Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Ja, dat is t.z.t. een optie. De nieuwste modems doen het een stuk beter. Ik zie enkel op tegen het weer allemaal moet instellen. Voorlopig hou ik het nog even bij het huidige.

Citaat van: addesmo op april  3, 2022, 12:51:17
Ik zou kpn dan een nieuw modem vragen. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan bij ziggo en daarna alles perfect!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

#7352
Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 12:36:50
Waarom wel? Ga ik daarmee aan betrouwbaarheid en kwaliteit winnen?
Ik begrijp dat ik dan het draadje vrij speel om de tv aan te sluiten, maar ik wil geen enkele concessie doen in mijn stereoketen.

Auralic via WiFi vind ik iets beter klinken dan via bedraad met belden utp kabel het klinkt opener. Trouwens je kunt dit zeer gemakkelijk zelf testen via de Lightning app. Je kunt daar WiFi of geen WiFi instellen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 13:00:42
Ja, dat is t.z.t. een optie. De nieuwste modems doen het een stuk beter. Ik zie enkel op tegen het weer allemaal moet instellen. Voorlopig hou ik het nog even bij het huidige.
Instellen stelt echt niks voor.

Xander32



De AQ Diamond usb, nu een week of 6 in mijn bezit, heeft een week of 3 in de set gezeten waarna ik t.b.v. het vergelijk de vertrouwde Coffee weer voor een aantal weken tussen de Aries en DAC-50 heb geplaatst.

Gisteren heb ik definitief voor de Diamond gekozen, die draagt nu weer zorg voor de verbinding tussen streamer en dac.
De verschillen tussen de Coffee (C) en de Diamond (D) zijn subtiel maar zeker hoorbaar.

Daar waar de C het geluidsbeeld meer nadrukkelijk tussen de ls plaatst, gooit de D de boel meer open, het klinkt met de D meer ruimtelijk, zonder dat dit ten koste gaat van de focus. De C legt ietwat meer energie in de aanzetten, terwijl de D over de gehele linie meer laat horen, wat duidelijker de allerlaagste tonen weergeeft, met een toegenomen detaillering en daarnaast zijn zaken als bv. uitstervende tonen en ruimte informatie beter te volgen/ te horen.

Het hoog klinkt meer transparant, open en steevast zijdezacht met de D 👌🏻
Ook het midden profiteert met de D van de toegenomen detaillering.

Het geheel klinkt vloeiend, niets dat stoort, ongeacht de bron (internetradio, Spotify of flac vanaf de nas).

Vind ik de meerprijs van de AQ Diamond usb t.o.v. de Coffee waard 🤔 Lastig, in het licht van de subtiele verschillen.
Uiteindelijk voor mij is het een 'ja', echter mede doordat ik er niet de hoofdprijs voor heb betaald.


Nu ben ik voorlopig wel weer klaar met het ge-kabel. Verder met muziek genieten 🎶

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2022, 09:46:31
De AQ Diamond usb zit nog steeds tussen streamer en dac.
Ik was voornemens om dit weekend weer naar de Coffee over te gaan om te ervaren of- en zo ja welke verschillen er zijn (die zijn er  8)) en te bepalen welke van beide het beste bij mijn smaak/voorkeur past.

Echter heb ik de afgelopen week niet kunnen luisteren (nieuwe baan) en ook de komende dagen is daar weinig ruimte voor (sociale "verplichtingen "). Ik laat het dan nog maar een paar weken zoals het is, voordat ik de Coffee weer terug zet.

Zonder dat vorige week tijdens de M&G m'n gasten beide kabels hebben kunnen vergelijken, komen hun bevindingen/hun ervaren van mijn set overeen met die van mijzelf; vloeiend, muziekaal, geen ongewenste harde randjes. De Diamond versterkt dat karakter enigszins in vergelijking met de Coffee, welke in mijn herinnering wat meer uitgesproken is betreffende aanzetten, basdruk.

De set maakt nu dat ik meer geneigd ben om achterover te gaan leunen in de bank, dan continue op het puntje te gaan zitten tijdens het genieten van muziek 🎶 Dat neemt niet weg dat ik nog met regelmaat opveer, verrast door hetgeen de set mij voorzet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Mooi verwoord. [emoji1360]

Hier staat de set sind vrijdag weer opgesteld na de verhuizing.
Nog wel wat puntjes op de i zetten wat betreft lengte bekabeling en wegwerken er van.
Ik zal m'n topic maar eens bij gaan werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

chansig

Citaat van: JoWa op april  3, 2022, 15:22:25
Mooi verwoord. [emoji1360]

Hier staat de set sind vrijdag weer opgesteld na de verhuizing.
Nog wel wat puntjes op de i zetten wat betreft lengte bekabeling en wegwerken er van.
Ik zal m'n topic maar eens bij gaan werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Mooi, dan kan er tzt een tegenbezoekje gepland gaan worden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Xander... waar kan ik dan mee helpen dan?

;D ;)

Wil ik graag...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Aanvalsplan:

Stap 1 Apple tv,

Indien dat niet functioneert dan is stap 2 een switch zodat ik de tv ook kan voorzien van een kabel,

Is dat ook niet tevredenstellend dan stap 3, gaat Viaplay eruit en komt F1 TV Pro er in,

Werkt dat evenmin naar behoren ga ik wat anders met mijn vrije tijd doen dan F1 kijken 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Je zoekt het probleem op het verkeerde punt volgens mij.Viaplay werkt prima en wifi is niks mis mee. Anders hadden velen ook dit probleem.
Een nieuw modem/ wifi punt krijg je gratis van kpn en zit er in 15 minuten tussen. Kost niks!

Xander32

Ik lees heel andere feedback over Viaplay ... Vrijdag weet ik of de ATV enig soelaas biedt.

Citaat van: addesmo op april  3, 2022, 19:57:47
Je zoekt het probleem op het verkeerde punt volgens mij.Viaplay werkt prima en wifi is niks mis mee. Anders hadden velen ook dit probleem.
Een nieuw modem/ wifi punt krijg je gratis van kpn en zit er in 15 minuten tussen. Kost niks!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Robert, vriend van me heeft Viaplay maar vind de kwaliteit echt slecht, dan nog het slechte commentaar. Hij had de laatste keer Olaf Mol (als ik het goed heb) via de radio afgestemd op het beeld van Viaplay omdat hij zich mateloos stoorde aan het commentaar.

Dus de boel is daar echt nog niet goed voor elkaar.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

addesmo

Citaat van: Bertus69 op april  4, 2022, 02:23:22
Robert, vriend van me heeft Viaplay maar vind de kwaliteit echt slecht, dan nog het slechte commentaar. Hij had de laatste keer Olaf Mol (als ik het goed heb) via de radio afgestemd op het beeld van Viaplay omdat hij zich mateloos stoorde aan het commentaar.

Dus de boel is daar echt nog niet goed voor elkaar.
Dat kun je zo niet stellen, want bij mij werkt het feilloos. Commentaar is iets persoonlijks trouwens.
En ik ga hier echt niet Viaplay promoten, want ik vind het gewoon te duur. Gewoon aangeschaft omdat Ziggo het 4 maanden aanbied voor 20 euro  ;D

Bertus69

Citaat van: addesmo op april  4, 2022, 10:08:36
Dat kun je zo niet stellen, want bij mij werkt het feilloos. Commentaar is iets persoonlijks trouwens.
En ik ga hier echt niet Viaplay promoten, want ik vind het gewoon te duur. Gewoon aangeschaft omdat Ziggo het 4 maanden aanbied voor 20 euro  ;D

Dat kan maar niet overal dus.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Zojuist een ATV in ontvangst genomen, daar ga ik me vrijdag wel over ontfermen. Zaterdag na de Q weet ik meer 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Grand Prix Radio

De uitdaging is het dan om idd het geluid met het beeld synchroon te laten lopen.

Citaat van: Bertus69 op april  4, 2022, 02:23:22
Robert, vriend van me heeft Viaplay maar vind de kwaliteit echt slecht, dan nog het slechte commentaar. Hij had de laatste keer Olaf Mol (als ik het goed heb) via de radio afgestemd op het beeld van Viaplay omdat hij zich mateloos stoorde aan het commentaar.

Dus de boel is daar echt nog niet goed voor elkaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7366
Citaat van: Xander32 op april  4, 2022, 19:24:37
Grand Prix Radio

De uitdaging is het dan om idd het geluid met het beeld synchroon te laten lopen.

Nee man....

Zit gewoon een slidertje op. Simpeler wordt het niet.

Zelf gelukkig gekozen voor F1pro via de ATV.  Perfecto in alle opzichten.  Bovendien gun ik Ziggo helemaal niks en is dit een stuk goedkoper ook nog.

Luister trouwens eigenlijk alleen maar naar het GB commentaar i.p.v. dat dronken gewauwel van Mol.

Van meet af aan geen enkele hickup gezien en snaarstrak beeld. Bekabeld, dat wel.

drees62

Citaat van: Xander32 op april  4, 2022, 19:23:05
Zojuist een ATV in ontvangst genomen, daar ga ik me vrijdag wel over ontfermen. Zaterdag na de Q weet ik meer 🤓

Ik kijk vooralsnog met Viaplay via kanaal 200 op Ziggo en dat is gewoon goed. Commentaar is een kwestie van smaak en na 2x het Viaplay commentaar geprobeerd te hebben ga ik dit weekend Olav en Jack er weer eens bij halen. Dit zijn zo te zien alle mogelijkheden op dit moment:

Xander32

Dank Andre  :thumbs-up: Hopelijk gaat de atv de gewenste verbetering brengen, fingers crossed 🤞🏻



Het konende race weekend zal ik er eens naar kijken, echter stoor ik me niet aan het commentaar tijdens de race (Viaplay). Ik heb het niet als slecht of storend ervaren

Citaat van: twani op april  4, 2022, 19:38:40
Nee man....

Zit gewoon een slidertje op. Simpeler wordt het niet.

Zelf gelukkig gekozen voor F1pro via de ATV.  Perfecto in alle opzichten.  Bovendien gun ik Ziggo helemaal niks en is dit een stuk goedkoper ook nog.

Luister trouwens eigenlijk alleen maar naar het GB commentaar i.p.v. dat dronken gewauwel van Mol.

Van meet af aan geen enkele hickup gezien en snaarstrak beeld. Bekabeld, dat wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

wij luisteren naar grand prix radio. Vertrouwd geluid ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Het commentaar tijdens de races vond ik prima op Viaplay. Het gelul vanuit de studio (Albers o.a.) kan mij minder bekoren.

Citaat van: Hannibal_ op april  6, 2022, 08:19:45
wij luisteren naar grand prix radio. Vertrouwd geluid ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist her-ontdekt, medelander Martin Verdonk. Heerlijke, toegankelijke jazzy muziek i.c.m. een top opnamekwaliteit 👌🏻


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Gevonden, straks eens luisteren!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op april  6, 2022, 20:34:57
Zojuist her-ontdekt, medelander Martin Verdonk. Heerlijke, toegankelijke jazzy muziek i.c.m. een top opnamekwaliteit 👌🏻




Ja... lekker zeg.
Mag ook best funky heten.
Lekker.

Zijn eerste album staat nu ook op. Ook niet verkeerd.

PS, Zijn het nog medelanders? autonoom toch intussen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

De atv zojuist in gebruik genomen, plug & play. Viaplay erop gezet. Deze draait vooralsnog als een tierelier, of dat met een live stream ook zo is blijft nog ff spannend, tot m.o. de kwalificatie, dan weet ik meer 🤞🏻

Het was ff uitproberen hoe ik de atv kon bedienen middels de iPad, maar dat blijkt ook kinderlijk eenvoudig. De bijgeleverde afstandsbediening zit alweer in de verpakking.

Citaat van: Xander32 op april  3, 2022, 19:31:14
Aanvalsplan:

Stap 1 Apple tv,

Indien dat niet functioneert dan is stap 2 een switch zodat ik de tv ook kan voorzien van een kabel,

Is dat ook niet tevredenstellend dan stap 3, gaat Viaplay eruit en komt F1 TV Pro er in,

Werkt dat evenmin naar behoren ga ik wat anders met mijn vrije tijd doen dan F1 kijken 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT