Audia : Mijn stereo setje

Gestart door Audia, mei 20, 2010, 12:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Alweer heel erg mooi, ben benieuwd naar het totaal plaatje.
Veel kijk en luister plezier iig ;D

Audia

Citaat van: ArjanR1 op mei 25, 2011, 23:36:49
Alweer heel erg mooi, ben benieuwd naar het totaal plaatje.
Veel kijk en luister plezier iig ;D

Bedankt.
Dat plaatje gaat komen, maar dan wil ik graag dat alles voor elkaar is.
Dat is bijna.
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Audia

TODO lijstje:
  - Krell CAST MMF - 3mtr tussen EVO 202 en EVO 400 (is onderweg)
  - Solidsteel HS-A versterkerplateau's zwart
  - Solidsteel HS rack zwart
  - PS Audio - AC12 netkabels voor het complete systeem
    (dit kan helaas niet omdat PS Audio geen AC12 maakt met 20 ampere stekkers die ik nodig heb voor de monoblokken
    daar moet ik nog iets anders voor verzinnen. Worden dus waarschijnlijk 3 stuks ipv 5 stuks.)
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Audia

Gisteren de Krell CAST MMF - 3mtr ontvangen.
Is nu lekker aan het inspelen.

dre73

laat je toch andere stekers monteren!

geweldige set trouwens! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

xynyx

Serieuze set! Zal zalig klinken!
Ooit gedacht aan een paar Wilson Audio's. Ik neem aan dat je zo'n Krell-Wilson set wel eens beluisterd hebt......

Audia

Citaat van: dre73 op juni  5, 2011, 08:00:17
laat je toch andere stekers monteren!

geweldige set trouwens! 8)

Bedankt.
Andere stekkers gaat niet lukken aangezien ze in één stuk gegoten worden, helaas.
Ook op bestelling laten maken lukt niet.

Audia

Citaat van: xynyx op juni  5, 2011, 09:37:48
Serieuze set! Zal zalig klinken!
Ooit gedacht aan een paar Wilson Audio's. Ik neem aan dat je zo'n Krell-Wilson set wel eens beluisterd hebt......

Dank je wel.
Zeker. Ik heb wel eens een Wilson WATT Puppy set gehoord op een Krell set.
Dit was een zeer goede match.
Maar de Amati's in een goede setup doet echt verbazen :o :o :o zo muzikaal.
Het is meer een smaak issue. Ik weet zeker dat ik de nieuwe Sasha w/p ook heel erg goed vind.

S@m

Citaat van: Audia op juni  5, 2011, 21:07:00
Bedankt.
Andere stekkers gaat niet lukken aangezien ze in één stuk gegoten worden, helaas.
Ook op bestelling laten maken lukt niet.

Je kan de huidige stekker er toch af knippen en er een 20A apparaatstekker op (laten) zetten.

xynyx

Citaat van: Audia op juni  5, 2011, 21:11:03
Dank je wel.
Zeker. Ik heb wel eens een Wilson WATT Puppy set gehoord op een Krell set.
Dit was een zeer goede match.
Maar de Amati's in een goede setup doet echt verbazen :o :o :o zo muzikaal.
Het is meer een smaak issue. Ik weet zeker dat ik de nieuwe Sasha w/p ook heel erg goed vind.

Amati's zullen het waarschijnlijk prachtig doen op de Krell's. Ik ben zelf helemaal gek van de Krell/Wilson sound. Voor mij een combo dat moeilijk te verslaan is. Je moet er wel van houden, zeer analytisch, beetje "koud" en snaarstrak. Anyway, voor mij geen andere amp dat een Krell, verder de speakers aanpassen naar eigen smaak. Zijn die jongens van de Hifiwinkel nog steeds de importeur van Krell?

Audia

Citaat van: S@m op juni  5, 2011, 21:25:03
Je kan de huidige stekker er toch af knippen en er een 20A apparaatstekker op (laten) zetten.

Dat kan, maar dat vind ik zonde van een netsnoer van 1200 euro.
Als de fabrikant het niet kan/wil maken, zoek ik gewoon een alternatief netsnoer.
Het worden waarschijnlijk Triac netsnoeren met Furutech connectoren (weet nog niet welke).

Audia

Citaat van: xynyx op juni  5, 2011, 21:33:28
Amati's zullen het waarschijnlijk prachtig doen op de Krell's. Ik ben zelf helemaal gek van de Krell/Wilson sound. Voor mij een combo dat moeilijk te verslaan is. Je moet er wel van houden, zeer analytisch, beetje "koud" en snaarstrak. Anyway, voor mij geen andere amp dat een Krell, verder de speakers aanpassen naar eigen smaak. Zijn die jongens van de Hifiwinkel nog steeds de importeur van Krell?

Ze zijn inderdaad nog steeds de importeur van Krell en sinds kort ook van Dan D'Agostino.

R

Kun je eens een nieuwe overzichtsfoto maken?

Audia

Citaat van: R op juni  5, 2011, 22:50:01
Kun je eens een nieuwe overzichtsfoto maken?

Nog even geduld, ben nog met wat dingen aan het schuiven.
Hij komt er zeker aan.

R

Top! zal flink schuiven zijn met die kilo's ;)

Maximus_Aurelius

Dit kan niet meer hé  :D "Audia : Mijn stereo setje" , het is in jou situatie "Audia : Mijn stereo set"  ;D

Wel serieuze upgrades gedaan  :o , Krell blijft mooi spul.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Audia

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni  7, 2011, 21:10:11
Dit kan niet meer hé  :D "Audia : Mijn stereo setje" , het is in jou situatie "Audia : Mijn stereo set"  ;D

Wel serieuze upgrades gedaan  :o , Krell blijft mooi spul.

Nee, eigenlijk kan dat niet maar het klinkt wel leuk.
Het waren behoorlijke stappen het afgelopen 1,5 jaar, inderdaad.

Audia

De laatste aanpassing in stroombekabeling is gedaan.
Nu heb ik voor de voorversterker, cd-speler en de power plant allemaal de PS Audio AC12.
Ik heb ze nog niet serieus beluisterd, maar ga dat binnenkort doen.

Daarbij heb ik een eind vorig jaar ook nog mijn cd-speler gewisseld.
Voorheen de Audia CD One en nu de Marantz SA-7s1.
Het was toch nog wel een goede stap.

Nu ben ik bezig om samen met Vicoustic mijn akoestiek verder aan te pakken.
Afgelopen week wat overzicht foto's gemaakt van mijn huiskamer.
Ik ben benieuwd wat ze voor me kunnen gaan betekenen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Audia op april  5, 2012, 10:14:36
De laatste aanpassing in stroombekabeling is gedaan.
Nu heb ik voor de voorversterker, cd-speler en de power plant allemaal de PS Audio AC12.
Ik heb ze nog niet serieus beluisterd, maar ga dat binnenkort doen.

Daarbij heb ik een eind vorig jaar ook nog mijn cd-speler gewisseld.
Voorheen de Audia CD One en nu de Marantz SA-7s1.
Het was toch nog wel een goede stap.

Nu ben ik bezig om samen met Vicoustic mijn akoestiek verder aan te pakken.
Afgelopen week wat overzicht foto's gemaakt van mijn huiskamer.
Ik ben benieuwd wat ze voor me kunnen gaan betekenen.

Vicoustic is goed en mooi afgewerkt spul. Zelf ben ik er super tevreden over.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Audia

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  5, 2012, 12:57:40
Vicoustic is goed en mooi afgewerkt spul. Zelf ben ik er super tevreden over.

Wat gebruik je zelf en waar heb je goede ervaringen mee?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Audia op april  5, 2012, 13:00:17
Wat gebruik je zelf en waar heb je goede ervaringen mee?

Ik heb de Cinema round premium panelen(Grijs). Ik heb hier ook iets gehad van Primacoustic maar dat leverde bij mij niets op. Het resultaat was dat het allemaal teveel dood ging vallen en dit vind ik in stereo weergave niet optimaal.
Uitstraling moeten zo'n panelen ook hebben en daar heeft Vicoustic een streepje voor tenopzichte van bepaalde andere merken.
De Round bass trap 360 heb ik ook op proef gehad en op dit moment twijfel ik of ik over moet gaan.
Je kunt zeggen dat ik ervaring heb met de premium line  :clapping:

Audia

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  5, 2012, 19:11:56
Ik heb de Cinema round premium panelen(Grijs). Ik heb hier ook iets gehad van Primacoustic maar dat leverde bij mij niets op. Het resultaat was dat het allemaal teveel dood ging vallen en dit vind ik in stereo weergave niet optimaal.
Uitstraling moeten zo'n panelen ook hebben en daar heeft Vicoustic een streepje voor tenopzichte van bepaalde andere merken.
De Round bass trap 360 heb ik ook op proef gehad en op dit moment twijfel ik of ik over moet gaan.
Je kunt zeggen dat ik ervaring heb met de premium line  :clapping:

Goed om te horen.
Top, bedankt.

Audia

Een recensie van mijn set door Werner Ero.
Hier te vinden : Durob Blog

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

clockwork

:tongue2:
Leuk verslag en inderdaad een prachtige set.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling