Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 18:12:42
Weleens gedacht aan een mooie houten vloer?
Zal een stuk beter klinken dan de huidige stenen vloer...

De reden dat mensen voor tegels kiezen in hun woonkamer?  :crazy:
Ik kan die reden niet volgen
... je weet het ook steevast zo poëtisch te brengen ... Beetje last van autisme of zo  ;).

Een houten vloer is nog steeds wel een wens ja. Maar wij stellen andere prioriteiten. Gaan voor het geld liever weekendjes weg, lekker uit eten met vrienden en in de zomermaanden lekker op vakantie etc. ... Dat brengt ons heel wat meer levensvreugde dan een andere vloer 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 19:40:40
... je weet het ook steevast zo poëtisch te brengen ... Beetje last van autisme of zo  ;).

Een houten vloer is nog steeds wel een wens ja. Maar wij stellen andere prioriteiten. Gaan voor het geld liever weekendjes weg, lekker uit eten met vrienden en in de zomermaanden lekker op vakantie etc. ... Dat brengt ons heel wat meer levensvreugde dan een andere vloer 8).

Tja je hebt daar wel luidsprekers van 5K staan... Een houten vloer is dan toch geen overdreven luxe lijkt me  ;D

martin778

Vloerverwarming misschien?  ::)

Ik heb hier ook tegels en vloerverwarming, je schrikt je rot hoeveel het kost om de boel om te bouwen naar een houten vloer etc.

AbZ

Citaat van: martin778 op april  6, 2014, 20:13:21
Vloerverwarming misschien?  ::)

Ik heb hier ook tegels en vloerverwarming, je schrikt je rot hoeveel het kost om de boel om te bouwen naar een houten vloer etc.
Tegels eruit rossen, ondervloertje leggen, planken erop.  Simpel...
Wat het kost hangt af vd afmetingen en natuurlijk de houtsoort (enorme verschillen).

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 20:07:16
Tja je hebt daar wel luidsprekers van 5K staan... Een houten vloer is dan toch geen overdreven luxe lijkt me  ;D
... de waarde van de speakers zijn bij ons verder niet van invloed op de aankleding van het interieur. En een houten vloer zal ook reflecteren. Dan beter een flink vloerkleed. En die gaat er iig. komen.

Zo, nu ga ik eerst maar eens een plaats op de veerdienst vastleggen voor ons komende weekendje Terschelling ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 20:21:25
... de waarde van de speakers zijn bij ons verder niet van invloed op de aankleding van het interieur. En een houten vloer zal ook reflecteren. Dan beter een flink vloerkleed. En die gaat er iig. komen.

Zo, nu ga ik eerst maar eens een plaats op de veerdienst vastleggen voor ons komende weekendje Terschelling ::).
Een weekendje Terschelling? Dan kocht ik liever een nieuwe vloer :D


Nee hoor, zonder gekheid:geniet ervan ;)

frank2

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 20:21:25
... de waarde van de speakers zijn bij ons verder niet van invloed op de aankleding van het interieur. En een houten vloer zal ook reflecteren. Dan beter een flink vloerkleed. En die gaat er iig. komen.

Zo, nu ga ik eerst maar eens een plaats op de veerdienst vastleggen voor ons komende weekendje Terschelling ::).
Je hebt volkomen gelijk, steen of hout maakt niet zo'n verschil. Een vloerkleed wel.
Argumenten slaan ook nergens op, wat heeft de waarde nu met een speaker te maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Citaat van: frank2 op april  6, 2014, 20:55:24
Je hebt volkomen gelijk, steen of hout maakt niet zo'n verschil.
Altijd eerst uitproberen.  Verschil is vele malen groter dan tussen kabeltjes.

Citaat van: frank2 op april  6, 2014, 20:55:24Argumenten slaan ook nergens op, wat heeft de waarde nu met een speaker te maken.
:blink:  Aan de meeste speakers hangt toch een prijskaartje?

Joris1971

Citaat van: frank2 op april  6, 2014, 20:55:24
Je hebt volkomen gelijk, steen of hout maakt niet zo'n verschil. Een vloerkleed wel.
Argumenten slaan ook nergens op, wat heeft de waarde nu met een speaker te maken.

Wat een onzin frank, een stenen vloer is vele malen harder dan een houten vloer.
Hoe kun je bovenstaande nu beweren als je wel elk minuscuul verschil hoort bij iedere stroomverandering..

zoldar

Niet iedereen gaat meteen zijn hele huis verbouwen voor het geluid. Het heeft niet alleen impact op.geluid namelijk.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 20:59:22
Wat een onzin frank, een stenen vloer is vele malen harder dan een houten vloer.
Hoe kun je bovenstaande nu beweren als je wel elk minuscuul verschil hoort bij iedere stroomverandering..
... het zou zelfs zo maar kunnen dat de tegelvloer de (deels) absorberende dubbel gips wanden compenseren, de akoestiek daardoor in evenwicht is. Een anderhalf jaar terug hier akoestiekmetingen gedaan en daaruit bleek deze verre van slecht 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: frank2 op april  6, 2014, 20:55:24
Je hebt volkomen gelijk, steen of hout maakt niet zo'n verschil. Een vloerkleed wel.
Argumenten slaan ook nergens op, wat heeft de waarde nu met een speaker te maken.

Ben het daar niet mee eens, me vader had steen inmiddels hout (verder geen wijzigingen in plaatsing of andere akoestische maatregelen), my god wat een verschil, en dat zelfs zonder vloerkleed
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Citaat van: Mitch-- op april  6, 2014, 21:06:38
Ben het daar niet mee eens, me vader had steen inmiddels hout (verder geen wijzigingen in plaatsing of andere akoestische maatregelen), my god wat een verschil, en dat zelfs zonder vloerkleed
... dat allicht in een traditioneel huis, die van ons valt zeker niet onder de noemer traditionele bouw :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: zoldar op april  6, 2014, 21:04:49
Niet iedereen gaat meteen zijn hele huis verbouwen voor het geluid. Het heeft niet alleen impact op.geluid namelijk.

Nee, een houten  vloer ziet er bovenal veel mooier uit dan een tegelvloer.

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 21:12:11
Nee, een houten  vloer ziet er bovenal veel mooier uit dan een tegelvloer.
... dat betreft een smaakkwestie. Jij hebt zo te lezen een duidelijke voorkeur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Schitterend. We kunnen dus voor onze interieur smaak bij jou terecht.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Mitch--

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 21:08:33
... dat allicht in een traditioneel huis, die van ons valt zeker niet onder de noemer traditionele bouw :).

uiteraard, is natuurlijk een individueel geval waar heel veel factoren in mee spelen wat bij jouw ook het geval zal zijn!

Bij mij was een vloerkleed een zeer waardevolle toevoeging in ieder geval!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 21:13:28
... dat betreft een smaakkwestie. Jij hebt zo te lezen een duidelijke voorkeur.

Jij ook, want een paar postings terug zeg je nog dat een houten vloer een wens is van jullie...

Joris1971

Citaat van: zoldar op april  6, 2014, 21:04:49
Niet iedereen gaat meteen zijn hele huis verbouwen voor het geluid. Het heeft niet alleen impact op.geluid namelijk.

Als jij een vloer leggen gelijk een heel huis verbouwen noemt.....

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 21:15:16
Jij ook, want een paar postings terug zeg je nog dat een houten vloer een wens is van jullie...
... maar ik breng het niet als zijnde een feit, dat in tegenstelling tot jou. Vandaar mijn voorgaande reply. Maar jouw taalbegrip lijkt jou soms in de steek te laten ;).


Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 21:12:11
Nee, een houten  vloer ziet er bovenal veel mooier uit dan een tegelvloer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 21:18:00
... maar ik breng het niet als zijnde een feit, dat in tegenstelling tot jou. Vandaar mijn voorgaande reply. Maar jouw taalbegrip lijkt jou soms in de steek te laten ;).

Het is toch ook een feit dat een stenen vloer killer, harder klinkt dan een houten vloer....

AbZ

Citaat van: Joris1971 op april  6, 2014, 21:19:57
Het is toch ook een feit dat een stenen vloer killer, harder klinkt dan een houten vloer....
Yep.  Een houten vloer is ook veel mooier om te zien en voelt prettiger aan.

Xander32

Citaat van: Mitch-- op april  6, 2014, 21:15:02
uiteraard, is natuurlijk een individueel geval waar heel veel factoren in mee spelen wat bij jouw ook het geval zal zijn!

Bij mij was een vloerkleed een zeer waardevolle toevoeging in ieder geval!
Ja, zo is het maar net.

Maar een klein aantal van diegenen die hier meelezen en posten zijn al eens bij ons over de vloer geweest, kennen de situatie. De rest kan er dus m.i. weinig zinnigs over zeggen 8).


Steevast weer bijzonder (en) vermakelijk hoe men zich druk maakt over een ander z`n set en liefst ook nog z`n leven, terwijl men de betrokkene en diens situatie niet eens kent ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: AbZ op april  6, 2014, 21:23:33
Yep.  Een houten vloer is ook veel mooier om te zien en voelt prettiger aan.
Haha, allicht kan je samen met Joris een nieuw, gezamenlijk draadje beginnen over jullie vloer voorkeuren ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Dit zou een leuke discussie zijn als we niet te bezig zijn je te negeren.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech