WAARSCHUWING: scheur in de wand door BK xxls400 ?

Gestart door yorkie13, juni 1, 2010, 18:57:17

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

Dan heeft hij toch alle mogelijke maatregelen genomen, alleen nog even een paar stempels plaatsen om de
boel te stutten :D

HTip

Citaat van: RA SUBS op maart  8, 2011, 23:39:36
Dan heeft hij toch alle mogelijke maatregelen genomen, alleen nog even een paar stempels plaatsen om de
boel te stutten :D
;D

Denk ik ook. Enige wat hij nog kan doen is pieken tegengaan met bijv. een Antimode.
Echter die pieken zullen echt niet 40dB of zo hoger zijn, eerder iets van 6dB ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Koen K

yorkie13

Ik heb hier pieken tot wel +13 db bij 38 hz, en dan is een antimode zeker een uitkomst.
Die snoept er 11 db af

HTip

Citaat van: RA SUBS op maart  8, 2011, 23:47:59
Ik heb hier pieken tot wel +13 db bij 38 hz, en dan is een antimode zeker een uitkomst.
Die snoept er 11 db af
Dat is flink! Maar Marsh heeft volgens mij ook nog het nodige aan akoestische maatregelen gedaan. Ik dacht een systeemplafond.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

De staande golven heeft alleen de buurman :D
Gaan door de scheuren heen naar boven toe.

HTip

Showcase - Topic

VlisChris

Ik zal het topic eens aan mijn pa laten zien.
Geen idee of die er heel veel over kan zeggen, maar doordat die ruim 25 jaar jurist (notaris in zijn werk, en juridisch adviseur als hobby) is geweest zit die voor zijn plezier bijna met eengoed glas wijn een goed wetboek weg te lezen zeg maar :D
Misschien heeft hij een mening wat verstandig is.

Sailor Jan

Ondanks alle verhalen, heb ik 1 ding nog niet gezien!

Verzekering!

Dit moet namelijk altijd via verzekering lopen. Dan wel langs zijn verzekering of langs de jouwe(minder logisch tenzij je ook een woonhuisverzekering hebt, wat het dan wel weer makkelijk maakt). De verzekeringen zijn al duur genoeg, dus je moet er wel gebruik van maken.

Dat gezegd te hebben; volgens mij is de 'vrienden' status met de verhuurder langzaam wel voorbij. dus ik zou toch wel even blijven letten op de volumes!
Wees lief voor jezelf

Marsh

Dank iedereen weer voor het meedenken! Ik speel inderdaad al maanden met een Gamma onder de sub.
Zojuist mijn rechtsbijstandverzekering gebeld. Die vertelde me net ook heel simpel dat hij met bewijs moet komen. Als hij dit vervolgens heeft gedaan moet ik direct mijn rechtsbijstandverzekering bellen. Zij zullen hierna een brief sturen aan mijn verhuurder met de mededeling dat hij met bewijs moet komen. Dan zijn we er uiteraard nog niet gezien hij zelf in de woningbouw zit en dus vele mensen kent die ongetwijfeld een goede brief kunnen schrijven in zijn positieve uitkomst. Ik heb daarom aangegeven of het verstandig was zelf alvast een expert te laten komen. De rechtsbijstand gaf mij aan dat ik dit natuurlijk áltijd kan doen om gemoedsrust te kunnen geven, maar dat dit inderdaad vaak in de kosten kan lopen. Janbo gaf me eerder aan er ook het een en het ander van af te weten dus we hebben vanmiddag even een afspraak om telefonisch het een en het ander door te spreken, wellicht heeft hij ook nog nuttige tips. Verder lijkt het me voor mezelf absoluut verstandig dat ik iemand over de vloer kan krijgen die even direct naar de situatie kan kijken. Ik heb verder absoluut nul verstand van muren, beton of wat dan ook maar te maken heeft met bouwtechniek dus ik heb het idee dat dat nog niet zo'n slecht plan is. Moet wel alleen even goed uitzoeken wie ik hiervoor het beste kan benaderen.

Naast dit feit hebben mijn verhuurder(bovenbuurman) en ik nog steeds een redelijk goede verstandhouding; enkel als het om dit feit gaat gooit hij zijn hoofd in het zand en gaat er volop tegenin. Meneer verhuurt al 25 jaar huizen en kamers en denkt natuurlijk álles te weten over dit feit. Als ik vervolgens met mijn 25 jaar tegen zijn mening in ga omdat ik in eerste instantie er al geen zak van geloofde ben ik natuurlijk direct "eigenwijs" en is het gesprek dan ook direct afgelopen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Robbert54

is het nou niet zo dat je buurman straks lekker alles mee kan lezen??

In ieder geval goed dat je gelijk je rechtsbijstand hebt aangesproken. Hoop voor jullie allebei dat er duidelijkheid komt zonder al teveel kosten.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

morca

Citaat van: Marsh op maart  9, 2011, 14:25:56
Dank iedereen weer voor het meedenken! Ik speel inderdaad al maanden met een Gamma onder de sub.
Zojuist mijn rechtsbijstandverzekering gebeld. Die vertelde me net ook heel simpel dat hij met bewijs moet komen. Als hij dit vervolgens heeft gedaan moet ik direct mijn rechtsbijstandverzekering bellen. Zij zullen hierna een brief sturen aan mijn verhuurder met de mededeling dat hij met bewijs moet komen. Dan zijn we er uiteraard nog niet gezien hij zelf in de woningbouw zit en dus vele mensen kent die ongetwijfeld een goede brief kunnen schrijven in zijn positieve uitkomst. Ik heb daarom aangegeven of het verstandig was zelf alvast een expert te laten komen. De rechtsbijstand gaf mij aan dat ik dit natuurlijk áltijd kan doen om gemoedsrust te kunnen geven, maar dat dit inderdaad vaak in de kosten kan lopen. Janbo gaf me eerder aan er ook het een en het ander van af te weten dus we hebben vanmiddag even een afspraak om telefonisch het een en het ander door te spreken, wellicht heeft hij ook nog nuttige tips. Verder lijkt het me voor mezelf absoluut verstandig dat ik iemand over de vloer kan krijgen die even direct naar de situatie kan kijken. Ik heb verder absoluut nul verstand van muren, beton of wat dan ook maar te maken heeft met bouwtechniek dus ik heb het idee dat dat nog niet zo'n slecht plan is. Moet wel alleen even goed uitzoeken wie ik hiervoor het beste kan benaderen.

Naast dit feit hebben mijn verhuurder(bovenbuurman) en ik nog steeds een redelijk goede verstandhouding; enkel als het om dit feit gaat gooit hij zijn hoofd in het zand en gaat er volop tegenin. Meneer verhuurt al 25 jaar huizen en kamers en denkt natuurlijk álles te weten over dit feit. Als ik vervolgens met mijn 25 jaar tegen zijn mening in ga omdat ik in eerste instantie er al geen zak van geloofde ben ik natuurlijk direct "eigenwijs" en is het gesprek dan ook direct afgelopen.
het is niet leuk,maar goeie actie.
Je kan wachten tot hij er mee komt.maar nu heb je de stok achter de deur gezet
En die brieven kunnen ze heel goed schrijven daar

Succes kerel :thumbs-up:

Marsh

Citaat van: The Vampire op maart  9, 2011, 16:31:13
is het nou niet zo dat je buurman straks lekker alles mee kan lezen??

In ieder geval goed dat je gelijk je rechtsbijstand hebt aangesproken. Hoop voor jullie allebei dat er duidelijkheid komt zonder al teveel kosten.

Kan.. als hij weet hoe dit forum werkt (als hij het uberhaupt al kan vinden). Maar die kans acht ik heel klein.. en daarbij, mocht hij het lezen leest hij direct alle overtuigende reacties hier.

Citaat van: morca op maart  9, 2011, 17:27:39
het is niet leuk,maar goeie actie.
Je kan wachten tot hij er mee komt.maar nu heb je de stok achter de deur gezet
En die brieven kunnen ze heel goed schrijven daar

Succes kerel :thumbs-up:

Dank je wel. Zal ongetwijfeld helemaal goed gaan komen. Zojuist ook Janbo aan de telefoon gehad die met wat overtuigende feiten kwam en het een en het ander op papier wilt zetten voor me.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Stadium III

Geweldig !

Dan had ik bij min ouders thuis met mijn stadium de scheuren zeker moeten hebben kozijnen stonden te trillen !
Ik geloof er helemaal geen drol van dat een 400 scheuren in een muur maakt !

Laat hem maar met bewijs komen ! suc 6 er wel verder mee  :thumbs-up:

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Marsh

Citaat van: Stadium III op maart  9, 2011, 21:05:29
Geweldig !

Dan had ik bij min ouders thuis met mijn stadium de scheuren zeker moeten hebben kozijnen stonden te trillen !
Ik geloof er helemaal geen drol van dat een 400 scheuren in een muur maakt !

Laat hem maar met bewijs komen ! suc 6 er wel verder mee  :thumbs-up:

Precies. Ben ik inmiddels ook heilig van overtuigd.
We zijn zojuist net klaar met een film (ondanks dat ik dacht een onzeker gevoel erbij te hebben heb ik er toch flink van genoten!), maar we horen meneer nu zelf ook duidelijk film kijken. Hij mag dan wel 3 etage's hoger zitten maar met die Gemini horen we duidelijk elke laag-scene die er maar is. Niet dat we er last van hebben; maar het geeft wel weer aan dat het absolute onzin is.

SeriousCinema

HTip

Heeft hij een Gramma? Zo niet, dan is hij waarschijnlijk verantwoordelijk voor het grootste deel van de trillingen in het gebouw...
Showcase - Topic

BJF

Fijn dat je verzekering ondersteunt wat hier ook wordt gezegd. Nog mooier dat forumgenoot Janbo je daadwerkelijk helpt  :clapping:. Mooi he, zo'n forum?
Succes in ieder geval.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Marsh

Citaat van: BJF op maart 10, 2011, 07:22:24
Fijn dat je verzekering ondersteunt wat hier ook wordt gezegd. Nog mooier dat forumgenoot Janbo je daadwerkelijk helpt  :clapping:. Mooi he, zo'n forum?
Succes in ieder geval.

Absoluut. Een geweldige uitvinding!

Citaat van: HTip op maart  9, 2011, 23:41:01
Heeft hij een Gramma? Zo niet, dan is hij waarschijnlijk verantwoordelijk voor het grootste deel van de trillingen in het gebouw...

Nope, hij speelt op een Granieten plaat. Is dat voldoende?

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op maart 10, 2011, 16:21:36
Nope, hij speelt op een Granieten plaat. Is dat voldoende?
Om de sub te ontkoppelen van de ruimte? Ik denk het niet. Een Gramma doet dit veel effectiever, maar daar zijn de meningen over verdeeld ;)
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op maart 11, 2011, 00:26:50
Om de sub te ontkoppelen van de ruimte? Ik denk het niet. Een Gramma doet dit veel effectiever, maar daar zijn de meningen over verdeeld ;)

Jep. Heb ik hem ook al gezegd toen hij de woofer binnen kreeg; enkel bleef hij bij z'n bijdehante mening dat dit veel beter zou zijn. Moet er wel bij zeggen dat hij "maar" met de gemini speelt.

SeriousCinema

HTip

Werking van een Gramma heeft weinig te maken met het vermogen van de sub, want ook een sub van 100W kan een ruimte doen trillen als je die opendraait en verkeerd gebruikt. Zeker als je de eigen frequentie van bijv. een deur benadert.
Showcase - Topic

Koen K

Een granieten plaat voegt alleen maar massa toe. Als je je sub daar goed aan vast maakt (of er met spikes op zet) helpt het zeker wel tegen trillingen, maar een goede demper zoals die Gramma is natuurlijk veel effectiever (in het juiste werkingsgebied). Of je moet het over een granieten plaat van een paar honderd kilo hebben  ;D

HTip

Citaat van: Koen K op maart 11, 2011, 00:45:58
Een granieten plaat voegt alleen maar massa toe. Als je je sub daar goed aan vast maakt (of er met spikes op zet) helpt het zeker wel tegen trillingen, maar een goede demper zoals die Gramma is natuurlijk veel effectiever (in het juiste werkingsgebied). Of je moet het over een granieten plaat van een paar honderd kilo hebben  ;D
Klopt wat je zegt, maar als je de sub niet zo plaatst als jij schetst, dan helpt het niet zoveel. Dan gaat de sub "aan de wandel" op de plaat ;D
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: Koen K op maart 11, 2011, 00:45:58
Een granieten plaat voegt alleen maar massa toe. Als je je sub daar goed aan vast maakt (of er met spikes op zet) helpt het zeker wel tegen trillingen, maar een goede demper zoals die Gramma is natuurlijk veel effectiever (in het juiste werkingsgebied). Of je moet het over een granieten plaat van een paar honderd kilo hebben  ;D
ja, hoe zwaar is die granietplaat van buurman eigenlijk ? ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Marsh

Het is een granieten plaat van zo'n 3/4 cm dik en zo'n 50 bij 50 cm gok ik. Misschien iets groter nog...

SeriousCinema