Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: Bertus69 op december 20, 2021, 02:20:25
Leg me dat verhaal maar een keer uit als je bij mij bent of ik bij jou, in plaatjes zie ik het beter voor me  ;D

Zoiets, de N1 is de Melco in dit plaatje:

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

Citaat van: Hannibal_ op december 20, 2021, 07:50:50
Tja.... denk niet dat het veel uit gaat maken als je het NAS gewoon op de gebruikelijke plaats hebt staan (meterkast?).
Groot is t verschil niet, maar nas of hdd rechtstreeks op networkplayer is en klinkt wel iets beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dura

Citaat van: VANZOMERENG op december 18, 2021, 11:18:27
Verder gaat mijn voorkeur (en volgens mij die van jouw ook) naar installaties die grondtoon sterk zijn.
(zoals Duitsers dit noemen - een klein liftje omhoog van enkele decibels rond de 60hz en een licht aflopend hoog)
en dit maakt mindere opnames en magere klinkende oude opnames veel meer genietbaar maar staat los v/d resolutie.

Interessante opmerking, ik heb zowel op mijn versterker als op mijn sub wat DSP functies, dus ik heb maar eens een bobbeltje op 60 hz gecreëerd, 2 db, niet al te breed (vanwege resonantie op 90 hz) en dat geeft bij pop  inderdaad een subtiel lekker extra basje. Kan het met een druk op de knop in de SVS app aan en uitzetten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Bertus69

Dank je Fugazi, ik snap het, de muziekopslag zit nu direct achter je streamer/speler en er gaat geen datakabel meer rechtstreeks vanuit je switch/modem de streamer/speler in. Is dit het zelfde als wat je bij Roon erbij kunt kopen, de ROON Nucleus nas?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

fugazi_2009

Citaat van: Bertus69 op december 20, 2021, 17:56:25
Dank je Fugazi, ik snap het, de muziekopslag zit nu direct achter je streamer/speler en er gaat geen datakabel meer rechtstreeks vanuit je switch/modem de streamer/speler in. Is dit het zelfde als wat je bij Roon erbij kunt kopen, de ROON Nucleus nas?


Behalve dan dat die Roon Nucleus gewoon maar 1 netwerk aansluiting heeft. Dus die zal altijd nog via een switch met je netwerkspeler verbonden zijn. Als je de Nucleus via USB met je DAC verbindt dan heb je wel hetzelfde idee.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mmuetst

Beste Sander, mijn complimenten voor de mooie set, vooral de mooie Tannoy luidsprekers, ik hoop dat ze klinken zoals ze er uit zien. Wat ik alleen niet begrijp is de waslijst aan kabels en andere tweaks, en dan kijk ik naar jou foto's met harde vloer, wanden, raampartijen en dan denk ik bij mijzelf, de enige tweak die ik mis zijn akoestiek tweaks....maar goed, het staat in je woonkamer en ik heb makkelijk praten met een aparte luisterruimte. Persoonlijk denk ik dat daar het meeste nog uit te halen valt ipv veel te dure kabels die dat probleem niet gaan oplossen. Bedankt dat je jou audio geschiedenis met ons deelt, het is in ieder geval een genot om naar te kijken  :headbanging:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: mmuetst op december 20, 2021, 22:21:39
Beste Sander, mijn complimenten voor de mooie set, vooral de mooie Tannoy luidsprekers, ik hoop dat ze klinken zoals ze er uit zien. Wat ik alleen niet begrijp is de waslijst aan kabels en andere tweaks, en dan kijk ik naar jou foto's met harde vloer, wanden, raampartijen en dan denk ik bij mijzelf, de enige tweak die ik mis zijn akoestiek tweaks....maar goed, het staat in je woonkamer en ik heb makkelijk praten met een aparte luisterruimte. Persoonlijk denk ik dat daar het meeste nog uit te halen valt ipv veel te dure kabels die dat probleem niet gaan oplossen. Bedankt dat je jou audio geschiedenis met ons deelt, het is in ieder geval een genot om naar te kijken  :headbanging:
Geloof me met de akoestiek bij Robert is weinig mis. Dit in tegenstelling tot de akoestiek bij mij.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

mmuetst

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 20, 2021, 22:32:20
Geloof me met de akoestiek bij Robert is weinig mis. Dit in tegenstelling tot de akoestiek bij mij.
Verwarrend, Sander heet eigenlijk Robert?
Maar maakt ook niet uit. Ik heb zelf een luidspreker uit mijn eigen collectie op verschillende locaties beluisterd. Het gaat om dit geval om een set Translator Reflexions. Bij HiFi winkel Beek in de grote luisterruimte klonken deze luidsprekers zoals ik ze nog nooit gehoord had. Ben ook bang dat ik dat in mijn ruimte ook niet ga benaderen omdat de afmetingen domweg niet hetzelfde zijn. Dus is wil beweren dat de akoestiek bij Sander (Robert) heel slecht is, ik denk dat tweaks op akoestische niveau meer uithalen dan te dure kabels. Maar dat is maar mijn mening.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: mmuetst op december 20, 2021, 23:06:54
Verwarrend, Sander heet eigenlijk Robert?
Maar maakt ook niet uit. Ik heb zelf een luidspreker uit mijn eigen collectie op verschillende locaties beluisterd. Het gaat om dit geval om een set Translator Reflexions. Bij HiFi winkel Beek in de grote luisterruimte klonken deze luidsprekers zoals ik ze nog nooit gehoord had. Ben ook bang dat ik dat in mijn ruimte ook niet ga benaderen omdat de afmetingen domweg niet hetzelfde zijn. Dus is wil beweren dat de akoestiek bij Sander (Robert) heel slecht is, ik denk dat tweaks op akoestische niveau meer uithalen dan te dure kabels. Maar dat is maar mijn mening.
Daar zullen de meesten hier (ik incl.) het wel mee eens zijn.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

fugazi_2009

Te dure kabels zijn altijd slecht, maar kabels kunnen best veel kosten inderdaad en zelfs dan kan een tweak op akoestisch niveau beter zijn (indien mogelijk).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mmuetst

Citaat van: fugazi_2009 op december 20, 2021, 23:23:26
Te dure kabels zijn altijd slecht, maar kabels kunnen best veel kosten inderdaad en zelfs dan kan een tweak op akoestisch niveau beter zijn (indien mogelijk).
Even een waarschuwing vooraf, ik ben een vreselijke debunker, sorry voor dat feit. Er is nog nooit aangetoond dat kabels anders klinken. Niemand kan in een goede blind test onderscheid maken. Met akoestiek is dat zeker 100% wel het geval. Dus zou mijn investering die kant op gaan. Als ik dan de lijst bekijk van dure kabels van Sander, dan zie ik investeringen in usb, netwerk kabels....zonde geld, ga nog liever lekker uit eten met mijn vrouw dan dat ik geld uitgeef aan die kabels....ik merk dat ik te veel debunker...mijn excuses  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Hannibal_

Ik denk sowieso dat een plaatje niet alles zegt over hoe iets in een ruimte klinkt.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Dank voor de positieve feedback  :thumbs-up:

Maarre, stoffen meubels, een dik wollen vloerkleed, dikke gordijnen en vlinder jaloezieën voor de ramen, ik kan je uit eerste hand vertellen dat de Tannoys het in die omgeving prima naar hun zin hebben  :)

En betreft "dure" kabels; diens totaalprijs is nog niet eens hetgeen een beetje ls kabel van bv AQ kost. Dat valt alemaal reuze mee. Daar zijn forumleden die dat bedrag aan één enkele kabel spenderen.

Indien we de mogelijkheid hadden voor een dedicated luisterruimte, dan was die er al lang geweest en akoestisch geoptimaliseerd. Maar die ruimte hebben we niet, de set staat in de living en dat is ook het doel van dat vertrek. Het compromis is dan de akoestiek positief beïnvloeden middels de inrichting en die vinden wij iig geslaagd.

Citaat van: mmuetst op december 20, 2021, 22:21:39
Beste Sander, mijn complimenten voor de mooie set, vooral de mooie Tannoy luidsprekers, ik hoop dat ze klinken zoals ze er uit zien. Wat ik alleen niet begrijp is de waslijst aan kabels en andere tweaks, en dan kijk ik naar jou foto's met harde vloer, wanden, raampartijen en dan denk ik bij mijzelf, de enige tweak die ik mis zijn akoestiek tweaks....maar goed, het staat in je woonkamer en ik heb makkelijk praten met een aparte luisterruimte. Persoonlijk denk ik dat daar het meeste nog uit te halen valt ipv veel te dure kabels die dat probleem niet gaan oplossen. Bedankt dat je jou audio geschiedenis met ons deelt, het is in ieder geval een genot om naar te kijken  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Mijn eerste ervaring met het aanpakken van akoestiek was bij iemand thuis. Inderdaad een aparte luisterkamer en volledig gedempt. Apparatuur ? Je mocht het net, bij wijze van spreken, geen kringloop spul noemen. Maar de op 1 na mooiste weergave die ik heb gehoord.

Deze ervaring heeft mij gesterkt in de gedachte dat audio 1 grote fabel is. En dan mn het maakbare van geluid door andere kabels, fuses, dac's, dempers, lampen, versterkers, streamers etc.

Niet dat wat ik het op 1 na mooiste geluid vind ook daadwerkelijk het op 1 na mooiste geluid is voor iedereen. Want smaak is een bitch.

Xander: wel eens een deken over je tv gelegd ? En kan je profesorisch iets aan je plafond hangen ? Direct voor je speakers een deken. Iets van demping aan de zijkant van de speakers proberen.

Gewoon doen als iedereen een dagje weg is. Op heb je niet zoveel dekens ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Hans.... men is blij met hoe het nu klinkt...

:lookaround:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

fugazi_2009

#7041
Citaat van: mmuetst op december 20, 2021, 23:37:16
Even een waarschuwing vooraf, ik ben een vreselijke debunker, sorry voor dat feit. Er is nog nooit aangetoond dat kabels anders klinken. Niemand kan in een goede blind test onderscheid maken. Met akoestiek is dat zeker 100% wel het geval. Dus zou mijn investering die kant op gaan. Als ik dan de lijst bekijk van dure kabels van Sander, dan zie ik investeringen in usb, netwerk kabels....zonde geld, ga nog liever lekker uit eten met mijn vrouw dan dat ik geld uitgeef aan die kabels....ik merk dat ik te veel debunker...mijn excuses  ;)

Debunk: "expose the falseness or hollowness of (an idea or belief)." Nu kun je het je afvragen of het hier over een idee of een geloof hebben, maar laten we vooral de kabel discussie niet gaan voeren, daar wordt het zelden gezellig van op dit forum.

Wat ik mij wel afvraag, als een soort psycholoog van de koude grond, wat zit er achter die behoefte tot 'debunken'? Dat zou nog wel eens een interresant onderzoek zijn. Met dit forum hebben we toch zo'n 20 jaar research materiaal, daar moet toch wel wat uit op te maken zijn. Want het is natuurlijk wel heel opvallend dat het altijd de mensen zijn die vinden dat alle kabels gelijk klinken en alle apparatuur eigenlijk ook gelijk klinkt die er heel actief op uit gaan om andere te bekeren. Ik zie eigenlijk nooit iemand reageren met: "Je zal echt die kabels moeten gaan wisselen anders gaat die set nooit klinken" als response op iemand anders set.

Dus wat beweegt dat soort mensen? Hier op het forum zijn het altijd mannen, maar dat zegt niks want volgens mij hebben niet 1 vrouw actief hier op het forum. Wel heb ik het gevoel dat het over het algemeen mannen van een bepaalde leeftijd zijn. Zo tegen de pensioen leeftijd of daar al aan voorbij? Wat is dat met die mannen, is het een gevoel van "ik ben nog nooit gehoord in mijn leven, nu ga ik een actief de boer op"? Of is het een kwestie van ze zitten thuis, weinig meer om handen, een eventuele vrouw is er twintig jaar geleden al vandoor gegaan of daar praten ze in ieder geval al 20 jaar niet meer mee, dan maar ongevraagd ergens anders je geloof verkondigen?

Bij mij in het dorp is de gemiddelde leeftijd vrij hoog, als je dan in het dorp in het winkel staat dan zie je dat gedrag ook wel, van die oude mannetjes die iedereen in de winkel even 'goed' advies moeten geven. Dank denk ik wel eens: "Get a hobby", maar ja dat is ook niet alles dan doen ze dat gedrag gewoon op een forum.

;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vanzomereng

Citaat van: chansig op december 21, 2021, 07:39:07
Gewoon doen als iedereen een dagje weg is. Op heb je niet zoveel dekens ?  :D
Gr. Hans

By the way,  ik heb hier nog 4 oude matrassen liggen, gratis op te halen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Spijkie

Vergeet t verschil in elkaars oorschelpen niet mee te nemen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vergeerr72

Citaat van: Spijkie op december 21, 2021, 09:17:50
Vergeet t verschil in elkaars oorschelpen niet mee te nemen.

Gr Spijkie
En afwijkend beoogde resultaat of het compromis wat men wil maken. Sommige mensen prefereren een lagere resolutie tov van muzikaliteit, anderen willen daarnaast elk details horen, naast dat het ook muzikaal moet zijn.

Het einddoel is al subjectief, laat staan de weg ernaar toe.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 08:55:29
Debunk: "expose the falseness or hollowness of (an idea or belief)." Nu kun je het je afvragen of het hier over een idee of een geloof hebben, maar laten we vooral de kabel discussie niet gaan voeren, daar wordt het zelden gezellig van op dit forum.

Wat ik mij wel afvraag, als een soort psycholoog van de koude grond, wat zit er achter die behoefte tot 'debunken'? Dat zou nog wel eens een interresant onderzoek zijn. Met dit forum hebben we toch zo'n 20 jaar research materiaal, daar moet toch wel wat uit op te maken zijn. Want het is natuurlijk wel heel opvallend dat het altijd de mensen zijn die vinden dat alle kabels gelijk klinken en alle apparatuur eigenlijk ook gelijk klinkt die er heel actief op uit gaan om andere te bekeren. Ik zie eigenlijk nooit iemand reageren met: "Je zal echt die kabels moeten gaan wisselen anders gaat die set nooit klinken" als response op iemand anders set.

Dus wat beweegt dat soort mensen? Hier op het forum zijn het altijd mannen, maar dat zegt niks want volgens mij hebben niet 1 vrouw actief hier op het forum. Wel heb ik het gevoel dat het over het algemeen mannen van een bepaalde leeftijd zijn. Zo tegen de pensioen leeftijd of daar al aan voorbij? Wat is dat met die mannen, is het een gevoel van "ik ben nog nooit gehoord in mijn leven, nu ga ik een actief de boer op"? Of is het een kwestie van ze zitten thuis, weinig meer om handen, een eventuele vrouw is er twintig jaar geleden al vandoor gegaan of daar praten ze in ieder geval al 20 jaar niet meer mee, dan maar ongevraagd ergens anders je geloof verkondigen?

Bij mij in het dorp is de gemiddelde leeftijd vrij hoog, als je dan in het dorp in het winkel staat dan zie je dat gedrag ook wel, van die oude mannetjes die iedereen in de winkel even 'goed' advies moeten geven. Dank denk ik wel eens: "Get a hobby", maar ja dat is ook niet alles dan doen ze dat gedrag gewoon op een forum.

;D
Nu ik het terug lees heb je gelijk @fugazi, waar bemoeit deze snotneus zich mee  ;D  Ik zie trouwens wel eens adviezen over kabels voorbij komen in de zin van: "dat een luidsprekers te schel klinkt omdat men zilver kabel gebruikt". Waar onze drang vandaan komt om mensen te waarschuwen voor de snake oil producten, ik weet het niet. Misschien vind ik het zonde van het geld. Maar vind de eigenaar van de tweak producten dat niet, en wordt hij/zij er gelukkig van.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#7046
Citaat van: Xander32 op december 21, 2021, 06:54:52
Dank voor de positieve feedback  :thumbs-up:

Maarre, stoffen meubels, een dik wollen vloerkleed, dikke gordijnen en vlinder jaloezieën voor de ramen, ik kan je uit eerste hand vertellen dat de Tannoys het in die omgeving prima naar hun zin hebben  :)

En betreft "dure" kabels; diens totaalprijs is nog niet eens hetgeen een beetje ls kabel van bv AQ kost. Dat valt alemaal reuze mee. Daar zijn forumleden die dat bedrag aan één enkele kabel spenderen.

Indien we de mogelijkheid hadden voor een dedicated luisterruimte, dan was die er al lang geweest en akoestisch geoptimaliseerd. Maar die ruimte hebben we niet, de set staat in de living en dat is ook het doel van dat vertrek. Het compromis is dan de akoestiek positief beïnvloeden middels de inrichting en die vinden wij iig geslaagd.
Bedankt voor je antwoord. Je hebt helemaal gelijk. Een woonkamer moet ook leefbaar blijven. Die Tannoy's zijn eigenlijk t.o.v. de rechte doosje echte vintage meubelstukken.
PS die wappers op je versterker is voor mij nog altijd een openstaande wens...helemaal verliefd op dat uiterlijk van een versterker.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

fugazi_2009

Citaat van: mmuetst op december 21, 2021, 11:01:10
Nu ik het terug lees heb je gelijk @fugazi, waar bemoeit deze snotneus zich mee  ;D  Ik zie trouwens wel eens adviezen over kabels voorbij komen in de zin van: "dat een luidsprekers te schel klinkt omdat men zilver kabel gebruikt". Waar onze drang vandaan komt om mensen te waarschuwen voor de snake oil producten, ik weet het niet. Misschien vind ik het zonde van het geld. Maar vind de eigenaar van de tweak producten dat niet, en wordt hij/zij er gelukkig van.

Ja, dat soort adviezen over zilveren kabels vind ik ook onzin. Maar vooral vind ik dat iedereen lekker zelf moet doen wat die wil. Die dwang van mensen om te willen 'redden', die snap ik inderdaad ook niet. Worst case zijn ze blut maar hebben ze een set waar ze blij mee zijn. So what?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Xander: ik zag dat je kleed tegen de speakers aanligt. Of een kleed als dit veel doet weet ik dan weer niet. Voor absorptie is volgens mij wat meer dikte nodig. Maar beter dan de kale harde vloer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op december 21, 2021, 08:55:29


Wat ik mij wel afvraag, als een soort psycholoog van de koude grond, wat zit er achter die behoefte tot 'debunken'? Dat zou nog wel eens een interresant onderzoek zijn. Met dit forum hebben we toch zo'n 20 jaar research materiaal, daar moet toch wel wat uit op te maken zijn. Want het is natuurlijk wel heel opvallend dat het altijd de mensen zijn die vinden dat alle kabels gelijk klinken en alle apparatuur eigenlijk ook gelijk klinkt die er heel actief op uit gaan om andere te bekeren. Ik zie eigenlijk nooit iemand reageren met: "Je zal echt die kabels moeten gaan wisselen anders gaat die set nooit klinken" als response op iemand anders set.

Dus wat beweegt dat soort mensen? Hier op het forum zijn het altijd mannen, maar dat zegt niks want volgens mij hebben niet 1 vrouw actief hier op het forum. Wel heb ik het gevoel dat het over het algemeen mannen van een bepaalde leeftijd zijn. Zo tegen de pensioen leeftijd of daar al aan voorbij? Wat is dat met die mannen, is het een gevoel van "ik ben nog nooit gehoord in mijn leven, nu ga ik een actief de boer op"? Of is het een kwestie van ze zitten thuis, weinig meer om handen, een eventuele vrouw is er twintig jaar geleden al vandoor gegaan of daar praten ze in ieder geval al 20 jaar niet meer mee, dan maar ongevraagd ergens anders je geloof verkondigen?

Bij mij in het dorp is de gemiddelde leeftijd vrij hoog, als je dan in het dorp in het winkel staat dan zie je dat gedrag ook wel, van die oude mannetjes die iedereen in de winkel even 'goed' advies moeten geven. Dank denk ik wel eens: "Get a hobby", maar ja dat is ook niet alles dan doen ze dat gedrag gewoon op een forum.

;D

Er is in ieder geval geen groot psycholoog verloren gegaan.  :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.