WAARSCHUWING: scheur in de wand door BK xxls400 ?

Gestart door yorkie13, juni 1, 2010, 18:57:17

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

Het is erg stil hier, zou het hele zaakje door de vloer gezakt zijn ?

Ejorne

Citaat van: RA SUBS op april 19, 2011, 11:47:51
Het is erg stil hier, zou het hele zaakje door de vloer gezakt zijn ?

hahaha, wel voor de hand liggend inderdaad wanneer het huis in zo'n slechte staat is dat door een subwoofer scheuren in de muur zouden komen...  ;D

yorkie13

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Inderdaad giga druk op mijn werk momenteel.. zo druk zelfs dat ik al een paar weken gigantisch achterloop op het forum (waar ik enorm van baal). Hoop in te halen als ik een deze dagen weer even wat rust heb! Om even een kleine update te geven over het topic-onderwerp; geen verdere gesprekken gehad met de huiseigenaar over de situatie. Zoals eerder aangegeven een redelijk goede verstandshouding met hem en gaan ook redelijk vaak met elkaar om. Totdat ons forumgenoot het een en ander op papier heeft gezet om aan te geven dat dit technisch absoluut niet mogelijk is zal de eigenaar absoluut blijven beweren dat het door de subwoofer komt. Hoe dan ook maak ik me absoluut niet druk. Keep you posted !
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

VlisChris

Kom toevallig dit topic weer eens tegen.
Hoe is dit uiteindelijk nog afgelopen?

Clifdon

aangezien het topic toch al geschopt is.
Wil ik nog maar even bevestigen dat de scheur ookal zit deze recht boven de sub. Haast onmogelijk door de sub kan zijn veroorzaakt. Een dergelijke scheur waarvan ik weliswaar geen foto heb gezien. Maar luisterend naar de beschrijvingen is het een typische dwarskracht scheur. Deze scheuren worden veroorzaakt door verzakkingen in het huis.
Bij een oud huis kan dit duiden op een slechte fundering. Bij een nieuwbouwwoning duidt dit op waarschijnlijk krimp in de fundering.

De bk xxls400 Is nooit in staat om dergelijke geluidsdruk te veroorzaken dat deze een dergelijke scheur doet ontstaan in de wand.

Marsh

Citaat van: Christiaan S op september 19, 2011, 01:25:39
Kom toevallig dit topic weer eens tegen.
Hoe is dit uiteindelijk nog afgelopen?

Nog niet een afloop. Ik heb er met de eigenaar verder niet meer over gesproken en hij heeft er verder ook niet meer naar verwezen.
We weten wel dat we hier binnen een paar maanden weg willen. Niet alleen wil de eigenaar het huis voor een deel verkopen maar ook in verband met mijn werkzaamheden in Hilversum is dat een stuk makkelijker.
Hoe dan ook zullen we er voor de verhuizing ongetwijfeld achter komen of hij er nog verder op in wilt gaan en wat hij dan zal zeggen. Uiteindelijk heb ik nog dit topic (wat hopelijk tot die tijd open kan blijven!) en een boel reacties van experts die hetzelfde zeggen als Clifdon. Daarbij wil ik voor die tijd nog even contact opnemen met Erik om het een en ander technisch op papier te zetten waar ook duidelijk uit blijkt dat het onmogelijk is.

We will see dus!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

VlisChris

Aan de ene kant wel prettig om er even niet mee bezig te zijn, aan de andere kant ook wel fijn om gewoon te weten dat je gelijk hebt en het achter je kunt laten, letterlijk en figuurlijk.
Ach, nog even, en dan kun je door naar het volgende huis.
Het wordt pas bizar als je daar een identiek probleem gaat krijgen :P

Marsh

Citaat van: Christiaan S op september 19, 2011, 15:33:06
Aan de ene kant wel prettig om er even niet mee bezig te zijn, aan de andere kant ook wel fijn om gewoon te weten dat je gelijk hebt en het achter je kunt laten, letterlijk en figuurlijk.
Ach, nog even, en dan kun je door naar het volgende huis.
Het wordt pas bizar als je daar een identiek probleem gaat krijgen :P

Dat zou wat zijn inderdaad. Maar ik kijk wel uit.
Ik weet wel dat de volgende ruimte vanaf het begin af aan helemaal behandeld zal worden tegen geluidsoverlast en andere ongein.  ;D

SeriousCinema

Midcall

och.... als een gemiddelde sub al dit soort problemen zou kunnen veroorzaken, wat moet er dan wel niet gebeuren als mensen met een ècht serieuze sub spelen. Daarnaast zouden wereldwijd ondertussen 10-duizenden mensen vergelijkbare ervaringen moeten hebben... en dus algemeen bekend moeten zijn. Gelukkig speelt het allemaal niet zo erg meer tussen beide partijen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.