Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

H&C Hifi

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2016, 16:34:34
... daar waar de NA8005 CM probleemloos alle flac middels LMS vanaf mijn laptop speelde, doet de NA11 daar enigzins moeilijk over.

En speelde de 8005CM nu beter dan de logitech met SA15 als dac ?

Xander32

Ja, duidelijk. De NA8005 CM was echt de betere (stereobeeld, resolutie, timing). Maar diens sound sprak mij minder aan dan die van de SBT-SA combi.

Citaat van: HcHifi.nl op januari  6, 2016, 18:10:05
En speelde de 8005CM nu beter dan de logitech met SA15 als dac ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2016, 19:38:36
Nee, al jaren niet  ;D.
Hoe speel jij je files op de sbt dan af?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Externe hdd > laptop & LMS > wifi > SBT.


Citaat van: Kingpin op januari  6, 2016, 19:44:04
Hoe speel jij je files op de sbt dan af?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2016, 19:38:36
Nee, al jaren niet  ;D.

Als je serieus wilt streamen heb je gewoon een NAS nodig.
Waarom koop je er geen?

Joris1971

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2016, 19:50:02
Externe hdd > laptop & LMS > wifi > SBT.

lekker omslachtig en dan niet eens bedraad  :crazy:

Xander32

Kan je mij uitleggen waarom dat zo is?

Ik denk dat mijn laptop, welke er vooral voor het draaien van een server staat, meer rekenkracht heeft dan jouw nas.

Citaat van: Joris1971 op januari  7, 2016, 09:39:11
Als je serieus wilt streamen heb je gewoon een NAS nodig.
Waarom koop je er geen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 09:56:34
Kan je mij uitleggen waarom dat zo is?

Ik denk dat mijn laptop, welke er vooral voor het draaien van een server staat, meer rekenkracht heeft dan jouw nas.

was ik ook benieuwd naar hij haalt toch data pakketjes binnen en of dat nu via wifi of lan gaat die DAC zet het wel goed neer


hoi Xander32

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Hoezo omslachtig; ik heb het twee jaar terug één keer moeten opstellen en aansluiten. Sindsdien er geen omkijken meer mee gehad.

En wat is er mis met wifi t.o.v. bedraad - ik lees graag jouw gestaafde, technische onderbouwing.

Citaat van: Joris1971 op januari  7, 2016, 09:39:33
lekker omslachtig en dan niet eens bedraad  :crazy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Welkom terug J.
Citaat van: John Wx op januari  7, 2016, 09:58:45
was ik ook benieuwd naar hij haalt toch data pakketjes binnen en of dat nu via wifi of lan gaat die DAC zet het wel goed neer


hoi Xander32
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 10:00:43
ik lees graag jouw gestaafde, technische onderbouwing.

Leg dat maar eens uit, Joris? :D

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Als je een stabiel wifi netwerk hebt maakt het niks uit

Voor cd kwaliteit heb je 1,4 mb per seconde nodig en voor 24 bit 96khz / 192khz 10mb p/s

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

#3815
Ik heb een 100/100 abbo, welke middels wifi zo'n 95/75 geeft op laptop of tablet.
De SBT welke middels wifi in het netwerk hangt, geeft steevast 100% signaal/verbinding aan.
Citaat van: John Wx op januari  7, 2016, 10:19:03
Als je een stabiel wifi netwerk hebt maakt het niks uit

Voor cd kwaliteit heb je 1,4 mb per seconde nodig en voor 24 bit 96khz / 192khz 10mb p/s
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#3816
Ben het wel eens met Xander,bedraad of wifi, ik heb beide gebruikt er zit wel verschil in waarbij wifi met meest neutraal, in mijn geval zelfs iets kaal klonk. Bedraad geeft meteen een kleuring afhankelijk van welk ethernet kabel je gebruikt. Een Nas is ook voor mij geen toegevoegde waarde zie totaal het nut er niet van. Heb een laptop staan met een hdd eraan waar de muziek op staat en via de router komt het bij mijn set. Weliswaar bedraad maar via wifi kan ook.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Staat die laptop dan continu aan? Ik zou het vervelend vinden om dat ding telkens te moeten opstarten vooraleer er muziek kan worden geluisterd (ik hou niet zo van computers  ;)).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Ja die staat de gehele dag aan, mijn vrouw gebruikt hem de gehele dag.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Het ding zet ik in slaapstand na het luisteren.


Ik zie echt wel een aantal voordelen in een nas, maar mij houtje-touwtje constructie werkt al twee jaar probleemloos (tot het moment dat de NA11 zijn intrede deed). En het issue welke de NA11 met zich meebrengt, betreft denk ik een software/app issue, niets hardwarematig. LMS geeft aan een software conflict. Op naar Minimserver.


Citaat van: Jumping Jack op januari  7, 2016, 11:04:04
Staat die laptop dan continu aan? Ik zou het vervelend vinden om dat ding telkens te moeten opstarten vooraleer er muziek kan worden geluisterd (ik hou niet zo van computers  ;)).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 11:10:52
Het ding zet ik in slaapstand na het luisteren.


Ik zie echt wel een aantal voordelen in een nas, maar mij houtje-touwtje constructie werkt al twee jaar probleemloos (tot het moment dat de NA11 zijn intrede deed). En het issue welke de NA11 met zich meebrengt, betreft denk ik een software/app issue, niets hardwarematig. LMS geeft aan een software conflict. Op naar Minimserver.

En gelijk met draadloos toetsenbord met touchpad op het forum  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik s.

Wel de netvoeding loskoppelen bij het afspelen van muziek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

pameijer

Je kan die externe harddisk toch gewoon direct op de NA11 aansluiten? Ondanks alle argumenten, lijkt dat me toch gewoon het eenvoudigst.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Nja, er zit een usb op het front en met bv. een 8g stick werkt dat prima, maar een hdd met bijna 900 albums in flac, dat kan die niet aan (max 5000 tracks via usb front).


Citaat van: pameijer op januari  7, 2016, 12:18:03
Je kan die externe harddisk toch gewoon direct op de NA11 aansluiten? Ondanks alle argumenten, lijkt dat me toch gewoon het eenvoudigst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

michel69

Citaat van: erik s. op januari  7, 2016, 12:10:53
Wel de netvoeding loskoppelen bij het afspelen van muziek.

En waar is dat goed voor? storing wellicht van de adapter?

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x