat echt niet staan in mijn interieur.

larzie

Onkyo en Marantz zijn over het algemeen wel goede versterkers. Onkyo is over het algemeen wat meer een budgetkeus, maar levert goede prestaties. Een center heb je nodig als je richting surround wil gaan. In mijn setup heb ik nu 5.0 moet nog een sub kopen en ik wil met de tijd ook andere rears. Ik had eerst 4.0 en heb vervolgens mn center gekocht en het verschil merk je wel. In een surround setup is de center toch wel één van de belangrijkste , misschien wel dé belangrijkste speaker.
Die Jamo 606 had ik in den beginne toen ik op onderzoek ging naar speakers ook veel positieve dingen gelezen, maar wil je toch adviseren om zelf te gaan luisteren en niet te snel voor een speakerset te kiezen. Vooral wat diverse merken gaan luisteren. Dan kom je er snel achter waar je voorkeur ligt.

Met een budget van 400 euro voor een versterker zou ik eens kijken idd wat Onkyo te bieden heeft of misschien wel Denon. Of misschien een mooie surround versterker van marktplaats halen of hier uit de markt.

Larzie HT

merces

Iemand ervaring met : www.smitsarnhem.nl ?

Leuke aanbiedingen en veel keuze

larzie

Ziet er uit als een webshop waar je niet eerst kan luisteren?  :confused:
Ah zeker nog die onkyo/jamo combi in je hoofd die aangeboden wordt daar voor 999 euro?

Als je die combinatie los koopt kost het je 100 euro meer. Zie ik net... Onkyo NR609 = 475  euro die Jamo 608 hcs3 set is 625 euro. Alleen niet via die webshop.

Larzie HT

merces

Hoi Larzie,

Ik dacht ook dat het een webshop was maar het is een gewone winkel.
Binnenkort even langs om te kijken/luisteren want ik ga niks bestellen zonder iets gehoord te hebben  :smile:

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Citaat van: merces op oktober 20, 2011, 14:40:52
Hoi Larzie,

Ik dacht ook dat het een webshop was maar het is een gewone winkel.
Binnenkort even langs om te kijken/luisteren want ik ga niks bestellen zonder iets gehoord te hebben  :smile:

Dat is mooi dat het ook een gewone winkel is. Misschien krijg je wel extra korting als forum member aangezien ze het forum sponsoren :D Je weet t maar nooit ;) Vraag me af of ze veel goedkoper zijn eerlijk gezegd. Als je via een welbekende site kijkt naar goedkoopste aanbieder van een onkyo nr609 dan kun je deze goedkoper krijgen dan bij smits, maar voor een combinatie met die jamo's zijn ze wel iets goedkoper. De vraag is alleen of je die Jamo's wel wil, misschien kun je ook wel iets regelen met ze met andere speakers. Ik hoop voor je dat je bij smits de kans krijgt om diverse combinaties te mogen beluisteren.
Eerst even van te voren uitzoeken welke opties je sowieso op je receiver/versterker wilt hebben, zodat er een aantal opties overblijft. Denk overigens dat je dat al lang gedaan hebt :) Denk dat ik zou beginnen met een mogelijke onkyo en een mogelijke denon versterker en vragen of je die kan beluisteren met 2 a 3 speaker sets die daar staan.

Misschien kun je KoenL ook eens vragen naar zn ervaring met Jamo. Zie zijn topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104833.0

Larzie HT

larzie

Ik weet niet of dit wat voor je is. Weet ook niet of het goed klinkt, maar misschien ook wel een mooie set om mee te beginnen:

http://link.marktplaats.nl/494747171

Larzie HT

squeek

Citaat van: merces op oktober 20, 2011, 11:25:21
Iemand ervaring met : www.smitsarnhem.nl ?

Leuke aanbiedingen en veel keuze

Ik heb persoonlijke ervaring met Smits en ben er zeer positief over. Ik heb mijn vorige en huidige receiver en blu-ray speler daar gekocht omdat ze veel goedkoper waren dan in België. En met veel bedoel ik een totale korting van bijna 1500 euro voor 2 receivers en 1 bd-speler! Voor mij is het 2.5 uur rijden enkel naar Smits maar heb het dus al drie keer gedaan met veel plezier.

De webwinkel is handig om hun prijzen en kortingen te weten, de winkel zelf lijkt een beetje een standaard tv verkopers winkel te zijn als je er voorbij loopt, maar eens je binnen bent en naar achteren gaat dan zie je 'all the good stuff' Zeer netjes ingericht, veel in voorraad. In één woord : aanrader!

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

merces

Citaat van: squeek op oktober 22, 2011, 15:05:43
Ik heb persoonlijke ervaring met Smits en ben er zeer positief over. Ik heb mijn vorige en huidige receiver en blu-ray speler daar gekocht omdat ze veel goedkoper waren dan in België. En met veel bedoel ik een totale korting van bijna 1500 euro voor 2 receivers en 1 bd-speler! Voor mij is het 2.5 uur rijden enkel naar Smits maar heb het dus al drie keer gedaan met veel plezier.

De webwinkel is handig om hun prijzen en kortingen te weten, de winkel zelf lijkt een beetje een standaard tv verkopers winkel te zijn als je er voorbij loopt, maar eens je binnen bent en naar achteren gaat dan zie je 'all the good stuff' Zeer netjes ingericht, veel in voorraad. In één woord : aanrader!

grtz

Ik kan dit beamen, ik ben er vanmiddag geweest  >:D
Ze hadden een leuke aanbieding van een pioneer receiver ( http://www.avstore.ro/en/images/set/vsx-1020-k-vsx-1020-k_23659_4.jpg ) de vsx-1020-k
En ik ben nu de gelukkige eigenaar :)
Rond half 2 kwam ik bij Smits en heb daar ruim anderhalf uur kunnen genieten van me eigen muziek op me "toekomstige" set.
Ik heb mijn ogen namelijk ook laten vallen op de Jamo s606 maar ik kon helaas geen deal maken met Smits om iets aan de prijs te doen, dus heb ik alleen de receiver gekocht.
Volgens mij heb ik een mooie deal, hij was hier € 329 maar ik kan hem voor de rest nergens onder de €500 vinden en de opties en instellingen zijn eindeloos.
Ik heb een soortgelijke pioneer receiver geprobeerd met de Jamo's en was zeer te spreken over de sound van de speakers.
De bass was ik in het begin een beetje onzeker over, ik luister zelf voornamelijk rock waarin de drijvende bass in het begin een beetje miste maar al snel bleek dat een kwestie van instellingen te zijn  :headbanging:
Toen ik op het laatst iets van Black Label Society en Trivium over de speakers gooide gingen ze daar net zo lekker mee overweg dan toen ik een accoustisch stuk van Clapton op zetten.
Ook een heel mooi stuk van Symfonie en Metallica was erg lekker om te horen  :P

Ik wil morgen even een foto maken van mijn huidige opstellingen en dan voor mezelf even de witte en de zwarte variant erin painten om te kijken waar ik op uit ga komen.
Morgen dus weer wat plaatjes :clapping:

larzie

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoop dat de speakers ook zo goed gaan bevallen. Heb je wel al meerdere speakers daar bij Smits kunnen beluisteren? Zag dat ze ook B&W, JBL, Monitor Audio, Mordaunt Short, Piega en Quadral verkopen naast de Jamo's. Mooie kans om diverse merken te beluisteren. Wie weet zit er wat verassends tussen :) Zou niet te gauw al mijn geld op één merk zetten.

Larzie HT

merces

Citaat van: larzie op oktober 23, 2011, 00:01:51
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoop dat de speakers ook zo goed gaan bevallen. Heb je wel al meerdere speakers daar bij Smits kunnen beluisteren? Zag dat ze ook B&W, JBL, Monitor Audio, Mordaunt Short, Piega en Quadral verkopen naast de Jamo's. Mooie kans om diverse merken te beluisteren. Wie weet zit er wat verassends tussen :) Zou niet te gauw al mijn geld op één merk zetten.

Nee ik heb tot nu toe alleen geluisterd naar de Jamo's, ik zit eraan te denken van de week nog een middagje naar havoned te gaan om het e.e.a te gaan beluisteren, maar gezien mijn budget is de kans groot dat ik binnenkort de S606 fronts in huis heb staan.

Ik heb al even ge-paint met de speakers in huis en een foto van de receiver gemaakt. (dit is denk ik niet de plek waar ik hem ga neerzetten)

Xander32

Hahaha  ;D ... je hebt al duidelijk voorpret. De zwarte versie vind ik het beste in jouw interieur passen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Citaat van: Xander32 op oktober 24, 2011, 08:07:42
Hahaha  ;D ... je hebt al duidelijk voorpret. De zwarte versie vind ik het beste in jouw interieur passen.

Sander.

Eens :D Daarnaast zijn zwarte speakers later ook gemakkelijker weer te verkopen. Volgens mij is Mordaunt Short ook nog redelijk betaalbaar.

Larzie HT

merces

Inderdaad de voorpret is begonnen, maar die zal nog wel even voortduren.... ik kon er net achter dat ik het financieel heel moeilijk wordt om de speakers te kopen.
Voordeel is wel dat ik nog even op me gemak wat speakers kan gaan vergelijken  ::)

larzie

Citaat van: merces op oktober 24, 2011, 12:22:05
Inderdaad de voorpret is begonnen, maar die zal nog wel even voortduren.... ik kon er net achter dat ik het financieel heel moeilijk wordt om de speakers te kopen.
Voordeel is wel dat ik nog even op me gemak wat speakers kan gaan vergelijken  ::)

Dat is nooit erg om eerst van alles te gaan beluisteren. Als je er dan uit bent wat het uiteindelijk gaat worden kun je er ook nog voor kiezen om het stap voor stap aan te schaffen. Dus eerst fronts of dat je eerst de rears koopt en die als fronts gebruikt, zodat je toch geluid kan produceren  :pompom:
Ook een goedkopere optie is om marktplaats in de gaten te houden. En dan via die weg goedkoper aan de gewenste speakers te komen.

Hier bijvoorbeeld een set Mordaunt Short Mezzo 6 in zwart bij hifi outlet: http://link.marktplaats.nl/491853869 of je jamo 606: http://link.marktplaats.nl/495076288

Larzie HT

larzie

ff mee gephotoshopped:

incl. center

Larzie HT

LittleNinja

Ik kwam net ook een mooie set Kef's tegen die geweldig klinken... Ze zijn alleen niet in het wit uitgevoerd...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116734.msg2041349#msg2041349
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....