Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Mario D

Citaat van: Xander32 op juli 21, 2020, 20:02:55
De adviesprijs ga ik nooit neertellen voor de 10  :nowink:
Wanneer ik zo'n bedrag al zou willen neertellen voor een versterker, ging ik voor iets meer excotisch.


Ik ben wel benieuwd; wanneer jullie 8 mille te besteden hadden aan een versterker, welke zou je dan kopen ?  ::)

Accuphase, en als het ook nog kan klasse A bak.
Met Tannoy erg fijne combo trouwens.

Mediator

Voor 8 mille zie mijn sig. Maar die Chord zou ik hier ook wel eens willen horen. Accuphase zou ik dan weer met Dynaudio willen proberen. Heb die combinatie al eerder goed horen presteren.

Tabcam

Of een mooie Benchmark AHB2. :worship: 
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Chord versterking heb ik eigenlijk (helaas) nog nooit uitmuntend horen klinken. Ook niet bij demo's verzorgd door Chord zelf.  :confused:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pameijer

Op welk vlak zou de PM10 een upgrade zijn vergeleken met de PM11 als pre en de nCore als ev?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Mijn Kensingtons heb ik op een Chord geintegreerde horen spelen en dat was niet verkeerd. Al vond ik het overall wel wat afstandelijk, zakelijk klinken.

Citaat van: Richi op juli 21, 2020, 22:37:54
Chord versterking heb ik eigenlijk (helaas) nog nooit uitmuntend horen klinken. Ook niet bij demo's verzorgd door Chord zelf.  :confused:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Alles in één kastje 🤓

Citaat van: pameijer op juli 21, 2020, 22:45:45
Op welk vlak zou de PM10 een upgrade zijn vergeleken met de PM11 als pre en de nCore als ev?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Op buitenlandse fora zie ik veel mensen met de combi Tannoy - Accuphase en Tannoy - Mcintosh spelen. Maar ik kan in mijn set nooit met Accuphase aankomen, omdat ik steevast afgeef op dat merk bij de Accuboys, een aantal bezitters op een buurforum  ;D

Citaat van: Mario D op juli 21, 2020, 20:41:24
Accuphase, en als het ook nog kan klasse A bak.
Met Tannoy erg fijne combo trouwens.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Citaat van: Richi op juli 21, 2020, 22:37:54
Chord versterking heb ik eigenlijk (helaas) nog nooit uitmuntend horen klinken. Ook niet bij demo's verzorgd door Chord zelf.  :confused:

Tannoy heeft zelf ook nog nooit een goede demo georganiseerd. In ieder geval niet in al die jaren dat ik er was. Dus dat zegt op zich niet zo heel veel.

Het gaat er om dat je met Tannoy Prestige een bepaalde keuze maakt die zelf ook niet helemaal neutraal mag worden genoemd. Ik zou ook nog wel eens exposure op mijn lijst willen zetten. Dat merk neigt ook naar neutraal maar wel met behoud van de muziek.


Xander32

...mooi ritje met m'n 335i 😏 Maar dan gaat er > €200 aan brandstof doorheen  :(

Citaat van: aktevox op juli 21, 2020, 20:16:34
Even geduld en je kan een nieuwe PM10 voor 5k scoren.  ;)

;D ;D ;D


edit:
Mooi ritje naar Bayern: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/marantz-pm-10-high-end-vollverstaerker/1462480677-172-7529
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De Glenair heb ik op Exposure (pre en ev) horen spelen en die combi maakte dat ik destijds een paartje Glenair kocht  :thumbs-up:

Citaat van: Mediator op juli 22, 2020, 06:45:24
Tannoy heeft zelf ook nog nooit een goede demo georganiseerd. In ieder geval niet in al die jaren dat ik er was. Dus dat zegt op zich niet zo heel veel.

Het gaat er om dat je met Tannoy Prestige een bepaalde keuze maakt die zelf ook niet helemaal neutraal mag worden genoemd. Ik zou ook nog wel eens exposure op mijn lijst willen zetten. Dat merk neigt ook naar neutraal maar wel met behoud van de muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Zeg het maar voor Accuphase.[emoji1][emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Citaat van: Xander32 op juli 22, 2020, 06:42:42
Op buitenlandse fora zie ik veel mensen met de combi Tannoy - Accuphase en Tannoy - Mcintosh spelen. Maar ik kan in mijn set nooit met Accuphase aankomen, omdat ik steevast afgeef op dat merk bij de Accuboys, een aantal bezitters op een buurforum  ;D


Afgeven op iets betekent vaak dat je het niet kan betalen :P :D lol
Pure jaloersheid lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mario D

Citaat van: Xander32 op juli 22, 2020, 06:42:42
Op buitenlandse fora zie ik veel mensen met de combi Tannoy - Accuphase en Tannoy - Mcintosh spelen. Maar ik kan in mijn set nooit met Accuphase aankomen, omdat ik steevast afgeef op dat merk bij de Accuboys, een aantal bezitters op een buurforum  ;D

Je moet je niet spiegelen aan een ander, gewoon je eigen zin doen.  :D

DofN

Citaat van: Rob_Dingen op juli 19, 2020, 12:29:55
Denk dat je dat niet zomaar als algemeen mag aannemen.
Er zijn ruimtes die heel slecht zijn en daar haal je dan veel winst, maar er zijn ook ruimtes die prima zijn en dan is het resultaat veel minder.

Rob

Ik heb (eigenlijk) nog nooit in een ruimte geluisterd die van zichzelf zo goed was dat maatregelen niet nodig waren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Non non  :nowink:


Citaat van: bert de melker op juli 22, 2020, 07:53:14
Zeg het maar voor Accuphase.[emoji1][emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar daar is ook altijd weer de uitzondering op de regel  8)

Citaat van: Blue-Eyes op juli 22, 2020, 08:50:00
Afgeven op iets betekent vaak dat je het niet kan betalen :P :D lol
Pure jaloersheid lol
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik heb het idee dat jij al het nodige aan Tannoy ls hebt gehad, klopt dat?

Citaat van: Mediator op juli 21, 2020, 22:28:46
Voor 8 mille zie mijn sig. Maar die Chord zou ik hier ook wel eens willen horen. Accuphase zou ik dan weer met Dynaudio willen proberen. Heb die combinatie al eerder goed horen presteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Citaat van: Xander32 op juli 22, 2020, 22:04:47
Ik heb het idee dat jij al het nodige aan Tannoy ls hebt gehad, klopt dat?

Ik ben redelijk honkvast hoor. Net als jij heb ik destijds bewust voor de Prestige gekozen. Vergeleken met de nieuwe Definition DC8T en DC10T. De laatste veruit de mooiste maar beiden te onrustig en voor mij te opvallend in het hoog. Ik wil een middengebied dat 'shines'
en niet een hoogweergave. Dat is voor mij het meest natuurlijk. Hiervoor met de vorige Definition gespeeld die ik veel meer kan waarderen. Ik heb ook nog een Revolution R2 en R3 gehad. De R2 staan nu nog steeds bij mijn ouders. Ik bedacht me vandaag met het luisteren dat een zegening van de prestige ook wel is dat het hard kan én subtiel. Ik draai niet heel vaak klassiek maar zat naar de preludes van Liszt te luisteren en die muziek heeft wel heel duidelijk beiden in zich. Ik heb tot een aantal jaren terug wel heel veel beluisterd en ook gepraat met mensen over hun ervaringen met apparatuur. Ook als ik iets echt goed vind klinken sla ik zoiets wel op. Zo bouw je toch wat achtergrond op. Maar ik ga ook mijn eigen weg. Eigenlijk speel ik nu ook met apparatuur en speakers die je beiden niet helemaal neutraal mag noemen. Maar Rega heeft voor mij ook weer andere voordelen.

Xander32

#5269
Mooi verhaal, een duidelijk pad richting de huidige Glenairs  :thumbs-up:
En 100% ongekleurd zijn ze idd niet.

Destijds ben ik zelf aangestoken tijdens een M&G, waarbij de gastheer speelde met relatief goedkope Tannoy Saturn (S10) op een Marantz PM14 KI en CD14 speelde. Dat klonk zo anders dan al het andere wat ik daarvoor had gehoord. Dat heeft mij niet meer losgelaten.

Toen ik een aantal jaren later op zoek ging naar andere ls, ging ik naar een dealer om naar Preciscion 6.4 en Definition TD8 te luisteren. Maar die brachten enkel teleurstelling.
Betreffende dealer kwam voorts met een paartje Stirling op de proppen. Dat klonk al vele malen beter. Vervolgens werd er een paartje Gelenair 10 neergezet en direct al na de eerste klanken was ik weer verkocht  :inlove:

Het enige wat ik op de weg terug dacht was, hoe krijg ik ls met deze looks door de welstandscommissie ...
De uitkomst kent men  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5270
... en weer een aantal jaren later kwam hare maje er achter dat ls nóg afzichtelijker kunnen, met de komst van de Kensingtons  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Hmmm die Kensingtons zijn niet afzichtelijker. Maar smaak kan verschillen. Ik kan zoiets makkelijker hebben, wellicht its te maken met toenemende leeftijd. Vormgeving is klassiek en afwerking op heel hoog niveau. Ik kan dat wel waarderen. De Glenairs zijn inderdaad wel iets 'moderner' binnen de Prestige.

Xander32

Zojuist heb ik de versterker in ontvangst mogen nemen.
Deze oogt degelijk met een prima afwerking.

Binnenkort de versterker dan maar eens opnemen in de keten. Dat zal wel zaterdag of maandag worden. Ben benieuwd.

Citaat van: Xander32 op juli 18, 2020, 08:24:35
I lost  :nopompom:
De nieuwsgierigheid heeft gewonnen ...


... de PM11s3 gaat een tijdje als pre dienen. Een Hypex Ncore (op basis van de 502 module) gaat de eindversterking voor zijn rekening nemen.

Mijn verwachtingen, uhm, in het verleden heb ik een keer een Rotel ev gehad en dat bracht nagenoeg niets  :sarcasm:
Maar dat betrof wel een ander huis en een andere set. We'll see :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Richi

Citaat van: Xander32 op juli 23, 2020, 19:21:16
Zojuist heb ik de versterker in ontvangst mogen nemen.
Deze oogt degelijk met een prima afwerking.

Binnenkort de versterker dan maar eens opnemen in de keten. Dat zal wel zaterdag of maandag worden. Ben benieuwd.
WAAAAAAT?! Heb jij zo veel geduld?  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a