Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

En hiermee jij ook 👍🏻

Citaat van: Carrol op september 19, 2021, 19:51:16
Haha...geeft niet Xander.... misschien ben ik wel een beetje jaloers op jullie 😢...t was een beetje plagen... sorry...maar je hebt je goed hersteld 🤝
Maar over t algemeen zijn haar albums van prima opname kwaliteit...en prachtig dat je een M&G... gedaan hebt...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... zaterdag jl samen met Marcel (niet lid van dit forum, foei  ;D) de vergelijking van eenzelfde track vanaf cd en als flac nogmaals herhaald; de cd is vlakker, minder transparant, de voorkeur ging duidelijk uit naar het streamen. De verschillen zijn duidelijk hoorbaar, zijn reactie volgde direct. Rob en Bert waren al met piepende banden vertrokken 😏

Er gaan nog meer M&G volgen, daarin zal ik bovenstaande test nog wel een aantal keren herhalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Ik heb niet het hele topic gelezen maar gaat het hier om een FLAC getrokken van deze zelfde CD?

Groeten...

Xander32

Yep

Citaat van: Kwabbernoot op september 21, 2021, 08:52:07
Ik heb niet het hele topic gelezen maar gaat het hier om een FLAC getrokken van deze zelfde CD?

Groeten...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat is m.i. ook de enige juiste wijze om een track als flac en dezelfde track vanaf cd 1 op 1 te vergelijken; wanneer het flac bestand gerippt is van de cd waar je de track ook vanaf speelt.

Vorig weekend betroffen het tracks van een 2 Meter Sessies album, afgelopen weekend Your Latest Trick van de Dire Straits, welke voor mij sowieso een referentie nummer betreft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

#6780
Neem aan een CD speler gebruikt voor t afspelen van de CD..en streamen vanaf een ander dac...dat verklaart misschien toch het verschil....of heb ik het mis...



Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Wrong  ;)

De flac via een renderer en het cdtje via een loopwerk, beide via dezelfde dac.

Citaat van: Carrol op september 21, 2021, 21:00:42
Neem aan een CD speler gebruikt voor t afspelen van de CD..en streamen vanaf een ander dac...dat verklaart misschien toch het verschil....of het ik mis...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op september 21, 2021, 20:40:48
Vorig weekend betroffen het tracks van een 2 Meter Sessies album, afgelopen weekend Your Latest Trick van de Dire Straits, welke voor mij sowieso een referentie nummer betreft.

Prachtig nummer!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Zeker, die sleep ik onderwijl al twee decennia mee naar M&G als zijnde mijn referentie nummer.

De kwaliteit van de cd's waar dit nummer van afkomstig is, van de verschillende uitgaven, is zeer divers.
Er zitten echte pareltjes tussen (amper compressie) en cd's welke duidelijk minder zijn betreffende de sq. Dat is wel opvallend. In het verleden hebben we tijdens een M&G verschillende uitgaven ook wel eens met elkaar vergeleken, dat was nog in het streamloze tijdperk. Vroegâh   :) 


Citaat van: fugazi_2009 op september 21, 2021, 21:03:57
Prachtig nummer!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Huub-13

Deze Brothers in Arms heb ik als SACD met daarop de stereo CD en een 5.1 surround mix.
Is dit een van de "pareltjes" waar je over praat?
Wat is volgens jou de beste uitgave van Brothers in Arms?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

frank2

De allereerste uitgave is de beste, mooi en ruimtelijk.  De latere versies is de ruimtelijkheid weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op september 22, 2021, 10:49:39
De allereerste uitgave is de beste, mooi en ruimtelijk.  De latere versies is de ruimtelijkheid weg.
Klopt, meen 84 of 85 is mooiste uitgave.

Tevens dit album van hun springt er ook uit

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Zelf ff zoeken, het zijn er veeeeel  :)

https://dr.loudness-war.info/album/list?artist=Dire+straits&album=Brothers+in+arms


Citaat van: Huub-13 op september 22, 2021, 09:23:34
Deze Brothers in Arms heb ik als SACD met daarop de stereo CD en een 5.1 surround mix.
Is dit een van de "pareltjes" waar je over praat?
Wat is volgens jou de beste uitgave van Brothers in Arms?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... zojuist een betere versie gekocht, 1985, Vertigo. De schade is beperkt €7,72
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Die heb ik ook en laat nou juist deze er slecht vanaf komen  ;D

Ik heb ook nog een cd, maar die betreft ook slechts een middenmoter. Maar zojuist heb ik één van de toppers gekocht; dit album is mij zo dierbaar, die paar euris zij het me waard.


Citaat van: Huub-13 op september 22, 2021, 09:23:34
Deze Brothers in Arms heb ik als SACD met daarop de stereo CD en een 5.1 surround mix.
Is dit een van de "pareltjes" waar je over praat?
Wat is volgens jou de beste uitgave van Brothers in Arms?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Deze heb ik ook, maar die kan mij minder bekoren.

Steevast prevaleer ik live opnames, maar daar waar het de Dire Straits betreft, heb ik juist graag hun studio albums.

Citaat van: Kingpin op september 22, 2021, 11:11:59
Klopt, meen 84 of 85 is mooiste uitgave.

Tevens dit album van hun springt er ook uit


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op september 21, 2021, 20:40:48
Dat is m.i. ook de enige juiste wijze om een track als flac en dezelfde track vanaf cd 1 op 1 te vergelijken; wanneer het flac bestand gerippt is van de cd waar je de track ook vanaf speelt.

Vorig weekend betroffen het tracks van een 2 Meter Sessies album, afgelopen weekend Your Latest Trick van de Dire Straits, welke voor mij sowieso een referentie nummer betreft.
Waar let je dan op, Robert?
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

morca

Ik heb van dat album een lp hires rip van de befaamde DOC Rob. (Docter Robert)
Die vind ik veruit het beste klinken.

Interessante test Robert.
Verrassende uitslag.
Met welke software heb je de CD geript?

fugazi_2009

Ik heb de MFSL SACD versie, die komt er ook niet heel slecht vanaf. Echter heb ik die nu naar PCM geconverteerd omdat de Linn geen DSD aankan, qua DR zit die geconverteerde PCM wel op hetzelfde nivo als de SACD. In de komende week zou ik met de nieuwe dac eens mooi het vergelijk kunnen maken want die doet wel DSD.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Maximus_Aurelius

Citaat van: Huub-13 op september 22, 2021, 09:23:34
Deze Brothers in Arms heb ik als SACD met daarop de stereo CD en een 5.1 surround mix.
Is dit een van de "pareltjes" waar je over praat?
Wat is volgens jou de beste uitgave van Brothers in Arms?

Heb het origineel, de sacd en MFSL(Mofi records).
Ik prefereer de versie van Mofi zoals alle andere van de Dire Straits.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

De homogeniteit van de keten, de tonaliteit, plaatsing. Het nummer start met een trompet en vervolgens een sax, welke beiden een geheel ander timbre hebben, vervolgens komt er de gitaar in, diens plaatsing en kracht, de stem van Mark, of deze strak in het midden staat, het kunnen volgen van de bas loopjes, het aanslaan en uitklinken van het slagwerk, m.n. de bekkens/hihats etc

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 22, 2021, 21:13:05
Waar let je dan op, Robert?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 22, 2021, 23:20:43
Heb het origineel, de sacd en MFSL(Mofi records).
Ik prefereer de versie van Mofi zoals alle andere van de Dire Straits.
Zoveel mensen zoveel smaken. Ik vind die Mofi versies juist wat gedempt klinken, drums hebben niet echt slam en de hoge tonen zijn ook wat weggedrukt. Wel mooi evenwicht in de weergave, goede dynamiek maar ik prefereer wat meer levendigheid.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


Xander32

Voor het rippen gebruik ik DbPoweramp, daar ben ik tevreden over, de app is redelijk gebruikersvriendelijk.


Citaat van: morca op september 22, 2021, 21:20:55
Ik heb van dat album een lp hires rip van de befaamde DOC Rob. (Docter Robert)
Die vind ik veruit het beste klinken.

Interessante test Robert.
Verrassende uitslag.
Met welke software heb je de CD geript?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6799
Citaat van: Xander32 op september 23, 2021, 06:31:33
De homogeniteit van de keten, de tonaliteit, plaatsing. Het nummer start met een trompet en vervolgens een sax, welke beiden een geheel ander timbre hebben, vervolgens komt er de gitaar in, diens plaatsing en kracht, de stem van Mark, of deze strak in het midden staat, het kunnen volgen van de bas loopjes, het aanslaan en uitklinken van het slagwerk, m.n. de bekkens/hihats etc

Doe je daarnaast ook nog naar de muziek luisteren? :tounge2:

Grappig wel hoe mensen kunnen verschillen.

Ik luister naar al deze facetten los van elkaar compleet niet. Ik hoor slechts muziek........

Nog nooit is mij bijvoorbeeld het uitsterven van het slagwerk dit dan losstaand van de muziek opgevallen.

Het zal aan mij liggen, waarbij opgemerkt dat ik geloof ik best blij ben dat ik het niet hoor.

Wel vind ik een nummer steengoed of niet, dat dan weer wel.

Wel benieuwd eigenlijk waar de obsessie voor het ontrafelen van een mooi nummer vandaan komt. 

Is dat de kostprijs van de apparatuur die je die kant op dirigeert? Is dat het?

Doe aan bovenstaand ajb geen oordeel hangen want dat was de bedoeling niet van deze post.

Ieder z'n lol...... en als dat is om een nummer in klanken afzonderlijk uiteen te rafelen is dat ook een prachtige hobby.

Zo is het ook nog  :)