Set van Thijsc

Gestart door Thijsc, juni 29, 2010, 17:50:17

Vorige topic - Volgende topic

Thijsc

ten eerste goede avond allemaal.

ik wil me in het kort eerst even voorstellen.
ik ben Thijs en kom uit Nuenen (onder de rook van Eindhoven), en ik ben al een aantal jaartje bezig met audio.
maar in mijn geval meer gericht op Car audio, nu hoor ik jullie al denken 'ow nee niet zo`n ventje die aleen maar boem boem boem in zijn auto heefd'
want dat ben ik dus niet  ;D
ik heb het afgelopen jaar getreefd naar een perfecte geluids kwaliteit in mijn auto, dit door middel van een compleet actief systeem aan te stuuren en dat alles digitaal afte stellen dmv een processor.
dit heb ik met veel plezier gedaan. met als beloning een 10e plaats (Beste nederlander in mijn klasse) op het Europees kampioenschap.

ik ben nu echter een andere weg in geslagen, en wel die van de Home Theater / Home hi-fi

ik heb voorheen altijd gespeelt met een sony dolby set, deze heefd me jaren trouwe dienst verleent, en deed toen prima aan mijn eisen.
maar na enige tijd was ik toch opzoek naar vernieuwing. de eerster vernieuwing kwam in de vorm van 2 nieuwe speakers.
ik ben bij deze speakers gekomen via een vriend, hij had ze thuis spelen, en na een aantal keer beluisterd te hebben was ik erg weg van de sound van deze drivers. het betrof de Magnat`s Zero4
na een tijdje heb ik deze over kunne kopen van die vriend van me, en deze drivers spelen tot op heden naar erg grote tevredenheid bij mij thuis !

na enige tijd vond ik de sony ook niet goed genoeg meer voor mijn eisen. dus ik ben opzoek gegaan naar vervanging, toen kwam de overweging of ik simpel 2.0 wouw gaan spelen of 5.1 oid
na lang wikken en wegen, luisteren en lezen heb ik toch de knoop doorgehakt om voor een 5.1/7.1 versterker te gaan.
ik ben met die gedachten rond gaan kijken naar mogelijk optie`s, op een middag bij audio tv centrum in eindhoven binne gelopen. met deze vraag.
en hun kwamen met een leuk aanbod. een Denon Avr-2308 samen met een Denon Dvd-1940, en dat voor een hele leuke prijs.
na een keer deze set te hebben beluisterd en na wat lezen/zoeken op het internet toch maar de knoop door gehakt en deze set aangschaft.
deze set staat dus sins vandaag bij mij thuis

mijn eerste indruk is dat ik erg onder de indruk ben, deze set speelt erg lekker op mijn Magnat`s , lekker gecontroleerd en een erg fijne klank.

mijn volgende up-date zal een leuke, en zeer zeker fijn klinkende center speaker worden, ik ben een groot film fan en dan is een goede center toch wel van groot belang vind ik.
een goede sub ben ik ook nog opzoek, maar ik denk dat ik daar een zelfbouw project van maak, aangezien ik wel genoeg ervaring heb met extreem goede/stevige kisten bouwen.

ik zal binne kort ook wat foto`s toevoegen ,want plaatjes kijken is altijd leuk  :D

totzo ver mijn verhaaltje en mijn sjoowkees  :D

ik hou jullie op de hoogte en tot de volgende keer !
Denon AVR-2308 - Denon 2500bt - Quadral Rondo front - Quadral Altan Center - Velodyne CT80 - oehlbach nf 1 - Monster Cabel - Dune HD1

Robbert54

welkom op het forum!

leuk verhaal. hoor het hier steeds vaker dat car audio mensen overstappen op het audiogebeuren voor echte mannen :D

al plannen voor de surround speakers??

ben benieuwd naar de foto's :popcorn: :popcorn: :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Ook van mij een warm welkom.

Mooi Denon heb je gekocht om te starten met HT! Wordt een leuke zoektocht naar de speakers, ik ben benieuwd of je rond de Magnats gaat bouwen of een
set matching surround speakers gaat zoeken.

En foto's zeggen meer dan 1000 woorden  :popcorn: :popcorn: :popcorn:

greetz Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

DVDGuy

Welkom op het forum; hoop dat je snel foto's plaatst  :coffee:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Thijsc

sins vandaag is mijn colletie uitgebreid met de volgende speakers

Magnat vector dipol rear speakers voor in mijn dolby
en als woofer heb ik een Infinity Cascade 15 toegevoegd !

deze heb ik eingelijk gekocht met het oog op de toekomst, als ik binne kort in een groter apartementje trek !

de woofer heb ik vandaag al aangesloten, ik ben nog een beetje aan het stoeien met de instellingen...
ik zal binne kort eens wat foto`s maken en dan posten !
Denon AVR-2308 - Denon 2500bt - Quadral Rondo front - Quadral Altan Center - Velodyne CT80 - oehlbach nf 1 - Monster Cabel - Dune HD1

Xander32

Mooie upgrades - geniet ervan. Enne: foto`s ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

WilcoL

Hey Thijs! Jij ook hier? Niet slecht hoor...en dat allemaal in die paar weekjes  ;D!

Binnenkort Blu-Ray avond bij jou???
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Thijsc

zo even onder een dikke laag stof halen..

ik heb in de tussen tijd niet stil gezeten, ik heb een Onkyo versterker aangeschaft voor mijn HT voor in de slaapkamer
ik heb onder tussen ook wat foto`s gemaakt van mijn spullen.
de instal is een beetje overpower voor de kamer waar het nu in staat.
maar het komt binne kort in een ruimte van 10x4 meter. dus ruimte genoeg om dat te vullen met geluid

hier onder wat fototjes

Denon versterker + Denon Dvd speler (en er boven nog een samsung dvd speler)

Magnat Di-pole rear speaker

Magnat Front speaker

Sub Infinity Cascade 15

een deel van mijn dvd collectie