Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Ik zou zeggen Hans: gooi jouw visie er maar eens in.  :laugh:

Op zich best een interessante vraag, vind ik.

Groeten...

chansig

#7051
Ik ben ook geen psycholoog.  :D

Mijn vraag zou ook meer zijn: waarom hangen mensen überhaupt op een forum. :D

Gr. Hand
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 11:55:05
Er is in ieder geval geen groot psycholoog verloren gegaan.  :D :D

Gr. Hans

Nee, dat klopt. Daarom ben ik ook maar wat anders gaan doen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

#7053
Citaat van: chansig op december 21, 2021, 12:32:47
Ik ben ook geen psycholoog.  :D

Mijn vraag zou ook meer zijn: waarom hangen mensen überhaupt op een forum. :D

Gr. Hand

Mijnheer Hand, schijnbaar ben jij wel psycholoog genoeg om te weten dat er aan Fugazi_2009 geen grote verloren is gegaan. Dus...

Groeten...

PS: Is Dura niet psycholoog?

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 12:32:47

Mijn vraag zou ook meer zijn: waarom hangen mensen überhaupt op een forum. :D


Oh, als je achteraf je posts aanpast dan wordt het wel heel complex  ;D

Ik zie niet het meer dan leuk vermaak op zo'n forum rondhangen, waarom anderen het doen? Beats me, maar wederom dat moet iedereen vooral zelf weten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Beetje schizo 😏

Citaat van: mmuetst op december 20, 2021, 23:06:54
Verwarrend, Sander heet eigenlijk Robert?
Maar maakt ook niet uit. Ik heb zelf een luidspreker uit mijn eigen collectie op verschillende locaties beluisterd. Het gaat om dit geval om een set Translator Reflexions. Bij HiFi winkel Beek in de grote luisterruimte klonken deze luidsprekers zoals ik ze nog nooit gehoord had. Ben ook bang dat ik dat in mijn ruimte ook niet ga benaderen omdat de afmetingen domweg niet hetzelfde zijn. Dus is wil beweren dat de akoestiek bij Sander (Robert) heel slecht is, ik denk dat tweaks op akoestische niveau meer uithalen dan te dure kabels. Maar dat is maar mijn mening.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Yes, ik heb een tijd lang een plaid gehad welke ik over de tv drapeerde wanneer ik ging luisteren. Dat gaf direct een rustiger geluidsbeeld. Het overige wat je voorstelt zal dat effect versterken. Maar daar ga ik geen tijd meer in investeren, ik ben namelijk erg blij met hoe het nu klinkt. En ja, dat is een gruwel voor een forum; tevreden muziekliefhebbers, saai  :yawnee:

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 07:39:07
Mijn eerste ervaring met het aanpakken van akoestiek was bij iemand thuis. Inderdaad een aparte luisterkamer en volledig gedempt. Apparatuur ? Je mocht het net, bij wijze van spreken, geen kringloop spul noemen. Maar de op 1 na mooiste weergave die ik heb gehoord.

Deze ervaring heeft mij gesterkt in de gedachte dat audio 1 grote fabel is. En dan mn het maakbare van geluid door andere kabels, fuses, dac's, dempers, lampen, versterkers, streamers etc.

Niet dat wat ik het op 1 na mooiste geluid vind ook daadwerkelijk het op 1 na mooiste geluid is voor iedereen. Want smaak is een bitch.

Xander: wel eens een deken over je tv gelegd ? En kan je profesorisch iets aan je plafond hangen ? Direct voor je speakers een deken. Iets van demping aan de zijkant van de speakers proberen.

Gewoon doen als iedereen een dagje weg is. Op heb je niet zoveel dekens ?  :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op december 21, 2021, 12:45:33
Mijnheer Hand, schijnbaar ben jij wel psycholoog genoeg om te weten dat er aan Fugazi_2009 geen grote verloren is gegaan. Dus...

Groeten...


Het was mijn manier om te zeggen: Hier ga ik me (vooralsnog) niet aan branden.

Maar de mens vind het al lastig genoeg om irl in interactie te zijn met andere mensen. Laat staan op een forum.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Xander32 op december 21, 2021, 19:20:08
Yes, ik heb een tijd lang een plaid gehad welke ik over de tv drapeerde wanneer ik ging luisteren. Dat gaf direct een rustiger geluidsbeeld. Het overige wat je voorstelt zal dat effect versterken. Maar daar ga ik geen tijd meer in investeren, ik ben namelijk erg blij met hoe het nu klinkt. En ja, dat is een gruwel voor een forum; tevreden muziekliefhebbers, saai  :yawnee:

Dat moet je natuurlijk nog afwachten, want wie weet komt er weer iets op je pad. Je weet maar nooit.

Maar ik kan me herinneren dat je inderdaad met zo'n plaid bezig bent geweest. Kan me meer dan prima voorstellen dat je zo'n ding er niet iedere keer overheen gooit. Het ziet er namelijk niet uit. Maar goed, mijn voorstellen waren ook meer in de zin van experimenteren niet zozeer om ze defintief toe te gaan passen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 12:49:30
Ik zie niet het meer dan leuk vermaak op zo'n forum rondhangen, waarom anderen het doen? Beats me, maar wederom dat moet iedereen vooral zelf weten.

Ik heb het idee dat jouw invulling van leef en laten leven, in forumcontact met anderen, anders is dan de mijne.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Wat je niet ziet: ons huis is in z'n geheel een stukje minder hard dan dat je denkt, het betreft namelijk houtskelet bouw  ;)

Citaat van: mmuetst op december 20, 2021, 22:21:39
Beste Sander, mijn complimenten voor de mooie set, vooral de mooie Tannoy luidsprekers, ik hoop dat ze klinken zoals ze er uit zien. Wat ik alleen niet begrijp is de waslijst aan kabels en andere tweaks, en dan kijk ik naar jou foto's met harde vloer, wanden, raampartijen en dan denk ik bij mijzelf, de enige tweak die ik mis zijn akoestiek tweaks....maar goed, het staat in je woonkamer en ik heb makkelijk praten met een aparte luisterruimte. Persoonlijk denk ik dat daar het meeste nog uit te halen valt ipv veel te dure kabels die dat probleem niet gaan oplossen. Bedankt dat je jou audio geschiedenis met ons deelt, het is in ieder geval een genot om naar te kijken  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 19:30:43
Ik heb het idee dat jouw invulling van leef en laten leven, in forumcontact met anderen, anders is dan de mijne.

Gr. Hans

Dat zou zo maar kunnen natuurlijk, maar leg eens uit?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 21:40:23
Dat zou zo maar kunnen natuurlijk, maar leg eens uit?

Jij mag kopen wat je wilt kopen (zou ook raar zijn als ik daar iets van zou vinden). Maar ik vind dat ik mag zeggen dat ik het gegeven zekering een onzin ding vindt. Dat is voor mij leven en laten leven.

Er is veel meer over te zeggen, maar ook die discussie is al vaker gevoerd. De conclusie van de laatste keer was dat het vooral gezellig moest zijn op het forum. Dus ik ben wat terughoudend in deze.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 22:06:12
Jij mag kopen wat je wilt kopen (zou ook raar zijn als ik daar iets van zou vinden). Maar ik vind dat ik mag zeggen dat ik het gegeven zekering een onzin ding vindt. Dat is voor mij leven en laten leven.

Er is veel meer over te zeggen, maar ook die discussie is al vaker gevoerd. De conclusie van de laatste keer was dat het vooral gezellig moest zijn op het forum. Dus ik ben wat terughoudend in deze.

Tot zover zijn wij het uitstekend eens hoor. Maar jou argument om het onzin te vinden was omdat het toch niks deed. Wat ook nog best waar kan zijn, maar dat moet je dan wel even uitproberen lijkt me anders vliegt het toch uit de bocht.

Zie je,  we zitten niet zo ver uit elkaar  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mmuetst

#7064
Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 11:16:00
Ja, dat soort adviezen over zilveren kabels vind ik ook onzin. Maar vooral vind ik dat iedereen lekker zelf moet doen wat die wil. Die dwang van mensen om te willen 'redden', die snap ik inderdaad ook niet. Worst case zijn ze blut maar hebben ze een set waar ze blij mee zijn. So what?
Heb er even over nagedacht hoe ik zelf met advies om ga. Als iemand mij advies geeft waar ik zelf al een vast idee over heb maar blijft aandringen, tja dan haak ik af en vind het irritant. Maar als ik goed advies krijg waar ik zelf de ballen verstand van heb dan vind ik dat wel prettig. Mits goed onderbouwd natuurlijk.

Soms zie ik mensen in onze hobby dwalen en zaken aannemen die volkomen onjuist zijn (gewoon omdat andere mensen het getest hebben en kunnen aantonen dat de fabrikant onzin loopt te verkopen).

Maar als men aangeeft dat het advies niet gewenst is dan laat ik ze ook met rust.

Als mensen meer willen weten of zelf een keer willen ervaren dan vind ik het leuk om ze uit te nodigen om een middagje met audio te pielen. Zo heb ik al mensen geholpen met hun buizenversterker bias in te stellen, platenspelers ingeregeld en versterkers gerepareerd.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

fugazi_2009

Citaat van: mmuetst op december 21, 2021, 22:28:29
Heb er even over nagedacht hoe ik zelf met advies om ga. Als iemand mij advies geeft waar ik zelf al een vast idee over heb maar blijft aandringen, tja dan haak ik af en vind het irritant. Maar als ik goed advies krijg waar ik zelf de ballen verstand van heb dan vind ik dat wel prettig. Mits goed onderbouwd natuurlijk.

Soms zie ik mensen in onze hobby dwalen en zaken aannemen die volkomen onjuist zijn (gewoon omdat andere mensen het getest hebben en kunnen aantonen dat de fabrikant onzin loopt te verkopen).

Maar als men aangeeft dat het advies niet gewenst is dan laat ik ze ook met rust.

Als mensen meer willen weten of zelf een keer willen ervaren dan vind ik het leuk om ze uit te nodigen om een middagje met audio te pielen. Zo heb ik al mensen geholpen met hun buizenversterker bias in te stellen, platenspelers ingeregeld en versterkers gerepareerd.


Yup, en wordt er om advies gevraagd of wordt dat ongevraagd continu gegeven dat maakt ook hoe er tegen het advies aangekeken wordt. Maar als je de bias van een buizenversterker kan instellen heb je mijn respect al, dat zou een raadsel voor mij zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mmuetst

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 22:33:35
Yup, en wordt er om advies gevraagd of wordt dat ongevraagd continu gegeven dat maakt ook hoe er tegen het advies aangekeken wordt. Maar als je de bias van een buizenversterker kan instellen heb je mijn respect al, dat zou een raadsel voor mij zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in, er werd niemand wat gevraagd.
Het afstellen van zo'n versterker is altijd leuk, ook omdat ik dan zelf deze even kan gebruiken in mijn eigen set.
Deze Yarland FV34 III is van een audio liefhebber bij mij in de buurt:

En deze Cayin A88T een tijdje geleden onder handen genomen (en dat was nodig want er zat nog een draad los in die versterker. Prachtige versterker trouwens


Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 22:10:53
Tot zover zijn wij het uitstekend eens hoor. Maar jou argument om het onzin te vinden was omdat het toch niks deed. Wat ook nog best waar kan zijn, maar dat moet je dan wel even uitproberen lijkt me anders vliegt het toch uit de bocht.

Zie je,  we zitten niet zo ver uit elkaar  ;)

Oke...dus er zitten voor jouw voorwaarden aan het leven en laten leven ? Dan verschillen we dus daarin.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 23:50:12
Oke...dus er zitten voor jouw voorwaarden aan het leven en laten leven ? Dan verschillen we dus daarin.

Gr. Hans
Als jij het zo voor jezelf wilt verklaren,  ga je gang

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 11:16:00
Ja, dat soort adviezen over zilveren kabels vind ik ook onzin. Maar vooral vind ik dat iedereen lekker zelf moet doen wat die wil. Die dwang van mensen om te willen 'redden', die snap ik inderdaad ook niet. Worst case zijn ze blut maar hebben ze een set waar ze blij mee zijn. So what?

Ik vind dat je kabels niet moet onderschatten. Imo moeten ze goed gebouwd zjn, stevig, soepel zijn, zodat ze makkelijk neer te leggen zijn zoals jij wilt en eventueel afgeschermd.

Daarnaast maakt exclusiviteit voor sommigen gelukkig, n'est pas?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mmuetst

Citaat van: Hannibal_ op december 22, 2021, 07:28:23
Ik vind dat je kabels niet moet onderschatten. Imo moeten ze goed gebouwd zjn, stevig, soepel zijn, zodat ze makkelijk neer te leggen zijn zoals jij wilt en eventueel afgeschermd.

Daarnaast maakt exclusiviteit voor sommigen gelukkig, n'est pas?
Ja, en vergeet de stekkers niet. Die moeten goed klemmen. Maar ook weer niet zo dat je de complete aansluiting in het apparaat mee er uit trekt.
En de kabel tussen je MM element en Phono versterker is de capaciteit van belang.
Mijn ervaring is dat als je met een soldeerbout kunt omgaan het zeker loont om ze zelf te maken. Wel altijd het hulsje van de achterkant van de plug eerst over de kabel doen voordat je de voorkant van de plug aan de kabel soldeert  ;D (altijd herkenbaar).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 07:39:07
Mijn eerste ervaring met het aanpakken van akoestiek was bij iemand thuis. Inderdaad een aparte luisterkamer en volledig gedempt. Apparatuur ? Je mocht het net, bij wijze van spreken, geen kringloop spul noemen. Maar de op 1 na mooiste weergave die ik heb gehoord.


Toch denk ik nog weleens, en toen ook, wat nou als Jerry twee subs had gehad, of als ik daar mijn eigen LS had neergezet. Was het dan nog beter gaan klinken?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: DofN op december 22, 2021, 13:03:03
Toch denk ik nog weleens, en toen ook, wat nou als Jerry twee subs had gehad, of als ik daar mijn eigen LS had neergezet. Was het dan nog beter gaan klinken?

Tsja...zal gissen blijven. Andere speakers denk ik bijna van niet. Subs ws wel. Ik geloof niet dat de speakers die hij gebruikte zo diep gingen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Jerry..... Die gast werd vroeger nogal eens genoemd/bewierookt hier op het forum.....

De laatste jaren hoor ik er nooit meer iets van...

What happened?


Is Jerry verloren geraakt in z'n audiobubble?