Audia : Mijn stereo setje

Gestart door Audia, mei 20, 2010, 12:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Audia

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

solitaire

dank voor de lekker leesbare thread

kan me indenken dat dit erg lekker klinkt !

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Alco

Erg fraaie set Emile!  :worship: :smile:

Mooi verslag wat ook mij inderdaad weer even deed terug denken aan De Homestudio.

Die Italianen weten wel hoe ze (o.a.) prachtige luidsprekers moeten bouwen! :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Lex Groningen

Leuk verslag van een prachtige set. Hoop dat er vaker van dit soort leuke verslagen zijn te lezen op deze site.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Audia

Dank aan allen.
Gisteravond heb ik ook uitgebreid naar de set van Werner mogen luisteren in zijn aparte luisterruimte.
Erg leuk om te horen omdat ik nu weet wat zijn referentie is bij zijn recensies.
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Ed1989

Beste Emile,

Een zeer fraaie set bezit u. Ik heb echter een vraag, ik heb zelf ook een hifiset met twee zware monoblokken, ik vroeg mij af of u uw Krell monoblokken op de PS Audio P10 hebt aangesloten en of dit wel of geen nadelig effect heeft op de dynamiek van de set. Zoals je vaak hoort roepen over eindversterkers die staan aangesloten op regeneratoren of netfilters. Ikzelf ben ook van plan om een PS Audio P10 aan te schaffen, deze ter vervanging van mijn PS Audio Duet en Quintet.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Ed

Audia

Citaat van: Ed1989 op mei 12, 2012, 18:12:17
Beste Emile,

Een zeer fraaie set bezit u. Ik heb echter een vraag, ik heb zelf ook een hifiset met twee zware monoblokken, ik vroeg mij af of u uw Krell monoblokken op de PS Audio P10 hebt aangesloten en of dit wel of geen nadelig effect heeft op de dynamiek van de set. Zoals je vaak hoort roepen over eindversterkers die staan aangesloten op regeneratoren of netfilters. Ikzelf ben ook van plan om een PS Audio P10 aan te schaffen, deze ter vervanging van mijn PS Audio Duet en Quintet.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Ed

Dank je wel.
De Krells zijn idd ook aangesloten op de P10.
De P10 heeft geen enkel negatief effect op de dynamiek.
Ik kan je deze stap dan ook alleen maar van harte aanbevelen.

Ed1989

Citaat van: Audia op mei 13, 2012, 20:34:44
Dank je wel.
De Krells zijn idd ook aangesloten op de P10.
De P10 heeft geen enkel negatief effect op de dynamiek.
Ik kan je deze stap dan ook alleen maar van harte aanbevelen.

Dank voor uw antwoord, ik ga nog even doorsparen en zal de PS Audio P10 dan ook zo spoedig mogelijk aan mijn set gaan toevoegen.

Audia

Citaat van: Audia op april 13, 2012, 14:56:34
Een recensie van mijn set door Werner Ero.
Hier te vinden : Durob Blog

Hierin staat op het eind ook nog een kleine recensie van de P10.

Audia

Het is al weer een tijdje geleden, dus maar weer eens een update.

Ondertussen zijn de Vicoustic Super Bass 90 Premium binnen.
Voor het geld een geweldige upgrade, als je zoals ik veel basreflectie in de hoeken hebt.
Informatie : Vicoustic Super Bass 90 Premium

Ik heb een M2Tech Young DAC gekocht en deze laten voorzien van blauwe leds.
In eerste instantie bedoeld voor streaming, maar daar heb ik uiteindelijk nog iets beters voor gekocht.
De Young krijgt de taak om de klank mijn TV, spelcomputer en Apple TV te verbeteren.
De Cambridge Audio DacMagic ga ik maar verkopen, denk ik.

Verder heb ik mijn Marantz SA-7s1 verkocht en een nieuwe speler gekocht.
Dit is de Playback Designs MPS-3 geworden. Ik heb nog geluisterd naar de MPS-5, maar ik vond het verschil veel te klein in relatie tot het prijsverschil.
Op digitaal gebied voor streaming verschillen ze niet. De MPS-5 kan wel SACD afspelen, maar dat gebruik ik in de praktijk veel te weinig en bied voor mij dus ook geen meerwaarde.

Deleted member

Gefeliciteerd met al je nieuwe aanwinsten!  :)

De MPS'en kende ik nog niet, hoe ben je bij dat merk uitgekomen? Je schrijft trouwens dat je voor streaming iets beters hebt gekocht maar de MPS is geen streamer zie ik maar een gecombineerde DAC + CD loopwerk. Hoe stream je nu je muziek, ik bedoel hoe krijg je de data uit een PC of NAS bij de MPS?

Audia

Citaat van: Antoine op januari  8, 2013, 13:43:26
Gefeliciteerd met al je nieuwe aanwinsten!  :)

De MPS'en kende ik nog niet, hoe ben je bij dat merk uitgekomen? Je schrijft trouwens dat je voor streaming iets beters hebt gekocht maar de MPS is geen streamer zie ik maar een gecombineerde DAC + CD loopwerk. Hoe stream je nu je muziek, ik bedoel hoe krijg je de data uit een PC of NAS bij de MPS?

Dank je.

De MPS heb ik meerdere malen gehoord in De Hifiwinkel in Beek.
Dat is dus echt een zeer goed klinkende speler met een heel analoog geluid.
Het is inderdaad een DAC met speler. De DAC ga ik gebruiken voor streaming.
Deze heeft ook een USB input.

Op een PC die is aangesloten op een NAS draai ik gewoon JRiver oid.
Deze gaat dan met een goede USB kabel naar de MPS.

Het fijne weet ik er nog niet van, want ik kan hem naar verwachting pas volgende week ophalen.
Dat het werkt en goed klinkt weet ik zeker. Ik heb het al eens mogen horen via een MPS-5 proefopstelling.

Deleted member

Sorry, ik kijk helemaal over de USB aansluiting heen...goedemorgen! ;D Nee, in dat geval kun je aan de slag inderdaad, veel plezier alvast!  :thumbs-up:

Audia

Het is weer een tijd geleden, dus maar weer eens een update.
Afgelopen week heb ik mijn Amati Anniversario verkocht en de Amati Futura aangekocht.
Ik krijg ze over ong. een maand binnen en ben erg benieuwd hoe ze in mijn huiskamer gaan klinken.

Former member 78

Deleted member

Prachtig mooie luidsprekers, in elk geval om te zien (heb ze nooit gehoord)!  :wub: En ongetwijfeld een mooie upgrade binnen dezelfde familie, veel luisterplezier alvast!

Roksan

Daar kom je de winter wel mee door. Mooie luidsprekers.   :wub:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Audia

Dank allen :)
Ben ook zeer benieuwd hoe ze klinken thuis.
Ik heb ze uiteraard al vele malen beluisterd in de winkel.

R

Maro

Veel mooier gaat het niet worden. Als ik ooit de jackpot win dan..... :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Zoals Maro schreef ... Je had er al beauty's staan, maar deze zijn echt über :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Lijken qua looks veel op Usher of andersom :)

Hoe zou je de klank omschrijven van deze speakers? En welke verbetering verwacht je in het geluid?

WickedGame

Mijn droom speakers  :wub:

Al is het alleen maar om het uiterlijk  ;D

Audia

Ze zijn gearriveerd. Hier alvast wat iPhone foto's van gisteravond.
Ik zal straks wat betere foto's plaatsen.

Audia

Citaat van: Raymond187 op oktober  9, 2013, 09:49:21
Lijken qua looks veel op Usher of andersom :)
Hoe zou je de klank omschrijven van deze speakers? En welke verbetering verwacht je in het geluid?

Ze zijn net uit de doos, dus moeten nog inspelen.
Wat ik heb gehoord op ingespeelde exemplaren is dat deze transparanter klinken en meer detail hebben.
Daarnaast klinken ze wat neutraler als de Anniversario, zonder in te boeten aan muzikaliteit.
Dat zit hem natuurlijk ook in de goede match met de Krell versterking.
Sterker nog, ik denk dat deze muzikaler gaan klinken als de Anniversario.