Het grote Gran Turismo 5 topic

Gestart door Sol, juni 18, 2010, 20:06:46

Vorige topic - Volgende topic

Beertender

Citaat van: Marcel_T. op augustus 30, 2010, 12:54:15
Releasedatum 3 november, dus nog maar goed twee maandjes!

Heb er nu al zin an...
En zeker als ik al die filmpjes bekijk.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Sol

Citaat van: Marcel_T. op augustus 30, 2010, 12:54:15
Releasedatum 3 november, dus nog maar goed twee maandjes!

k dacht dat het initieel de 23e was?
Maar goed, na al die uitstellingen mag een iets eerdere release ook wel. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Beertender

Hier een mooi filmpje met GT5 in 3D.... :wacko: :wacko: :devil: (wat was hij denkende?).
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Marcel_T.

Nu de releasedatum bekend is, kan ik deze gerust in het buitenland bestellen of kan ik beter voor de nederlandse versie gaan? Heb gelezen dat je met een buitenlandse versie problemen zou kunnen krijgen met dlc?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

FloR

Vrienden,

Hopelijk nog een weekje en dan is't zover!
24november zou de release zijn (al hoor ik weer al verhalen dat het mss nog twee dagen zou opschuiven)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Mark_a

Mensen die dit spelen en wat vinden we ervan? Ik vind het een leuk spel. Speel vooral de arcada modus bij gebrek aan tijd om de career te spelen. Ook de mogelijkheid om met 2 personen te spelen vind ik erg leuk. Bij veel spellen ontbreekt dit tegenwoordig.

Mark_a

Excuus zie dat er een ander topic voor is.

Martijnst1990

Even dit topic uit het stof halen.

Sinds deze week is er een nieuwe patch met wat verbeteringen en wat DLC uitgebracht. Met deze patch is het ook mogelijk om je Endurance races in A-spec op te slaan om vervolgens op een later tijd stip verder te gaan. Gister was ik begonnen aan de 4 uur Tsukuba en daar ging ik nu net mee verder, maar er gebeurd iets heel vreemds. De race gaat verder met een vliegende start om vervolgens zelf te mogen rijden, dacht ik... Maar gek genoeg gaat de auto in een slip en tolt een paar keer rond om vervolgens keer op keer vol gas met slippende banden tegen de muur te rijden. Dit ging allemaal vanzelf, het enige wat ik kan doen is het camera standpunt veranderen.

Na een keer of 20 tegen de muur gereden te zijn, vind hij ineens zijn weg en gaat gewoon racen zonder dat ik er wat aan kan doen, lijkt wel B-spec :P Op dit moment rijd hij nog steeds, al een ronde of 5 en ik kan nog steeds niks. Ik ben nu heel benieuwd wat hij gaat doen als de banden echt op zijn en/of hij brandstof nodig heeft :P

@ Philip, om nog even terug te komen op jou F458 op Monza. Daar ben ik gister ook even mee bezig geweest, getuned tot 640 pk (weet niet meer hoeveel die van jou precies had) met zachte race banden en zet met de controller een tijd neer van 1:45 en heb ook het idee dat ik op het rechte stuk een veel hogere top snelheid haal dan bij jou. Of jou Ferrari is veel minder getuned, of ergens in je G27 instellingen staat een foutje waardoor hij niet vol gas geeft, heb ik zelf namelijk ook eens gehad.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Heb hem van de week gekocht incl PS3 en 2 controllers, was nu slechts 275,00

eddy135

Citaat van: Martijn90 op oktober 12, 2011, 15:40:12

Sinds deze week is er een nieuwe patch met wat verbeteringen en wat DLC uitgebracht. Met deze patch is het ook mogelijk om je Endurance races in A-spec op te slaan om vervolgens op een later tijd stip verder te gaan. Gister was ik begonnen aan de 4 uur Tsukuba en daar ging ik nu net mee verder, maar er gebeurd iets heel vreemds. De race gaat verder met een vliegende start om vervolgens zelf te mogen rijden, dacht ik... Maar gek genoeg gaat de auto in een slip en tolt een paar keer rond om vervolgens keer op keer vol gas met slippende banden tegen de muur te rijden. Dit ging allemaal vanzelf, het enige wat ik kan doen is het camera standpunt veranderen.

Na een keer of 20 tegen de muur gereden te zijn, vind hij ineens zijn weg en gaat gewoon racen zonder dat ik er wat aan kan doen, lijkt wel B-spec :P Op dit moment rijd hij nog steeds, al een ronde of 5 en ik kan nog steeds niks. Ik ben nu heel benieuwd wat hij gaat doen als de banden echt op zijn en/of hij brandstof nodig heeft :P

@ Philip, om nog even terug te komen op jou F458 op Monza. Daar ben ik gister ook even mee bezig geweest, getuned tot 640 pk (weet niet meer hoeveel die van jou precies had) met zachte race banden en zet met de controller een tijd neer van 1:45 en heb ook het idee dat ik op het rechte stuk een veel hogere top snelheid haal dan bij jou. Of jou Ferrari is veel minder getuned, of ergens in je G27 instellingen staat een foutje waardoor hij niet vol gas geeft, heb ik zelf namelijk ook eens gehad.

Weird...
Zal hier eens proberen hoe dat gaat.

Iemand al een rondje met de Redbull X2010 gereden?
Bizar.. :hehe:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martijnst1990

Heel vreemd inderdaad. Hij bleef doorrijden tot de banden volledig op waren waardoor hij door elke bocht moest kruipen, toen heb ik hem maar gestopt.

Net toevallig een stukje gereden met de X2010, inderdaad belachelijk :P Heb nu een tijd van 1:21 op Suzuka ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

SV..S

Even een vraagje wij hebben hier nog de versie prologue, en willen graag de nieuwste versie.
Maar ik snap de prijzen niet helemaal hier in de marktsector voor 15 maar ook voor 45€. En nieuw vanaf €23.
Ben ik nu appelen met peren aan het vergeljken zijn er meerdere versies, ik zag oa een platinum edition of klopt het dat hij gewoon nieuw te krijgen is voor €23 ?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

CoSo

Citaat van: SV..S op oktober 12, 2011, 20:10:32
Even een vraagje wij hebben hier nog de versie prologue, en willen graag de nieuwste versie.
Maar ik snap de prijzen niet helemaal hier in de marktsector voor 15 maar ook voor 45€. En nieuw vanaf €23.
Ben ik nu appelen met peren aan het vergeljken zijn er meerdere versies, ik zag oa een platinum edition of klopt het dat hij gewoon nieuw te krijgen is voor €23 ?
GT5 en Prologue zijn 29,95 per stuk nieuw

SV..S

Citaat van: CoSo op oktober 12, 2011, 20:17:56
GT5 en Prologue zijn 29,95 per stuk nieuw
Dus 45 2e hands is lichtelijk overvraagd?

Waarom zou je prologue kopen als gt5 hetzelfde kost?

Jl Audio F113      

pagr

GT5 is nu Platinum dus goedkoper wordt het in nieuwstaat niet.

Die Redbull X2010 is inderdaad belachelijk om te rijden (vooral met controller). De beleving is toch heel anders dan in F1 2010.

Volgens mij komt vanaf 18 okt ook nog extra (betaalbare) content beschikbaar.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

HTip

Ik heb vandaag met wat testrondjes een tijd neergezet van 1:46.7. De topsnelheid lag ergens rond de 280km/u en geen idee of het sneller kan. Ik had ergens gelezen dat ik voor de G27 moest kiezen voor de Drive Force Pro en deze op "simulation" en driving aids off. Dat heb ik gedaan.

Mijn F458 heeft 644pk, dus ik denk dat we dezelfde tuning hebben.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Vandaag gt5 platinum binnengekregen, nu enkele uren updaten even kunnen spelen. Ziet er heel anders uit als prolugue. Zit over een stuurtje te denken, is er wat leuks te krijgen, eventueel 2e hands onder de 100,-?

Jl Audio F113      

LittleNinja

Ik heb hem afgelopen dinsdag gehaald. Zondag was ik met mijn ventje naar Zandvoort. Het was voor hem de eerste keer om live autoracen te zien en uiteraard was hij erg onder de indruk. Vooral de GT3 serie was imponerend.

Daar op volgend heb ik dus GT5 gekocht en is hij lekker daarmee aan het spelen. 8)
En papa vindt het ook helemaal niet erg om even een rondje te rijden... :D
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

NissanRulez

Heb inmiddels alle DLC gekocht, achteraf is eigenlijk de enige toevoeging de map van francochamp
de rest heb je feitelijk niet zoveel aan vind ik.

Onne

Is het wat Francorchamps?

LittleNinja

Je kunt ook zelf banen maken, toch?
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Thunder

Schijnt een bekend probleem te zijn met Tsukuba. Blijkbaar is de pitstraat te smal, waardoor de AI de fout in gaat.

Heb na de 2.0 update eindelijk de LeMans 24h A-Spec gereden en daar gaat het onderbreken en hervatten prima.

Moet nu alleen nog de 24h Nurburgring A-Spec en dan heb ik alle races op goud en klaar. Voor de Platinum trofee moet ik nog een aantal special events naar goud zetten, net als nog 30 delen van de rijbewijzen. Vraag me alleen af of ik dat ooit ga halen, want de Vettel Challenges vind ik echt te pittig om op goud te zetten.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Mausman

Zijn er hier nog mensen die ook online racen?

Afgelopen tijd doe ik dit regelmatig in de weekenden met m'n buurman, alleen als ik dan een room aanmaak, is het ff wachten totdat er meer mensen bij komen maar dit zijn er ook meestal maar 2 of 3.
Lijkt mij dus wel leuk om tegen meer mensen te racen (wellicht leuk om een keer een HTforum-race te houden?  :smile:)

Mijn ps3 naam is: Mausio36

Ook heb ik extra coureurs aangemaakt, dus als iemand wil kan je deze van mij gebruiken als je 'op afstand racen' gaat doen ;-)

groeten,
maurice

Eddye

Ik speel regelmatig GT5, maar online heb ik nog niet geprobeerd. Misschien inderdaad leuk als er een "forum race" komt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Start hem heel af en toe nog is op, maar online eigenlijk ook nog nooit gedaan. De volgende keer dat hij weer is aan gaat zal ik online is proberen.

Dedicated HT